Onze Billy krijgt nu een maand KVV en ik moet zeggen , wat een verschil! hij eet altijd met smaak en zijn vacht is mooier geworden ook. Toen hij bij ons kwam was hij aan de magere kant. Alle botjes kon ik tellen. Nu niet meer.
Maar vraag 1 dan: Hoe moeten die ribben nou precies voelen, wil je weten dat je hond op gewicht is. Ze zeggen : je moet zijn ribben kunnen voelen... ja... en van geeneen krijg ik het antwoord hoeveel.Het is maar een maatstaaf om te weten of hij nu te dik aan het worden is. Want onze smulpaap weet wel wat lekker is nu!
Een tweetal weken geleden had hij snachts overgeven, dat kon of van zijn eten, of van een virusje zijn. Ik denk het laatste want hij heeft daarna geen problemen meer gehad met hetzelfde eten. Maar nu doet ie weer een beetje vreemd... soms begint ie sneller te ademen , gewoon als hij bij ons op de zetel ligt. Niet hijgen ofzo. En als we hem knuffelen kreunt/knort hij zo een beetje. Ik schreef de twee toe aan het ene te warm en het andere tevredenheid. Denkt mijn vriend dat er iets mis is met zijn longen ofzo. Ik ongerust.... Vandaag is hij dan weer een beetje lusteloos na de laatste dagen hyper te zijn...
Ik kan nogal moeilijk voor elke zucht naar de dierenarts lopen , hij eet en drinkt goed en speelt vrolijk. Toen hij bij ons kwam een dikke maand geleden was zijn conditie knudde, dat is al wat beter nu, maar natuurlijk moet hij die halve kilo meer meesjouwen nu.
Vraag 2, als een hond 6 jaar alleen blikvoeding gehad heeft en hij krijgt nu enkel nog versvlees, kunnen ze dan een soort van ontgifting doormaken die een hoop kleine kwaaltjes meebrengt? En zo ja, hoelang zou dat duren?