Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaring met Ohra?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen
Aantal honden: 1

Ervaring met Ohra?

Ongelezen bericht door Mariskah »

Zijn er hier verzekerd bij Ohra en wat zijn jullie ervaringen hiermee?

Ik heb Mexx nu verzekerd bij Proteq. 3 jaar geleden een verzekering afgesloten voor 5 jaar. Voor 5 jaar dan heb je geen premieverhoging, maar alleen inflatie elk jaar.
Nu krijg ik vandaag een brief in de bus dat de premie omhoog gaat van 17,75 per maand naar 27,17 en als ik het daar niet mee eens ben ik kan ik binnen 30 dagen opzeggen. Dus gewoon halverwege mijn contractperiode vernieuwen ze de polis en betaal je daar fors meer voor. En volgens de algemene voorwaarden mag het ook, maar dat haalt niet weg dat ik het gewoon een ronduit onklantvriendelijke streek van ze vind. Ik had dit pas in 2014 verwacht.

Nu zit ik te overwegen of ik hem bij Ohra zal verzekeren. Het leuke van Ohra is, dat ze vrij goedkoop zijn bij kruisingen en ook niet om gewichten vragen (beginnersfout vraag ik me af? weet niet hoe lang ze al huisdieren verzekeren). Dus de premie zou 17,72 zijn voor een bastaard van 6 jaar zoals Mexx. (ouder dan 7 nemen ze niet meer aan, dat is dan weer jammer van ze).
Mexx is een kruising, 50% rottweiler. Een Rottweiler zou 28,49 per maand kosten, maar ik kan dus eerlijk zeggen dat het een kruising is en hem daardoor vrij goedkoop verzekeren...
De totale dekking is wel lager; 2000,- per jaar tegenover de 5000,- van proteq. 1% meer eigen bijdrage; 20% bij Ohra en 19% bij Proteq.
Mariskah
Actief
Mijn ras(sen): 50% Rottweiler, 25% Berner Sennen, 25% Appenseller Sennen
Aantal honden: 1

Re: Ervaring met Ohra?

Ongelezen bericht door Mariskah »

Niemand dus...? Dacht ook al wel dat het er niet veel zouden zijn aangezien ik met de zoekfunctie niks over Ohra tegen kwam, alleen Proteq, Petplan, Kruidvat enzo.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”