Op zich gaat dat heel goed, als het aan madam lag waren we binnen de 2 min bij de winkel

nu wij verhuist zijn, is er hier wel een fietspad en loopt ze nog rechts, maar het probleem is dat er hier maar aan 1 kant een fiets pad is, als ik naar de winkel fiets is er op zich geen probleem, Jänta loopt aan de buitenste kant, maar als ik terug fiets en er komen tegen liggers of mensen die ons voorbij steken, dan loopt zij dus aan de straatkant/voorbij steek kant, op zich kan ze dat best, maar ik vind het niet echt iets, ze loopt (als ik haar laat doen) op het randje van het fietspad en de straat, dus hou ik haar redelijk kort, waardoor madam gaat trekken en ik elke keer mijn evenwicht terug moet zoeken (ze trekt naar de straat/mensenkant)
haar toch maar leren om ook links te lopen of haar gewoon kort blijven houden?
en dan nog een vraag/probleem
elke keer wij gaan fietsen, kan ik onderweg stoppen omdat madam moet poepen, ook als ze daar voor is uit geweest en gepoept heeft
bv van morgen heeft ze 1.5uur in het bos gelopen en verder tot een uur of 2 in de tuin, ze had al gepoept, dus tegen een uur of 3 op de fiets naar de winkel en dan stopt ze dus halverwege en gaat gewoon zitten, ze geeft het ook niet aan, ze gaat gewoon zitten en ik kan alles dicht gooien, op zich niet erg, heb ook gemerkt dat als ze wat achter blijft (kop naast het achterwiel) dat ze dan dus moet poepen en dan stop ik ook gewoon
is daar een reden voor en hoe los ik dat op, ik kom elke keer bij de winkel aan met een poepzakje, ben wel blij dat daar een vuilbak staat waar dat gelijk in kan en anders kan ik met het poepzakje in de hand naar huis en hopen dat het niet scheurt