Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vakantie meerdere adressen met 2 honden (door trek reis)

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Laura84
Zeer actief
Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
Aantal honden: 2
Contacteer:

Vakantie meerdere adressen met 2 honden (door trek reis)

Ongelezen bericht door Laura84 »

Afgelopen jaar zijn Wes en ik naar de ardennen (Coo) geweest met Jane en Laicka. Echt een top vakantie gehad maar met 1 nadeel. We hebben in een week 1000 km gereden met de honden (zonder heen en terug reis naar NL).
Dus nu had ik het idee om een soort rond reisje te maken met meerdere adressen om te verblijven.
Wie o wie heeft dit gedaan met zijn hond(en) en hoe is dat bevallen.

Ik weet dat Wes graag naar Zwitserland wil dus mijn idee is Duitsland, Oostenrijk, Zwitserland, kop van Frankrijk en weer terug in een week of 2/2.5. Dit ergens in de maand juni zodat het iig niet veels te warm is.
Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
Afbeelding
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Re: Vakantie meerdere adressen met 2 honden (door trek reis)

eventjes een upje
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Wij hebben dit gedaan in Noorwegen. het eerste jaar via een reisorganisatie het tweede jaar zelf huisjes geboekt. (moesten wel erg opletten hoever het was van huis naar huis). Beide keren goed bevallen. We hadden een bench achter in de auto staan waar de honden in zaten. Op het dak van de auto een bak met de kleren. Op elk adres verbleven we 3 nachten en dat is wel het minimum zijn wij achter gekomen. Je sleept wel veel etens waren mee. (die gooi je niet bij elk huisje weer weg) dus een goede koelbox die in de auto ook op de stroom kan is wel een must. En goed je auto kunnen in pakken. :mrgreen:

Wij hebben dit overigens gedaan met twee honden twee kinderen en twee volwassenen.
Afbeelding
gevni havanezers
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Klinkt erg goed wat je zegt Blacky. Er moet sowieso een koelbox mee en ik denk dat we een kleine vriezer kopen die we ook gaan meeslepen (kvv voer). Heb alle regels wat betreft honden ook al gevonden.

Heb jij nog een site waar je goede huisjes hebt gevonden?

De planning is is sowieso 4 dagen per plek te doen
Afbeelding
blacky
Zeer actief

***puppy*** schreef:Klinkt erg goed wat je zegt Blacky. Er moet sowieso een koelbox mee en ik denk dat we een kleine vriezer kopen die we ook gaan meeslepen (kvv voer). Heb alle regels wat betreft honden ook al gevonden.

Heb jij nog een site waar je goede huisjes hebt gevonden?

De planning is is sowieso 4 dagen per plek te doen
Onze ervaring is dat het in europa bijna ongmogelijk is om in het hoog seizoen voor een paar nachten een huisje te huren. Dat gaat dan alleen maar per week. Daarom zijn wij uitgekomen op Scandinavië daar kan het wel.
Op dit moment zoeken wij ons suf naar huisjes waar je met je hond mag verblijven in Oostenrijk en Italië en ik kan je vertellen dat valt niet mee.Ook liggen de prijzen veel hoger dan in Scandinavië.

Goede ervaringen hebben we met buroscandinavië en Pharos reizen. Ook met Arke.
Ook kun je kijken bij dogsincluded.nl
Afbeelding
gevni havanezers
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

top, dank je wel voor je info. We zitten volgens mij net voor het hoogseizoen dus ik had hoop. Scandinavië lijkt me ook echt prachtig maar het duurt zo'n tijd voordat je er bent :(
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jachthonden
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Jaap* »

Met een tent ben je overal vanaf.
En met een zak brokken maak je het jezelf ook een stuk gemakkelijker, dan koop je ter plekke eens iets vers desnoods.
Ik weet niet hoezeer je op luxe bent gesteld, maar wij maken probleemloos (en zonder koelbox :mrgreen: ) reizen van een kleine tienduizend kilometer in een week of drie/vier.
Dan moet je wel een hond hebben die geen hekel heeft aan autorijden :wink:

Ik weet niet waar je precies vandaan moet komen, maar je bent binnen een dag in Zweden of Noorwegen. Als je 's nachts vertrekt, wat overigens sowieso handig is vind ik.
Twee honden, 't waren hele nette, hechtten zeer aan het fatsoen.
Ze gingen eerst een boom opzetten, om aldaar hun plas te doen.
Moskovietje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Moskovitische Waakhond
Dwergteckel Ruwhaar
Berner Sennenhond
en een Sint Bernard-kleuter
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door Moskovietje »

http://www.fewohund.de/ferienunterkuenf ... etern.html
http://www.hundundreisen.de/

Particuliere verhuur van vakantiewoningen. Ook voor een paar dagen.

Heb goede ervaringen met deze sites, ze bemiddelen voor huisjes en appartementen in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
Afbeelding

Een dag niet gewandeld met de doggies, is een dag niet geleefd !
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Jaap* schreef:Met een tent ben je overal vanaf.
En met een zak brokken maak je het jezelf ook een stuk gemakkelijker, dan koop je ter plekke eens iets vers desnoods.
Ik weet niet hoezeer je op luxe bent gesteld, maar wij maken probleemloos (en zonder koelbox :mrgreen: ) reizen van een kleine tienduizend kilometer in een week of drie/vier.
Dan moet je wel een hond hebben die geen hekel heeft aan autorijden :wink:

Ik weet niet waar je precies vandaan moet komen, maar je bent binnen een dag in Zweden of Noorwegen. Als je 's nachts vertrekt, wat overigens sowieso handig is vind ik.
Klinkt echt heel erg zeikerig dit maar een tent en beestjes en wc rollen voor t toilet. Ik weet uberhaupt niet eens hoe dat in zijn werk gaat laatstaan een tent opzetten :roll: Op dat vlak ben ik gewoon een ontzettend verwend nest :ugh:

De kop van europa trekt me ook ontzettend maar ik wil eerst eens proberen of het gaat lukken in de alpen.
Misschien als het lukt om deze route te plannen dat ik toch de honden overzet op brok maar dat is echt in het uiterste geval.
Moskovietje schreef:http://www.fewohund.de/ferienunterkuenf ... etern.html
http://www.hundundreisen.de/

Particuliere verhuur van vakantiewoningen. Ook voor een paar dagen.

Heb goede ervaringen met deze sites, ze bemiddelen voor huisjes en appartementen in Duitsland, Zwitserland en Oostenrijk.
Dank je wel, ik ga er vanmiddag meteen naar kijken
Afbeelding
blacky
Zeer actief

Je bent sneller in Zweden dan in de Alpen is mijn ervaring. Ik rijd sowieso liever naar het noorden dan naar het zuiden in de zomer. Veel rustiger.

Dit jaar gaan we wel naar het zuiden en omdat mijn man niet met de caravan wil gaan we ook naar huisjes. En dat valt echt niet mee. Volgend jaar weer naar het noorden of naar Schotland.
Afbeelding
gevni havanezers
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

schotland wil ik ook nog een keer doen, t liefste 2 weken alleen met een rugzak van herberg naar herberg wandelen met Laicka
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

***puppy*** schreef:Klinkt echt heel erg zeikerig dit maar een tent en beestjes en wc rollen voor t toilet. Ik weet uberhaupt niet eens hoe dat in zijn werk gaat laatstaan een tent opzetten :roll: Op dat vlak ben ik gewoon een ontzettend verwend nest :ugh:
Het is maar net wat je méér gedoe vind. Een tent opzetten of de mallemolen waar je nu in zit :wink:
Ik vind je niet zo verwend hoor, met alle moeite die je moet doen om iets geschikts te vinden. Je bent pas verwend als je zonder enige voorbereiding op weg kunt gaan en overal waar je wilt kunt slapen zonder dat iemand zich daarmee bemoeit vind ik :wink:
Overigens hoef je tegenwoordig allang niet meer met een pleerol te sjouwen hoor, ook al zie ik persoonlijk nog steeds niet in wat daar het probleem van was.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

dat noemen ze toch "voorpret" :scratch:

Denk dat het een soort van schaamte gevoel is om met zo'n wc rol ergens heen te sjouwen, midden in de nacht met een zaklantaarn (mezelf kennende struikel ik ook nog)
Afbeelding
Jaap*
Zeer actief

Ik bedoel het niet lullig hoor :wink:
Ik moet er alleen zelf niet aan dénken om vantevoren zo'n gesodemieter te hebben over waar je naartoe "kunt" e.d. Dan weet ik vantevoren al dat het me vast gaat tegenvallen.
En dat je, in geval van vooraf bespreken, steeds ergens moet zijn op een bepaald tijdstip etc. staat me ook tegen.
Ik wil gewoon doen wat ik wil.
Als je niet wilt kamperen, maar wel wat wilt rondtrekken, raad ik je scandinavie "op de bonnefooi" bijzonder aan.
Er zijn altijd wel huisjes vrij, je komt ze gewoon onderweg tegen, en een hond is zelden een probleem.
Laura84
Zeer actief
Contacteer:

Zo vat ik het ook echt niet op, het poppetje verwees naar de voorpret waar ik zelf mijn aanhalingstekens bij zet ;)

Hmmmm, ik geef mijn alpen plannen nog een week en dan ga ik daarna eens nadenken over het noorden en natuurlijk kijken of vriend lief dat ook wel leuk vindt
Afbeelding
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Contacteer:

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Wij gaan bijna 20 jaar op vakantie met de honden en maken steeds een rondreis, we rijden dus steeds van overnachtingsplaats naar overnachtingsplaats.
Onze honden hebben dit altijd prima gevonden.

Zelf blijven we liefst 3 nachten op dezelfde plaats.
Dan moet je niet elke morgend alles weer inpakken en 's avonds ergens anders weer alles uitpakken.

Als je 3 nachten ergens blijft heb je ruim 2 volle dagen om de omgeving goed te leren kennen. Dikwijls is er ook niet meer te zien op één plaats.
De dag dat we van overnachtingsplaats wisselen is onze uitrustdag, omdat je dan zowiezo die dag minder wandelt met je hond omdat je in de auto zit.
Toch proberen we ook onderweg altijd tijd te maken voor een mooie wandeling met onze hond.

Het voordeel van ergens maar 3 nachten te blijven is dat als je verblijf niet is wat je gehoopt had, je na 3 nachten ergens anders naartoe kan.
Hetzelfde geldt voor het weer. Is het ergens echt bar slecht weer, dan is dat op zich niet erg.
Je leest dan een boek de twee dagen dat je er verblijft en doet het min. met je honden en na de 3 de overnachting trek je weer verder en heb je bijna altijd beter weer.

Het is inderdaad zo dat in vele hotels je min. 3 nachten moet blijven, maar je kan ook kiezen om te overnachten in een B&B of op gasten kamers.
Wij wisselen meestal onze verblijven af.

Misschien een nadeel ( maar voor mij is dat door de jaren heen een echte sport geworden ) is dat je natuurlijk meer werk hebt, om alle overnachtingsplaatsen bij elkaar te zoeken.
En neem je een hond mee of meerdere dan doe je dit best een hele tijd op voorhand.
Een voordeel is dat je eigenlijk slechts zelden vooraf iets hoeft te betalen.

Zo hebben wij ook voor dit jaar een rondreis door Italië gepland.
Italië is zo hondvriendelijk geworden de laatste jaren, dat wij er nu al 3 jaar op rij onze vakantie doorbrengen en steeds weer met een rondreis.

Dit jaar ziet dat er als volgt uit, we vertrekken in juni uiteraard met onze hond erbij :-)
Een eerste overnachting plannen we in Zuid Duitsland, die moet ik nog zoeken.
dan verblijven we 3 nachten in een omgebouwde wijnboerderij nu een ultra modern hotelcomplex met slechts enkele kamers elk met een kleine privé-tuin en dat ligt iets ten noorden van het Garda meer.
Daar is ook een zwembad. Deze reservatie is OK.

Vandaar naar een verblijf aan de westkust, op slechts 30 km. van Rome.
Hier blijven we ook 3 nachten. Hier zou ooit nog Julius Cesar verbleven hebben.
Ook hier is de reservatie OK.

Dan gaan we op de luchthaven van Rome onze kinderen en kleinzoon afhalen.
Samen gaan we voor een week naar Toscanië naar een vakantieverblijf met 6 appartementen + zwembad en een grote gemeenschappelijke tuin. Dit ligt in de buurt van Sienna.
Dit is een verblijf dat ons door vrienden aangeraden is. Reservatie is OK.

Na die week moeten onze kinderen terug naar de vlieghaven en wij reizen verder.
Naar een gerestaureerd kasteel met enkele kamers, dit in de buurt van Gubbio.
Ook hier blijven we 3 nachten.
Deze reservatie is ook OK.

Dan wil ik kost wat kost eens overnachten in de voormalige Fiat-fabriek in Turijn, nu een hotel.
Op het dak ligt een heus autocircuit dat vroeger dienst deed als testbaan.
Hier zullen we 1 of 2 nachten verblijven denk ik. De reservatie moet ik dit weekend doen.

En dan heb ik in Zuid Duitsland nog een voormalig klooster nu een hotel, op het oog.
Dit ook voor 3 nachten. Het ligt midden in een enorm wandelgebied. Ideaal om met onze hond te verkennen.

En dan naar huis.

Het lijkt misschien een verre reis, maar doordat we die in etappes doen ervaar je dat zeker niet zo.

Ik had eigenlijk graag eens in de gevangenis van Zurich gelogeerd :-))
Ja ook de hond kan er mee,
maar uit commentaren blijkt dat het er 's nachts op bepaalde dagen in de week in de dancing op -1 nogal luidruchtig aan toe gaat :-(
dan maar niet langs de gevangenis dit jaar

Wij verkiezen alvast een rondreis boven een vakantie op één plek.
Bij een rondreis willen we in de omgeving alles gezien hebben wat er te zien is, en zijn we dus altijd op stap.
Als we ergens een week blijven, zoals ook dit jaar zal zijn, blijven we meestal de hele dag aan het zwembad met de kinderen en kleinkinderen, en doen we maar weinig uitstapjes.
Dus nu gaan we de eerste week van verblijf naar verblijf
en de 2de week zien we als een uitrustweek
om de 3de week weer van verblijf naar verblijf te gaan.

En zo hebben we toch voldoende kunnen uitrusten en toch meer dan genoeg gewandeld en gezien onderweg.

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
blacky
Zeer actief

Wij hebben gemerkt dat idd in Italië met 1 hond bijna overal wel kan. Met twee wordt al moeilijker.
Wij hebben vandaag de bevestiging gehad dat we met onze twee honden welkom zijn. Maar daar moesten we dus wel eerst achteraan bellen. Want officiëel was 1 hond toegestaan.
Afbeelding
gevni havanezers
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Contacteer:

Ik denk dat het overal moeilijker is om met 2 honden te komen.
Wij reizen al bijna 20 jaar gans Europa rond met de honden en ik zou niet één land weten waar het gemakkelijker was om 2 honden mee naartoe te nemen.
Maar bij ons is het in vroegere jaren, toen we steeds weer 2 grote honden meenamen, toch altijd gelukt.

Je moet het goed weten aan te pakken.
Wij zijn daar ondertussen kampioen in geworden ;-)

Ik maak er steeds weer een sport van om met onze honden, op dit moment is het weliswaar maar eentje, toch weer ergens te kunnen overnachten waar dat niet zo alsvanzelfsprekend is dat men daar honden toelaat.
Wij houden van geschiedenis en architectuur, ja ook als het gaat om het uitkiezen van onze overnachtingsplaatsen.

Ik blijf erbij, dat hoe exclusiever een overnachtingsadres, hoe duurder natuurlijk ook, hoe meer welkom de hond er is.

Vorig jaar gingen we naar een hotel genaamd La Meridiana,
in mijn mail schreef ik zoals gewoonlijk dat onze hond nooit alleen op de kamer blijft, tijdens ontbijt en diner in de auto op ons wacht, 's nachts in een bench slaapt ...enz.
En wat kreeg ik als antwoord ?
...
We love dogs, therefore you do not need to explain us all detail that “others hotels” require to welcome our loved friends.
...
En op hun website stond het volgende :
Ik zoek dit even terug op.
Ik vind het niet meer terug, maar ik had het wel uitgeprint vorig jaar :-)

In ieder geval stond op de website de volgende tekst, het zal er nog wel ergens op staan :

Welcome dog

Once a man wrote to a manor in the Irish countryside if they accept his dog. He got this answer :
Dear Sir, I work in hotels for over 30 years.
I have never called the Police to throw away a drunk dog in the middle of the night.
Not a dog tried to pay me with a fake cheque.
Not a dog burnt the blankets while smoking.
I have never found a towel in a dog luggage.
Your dog is welcome !
If he can vouch for you... you can come too.

En in een volgend hotel San Maurizio, ook in Italië kregen we bij vertrek een speciaal certificaat voor het onberispelijk gedrag van onze Schotse collie.
Men had van internet een foto gehaald van een Schotse Collie die op onze Evy leek en die mee op het certificaat gezet.

Tot nu toe is voor ons Italië toch één van de meest hondvriendelijke landen in Europa, ook als je 2 honden meeneemt.

En zo konden we ook logeren in het mooiste 5 sterren eco-design hotel ter wereld, ook in Italië, ook met onze hond.
www.vigilius.it
Hier kwamen zoveel mensen met een hond, dat om het evenwicht nog te bewaren tussen gasten met en zonder hond er een beperking is ingesteld dat max. 6 honden tegelijk in het hotel kunnen overnachten.
Ik vond dit een faire maatregel.
Maar de honden die er mee kwamen, waren meer dan welkom.
Op de kamer stond een bak vers water en er lag een kauwbeen en een kaartje speciaal met de vermelding dat onze hond meer dan welkom was.

En in hotel Bellevue ook in Italië in de aosta vallei lag er zelfs en speciaal kussen op de kamer speciaal op maat voor je hond en er lag ook een kauwbeen klaar en voor grote honden voor wie het binnen te warm was stond een reuze groot hondenhok op het grote terras.

Ja in Italië is je hond meer dan welkom tegenwoordig.
En met meerdere honden moet dat zeker ook lukken.

Vriendelijke groeten,
Anne & Evy
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Contacteer:

Blacky schreef :
Ook liggen de prijzen veel hoger dan in Scandinavië.

Misschien dat dit voor huisjes geldt, maar zeker niet voor al de rest.

Het is onze ervaring dat Scandinavië in alles veel duurder is dan de rest van Europa.
Voor wat je betaalt in Scandinavië heb je elders veel meer.
Ook het dagelijkse leven in Scandinavië is veel duurder dan bij ons of elders.

Wij reisden telkens 3 weken door Scandinavië uiteraard ook met onze hond erbij in 2005 - 2006 - 2008 en 2009

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
blacky
Zeer actief

Ik vind dat wel leuk om te horen. Wij logeren overigens nooit in een hotel.
Wij gaan voor de huisjes of appartementen. (en naar Zweden en Noorwegen de laatste twee jaar met de caravan).
Afbeelding
gevni havanezers
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Contacteer:

Voor mij persoonlijk, zijn Noorwegen en Zweden eigenlijk de landen bij uitstek om met de camper te verkennen.
Dat zie je trouwens ook ter plaatse. Nergens anders in Europa kom je zo veel campers tegen.

Vriendelijke groetjes,
Anne en Evy
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”