Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Loopse teef en volle reu.... hoe doen jullie dat?

Een forum voor algemene onderwerpen over honden en vragen over honden.

Moderator: moderatorteam

Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Loopse teef en volle reu.... hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door Inge »

Ik heb nu voor het eerst van mijn leven een volle reu in huis tegelijk met een loopse teef. Nou ja... voor de tweede keer eigenlijk, maar de vorige keer was Numa 8 weken. :engel:
Op zich is het nog steeds goed te doen, maar eerlijk is eerlijk.... ik word behoorlijk moe van het constante opletten.
Biène gaat er nu voor staan, Numa hangt dus steeds met zijn neus onder haar staart. Verder komt ie niet want dan roep ik hem weg of ik roep Biène bij me en die moet dan zitten. :mrgreen: Maar toch...
Numa eet nog wel gewoon goed, maar hij is duidelijk verliefd. Hoge kefblafjes naar Biène, nekbeetjes, duwtjes met zijn neus tegen die van Biène.... Biène begint hem nu ook langzaam steeds meer uit te dagen. Gelukkig luistert zij verder prima, dus als ik haar bij me roep of wegstuur doet ze dat wel.
's Nachts slapen ze in dezelfde ruimte (Numa in de bench) en dan wordt ie steevast 1 á 2x wakker.... en ik dus ook want dan begint ie te blaffen.
Buiten loopt hij met zijn neus over de grond en staat hij te likken en te klappertanden bij haar plasjes.
Ik sluit ze nu vaak maar om en om op als ze beide in huis zijn, Numa heb ik overdag in de kennel zitten. Pas 's avonds laat, als ze beide moe zijn, kunnen ze redelijk rustig tegelijk los. Biène ligt dan op de bank, Numa bij mij tegen de andere bank aan.
We moeten nog ruim een week, misschien 1,5 voor het weer gedaan is.
Ik ben nu echt aan het overwegen Biène toch te laten castreren. Pups wil ik sowieso niet van haar en het zou voor mij een hoop gestress schelen. Maar goed...die beslissing hoef ik nu nog niet te nemen, dat kan toch pas over een paar maanden.

Hoe doen jullie dat? Scheiden jullie ze de periode van de loopsheid, lopen ze gewoon smaen, moet je steeds opletten???
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco

Re: Loopse teef en volle reu.... hoe doen jullie dat?

Ongelezen bericht door Kit »

Ik liet ze samen als ik erbij was, behalve als ze echt voor gingen staan, dan om en om in de bench steeds, nu is dat niet meer nodig, Zen is gecastreerd en reageert eigenlijk helemaal niet op Beanie, terwijl ie voorheen al helemaal in de gloria was als er een ging bloeden
Pets_Passion
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kromfohrländer Gladhaar en Ruwhaar
Contacteer:

Ongelezen bericht door Pets_Passion »

Opletten moet je sowieso..
Ik heb een complete teef en gecastreerde reu.
Vooral omdat ik wel een nestje wil met de teef, maar niet van deze reu..

Een ongeluk zit in een heel klein hoekje.. een fokker hier in de buurt heeft zo een nestje van broer en zus gehad omdat hij eigenlijk had bedacht de reu als dekreu in te zetten en dacht dat ze wel zouden luisteren.. dat ging heel goed op 1x na.. En dus mooi wel een nestje.

Als je geen pups wil zou ik nu reu en teef heel goed gescheiden houden. (teef wellicht een luier/broekje aan zodat je iets minder kans hebt op) en daarna 1 van beide laten helpen.

Karen
Afbeelding

Kromfohrländers von Wirlbelsteijn
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Met Pluisje en Charlie was het makkelijk; hij had niet veel interesse en zij heeft 0.0 behoefte aan toenadering.
Met Niko even afwachten; is het voor hem erg vervelend dan denk ik dat ik 'oma' even lief aan moet kijken :8):
chrico
Zeer actief

Ongelezen bericht door chrico »

Hier konden ze gewoon tot de 8e dag ongeveer samen en dan 4 dagen dat je gestoord word. Die dagen werden ze gescheiden en werd je daar nog gestoorder van :LOL:
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

Minstens 3 deuren ertussen en zeker niet bij elkaar omdat ik stoer moet doen. Bij de eerste druppel bloed wordt de teef dus voor 3 weken verbannen, zo hebben mijn reuen ook nog een leven.
empyree
Zeer actief
Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
Aantal honden: 5
Contacteer:

Ongelezen bericht door empyree »

Toen ik nog newfoundlanders had gingen de loopse dames apart vanaf een dag of 4/5 van de loopsheid. Zij gingen dan samen met een andere teef in een ren in de garage zodat er echt geen risico op een ongewenste dekking was. Ik koos er voor om de dames uit huis te verwijderen omdat met 6 teven de reuen anders wel vaak eenzame opsluiting zouden hebben en nu was het voor hen iets minder erg.
Dit is wel een reden waarom ik nu geen reuen meer wil !
Sandra
Afbeelding
Nawosh
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka

Ongelezen bericht door Nawosh »

Hier kunnen ze de eerste week nog goed samen. Daarna houd ik ze een week gescheiden, wat voor veel gejodel en gepiep zorgt.
Daarna mag Nawosh aan Romis duidelijk maken dat het toch echt over is :S: .
Romis denkt dan nog wel een poging te kunnen wagen maar krijgt keihard het deksel op zijn neus.
In de periode dat Nawosh loops is, vindt hij trouwens dat alle teven loops zijn, ook de gecastreerde :Q: .
Groetjes, Marjan
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Er is een volle week dat ik denk :blauwoog: :ugh: :gvd: :help: :S: maar als die weer voorbij is dan denk ik ach, waar maakte ik me druk om :mrgreen:
De reu is hier redelijk makkelijk, en zij onder protest is ook tot de orde te roepen. Op de niet dekrijpe momenten zijn ze zowiezo samen, bij de risico dagen en ik er niet bij ben dan gaan ze apart, in aparte kamers, met een haakslot erop. Ben ik erbij dan samen, tot ik er gek van word, omdat in die hele hoogtij dagen ik continue moet opletten, dan gaat er wel een kamerdeur dicht uiteindelijk en gaan ze uit elkaar. Samen uitlaten doe ik dan weer wel.
's nachts reu op de kamer met de deur dicht en de teef in huis los. Andersom wel eens gedaan maar meneer piepte niet zozeer omdat teefje niet meer in zicht was bleek achteraf. Loopse teef mag gerust los in huis en niet in zijn nabijheid, zolang hij maar bij mij mag blijven :LOL:
Dat heb ik dus nooit maar meer gewisseld als ze hoogloops is.
In mijn geval zou het misschien ook handiger zijn om 1 van de twee of beiden te laten castreren. Maar gut, het is te doen en heb er verder eigenlijk geen last van. Het zou wel makkelijker zijn als 1 van de twee niet meer vruchtbaar is, dat wel.
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ze lopen hier gewoon bij elkaar met uitlaten, in de kennel zitten ze ook naast elkaar maar zonder gezeur op wat piepjes na.....
In huis om en om los, alleen op de dagen dat ze dekrijp zijn.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Hier lopen ze, zolang de teven zich niet aanbieden gewoon samen onder toezicht, als de teven zich aanbieden gaan ze apart (spijtig genoeg is dat bij Zena 3 weken lang :piew: )
darko mag op die dagen ook niet naar de rennen zelf, dus hij loopt wel los, maar niet zonder toezicht, omdat hij door de rennen door dekpogingen doet :schrik:

wij zijn nu volop bezig om de tuin, in stukken af te zetten ( is nog niet volledig afgemaakt omdat wij hier nog maar net wonen) en willen voor de honden 2 stukken maken, als de teven niet loops zijn kunnen ze op alle 2 de stukken en ook terug in hun binnenhok/rennen en als er 1 van de teven loops is, gaat Darko samen met een niet-loopse teef in het andere stuk, waar een afdak komt en een binnenhok
Darko luistert wel nog steeds, ook al zijn de teven hoogloops en los wandelen kan dan nog wel altijd, maar van gejoel en gehuil word je wel gek, ik ben best blij dat wij in het bos wonen en dat niemand er last van heeft buiten wij zelf
Afbeelding
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Tot nu toe heb ik nog geen gejoel of gehuil gehoord bij Numa. Hij is wel wat mieperig als ie in de bench moet liggen, maar that's it. Hopelijk blijft dat zo.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Nanna schreef:
Inge schreef: Ik ben nu echt aan het overwegen Biène toch te laten castreren. Pups wil ik sowieso niet van haar en het zou voor mij een hoop gestress schelen. Maar goed...die beslissing hoef ik nu nog niet te nemen, dat kan toch pas over een paar maanden.

Hoe doen jullie dat? Scheiden jullie ze de periode van de loopsheid, lopen ze gewoon samen, moet je steeds opletten???
Ik heb de dames laten castreren. Ik zou gèk worden van hieperdepieperreuen en waarom zou je jezelf (en die reuen) dat aandoen als je verder toch niet met Biène wilt fokken. Bij mij ging het mes er dus in. :ok:
Daar denk ik dus ook aan, alleen ik ben een beetje bang wat dat zal doen in de combinatie met Marouck. Nu is het doorgaans een gewapende vrede :wink: , maar wat als Biène wat meer praatjes gaat krijgen na haar castratie? Nu laat ze veel over zich heen komen en het escaleert pas als ze het gedram en ge-bemoei van Marouck écht zat is.
Aan de andere kant is Maroucks gezondheid natuurlijk niet je van het. Voor hetzelfde geld krijgt ze binnenkort een koortsaanval die ze niet zelf overwint.... dan houdt het op.
In dat geval wordt de keuze heel makkelijk, maar ja.... stiekem hoop ik wel dat Marouck het gewoon nog een hele tijd vol houdt. :wink:
Groetjes Inge
Afbeelding

Annemiek
Zeer actief
Mijn ras(sen): American Staffordshire Terriers
Contacteer:

Ongelezen bericht door Annemiek »

Hier gaat het de eerste 5 dagen prima, maar dan begint Taiko om te slaan.
En daar word je echt niet vrolijk van.....
Neela gaat dan ongeveer 2 weken bij mijn ouders logeren.
En dan mag ze weer thuis komen.
Vaak is Taiko nog zeker een week na de loopsheid oer vervelend, helaas...
Afbeelding

Groetjes Annemieke
Inge
Zeer actief
Contacteer:

Annemiek schreef:Hier gaat het de eerste 5 dagen prima, maar dan begint Taiko om te slaan.
Ze vloeit nu 8 dagen zichtbaar, maar was volgens mij al wat langer bezig (enorm markeren, Numa die er maar achteraan bleef lopen en haar wilde bestijgen). Normaliter is ze rond de 12e dag zover dat ze gaat staan, dat doet ze nu ook al.
Nou moet ze vanaf donderdag tot zaterdag ook nog naar het pension ivm een studieweekend in België.... arme Jan (de pensionhouder) hahaha
Als ie slim is zet hij haar in de hoekkennel en laat die ernaast leeg, of buiten in 1 van de kennels wat achteraf. :hmmm:

Uit logeren is voor Biène geen optie (buiten dan het pension.... vindt ze vreselijk maar wat moet dat moet)
Groetjes Inge
Afbeelding

blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

Inge schreef:
Annemiek schreef:Hier gaat het de eerste 5 dagen prima, maar dan begint Taiko om te slaan.
Ze vloeit nu 8 dagen zichtbaar, maar was volgens mij al wat langer bezig (enorm markeren, Numa die er maar achteraan bleef lopen en haar wilde bestijgen). Normaliter is ze rond de 12e dag zover dat ze gaat staan, dat doet ze nu ook al.
Nou moet ze vanaf donderdag tot zaterdag ook nog naar het pension ivm een studieweekend in België.... arme Jan (de pensionhouder) hahaha
Als ie slim is zet hij haar in de hoekkennel en laat die ernaast leeg, of buiten in 1 van de kennels wat achteraf. :hmmm:

Uit logeren is voor Biène geen optie (buiten dan het pension.... vindt ze vreselijk maar wat moet dat moet)
Je moet doen wat je het beste lijkt en waar je je goed bij voelt denk ik. 1 reu en 1 teef hier bijvoorbeeld is goed te doen, ook omdat ik ze toch al niet veel laat interacten met andere honden uit de buurt. Het ging hier bijvoorbeeld prima met de bullen teven en mijn teef en reu, tot er 1 loops werd. Dames moesten nadien niets meer van elkaar weten. Dat vond ik best balen omdat het altijd zo gezellig was met mijn reu en de bullendames en hun eigenaren. En met meer volle teven ging het gewoon niet meer in combi. Maar goed, ik weet ook niet of castratie van mijn reu of van mijn teef daar verandering in zouden brengen. En in huis heb ik maar te maken met twee honden. En ook daar durf ik eigenlijk geen gok in te nemen als het gaat om gedragsverandering. Ze houden elkaar nu goed in evenwicht, hij laat niet over zich heenlopen en zij schikt zich daarin. Ik weet niet wat de verhoudingen gaan worden als er "ingegrepen" wordt.
_Jules_
Zeer actief

Ongelezen bericht door _Jules_ »

's nachts apart en als ik weg ben.
Diaz snapt er niet veel van en vind Jules vooral erg irritant.Die is vanaf dag 1 al een slet en ze worden allemaal gek van haar. Mn andere niet gecastreerde reu heeft geen interesse. Dit is wel de laatste keer voor Jules gelukkig. Jazz laat geeneens een reu dichtbij komen, dat is wel handig.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

Inge schreef:Tot nu toe heb ik nog geen gejoel of gehuil gehoord bij Numa. Hij is wel wat mieperig als ie in de bench moet liggen, maar that's it. Hopelijk blijft dat zo.
ik heb hier in totaal nu 5 volle reuen zitten maar hier wordt echt niet gejankt of gehuild... :neenee: een beetje miepen prima maar klaar is ook klaar... de buren zien me aankomen met 5 gillende reuen :schrik:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Cash
Zeer actief
Mijn ras(sen): Duitseherder

Ongelezen bericht door Cash »

Ik heb makkelijke reuen tot nog toe. Chello gaf er niks om, zo'n loopse teef in huis. Die ging hooguit afentoe eens een kijkje nemen onder die staarten en als hij dan al wat wilde proberen was een "eyyy!" genoeg om hem weer uren bij de loopse teven weg te houden.
Cash geeft er ook weinig om. In de zomer is het gemakkelijk, dan doe ik Cash gewoon de halve dag de tuin in. In de winter is dat lastiger maar ook Cash laat zich makkelijk corrigeren en weg sturen. Cash is ook teveel onder de indruk van Hera, hij durft echt niet zomaar op Hera te springen. Zelfs haar kont likken is ovor hem al een 'mag dat wel? zeker weten? durf ik dat?'.
AfbeeldingAfbeelding
Cash v Heiligental en Flow.
Badu
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Badu »

Vier reuen, drie teven.....
Bij de eerste druppel worden de teven gezamenlijk naar boven verbannen. Twee traphekjes & een deur ertussen. De mannen hebben zo relatieve rust....
Afbeelding
'alles van waarde is weerloos' Lucebert

De nakers..., óók op FB :)
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door jores »

op hoogtijdagen is het wisselend in de bench en uitlaten apart, de mannen joelen niet, eten en slapen gewoon, zijn ook gewoon lekker relaxt
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
Moniek B.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Flatcoated en Golden Retriever
Contacteer:

Ongelezen bericht door Moniek B. »

Eerste paar dagen van het bloeden gaat het nog prima, kijkt Ean niet op of om. Maar daarna is het zeker een week tot tien dagen weinig eten en een en al gestress. Heb wel de mogelijkheid om ze gescheiden te houden maar wordt er zelf helemaal peunefeu van. Aisha gaat dus lekker een weekje tot tien dagen logeren bij mijn ouders. Als ze dan terug komt rekent ze zelf heel snel af met welke toenaderingspoging dan ook. Binnen een dag of twee is het dan ook helemaal gebeurt...
Groetjes,
Monique, Ean en Griffin!
Monique Bladder
Inge
Zeer actief
Contacteer:

We hebben het zowat gehad.
Het ging eigenlijk prima tot afgelopen woensdag, toen begon Numa de weg echt een beetje kwijt te raken. Uit frustratie reed hij tegen mijn been (mag niet :neenee: ), probeerde hij het bij Marouck (mag niet :neenee: ) en de enkele keer dat hij en Biène samen los liepen, toen ik eten voor hen ging maken, klom hij er ook gelijk op (mag niet :neenee: ).
Ik heb hem voor zijn eigen rust maar mee naar mijn werk genomen en 's nachts heb ik Biène mee naar boven genomen.
Donderdag was het nog wat extremer, maar toen zijn ze in de loop van de ochtend naar het pension gegaan.

Gisteren heb ik ze weer opgehaald en Biène is nauwelijks nog interessant. Hij ruikt nog wel een keer, maar klimt er niet meer direct op. Gisteravond zijn ze ook gewoon weer allebei los in de kamer geweest en dat ging prima.
Vannacht ook gewoon weer doorgeslapen (de laatste dagen werd hij echt enkele keren per nacht wakker).
Straks lekker weer met zijn allen naar het bos.
Groetjes Inge
Afbeelding

Roompie
Zeer actief
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Roompie »

Fred heeft een castratiechip gekregen. Vanwege zijn leeftijd durfde ik een 'echte' castratie niet aan en zo is het ook opgelost.
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Heeft iedere teef dagen dat ze er echt voor gaan staan? Ik heb dat bij Jamie eigenlijk nog nooit gezien de gecastreerde reu van mijn moeder wordt bv altijd weggesnauwd, welke dag in haar loopsheid dan ook.
Jamie zelf wordt alleen rijerig naar Kiwi... :ugh:
Flevo Bordertje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër

Ongelezen bericht door Flevo Bordertje »

Sidney is nu op haar vijfde dag met vloeien. Tot nu toe ging het prima, al merkte ik gisteren dat Boyke wel onrustiger werd, piepen en likken. ´s Nachts en als ik weg ben, zitten ze gescheiden, een boven en een beneden. Tot vandaag wel bij elkaar in de kamer onder toezicht. Boyke is nu zijn week bij mijn ex (we hebben hem om en om een week) en dat komt dus wel goed uit deze keer :wink: Zondag komt hij terug, maar ik denk dat Sid dan nog op haar hoogtepunt is, dus dan blijft hij waarschijnlijk wat langer of gaat een paar dagen bij mijn moeder logeren :ok: De vorige keer werd hij helemaal gek en dat wil ik hem niet aandoen en Sidney ook niet :Q:
Miranda
Erelid
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder
Tervuerense herder

Ongelezen bericht door Miranda »

Sanner schreef:Heeft iedere teef dagen dat ze er echt voor gaan staan?
De meesten wel, maar niet iedere teef.
Mijn vorige teef snauwde iedere opdringerige reu weg. Altijd. Ook op haar hoogtijdagen.
Ik zei altijd dat ze lesbisch was, tot de dag dat ze ineens ging staan voor een teckel (die er gelukkig niet bij kon, dan is zo'n mechelaartje wel hoog :tongue: ). In al die jaren nooit meer gebeurd.
Vanaf toen was ze lesbisch met een teckelfetish :mrgreen:

De huidige teef gaat altijd staan.
Da's een slettebak.
And few will ever climb
the great world-tree from which we've grown
But those who seek will find
the rhythm that vibrates high and far
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

De eerste dagen gaat het prima hier. 1 loopse teef en 4 volle reuen en 1 gesteriliseerde teef. tegen de tweede week wordt de loopse teef echt apart gehouden van de reuen en de andere teef. reuen blijven allemaal buiten en de teef komt naar binnen toe. Geen enkel contact en ook niet de tuin in met die meid.
meriam
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door meriam »

Ik heb 2 reuen die allebei gecastereerd zijn en nog 1 volle teef
Oliver geeft er niks om ook nog als ze dekrijp is maar dit had hij ook nooit toen hij nog intact was
Arslan daar in tegen wil er nadat ze 2dagen vloeit al erop dus Cayra word dan apart gehouden
Amaranthas
Zeer actief
Mijn ras(sen): Shih Tzu
Aantal honden: 7
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amaranthas »

Hier 2 volle reuen, 1 gecastreerd en 6 dames. Is er 1 loops, dan gaan ze op de hoogte dagen uit elkaar. Behalve de gecastreerde reu, die kon het toen al niet en als een van de dames nu op haar hoogtepunt is springt hij 1 of 2x met 4 pootjes in de lucht om haar te versieren, zij kijkt hem aan of hij niet goed is geworden :piew: en dat was het dan. De volle reuen piepen een beetje maar moet ze tot zeker 2/3 weken na het hoogtepunt van de dame nog wel apart houden, anders is het voor de dame in kwestie geen doen.
Een Shih Tzu heb je niet als huisdier, je leeft ermee samen.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Algemeen”