Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Supplementen naast KVV

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Crista
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rhodesian Ridgeback
Aantal honden: 2

Supplementen naast KVV

Ongelezen bericht door Crista »

Geven jullie je hond(en) naast KVV nog speciale supplementen?

Mitch en Guus krijgen KVV / gemengd vlees van verschillende diersoorten en een aantal keer per week komt daar rijst bij. De KVV is niet bij alle diersoorten compleet, paard bestaat bijvoorbeeld uit alleen spiervlees.
Ik vraag me nu af of onze honden niet iets te kort komen nu qua vitaminen.. In brokken kan natuurlijk veel meer toegevoegd worden. Ze krijgen wel 1 tot 2 keer per week een rauw ei en ik wil weer beginnen met het maken van Kefir.

Zijn er dan nog dingen die ik bij zou moeten voeren?
Mitch & Kiyo
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Re: Supplementen naast KVV

Ongelezen bericht door Fizgig »

Volgens mij hoef je niet per se elke dag kvv te voeren om je hond alles te geven wat ie nodig heeft, maar ik kan me vergissen (als je dat vier-vijf keer in de week voert, is het wel goed volgens mij). Ik geef ook barf hapjes zoals kippennekken, runderkraakbeen, lamsribben, eendekarkassen etc. Maar meer omdat ze het lekker vinden.(okee en ik vind barfen gewoon cool en vindt het enig om ze iets te laten eten wat ze nog niet kennen!) Ik heb wel een keer een pot calcium gekocht maar die staat stof te vangen in de kast. Schijnt ook niet goed te zijn, chemische calcium. Je zou misschien nog wat groente en fruit kunnen toevoegen aan het dieet, maar dat is sowieso wel lekker natuurlijk en altijd gezond. Groente moet je wel pureren of koken willen ze er wat aan hebben.

Ik meng wel eens wat groente door de kvv, sommige dingen vinden ze lekker. Zoals doperwten en worteltjes. Of gewoon wat je zelf gegeten hebt natuurlijk. Ik had laatst een granaatappel, en de zaadjes daarvan door de kvv, vonden ze erg lekker. Gewoon lekker afwisselen met extraatjes dus, maar wel gezond. Ik geef ook gedroogd vlees die ik zelf droog, van goedkope biefstukken en kipfilet.
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Wat wij zelf niet op kunnen.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Crista schreef:Geven jullie je hond(en) naast KVV nog speciale supplementen?

Mitch en Guus krijgen KVV / gemengd vlees van verschillende diersoorten en een aantal keer per week komt daar rijst bij. De KVV is niet bij alle diersoorten compleet, paard bestaat bijvoorbeeld uit alleen spiervlees.
Ik vraag me nu af of onze honden niet iets te kort komen nu qua vitaminen.. In brokken kan natuurlijk veel meer toegevoegd worden. Ze krijgen wel 1 tot 2 keer per week een rauw ei en ik wil weer beginnen met het maken van Kefir.

Zijn er dan nog dingen die ik bij zou moeten voeren?
Als je er maar voor zorgt dat ze doorgaans een complete variant van kvv eten hoef je je geen zorgen te maken. Rijst zou ik niet voeren; dat voegt niets toe. Hier krijgen ze ook wel 's wat als het overblijft hoor, maar om het standaard te geven nee....

Verder moet je, denk ik, alleen wat toevoegen als dat zin heeft. Voer je compleet.. hoeft er dus niets bij aan supplementen (als de honden niets mankeren)

Suzanne
*Marina*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel

Ongelezen bericht door *Marina* »

Om daar echt een zinnig antwoord op te kunnen geven heb ik meer info nodig over wat je, gedurende een week of 3, voert.
enkelvoudige kvv hoeft niet persé tot te korten te leiden als je maar je moet het goed afwisselen.

Als je 1 dag alleen paardenspiervlees geeft en een andere dag een gemalen kipkarkas en weer een andere dagen een kvv waar orgaan in zit dan kan het best voldoende zijn.

Als je twijfelt kan je het beste 5 dagen per week een complete kvv geven, dan kan je die andere dagen wat wisselen, met spiervlees, orgaan, bot en wat vette vis, maar hoef je niet heel erg naar de juiste verhoudingen te kijken.

Supplemten toevoegen is dan eigenlijk niet nodig.

Als voorbeeld, ik geef in 3 weken:
Tinlo barfmenu kip, konijn en eend
Darf Eko (bevat kip, rund, lam en geit)
Versvoer complete mix (bevat eend, rund paard en konijn)
Carnivoer lam
Carnibest natuur en lam
All Animal kwartel
Smuldier pens of vlees compleet

Daarnaast ook kippennekken, eendennekken, kalkoennekken, kwartelkarkas, ansjovis en groenterestjes.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Ik ben niet van de supplementen; voer liever gevarieerd en redelijk wat wild.
Af en toe wat schapenvet en tafelresten gaan naar de honden.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”