We hebben sinds december weer een hond(je) We hebben hem geadopteerd uit een asiel in Spanje. Hij heet Dereck en het is een kruising (wat voor kruising weten we niet) Dereck gaat in het voorjaar voor een periode van 3 maanden met ons mee in de camper naar Spanje en Portugal. We weten dat we ons hier een daar zullen moeten aanpassen maar dat hebben we er graag voor over. Zelfs camping Stel in Spanje waar we al heel veel jaren komen moeten we nu links laten liggen omdat ze helaas geen honden meer toelaten. Er zijn echter in het laagseizoen genoeg campings waar dat wel mogelijk is. Ook weten we dat het in Spanje en Portugal moeilijk (of misschien onmogelijk) is om een hond mee te nemen in de bus of trein. Toch zijn we benieuwd of er mensen zijn die ervaring hier mee hebben en of het wel mogelijk is om een hond in een tas of trolley mee te nemen in de bus of trein. We zijn al met Dereck aan het oefenen om hem in een trolley mee te nemen. We zijn benieuwd naar jullie reacties.
Harry en Adrie Veldman
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Hond mee in bus en trein in Spanje en Portugal
Moderator: moderatorteam
-
- nieuw lid
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Hond mee in bus en trein in Spanje en Portugal
een hond geeft je weer nieuwe energie
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Schotse Collie
- Contacteer:
Re: Hond mee in bus en trein in Spanje en Portugal
Het is misschien wel al lang geleden.
Maar toen wij naar Portugal gingen in 1999 - 2000 en 2001 mocht de hond niet mee met de trein.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Maar toen wij naar Portugal gingen in 1999 - 2000 en 2001 mocht de hond niet mee met de trein.
Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
-
- Zeer actief
- Contacteer:
Re: Hond mee in bus en trein in Spanje en Portugal
Doe hem in ieder geval een scalibor band om of bescherm je hond op een andere manier tegen zandvliegen en enge teken.
Portugal zal in grote steden redelijk geaccepteerd worden dat je je hond meeneemt, in de kleine plaatsen en streekvervoer zal dat moeilijker gaan.. ze zijn er niet van gecharmeerd.
Spanje is ook wel plaats gebonden.. hoofdsteden zijn ze best hondminded aan het worden maar je kan ook tegen aardig wat negativiteit aan lopen.
Portugal zal in grote steden redelijk geaccepteerd worden dat je je hond meeneemt, in de kleine plaatsen en streekvervoer zal dat moeilijker gaan.. ze zijn er niet van gecharmeerd.
Spanje is ook wel plaats gebonden.. hoofdsteden zijn ze best hondminded aan het worden maar je kan ook tegen aardig wat negativiteit aan lopen.