Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Spikey kraakt

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Spikey kraakt

Ongelezen bericht door blacky »

Tja precies zoals het hierboven staat. Het is een heel raar geluid en we weten niet waar het vandaan komt. Eerst dachten we dat hij met de nagels over de plavuizen schuurde. Maar het gebeurt ook als hij op de bank ligt.

zelf denk ik dat het zijn pootje is. Je hoort het (erg hard) als hij met zijn pootje over zijn neus veegt. Hij heeft geen pijn en als je zijn pootje beweegd kun je het horen en voel je ook niets.

Raar hoor. Zijn er ook ander honden die dit hebben? Het klinkt echt erg hard.
Afbeelding
gevni havanezers
Ήυs

Re: Spikey kraakt

Ongelezen bericht door Ήυs »

Wat apart, nog nooit van gehoord.

Is het echt een kraak geluid of meer een 'knak' geluid wat je zelf ook wel eens met je handen hebt bijvoorbeeld?
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Wat vreemd! Toch even laten kijken bij de DA? misschien zit er iets niet goed met zn gewrichtje?
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Fafo schreef:Wat apart, nog nooit van gehoord.

Is het echt een kraak geluid of meer een 'knak' geluid wat je zelf ook wel eens met je handen hebt bijvoorbeeld?
Het is echt een krakend geluid. echt krrrrrrrrrrr.
Afbeelding
gevni havanezers
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

blacky schreef:
Fafo schreef:Wat apart, nog nooit van gehoord.

Het is echt een krakend geluid. echt krrrrrrrrrrr.
Euh.. Ik zou het even laten checken.
S@ndr@
Zeer actief

Ongelezen bericht door S@ndr@ »

tja, als er verder niets aan de hand is zou ik er ook niet al teveel acht op slaan.
Gil kraakt ook wel eens :wink: en die heeft er ook duidelijk geen last van :19:
blacky
Zeer actief

S@ndr@ schreef:tja, als er verder niets aan de hand is zou ik er ook niet al teveel acht op slaan.
Gil kraakt ook wel eens :wink: en die heeft er ook duidelijk geen last van :19:
kijk dit wil ik eigenlijk graag horen. Hij kraakt maar geeft zelf niet aan dat het hem zeer doet. (en hij is echt een piepert hoor).

Ik wil met hem niet de molen in. Want dan worden er weer foto's gemaakt waar waarschijnlijk niets op te zien is. Misschien ook wel maar dan is er waarschijnlijk niets aan te doen. En mag je weg met de woorden: "als hij hier last van krijgt dan kan je overwegen ....."

Toch was ik wel benieuwd of meer honden dit hebben. Het klinkt echt heel hard. We hadden eerst niet eens door dat het bij Spikey vandaan kwam.
Afbeelding
gevni havanezers
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

ja gina kraakt ook, maar dat heeft wel een reden: artrose namelijk :(
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
blacky
Zeer actief

renee-uk schreef:ja gina kraakt ook, maar dat heeft wel een reden: artrose namelijk :(
Heeft ze dan ook pijn? en als je zelf haar pootje beweegt voel je het dan ook schuren? Bij Spikey is dat niet zeg maar.

En wat doe je aan de artrose. Ik wil eigenlijk graag met zalmolie beginnen. Op de verpakking stond dat het heel erg goed was voor hart, bloedvaten en gewrichten.
Afbeelding
gevni havanezers
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

blacky schreef:
renee-uk schreef:ja gina kraakt ook, maar dat heeft wel een reden: artrose namelijk :(
Heeft ze dan ook pijn? en als je zelf haar pootje beweegt voel je het dan ook schuren? Bij Spikey is dat niet zeg maar.

En wat doe je aan de artrose. Ik wil eigenlijk graag met zalmolie beginnen. Op de verpakking stond dat het heel erg goed was voor hart, bloedvaten en gewrichten.
ja als ze geen pijnstillers krijgt heeft ze pijn, dus krijgt ze een halve previcox per dag.
en ook ja, als er ook maar iets beweegt, poot of haar achterkant, dan kraakt en schuurt het.

er is niks aan te doen en zolang ze met de pijnstillers nog een hondwaardig leven heeft laat ik het zo.
ze krijgt wel al jaren dagelijks glucosamine, chondroïtine en visolie en dat maakt het allemaal wel wat draaglijker denk ik, ik merk het aan haar als ze ze een paar dagen niet krijgt.
en ze krijgt acupunctuur en dat helpt ook mee om het allemaal leefbaar te houden voor haar.
maar als dat allemaal geen verschil meer maakt en het leven niet meer leuk is voor haar mag ze gaan, al hoop ik dat dat nog een hele tijd duurt :?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”