Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Prijs gebitssanering?
Moderator: moderatorteam
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Prijs gebitssanering?
Beste mensen,
het is de maand van het gebit en daarnaast denk ik dat het voor Jerry wel heel goed zou zijn als hij een controle ondergaat. Die worden nu gratis aangeboden dus dat is geen probleem.
Alleen weet ik bijna zeker dat hij ook een sanering zal moeten ondergaan omdat hij erg stinkt uit zijn mond en veel aanslag heeft. Bij een onderste hoektand ziet het er erg slecht uit, misschien moet die er zelfs uit.
Nu om niet voor verassingen te staan vroeg ik me af of iemand weet hoe duur dat ongeveer is zo'n sanering. Ik heb een verzekering maar die vergoed natuurlijk geen gebitsgerelateerde zaken.
Ik weet dan of ik desnoods iets van mijn spaarrekening moet halen.
Bovendien vroeg ik me af of het uitmaakt of je voor zo'n gebitscontrole naar een andere dierenarts gaat dan dat je normaal doet? Voor de verzekering moest ik een dierenarts invullen en ik heb die aan de Vechtstraat in Groningen neergezet, omdat ik daar goede verhalen over hoor. Maar die is ook duurder en bij een andere dierenarts in de stad krijg ik in deze maand nog eens 10% korting op saneringen.
Ik hoor graag jullie adviezen en hoop dat Jerry 2012 verder een schoon gebit mag hebben.
Even voor de goede orde, ik heb Jerry dus pas in mijn bezit en geef hem voornamelijk vers vlees. Daarnaast poets ik ook zijn tanden.
het is de maand van het gebit en daarnaast denk ik dat het voor Jerry wel heel goed zou zijn als hij een controle ondergaat. Die worden nu gratis aangeboden dus dat is geen probleem.
Alleen weet ik bijna zeker dat hij ook een sanering zal moeten ondergaan omdat hij erg stinkt uit zijn mond en veel aanslag heeft. Bij een onderste hoektand ziet het er erg slecht uit, misschien moet die er zelfs uit.
Nu om niet voor verassingen te staan vroeg ik me af of iemand weet hoe duur dat ongeveer is zo'n sanering. Ik heb een verzekering maar die vergoed natuurlijk geen gebitsgerelateerde zaken.
Ik weet dan of ik desnoods iets van mijn spaarrekening moet halen.
Bovendien vroeg ik me af of het uitmaakt of je voor zo'n gebitscontrole naar een andere dierenarts gaat dan dat je normaal doet? Voor de verzekering moest ik een dierenarts invullen en ik heb die aan de Vechtstraat in Groningen neergezet, omdat ik daar goede verhalen over hoor. Maar die is ook duurder en bij een andere dierenarts in de stad krijg ik in deze maand nog eens 10% korting op saneringen.
Ik hoor graag jullie adviezen en hoop dat Jerry 2012 verder een schoon gebit mag hebben.
Even voor de goede orde, ik heb Jerry dus pas in mijn bezit en geef hem voornamelijk vers vlees. Daarnaast poets ik ook zijn tanden.
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Prijs gebitssanering?
Alleen vers vlees of ook het grotere werk?
Denk dat je er weinig over kunt zeggen wat zo iets gaat kosten; wij kunnen natuurlijk niet zien wat er gedaan moet worden.
Kun je dit niet vooraf bij de dierenarts voorleggen?
Denk dat je er weinig over kunt zeggen wat zo iets gaat kosten; wij kunnen natuurlijk niet zien wat er gedaan moet worden.
Kun je dit niet vooraf bij de dierenarts voorleggen?
- Echo
- Zeer actief
Ja dat is wel zo natuurlijk ik kan na zo'n controle altijd vragen wat het gaat kosten. Maar ongeveer heeft ook niemand een idee?
En nee geen botten enzo, daar ben ik nog niet mee begonnen. Ben me daarop ook nog een beetje aan het oriënteren. Hij is een klein hondje en dan lijken veel van de botten meteen zo groot.
Hij krijgt nu smuldier en af en toe brokjes.
Ik dacht wat hij met botten mist kan ik met de tandenborstel wel af.
Hij heeft wel een nylabone maar daar kauwt ie niet vaak op.
Iemand nog een idee of je zo naar een andere dierenarts mag als je al bij 1 ingeschreven staat bij de verzekering (ik krijg het toch niet vergoed immers).
En nee geen botten enzo, daar ben ik nog niet mee begonnen. Ben me daarop ook nog een beetje aan het oriënteren. Hij is een klein hondje en dan lijken veel van de botten meteen zo groot.
Hij krijgt nu smuldier en af en toe brokjes.
Ik dacht wat hij met botten mist kan ik met de tandenborstel wel af.
Hij heeft wel een nylabone maar daar kauwt ie niet vaak op.
Iemand nog een idee of je zo naar een andere dierenarts mag als je al bij 1 ingeschreven staat bij de verzekering (ik krijg het toch niet vergoed immers).
- dagmar88
- Zeer actief
Een kwarteltje of hele haring tellen meteen als complete maaltijd.
Bij Caroba kun je dat soort dingen bestellen en krijg je het vanaf 25 euro gratis thuis bezorgd.
Wanneer Charlie een tijdje alleen kvv eet heeft ze ook snel aanslag.
- nathalie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Tandsteen kan je op veel plekken ook zelf verwijderen met zo'n speciaal haakje. Deed ik bij Bowie ook. Die moest op het laatst eigenlijk ook een behandeling, maar kon niet meer onder narcose. Toen ben ik zelf aan de gang gegaan, met best goed resultaat.

Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
- Aantal honden: 2
Het ligt er vaak aan bij welke dierenarts je bent.
Eind 2010 had ik Doerak laten saneren bij de dierenkliniek Oostgelre omdat hij al zo oud was en slecht de narcose verdroeg.
Alles met alles (onderzoek voortandjes trekken hebben ze niet gerekend opwekspuit pijnstillers) was ik iets meer dan 83 euro kwijt.
Vanmiddag vroeg ik mijn collega die zijn hondje had laten saneren en nagels knippen wat hij dan betaald had.
Ze hadden een paar tandjes getrokken (tja van een dwergpincher praat je niet van tanden
) en hij mocht gisteren 160 euro gaan neertellen
(dat was in de gewone praktijk volgens mij)
Eind 2010 had ik Doerak laten saneren bij de dierenkliniek Oostgelre omdat hij al zo oud was en slecht de narcose verdroeg.
Alles met alles (onderzoek voortandjes trekken hebben ze niet gerekend opwekspuit pijnstillers) was ik iets meer dan 83 euro kwijt.
Vanmiddag vroeg ik mijn collega die zijn hondje had laten saneren en nagels knippen wat hij dan betaald had.
Ze hadden een paar tandjes getrokken (tja van een dwergpincher praat je niet van tanden
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- linda-bakker
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Suus is een berner sennen en Tjibbe is een Friese Stabij..
Wij hebben het vorig jaar laten doen en was tegen de 200 euro kwijt, schrok me rot, had veel minder verwacht..er moesten wel een paar kiezen getrokken worden..
Lieve groetjes Linda en een poot van Suus en Tjibbe..
- Echo
- Zeer actief
Jerry heeft voor zover ik weet zijn hele leven brokjes gehad en verder niets. Dus er is een behoorlijke aanslag gekomen en hoewel ik best bereid ben in de toekomst met zo'n haakje bezig te gaan lijkt het me absoluut geen overbodige luxe om wat hij nu heeft door de dierenarts te laten doen.
Jerry krijgt wel af en toe een stuk gedroogde pens waar hij goed op moet kauwen. Ik heb geen tuin of balkon of wat dan ook en gedeelde keuken/badkamer en vloerbedekking in mijn kamer. Lijkt me niet zo ideaal om dan verse pens te gaan voeren.
Ik ga eens kijken op die website en misschien kan ik hier op de markt wel haring en kwartels krijgen.
Is dat dan niet teveel voor een hondje van 4,5 kg?
Jerry krijgt wel af en toe een stuk gedroogde pens waar hij goed op moet kauwen. Ik heb geen tuin of balkon of wat dan ook en gedeelde keuken/badkamer en vloerbedekking in mijn kamer. Lijkt me niet zo ideaal om dan verse pens te gaan voeren.
Ik ga eens kijken op die website en misschien kan ik hier op de markt wel haring en kwartels krijgen.
- dagmar88
- Zeer actief
Echo schreef: Jerry krijgt wel af en toe een stuk gedroogde pens waar hij goed op moet kauwen. Ik heb geen tuin of balkon of wat dan ook en gedeelde keuken/badkamer en vloerbedekking in mijn kamer. Lijkt me niet zo ideaal om dan verse pens te gaan voeren.
Misschien een idee om even bij de carpet right oid een coupon zeil te halen.
Dan kun je hem leren groter vers spul daar op te eten.
Na afloop even een doekje er overheen en weer oprollen
Zo heb ik het een tijdje gedaan met de katten.
Heb werkelijk geen flauw idee hoe veel zo'n klein hondje eet.
- Echo
- Zeer actief
Om een idee te geven: van smuldier krijgt hij nu per dag 120 gram.
Ik zag dat ze op die site ook kuikens hadden, maar ik zie mijn huisgenoten al kijken als ze dat in de vriezer zien liggen!!! Haha.
Zijn kippennekken en vleugels niet voldoende om als bot extraatje te dienen?
Ik zag dat ze op die site ook kuikens hadden, maar ik zie mijn huisgenoten al kijken als ze dat in de vriezer zien liggen!!! Haha.
Zijn kippennekken en vleugels niet voldoende om als bot extraatje te dienen?
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Je kan zo naar een andere da in elk geval. Ik heb er drie waar ik heen ga 
Ja, die formaten, dat is lastig. Ik heb een hond van 5,5 kilo, ik ken het probleem.
Ik haal delen van wat de rest eet voor haar, maar jij hebt er maar een, he.
Ik geef Fien 20 gram per kilo hond, dat is dus een ruime 100 gram per dag. Dat is niet veel
Als je karkasjes geeft zul je hoe dan ook moeten knippen vrees ik.
Kippenvleugels en zo kan, dat is ca 50 gram meestal (wel even wegen dus).
Daar zit knauwwerk aan.
Nekjes kan ook. Verder zou ik kijken of iemand in de buurt barft zodat je eens wat dingen kunt proberen.
Is niet leuk als je met tien duifjes zit en Jerry lust het niet
Ja, die formaten, dat is lastig. Ik heb een hond van 5,5 kilo, ik ken het probleem.
Ik haal delen van wat de rest eet voor haar, maar jij hebt er maar een, he.
Ik geef Fien 20 gram per kilo hond, dat is dus een ruime 100 gram per dag. Dat is niet veel
Als je karkasjes geeft zul je hoe dan ook moeten knippen vrees ik.
Kippenvleugels en zo kan, dat is ca 50 gram meestal (wel even wegen dus).
Daar zit knauwwerk aan.
Nekjes kan ook. Verder zou ik kijken of iemand in de buurt barft zodat je eens wat dingen kunt proberen.
Is niet leuk als je met tien duifjes zit en Jerry lust het niet
- Echo
- Zeer actief
Oh dat is fijn om te weten dat er geen gedonder komt met de dierenartsen als je af en toe wisselt.
Ik ben immers ook geen dief van eigen portemonnee.
Ik wil het botwerk eigenlijk alleen als aanvulling, ik blijf gewoon kvv voeren en als dat een keer niet kan heb ik orijen.
Dus in principe zou alleen kip genoeg moeten zijn en kippenvleugeltjes kan ik ook nog aan mijn vriend voorschotelen. :p
Dus ik denk dat ik daarmee begin. Is het bij kleine honden ook nodig die door te knippen? Hoorde wel eens over verstikkingsgevaar.
Ik geef Jerry nu ong 30-40 per kg lichaamsgewicht. Het is nog een indicatie omdat ik natuurlijk niet weet hoe hij er dik of dun van wordt. Tot nu toe kan ik zijn ribben nog voelen dus ik moet iets goed doen. :p
Bedankt voor alle reacties!
Ik ben immers ook geen dief van eigen portemonnee.
Ik wil het botwerk eigenlijk alleen als aanvulling, ik blijf gewoon kvv voeren en als dat een keer niet kan heb ik orijen.
Dus in principe zou alleen kip genoeg moeten zijn en kippenvleugeltjes kan ik ook nog aan mijn vriend voorschotelen. :p
Dus ik denk dat ik daarmee begin. Is het bij kleine honden ook nodig die door te knippen? Hoorde wel eens over verstikkingsgevaar.
Ik geef Jerry nu ong 30-40 per kg lichaamsgewicht. Het is nog een indicatie omdat ik natuurlijk niet weet hoe hij er dik of dun van wordt. Tot nu toe kan ik zijn ribben nog voelen dus ik moet iets goed doen. :p
Bedankt voor alle reacties!
- Dazzlie
- Actief
Ik was eind vorig jaar 300 euro kwijt.
. Wel met foto, maar er is geen kies getrokken, alleen een gebitsreiniging.
Voor de verzekering maakt het niet uit welke dierenarts. Ik heb ook 2 dierenartsen, eentje is heel goedkoop, die heb ik voor de entingen, en de ander is veel duurder, maar daar heb ik meer vertrouwen in. We zijn bij de dure geweest.
Voor de verzekering maakt het niet uit welke dierenarts. Ik heb ook 2 dierenartsen, eentje is heel goedkoop, die heb ik voor de entingen, en de ander is veel duurder, maar daar heb ik meer vertrouwen in. We zijn bij de dure geweest.
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
Chanty weegt 5 kilo schoon aan de haak en krijgt zo rond de 3 ons kvv en voor de tandjes geef ik hoefjes, mergpijpjes, pezen en ze heeft een mooi wit gebit. Je kan gewoon een afspraak maken met een DA het is de maand van het gebit en dan zijn deze consulten gratis, dan hoor jezelf wel wat er eventueel moet gebeuren en wat het kost. En dan is het nog aan jou of je dat wil doen 

- TE$$
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): boxer, X duitse staander, greyhound
- Contacteer:
wij waren vorig jaar onder gas narcose E 250,00 kwijt, dat was incl. antibiotica v 30 kg.
- Echo
- Zeer actief
Wat voor pezen geef jij dan?->Chanty<- schreef:Chanty weegt 5 kilo schoon aan de haak en krijgt zo rond de 3 ons kvv en voor de tandjes geef ik hoefjes, mergpijpjes, pezen en ze heeft een mooi wit gebit. Je kan gewoon een afspraak maken met een DA het is de maand van het gebit en dan zijn deze consulten gratis, dan hoor jezelf wel wat er eventueel moet gebeuren en wat het kost. En dan is het nog aan jou of je dat wil doen
Ik denk inderdaad dat ik een afspraak maak en dan wel zie. Ik denk wel dat het echt nodig is.
- Echo
- Zeer actief
Nou Kells hartelijk dank voor het aanbod!
Toch wil ik nog wel zo'n controle laten doen want er is volgens mij best wat mis. Een onderste hoektand is er slecht aan toe met erg terugtrekkend tandvlees en zeeeer veel tandsteen.
Ben dus bang dat daar wel wat aan moet gebeuren.
Maar het is misschien wel een goed idee als je me kunt laten zien hoe ik zelf met zo'n tandartshaakje veilig tandsteen weg kan halen.
Hij bijt niet maar stribbelt wel wat tegen af en toe. Het doet ook zeer denk ik (ik hoef met de tandenborstel zijn tandvlees maar aan te raken en het gaat bloeden).
Toch wil ik nog wel zo'n controle laten doen want er is volgens mij best wat mis. Een onderste hoektand is er slecht aan toe met erg terugtrekkend tandvlees en zeeeer veel tandsteen.
Ben dus bang dat daar wel wat aan moet gebeuren.
Maar het is misschien wel een goed idee als je me kunt laten zien hoe ik zelf met zo'n tandartshaakje veilig tandsteen weg kan halen.
Hij bijt niet maar stribbelt wel wat tegen af en toe. Het doet ook zeer denk ik (ik hoef met de tandenborstel zijn tandvlees maar aan te raken en het gaat bloeden).
-
Lizzie.
- Zeer actief
ik geef deze, maar geef ook ribbetjes, of een drumstik, deze kan je gewoon geven in de keuken en daar heb je nauwelijks rotzooi van.Echo schreef:Wat voor pezen geef jij dan?->Chanty<- schreef:Chanty weegt 5 kilo schoon aan de haak en krijgt zo rond de 3 ons kvv en voor de tandjes geef ik hoefjes, mergpijpjes, pezen en ze heeft een mooi wit gebit. Je kan gewoon een afspraak maken met een DA het is de maand van het gebit en dan zijn deze consulten gratis, dan hoor jezelf wel wat er eventueel moet gebeuren en wat het kost. En dan is het nog aan jou of je dat wil doen
Ik denk inderdaad dat ik een afspraak maak en dan wel zie. Ik denk wel dat het echt nodig is.

- Flevo Bordertje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Border terrier, terriërkruising en X wolfsgrijze keeshond/eurasiër
Boyke heeft vorig jaar een sanering gehad. Hij had veel tandsteen en er is 1 los element getrokken. Ik was 80 euro kwijt. Dat valt dus behoorlijk mee als ik de andere bedragen lees
Klein spul als een kippenpootje, lamsribbetje of nekje kan je goed binnen geven, desnoods in zijn mand met een handdoek erin. Jouw hondje weegt iets meer dan de helft van de mijne (allebei 8 kg). Ze krijgen per maaltijd 100 gram bevleesd bot (de andere maaltijd eten ze smuldier) of spiervlees. Ik geef bijvoorbeeld een half kwarteltje, 3 kippennekjes, een hele sardine of kleine makreel of een kippenkluifje per keer. Voor jouw hond zou dat zowat een dagmaaltijd zijn en heb je dan waarschijnlijk geen tweede maaltijd nodig die dag.
Succes bij de dierenarts
Klein spul als een kippenpootje, lamsribbetje of nekje kan je goed binnen geven, desnoods in zijn mand met een handdoek erin. Jouw hondje weegt iets meer dan de helft van de mijne (allebei 8 kg). Ze krijgen per maaltijd 100 gram bevleesd bot (de andere maaltijd eten ze smuldier) of spiervlees. Ik geef bijvoorbeeld een half kwarteltje, 3 kippennekjes, een hele sardine of kleine makreel of een kippenkluifje per keer. Voor jouw hond zou dat zowat een dagmaaltijd zijn en heb je dan waarschijnlijk geen tweede maaltijd nodig die dag.
Succes bij de dierenarts
- Echo
- Zeer actief
Ik ben inmiddels naar de markt geweest en heb daar biologische kippenvleugels (wel duur zeg) en een sardientje gehaald.
Die sardien kostte me 50 cent dus die zal ong. 80 gram zijn.
Dat lijkt me prima voor 1 maaltijd. Ik ga er dan even vanuit dat hij per dag 120 gram zou moeten hebben.
Eventueel kan ik dan later die dag wat brokjes geven of flink trainen met lekkers.
Heb ook een afspraak gemaakt voor de gebitscontrole, die komt er maandag. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Ik ga naar de dierenarts aan de Eikenlaan hier. Die is wat goedkoper en je krijgt ook op de sanering 10% korting.
Dus ik verwacht dat in vergelijking met het dierenziekenhuis Vechtstraat het wel goedkoper zal zijn.
Voor serieuze dingen als echte operaties enzo zou ik niet meteen voor het goedkoopst gaan maar een gebitssanering dat zou iedere dierenarts toch prima moeten kunnen?
Ik laat nog wel weten hoe het ging en Kells ik stuur je zeker een PB tegen de tijd dat ik zelf eens die aanslag weg wil krijgen, dan kun je me helpen als je dat wilt.
Die sardien kostte me 50 cent dus die zal ong. 80 gram zijn.
Dat lijkt me prima voor 1 maaltijd. Ik ga er dan even vanuit dat hij per dag 120 gram zou moeten hebben.
Eventueel kan ik dan later die dag wat brokjes geven of flink trainen met lekkers.
Heb ook een afspraak gemaakt voor de gebitscontrole, die komt er maandag. Ik ben benieuwd wat ze zeggen.
Ik ga naar de dierenarts aan de Eikenlaan hier. Die is wat goedkoper en je krijgt ook op de sanering 10% korting.
Dus ik verwacht dat in vergelijking met het dierenziekenhuis Vechtstraat het wel goedkoper zal zijn.
Voor serieuze dingen als echte operaties enzo zou ik niet meteen voor het goedkoopst gaan maar een gebitssanering dat zou iedere dierenarts toch prima moeten kunnen?
Ik laat nog wel weten hoe het ging en Kells ik stuur je zeker een PB tegen de tijd dat ik zelf eens die aanslag weg wil krijgen, dan kun je me helpen als je dat wilt.
- yukon
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell
Teckel - Aantal honden: 2
- Contacteer:
Tja ieder moet het voor zichzelf weten, maar naar meerdere dierenartsen gaan heeft ook nadelen.Marjoleine schreef:Je kan zo naar een andere da in elk geval. Ik heb er drie waar ik heen ga![]()
Zo is het medisch dossier incompleet bij de dierenartsen, wat uiteindelijk tot fouten kan leiden bij medicijngebruik. (Bijvoorbeeld twee medicijnen die niet bij elkaar gegeven mogenworden, maar de dierenarts weet niet dat het het andere medicijn ook gegeven wordt doordat dit door een andere da is voorgeschreven.)
- Echo
- Zeer actief
Nou ik zal er dan op letten dat ik heel goed laat weten welke medicijnen hij neemt! Nu neemt hij in ieder geval nog niks gelukkig.
Bedankt voor de tip!
Bedankt voor de tip!
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
Bij onze vippie hebben wij een tijd geleden haar hele gebit onder handen laten nemen. Voor de eerste keer in 10 jaar tijd. Nu met NRV en KVV blijft het super schoon. ze kreeg een lichte narcose, alles werd schoongemaakt en wij waren 150 euro armen. maar het was het wel waard.
- Echo
- Zeer actief
Ja ik denk dat het voor Jerry ook de eerste keer wordt.
Ik zal wel rond de 150 euro kwijt zijn gok ik. Dat kan ik nog wel missen.
Ik zal wel rond de 150 euro kwijt zijn gok ik. Dat kan ik nog wel missen.
-
Lizzie.
- Zeer actief
Verschillende DA vind ik heel gunstig hoor, op deze manier hoor je verschillende ''behandel'' plannen. En betreft medicijnen daar ben jezelf bij hoor, wat is er mis mee dat je aan een andere DA doorgeeft welk medikatie je hond gebruikt.yukon schreef:Tja ieder moet het voor zichzelf weten, maar naar meerdere dierenartsen gaan heeft ook nadelen.Marjoleine schreef:Je kan zo naar een andere da in elk geval. Ik heb er drie waar ik heen ga![]()
Zo is het medisch dossier incompleet bij de dierenartsen, wat uiteindelijk tot fouten kan leiden bij medicijngebruik. (Bijvoorbeeld twee medicijnen die niet bij elkaar gegeven mogenworden, maar de dierenarts weet niet dat het het andere medicijn ook gegeven wordt doordat dit door een andere da is voorgeschreven.)

- Echo
- Zeer actief
Nou ik heb Jerry zonet een lekker sardientje gevoerd. Hij keek me eerst aan van "wat is dat nou?" maar heeft uiteindelijk toch lekker alles opgegeten.
Gaat de goede kant op!
Gaat de goede kant op!
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Ik pak de factuur er even bij, Zen's gebitssanering is tegelijk met zijn castratie gedaan
Op de factuur staat:
Tandentoilet excl narcose 40,34
De factuur is van 7 oktober 2011
Op de factuur staat:
Tandentoilet excl narcose 40,34
De factuur is van 7 oktober 2011
- Echo
- Zeer actief
Maar als daar nog narcose bij op komt hoe duur zal het dan zijn?
Toch minstens 80 euro denk ik?
- Kit
- Erelid
- Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Echo schreef:Maar als daar nog narcose bij op komt hoe duur zal het dan zijn?
zo ongeveer wel denk ik, ligt ook aan het gewicht van je hond he?
- Echo
- Zeer actief
Is het bij een klein hondje nog nodig om de kippenvleugels te knippen of mag je die ook gewoon zo eten?
Neem toch aan dat hij het niet in 1x inslikt.
Neem toch aan dat hij het niet in 1x inslikt.