Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Syndroom van Wobbler! Help!

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

vlinder56
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising tussen een beagle en een basset
Aantal honden: 1

Syndroom van Wobbler! Help!

Ongelezen bericht door vlinder56 »

Hallo iedereen,
Ik heb een reutje van 8 jaar. Een kruising van een beagle met een basset.
Vorige week vrijdag was alles nog in orde, hij spurtte rond de tafel telkens ik thuis kwam, sprong tegen me op :roll: Trok me onderuit bij het wandelen.... en nog zo van die zotte kuren die ik graag door de vingers zag. Het was een levenslustig gezond hondje.
Zaterdagmorgen was dat plots gedaan. Hij zwalpte met zijn poep, zakte steeds door zijn twee achterpootjes, kon niet meer de trap op en af, en wat erger was... hij kon niet meer in zijn zeteltje springen!
Ik heb de indruk dat het zondag nog wat verergerd was.
Maandagavond met een klein hartje naar de dierenarts. Het verdict viel snel: syndroom van Wobbler!
Nog nooit van gehoord! Het blijkt ook een zeldzaam syndroom te zijn dat vroeger vooral bij Dobermans voorkwam. Wie had nu gedacht dat ons bastaardje dat zou voorhebben. De prognoses zijn niet te best. Een operatie is mogelijk maar geeft geen 100% zekerheid. Trouwens de uitval die er nu is kan niet meer ongedaan gemaakt worden. Daarbij komt dat ik door omstandigheden momenteel onmogelijk 2000 euro daarvoor kan ophoesten. Alternatief was een driedagen kuur met cortisone. Is nu achter de rug maar er is geen beterschap.
Momenteel is het nog een gelukkig hondje. Hij heeft nergens pijn en daar waar hij in het weekend echt onwennig met zijn handicap omging, heeft dat zich nu wat gestabiliseerd. Hij past er zich gemakkelijk aan aan, hij laat zich graag helpen (duwtje geven aan zijn poep).
We hebben het opgezocht op internet en zijn er echt niet veel wijzer van geworden. De toestand zal zowiezo nog verergeren. Volgens internet kan het snel gaan of traag. Nu is onze vraag: wat is 'snel' (weken, maanden??) en wat is 'traag' (jaren?). Iemand een idee wat de levensverwachting mag zijn? Zijn er nog mensen die hiermee geconfronteerd worden? Hoe lossen zij de dagdagelijkse probleempjes op? Wie heeft er specifieke info over dit syndroom?
Graag jullie raad!
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Re: Syndroom van Wobbler! Help!

Ongelezen bericht door dogluna »

Wij hebben een duitse dog gehad met Wobbler
Deze is geholpen door Dorit Aharon
http://www.kreupeldier.nl/
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

zo zeldzaam is het niet hoor, bij dobers komt het erg veel voor zelfs.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
moosje
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door moosje »

Je zou je even hier aan kunnen melden voor ervaringsverhalen: http://www.hetdolledoberforum.nl
Sterkte met je hond!
Afbeelding
In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza

Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
vlinder56
nieuw lid
Mijn ras(sen): Kruising tussen een beagle en een basset
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door vlinder56 »

@ dogluna:
Dankjewel voor de tip! Ik heb al contact opgenomen! Ik woon wel in Antwerpen maar de afstand heb ik er graag voor over!
dogluna
Zeer actief
Mijn ras(sen): De Duitse Dog

Ongelezen bericht door dogluna »

vlinder56 schreef:@ dogluna:
Dankjewel voor de tip! Ik heb al contact opgenomen! Ik woon wel in Antwerpen maar de afstand heb ik er graag voor over!

Ik neem aan dat er al rontgenfoto's met contastvloeistof al genomen zijn,neem die mee.
Veel succes :ok:
Afbeelding

Groetjes van Ans en een doggenlebber van Lotte en Guus
Luna 25-11-1999-28-12-2006 Dimple 22-11-2000_ 07-05-2009 Voor altijd in mijn hart
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”