Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Saus voor moeilijke eter

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Saus voor moeilijke eter

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik zit eraan te denken om saus te gaan maken, net zoiets als slobbersaus, om Shelly meer aan het eten te krijgen. Ze is erg kieskeurig en hapt liever hier en daar iets de hele dag door dan een bak vol vlees achter elkaar. Dus een frolicje, een bullepees, wat kip. Maar de bak die ik s' avonds neerzet met kvv, laat ze vaak staan. Ze eet het dan wel, uiteindelijk, maar dat is vooral omdat de katten er dan van gaan eten en zeker niet alles. Als ik geen katten zou hebben, zou het lastig worden denk ik. Ik zou natuurlijk strenger kunnen worden en het eten na tien minuten weghalen, maar ik weet zeker dat dat niet werkt bij Shelly. Dan krijgt ze toch honger en gaat dan vervolgens de kattenbak plunderen, of konijnenkeutels zoeken. Ik kom heel vaak met iets nieuws aanzetten, wat ze dan nieuwsgierig besnuffelt en even proeft, en dan laat staan.

Dus wil ik het eten aantrekkelijker gaan maken door een saus toe te voegen aan kvv of ander rauw vlees, gewoon afgekoeld dus. Maar ik vroeg me af, wat zou ik daar nou in kunnen doen? Slobbersaus uit de winkel smaakt waarschijnlijk naar het plastic waar het in verpakt zit, want dat lust ze niet. Ik hou ook wel van kokkerellen. Alleen als ik ga googlen, zie ik overal staan dat kruiden niet goed zijn voor honden. Weet iemand misschien welke kruiden er ècht giftig voor honden zijn? Kruiden zoals peper en paprika zullen de darm wel teveel irriteren, neem ik aan. Knoflook kan wel, volgens mij. Oregano, tijm, rozemarijn, het lijkt mij dat die niet echt giftig zijn voor honden. Er zijn ook kruidenpoedertjes voor honden waar toch ook de nodige kruiden in zitten. Weet iemand of honden (natriumarme) ketjap verdragen? En zou je natriumark zout kunnen gebruiken ipv gewoon zout, of andere zoutvervanger?

Verder zou ik natuurlijk kunnen gebruiken: tomaten (met mate), wortels, allerlei soorten groente natuurlijk, citroen, honing, vruchten, visfond, vleesfond, wildfond, ik kan merg mee laten koken. Heeft iemand nog ideeën wat je kunt doen in een saus, smaakmakers die honden verdragen? Ik weet, het klinkt decadent maar ik wil gewoon dat ze elke dag tenminste één gezonde maaltijd binnen krijgt, blikvoer blieft ze ook niet meer (gelukkig maar). Ik wil er niet meer zoveel mee bezig zijn, of ze haar eten wel gaat eten. Dan ben ik liever even bezig met een saus maken, wat nog leuk is ook, zodat ik zeker weet dat ze alles opeet. Maar dan moet het wel een saus zijn die niet heel ongezond is voor honden en er moet natuurlijk niks inzitten waar ze ziek van wordt.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Re: Saus voor moeilijke eter

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou stoppen met die tussendoortjes voordat ik me in zesduizend bochten ging wringen om mijn hond aan het eten te krijgen, maar dat zal wel te makkelijk zijn denk ik?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Fizgig
Zeer actief

Nou, als ze niks anders krijgt, dan eet ze gewoon niet, net zolang tot ze iets krijgt wat ze wel wil eten. Of ze gaat ernaar zoeken, en dan wordt het katten- of konijnenpoep. Ik kan niet de kattenbak gaan verstoppen en kurkjes in de bipsjes doen van mijn konijnen, er rolt er wel eens een buiten de ren en ik heb er 6. Discipline en (zachte) dwang hebben hun werk nog niet gedaan, ze krijgt natuurlijk ook wel eens iets van ons maar geen dingen die echt slecht zijn voor honden (vet, zout, suiker vermijden we) en altijd heel weinig. Ik ben zelf ook geen grote eter of snoeper dus zoveel valt er niet te halen, ik ben vegetariër en eet graag rauwkost ed. Ze vertikt het gewoon om haar kvv te eten, al doe ik een dansje voor haar. Ik heb al een boel soorten geprobeerd en de katten vinden het altijd lekker maar Shelly niet. Ik kwam op het idee van een saus omdat ze veel dingen die wij eten erg lekker vindt ruiken, ze krijgt het vaak niet maar de interesse is groter dan bij haar eigen voer. En veel mensen gooien de jus over het voer. Dus ik dacht, een beetje van mezelf en een beetje van maggi, haha, misschien dat dat gaat werken. Streng zijn is niet mijn sterkste kant maar voeding vind ik toch wel belangrijk. Shelly heeft veel vrijheden maar alles eten wat ze wil dus niet, alleen ben ik zelf inderdaad zo dat ik liever een omweg zoek dan keihard afdwingen met uithongeren, daar ben ik te soft voor. Na een dag ga ik dan toch maar kip halen in de supermarkt ofzo. Kip gaat er altijd wel in, en mager gehakt en hart ook. Gedroogd vlees vindt ze lekkerder dan gewoon. Ik heb nu een vriezer vol Lotgering en daar zitten ook zalmkoppen bij enzo en een eendenkarkas, om te kijken of ze dat misschien wil, maar ik denk dat ik zometeen met een vriezer vol vlees zit wat ze niet wil eten. De kosten maken me niet uit, ik wil gewoon dat ze lekker eet, en gezond is! En daar hoort in mijn beleving bij, minstens één 'gezonde' maaltijd per dag, dus kvv of barf. Als ik een saus maak die ze altijd lust, kan ik daar ook wat voedingssupplementen aan toevoegen als dat nodig is, of eventueel medicatie, is altijd wel handig.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik begrijp nooit waarom jij altijd van die eeuwig lange teksten hebt die eigenlijk niks duidelijk maken :?
je schrijft in je eerste bericht dat ze wel tussendoortjes wil en ook krijgt
dan denk ik ik met mijn nuchtere boerenverstand dat het handiger is om die tussendoortjes weg te laten en haar gewoon haar eten te geven.
ze gaat heus wel eten hoor als ze maar genoeg honger heeft!
op jouw manier kweek je alleen maar een superverwend hondje; als ze de saus een paar keer gehad heeft en zat is eet ze weer niet, wat ga je dan doen?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
bouvierpoedel
Zeer actief
Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.

Ongelezen bericht door bouvierpoedel »

renee-uk schreef:ik begrijp nooit waarom jij altijd van die eeuwig lange teksten hebt die eigenlijk niks duidelijk maken :?
dan denk ik ik met mijn nuchtere boerenverstand dat het handiger is om die tussendoortjes weg te laten en haar gewoon haar eten te geven.
op jouw manier kweek je alleen maar een superverwend hondje; als ze de saus een paar keer gehad heeft en zat is eet ze weer niet, wat ga je dan doen?
:E:
Je wilt het jezelf makkelijker maken door vreselijk moeilijk te gaan doen dus. :denken:
Kattenbak en konijnen kamer afsluiten voor haar is ook een optie toch .?
Gewoon voer weg halen en weer overnieuw aanbieden.
Desnoods kwak je er wat van je eigen avond eten doorheen en hoef je er geen speciale moeite voor te doen zonder een slaafje te worden van je eigen emotie. :wink: .
Wat je zegt ben je zelfffff :lekkerpuh:
Pepie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Europese korthaar
Aantal honden: 0

Ongelezen bericht door Pepie »

Eens :ok:
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

renee-uk schreef: knip...
Als ik het zo lees is dat al gebeurt? :denken: Hoe mager is ze? Hoe belangrijk is het dat ze perse NU gaat eten? Als ze niet mager is zou ik echt de tussendoortjes wegpakken, misschien haar wat meer laten bewegen en dan alleen het goede voer voorzetten. Niet eten? Jammer dan, vanavond nog een poging. Niet eten, dan proberen we het morgen weer.
Als je hond geen wondjes in de bek heeft, kiespijn heeft of iets dergelijks waardoor ze niet wil eten, dan zou ik er niet zo moeilijk over doen en zeer zeker geen sausje maken voor over het eten.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

renee-uk schreef:ik begrijp nooit waarom jij altijd van die eeuwig lange teksten hebt die eigenlijk niks duidelijk maken :?

:ok:
nelleke
Zeer actief
Mijn ras(sen): langhaar duitse herder en een kater

Ongelezen bericht door nelleke »

Eet ze wel een goede brok misschien..... :flower:
Afbeelding
Neeltje
Fizgig
Zeer actief

Mijn vraag was, weet iemand of er kruiden zijn die echt giftig zijn voor honden, want op internet staat dat alle kruiden niet goed zijn voor honden. Ik heb een keer een lijst ervan gezien hier, maar kan die niet meer vinden.

En ik vroeg me af welke smaakmakers geschikt zijn voor honden, dus zoutvervangers of iets dergelijks, weet iemand dat?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

als je er wat overheen wilt gooien zou ik zelf bouillon maken en daar wat van over het eten heengooien.
maar ik ben het helemaal eens met renee-uk: gewoon eten aanbieden, en na tien minuten weghalen. als ze honger heeft eet ze wel. en geen tussendoortjes meer.
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fizgig
Zeer actief

In bouillon zit weer erg veel zout, vind ik. Maar ik kan het ook zelf maken met merg en soepvlees natuurlijk, ik ben vegetariër dus ga wel een recept zoeken. Ik vroeg me ook af of het bij honden ook zo is dat ze beter kalium kunnen eten dan natrium?
tekkel
Erelid
Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel

Ongelezen bericht door tekkel »

Fizgig schreef:In bouillon zit weer erg veel zout, vind ik. Maar ik kan het ook zelf maken met merg en soepvlees natuurlijk, ik ben vegetariër dus ga wel een recept zoeken. Ik vroeg me ook af of het bij honden ook zo is dat ze beter kalium kunnen eten dan natrium?
ik heb een déjà-vu, serieus. volgens mij heb ik dit allemaal al eens gelezen, en er toen ook op gereageerd :denken:

nee, in bouillon zit geen zout, tenminste, als je het er niet indoet. ja, natuurlijk moet je hem zelf maken. fluitje van een cent, spullen liggen allemaal op de rundvleesafdeling van ah. schenkel met been. of een paar kippenbouten.
bij dat minibeetje zout dat honden binnen krijgen als je ze fatsoenlijk voer geeft, zal het vast niet uitmaken of ze natrium of kalium krijgen.
en hoezo 'ook beter'? mensen mogen best natrium hebben hoor. voor een gezond mens is het zelfs noodzakelijk om keukenzout binnen te krijgen. alles met mate hè :wink:
"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
Fizgig
Zeer actief

Huh, deja vu? Ik weet nergens van eerlijk gezegd! Maar ik heb een heel slecht geheugen. Hoe lang moet zo'n schenkel koken eigenlijk, heb ik nog nooit gemaakt namelijk, bouillon. Dat is wel een goed idee om mee te beginnen, en simpel. Ik ga ook maar eens op barfplaats zoeken, want die weten veel over welke voedingsstoffen geschikt zijn en welke giftig zijn voor honden.
fes/lou
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door fes/lou »

Geef gewoon die hond niks behalve haar eigen eten. Na een paar dagen snapt ze wel dat het eten of verhongeren is, wedden dat ze gaat eten?
Kom op zeg, je laat je ringeloren door je eigen hond. Schattig, maar dom ;)
Als mijn honden niet eten haal ik het weg, volgede dag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik heb er geen een slechte eter bij...
"All animals are equal, but some are more equal than others." George Orwell
malinois
Zeer actief
Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

dit dus, ze krijgt vanzelf wel honger... :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
malinois
Zeer actief
Contacteer:

fes/lou schreef:Geef gewoon die hond niks behalve haar eigen eten. Na een paar dagen snapt ze wel dat het eten of verhongeren is, wedden dat ze gaat eten?
Kom op zeg, je laat je ringeloren door je eigen hond. Schattig, maar dom ;)
Als mijn honden niet eten haal ik het weg, volgede dag nieuwe ronde, nieuwe kansen. Ik heb er geen een slechte eter bij...
ik ook niet...hier is alles met een paar sec. op, maar ik heb zo'n vermoeden dat dit absoluut niet gaat gebeuren want dat is zielig.... :19: er gaat iets overheen hoor, dat weet ik zeker.
Afbeelding
In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
Maylala
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kamikaze-terriërs

Ongelezen bericht door Maylala »

Zo ging het met Sjon ook, vroeger. Na een tijdje werd ik het zat, dat gejengel, en sindsdien is het bak leegeten of niks eten. :pffff: Als hij zijn bak leeg eet krijgt hij een koekje als toetje, beloningssnoepjes tijdens het wandelen en in de loop van de dag een lekker kluifje of een kong of zo.
Als hij niet eet haal ik zijn bak na een poosje weg en dan krijgt hij ook niks meer, tot de volgende dag zijn bak wel leeg is.
Onnodig te zeggen dat hij véél beter eet sinds ik geen toneelstukjes meer opvoer om hem er maar aan te krijgen.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

Je kan er natuurlijk ook gewoon een lepel blikvoer overheen kwakken.
Zou iig niet gaan klooien met kruiden.
Afbeelding
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Mekkie schreef:Je kan er natuurlijk ook gewoon een lepel blikvoer overheen kwakken.
Dat werkt kennelijk ook niet meer?
Fizgig schreef:Ik heb ook een teefje die af en toe niet zoveel eet. Ik heb van alles uitgeprobeerd bij haar, en het bleek dat ze brokken niet lust, en de meeste soorten kvv ook niet. Dus geef ik haar blikvoer, want dat eet ze wel altijd op. Het is even zoeken naar een goed soort blikvoer, want niet alles is even gezond, maar nu gaat het goed met eten.
Ik zou me eerlijk gezegd niet zoveel zorgen maken als ik jou was. Je hebt je hond al aan allerlei onderzoeken onderworpen, ik vind het persoonlijk erg overdreven. Als er in de bloedtesten niks aan de hand is, waarom dan een echo en een foto maken? Die foto snap ik nog wel maar je dierenarts weet wel hoe hij in moet spelen op je onzekerheid, vind ik. Geef haar toch gewoon wat ze wil eten! Kvv, blik of brok. En geen tussendoortjes geven, jeetje mina, jullie zijn streng. Er zijn hier zeker alleen slanke mensen aanwezig? Je kunt ook gedroogd vlees geven als tussendoortje, zoals kipstukken, pensstaafjes etc. Ik geef mijn hond juist veel tussendoortjes die niet slecht voor haar zijn als ze een dagje niet zoveel eet. Vissnacks bijvoorbeeld, te koop bij de welkoop, bestaat uit 100% zalm, vindt ze heerlijk. En dan eet ze dat toch gewoon? Ik snap het probleem niet. Ze komt dan ook aan de nodige energie en het is niet slecht voor haar.
Een hond hoort heel divers te eten, bij eenzijdig voer ontstaan altijd vanzelf op den duur maag en darm problemen. Dus steeds dezelfde brok geven, nooit doen. Altijd lekker afwisselen, ook met kvv natuurlijk, altijd de beste keus, vind ik persoonlijk. Mijn hond laat kvv alleen staan, dus dan geef ik toch iets anders? Volgens mij heb je gewoon een fijnproevertje, net als ik, en die blieven geen brokken. En inderdaad, het is nu gewoon de tijd dat ze loops gaat worden. Dat kan weken voor dit soort problemen zorgen. Misschien voor de volgende keer, het loont echt om te overleggen met mensen die ook honden hebben want de dierenarts wil graag geld verdienen aan onzekere en bezorgde mensen. Het is niet aardig om te zeggen misschien maar als de dierenarts geen duidelijke diagnose kan stellen, heb ik geen zin om zijn raden naar een antwoord te betalen middels onnodige onderzoeken. Dan ga ik op internet zoeken of naar een andere dierenarts. Assertief zijn mag best namelijk. En misschien ook wat beter naar je eigen intuïtie luisteren...

En ja, na verschillende van dit soort lappen tekst is zit die déjà vu er dik in.
Heb al eerder gezegd dat je aan het tutten bent.
Maar goed, probeer maar...
Kun je kijken hoe lang het duurt voordat ze dat ook laat staan :19:
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Jouw hond heeft jou heel goed getraind.
Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels

Ongelezen bericht door Judith »

Tank schreef:Jouw hond heeft jou heel goed getraind.
Inderdaad, ze blijft net zolang zeuren totdat ze weer wat krijgt wat lekker is. Is dat na 1 week nog het zelfde, nou dan wilt ze weer wat anders dus eet ze niet.
Je maakt het jezelf echt heel moeilijk. Honden gaan echt! wel eten als ze honger krijgen. Ja dat kan 2 dagen duren, nu helemaal omdat je haar zo verwend hebt.

Hier ook 1 die haar neus ophaalt voor haar brokken, prima. Ze heeft 20 minuten om te bedenken om alsnog te eten. Eet ze niet, haal ik het weg en krijgt ze het morgen ochtend weer aangeboden. Eet ze morgen ochtend weer niet nadat het 20 minuten heeft gestaan. Prima haal ik het weer weg.
Durf te wedden dat ze morgen gewoon weer eet, omdat ze honger heeft. :19:

Je moet niet allemaal middeltjes geven om haar over te halen om te eten. Je hebt er alleen maar gedoe van en het helpt je hond helemaal niets.
Afbeelding
Mekkie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising

Ongelezen bericht door Mekkie »

dagmar88 schreef:
Mekkie schreef:Je kan er natuurlijk ook gewoon een lepel blikvoer overheen kwakken.
Dat werkt kennelijk ook niet meer?

En ja, na verschillende van dit soort lappen tekst is zit die déjà vu er dik in.
Heb al eerder gezegd dat je aan het tutten bent.
Maar goed, probeer maar...
Kun je kijken hoe lang het duurt voordat ze dat ook laat staan :19:
Oja.. had even een stukje gemist :engel:

nou wat denk je hiervan:
Kalfsleverworst met melk of water mengen en over het voer.
De brokjes verwarmen met een blikje gehakballen-in-jus
Pindakaas met water aanlengen, lekker over de kip.
Kaas smelten met er slagroom en de brokjes erdoor. (Ik denk dat ze in deze kaasfondu de zwitserse kaas gerijpt in wittewijn wel kan waarderen)
Of je maakt burgertjes van de Vlees Compleet KVV en wikkelt deze in rosbief, lekker met boontjes.
Voor over wild en paard kan sausje maken van bijv bruinbier. Westmalle dubbel ofzo
:pffff:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie en Weimaraner
Contacteer:

Ongelezen bericht door nathalie »

Ze gaat vanzelf eten :19:

Hier nog nooit moeilijke eters gehad. Eten ze niet, dan niet. Jammer. Morgen of vanavond beter.

Als ze nu ietslaten staan, lusten ze het gewoon echt niet. Pasha eet echt geen eend.
Afbeelding
Tot ooit lieffie.. Ushi *01-04-10 †07-12-15
True love lives forever... Bowie, *15-12-94 † 26-07-10
Candy, voor altijd in mijn gedachten
http://www.greyblessings.nl
Babooska

Ongelezen bericht door Babooska »

Zo die hond heeft je goed in de tang, waarom bak je geen roomsoesjes met advocaat :D
Of moet ze dat ook niet meer?

Ik heb geen moeilijke eters, nooit gehad ook. Zullen ze hier niet de kans voor krijgen, wordt er niet direct gevroten pakt een ander het vreten wel af, als ik niet snel genoeg ben, en anders slaan we gewoon 24 uur over (Of langer) moet je eens kijken hoe snel ze weer gaan vreten :p
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Ze gaat vanzelf eten :19:

Hier nog nooit moeilijke eters gehad. Eten ze niet, dan niet. Jammer. Morgen of vanavond beter.

Als ze nu ietslaten staan, lusten ze het gewoon echt niet. Pasha eet echt geen eend.
Toen ze hier voor het eerst eendennekken kregen had Xena zoiets: :80: ......... :denken: ........... :mann: jij zorgt toch wel dat het in stukjes komt vrouwtje....... :piew: je denkt toch niet dat ik nog eerst aan het werk ga voor ik het naar binnen kan schuiven.... :S: ...... nou help je echt niet :gvd: .... dan eet ik niet :pffff:

oke madam, is het voor je zoon en kleinzoon zei dat gemene vrouwtje... :oeps: nou, .. nu heb ik niks :jank: .....

Volgende keer toen ze het weer kreeg was het binnen een paar tellen weg :F: :F: :F:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

Dat werkt bij pasha niet. Heb voor de "lol" eens wat carnibest eend in haar bek gestopt, ging ze kokhalzen. Eendennekken, eendenkarkas.. Ze eet het niet en ushi mag het zo hebben.
Afbeelding
malinois
Zeer actief
Contacteer:

nathalie schreef:Dat werkt bij pasha niet. Heb voor de "lol" eens wat carnibest eend in haar bek gestopt, ging ze kokhalzen. Eendennekken, eendenkarkas.. Ze eet het niet en ushi mag het zo hebben.
ow als ze het echt niet lust is het natuurlijk iets anders, maar ik ken dit bij Xena, die wil niet graag werken voor ze kan eten... :F: Toen ze voor het eerst een penslap kreeg deed ze hetzelfde... ze stond heel verontwaardigt te kijken hoe ik het in mn kop haalde zoiets bij haar neer te leggen :piew: nu scheurt ze als de beste en heeft ze hem als eerste op van iedereen... :F:
Afbeelding
nathalie
Zeer actief
Contacteer:

malinois schreef:
nathalie schreef:Dat werkt bij pasha niet. Heb voor de "lol" eens wat carnibest eend in haar bek gestopt, ging ze kokhalzen. Eendennekken, eendenkarkas.. Ze eet het niet en ushi mag het zo hebben.
ow als ze het echt niet lust is het natuurlijk iets anders, maar ik ken dit bij Xena, die wil niet graag werken voor ze kan eten... :F: Toen ze voor het eerst een penslap kreeg deed ze hetzelfde... ze stond heel verontwaardigt te kijken hoe ik het in mn kop haalde zoiets bij haar neer te leggen :piew: nu scheurt ze als de beste en heeft ze hem als eerste op van iedereen... :F:
Dit is ook het enige wat ze niet eet. Ze krijgt wat anders dan. Iets voorschotelen wat ze echt niet lust, vind ik ook zielig.
Afbeelding
Marion.

Ongelezen bericht door Marion. »

malinois schreef:ow als ze het echt niet lust is het natuurlijk iets anders, maar ik ken dit bij Xena, die wil niet graag werken voor ze kan eten...
Miep hetzelfde. Die pakt zuchtend en kreunend een kippepoot aan. "Moet ik wéér gaan werken!"

Maar sausjes maken voor de honden, no way. Ze doen het maar met onze overgebleven sausjes. Die zijn gezond genoeg.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”