Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verandering vacht

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

liza2011
Actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
Aantal honden: 1

verandering vacht

Ongelezen bericht door liza2011 »

na een twee weken op gewone brokken te zijn geweest hebben we vandaag geperste brokken van prince opgehaald, maar of het nu aan mij ligt of het is dergelijk zo heb ik het gevoel dat ze veel rustige is en dat ze ineens ook meer glanst in de vacht kan dat kloppen of is het een verbeelding van mijzelf ????
en zou het kwaad kunnen als ik haar nu toch 1 of twee keer in de week versvlees ga geven, zojah wat is dan het beste ????
ben zeer nieuw in dat gebied dus graag advies....!!!
groetjes angela
Afbeelding
Jeannettebo
Zeer actief
Aantal honden: 2

Re: verandering vacht

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

dat is dan niet van de brokken die je vandaag hebt opgehaald, dat gaat niet zo snel. Je kan best een paar dagen vers vlees geven hoor :ok: Beter zou zelfs zijn helemaal vers vlees, zeker voor een jonge opgroeiende hond
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Het zou goed kunnen hoor dat je verschil gaat zien. Deze brokken zullen een betere samenstelling hebben,denk ik. Dat kan je vaak al snel zien aan de vacht en hoe de hond zich voelt. Maar na een dag? Dat zal wel heel snel zijn. :wink:
Je kan heel goed afwisselen met vers vlees. Dus twee of meer dagen vers er tussendoor is goed. Neem dan weel een complete versie van vers vlees (kvv), bijvoorbeeld smuldier, rodi, carnibest of lotgering. Er zijn veel verschillende soorten kvv, dus het is maar welke er bij jullie goed te verkrijgen is. Afwisseling is altijd goed.
Succes!
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
liza2011
Actief

datmet die samenstelling is zeker waar we hebben haar opgehaald bij een stichting die voerde faunaland eigenmerk en ze zeiden dat ze het daar prima op deed maar ik had sinds een dag of twee het gevoel dat ze gewoon niet genoeg kreeg plus dat ze ook begon te tekenen, vandaag naar een dierenspeciaalzaak geweest en hebben de voedingswaarden op een rij gezet van de brokken die ze nu krijgt die geperste mag ze bijna 400 graam en als ze dezelfde waarden van die andere brokken zou moeten hebben zou ze bijna een kilo op moeten kauwen per dag.
dus gelijk die brokken van prince gehaald ze speelt veel meer en rammelt ook niet meer met de voerbak en nu kijkt ze me aan van jah nu zit ik vol, dus vandaar dat mijn vraag was of het ook beter zou zijn voor haar om vers vlees te gaan voeren althans kijken of ze het wat vind, en die carnibest dat zijn toch die rollen met vlees of heb ik dat mis?
Afbeelding
Dianavdberkt
Zeer actief

Ongelezen bericht door Dianavdberkt »

ik denk dat het in je verbeelding zit. sorry maar ik kan er toch niets anders van maken. het duurt weken soms zelfs een aantal maanden voor je resultaat ziet van een verandering in voer.
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Ongelezen bericht door freskin »

Ja, carnibest zijn rollen vlees. Dat is een goed merk. Niet de goedkoopste maar wel heel goed. Ik geef mijn honden smuldier vlees compeet en pens compleet. Veel supermarkten verkopen dat en het is niet duur. Ze vinden het heerlijk en doen het er goed op. Ik wissel het af met lotgering kvv. En een paar keer per week krijgen ze een eendennek als "snack", lamsrib, runderknars en ook regelmatig een penslap.

Jullie hond zal versvlees vast heel erg lekker vinden! Je kan haar best elke dag vers vlees geven (complete versie) en dan afwisselen met brok. Het is maar net wat jullie willen. :wink:

Dat ze nu sneller voldaan is met deze brokken zou heel goed kunnen. Geperste brokken vallen vaak wat zwaarder. Ze zijn natuurlijk niet zo krokant als de geëxpandeerde brokken. De brokken van die stichting zullen niet veel voedingswaarde hebben gehad.
Je moet je trouwens niet helemaal aan de hoeveelheid houden die op de verpakking staat, hoor. Dat is meer een richtlijn en vaak teveel. Je kan beter "op het oog voeren" Zolang je de ribben van je hond goed kan voelen als je met je vlakke hand er overheen gaat, is ze goed op gewicht. Wordt ze wat te dik dan geef je wat minder. Zo doe ik dat ook. Nu weet ik precies wat ik mijn honden moet geven. Dat is bij iedere hond weer anders.
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
liza2011
Actief

kijk dat is een reactie daar heb ik wat aan alleen werdt ze nu dus wel iets te mager je kon ze nu wel iets te goed voelen lijkt mij dan want als je met de hand over de ribben ging dan kon je ze echt bijna tellen het arme dier dus ben blij dat ik nu dan die geperste brokken heb gedaan en ga toch zeker na denken over het geven van vers vlees dank je wel voor advies
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”