Ik zit met iets wat ik graag even in de groep wil gooien.
Onze oude dame (Schotse Herdershond van (op 2 dagen na) 15) heeft sinds een week of twee afwisselend goede en dunne ontlasting. Een enkele keer kan ze het snachts niet ophouden en vinden we het smorgens. Nou vind ik dat an sich geen probleem; opruimen en klaar, maar op een of andere manier lijkt het mij toch niet de bedoeling.
Verder toont ze niet ziek, lijkt ze geen pijn te hebben, is ze doorgaans haar vrolijke, maar soms wat afwezige
Omdat de ontlasting tussendoor wel goed is geloof ik niet dat ze ziek is, maar.. nou ja.. ik wil het even bij jullie in de groep gooien.
Is dit iets wat bij oudere honden voor kan komen? Kan het dus aan de leeftijd liggen?
Ze krijgt overigens Smuldier te eten, normaliter de Vlees-compleet -variant, afgewisseld met de kip-variant (enkelvoudig) en de vlees-variant (ook enkelvoudig). Er is geen verschil tussen wat ik haar voer en hoe en of het mis gaat met de ontlasting. Of het voer uit de koelkast komt of op kamertemperatuur is, maakt ook niet uit.
Ze eet tussendoor een Frolicje of hondenkoekje, maar kauwt niet (meer) op bijvoobeeld kauwstaven die wel ter beschikking zijn.
Door het eten krijgt zij primeval gelatinaat, Cholodin, en chlucosamine. Daarin is niet recent iets veranderd.
Soms krijgt ze ei door haar eten; ook dat is niet maatgevend voor het wel of niet misgaan met de ontlasting.
Het feit dat ik het op moet ruimen doet mij minder dan niets, dat is dus niet het probleem. Maar ik weet niet goed of ik nou naar de DA moet of dat dit "gewoon kan gebeuren met oudere honden"?
Zeker omdat ze verder niet ziek toont en zich volstrekt zoals zichzelf gedraagt.
Het is dus ook niet zo dat ik wil bezuinigen op een DA, maar .. nou ja.. ik heb even wat raad nodig denk ik.
Wie helpt me even op weg? Ze is onze eerste oude hond, die, toen ze hier kwam, al oud WAS... ik heb dus geen vergelijkingsmateriaal.
Suzanne