Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Wat voer vragen..

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Hailfall
Zeer actief
Aantal honden: 1

Wat voer vragen..

Ongelezen bericht door Hailfall »

:help:

Nu weten jullie dat ik binnenkort voor Nekuda ga zorgen en ik wil haar van de brokken waar ze nu op zit (Frolic oa :ugh: ) afhebben en haar eigenlijk op KVV hebben. Maar daar ben ik nog wat onervaren mee omdat er zo veel variatie in is.

Nu heb je in Duitsland ook verschillende soorten KVV maar het is mij niet helemaal duidelijk of die ook "compleet" zijn.

Ik zag bij de dierenvoedingspeciaalzaak bij ons Dibo liggen, nl. DIBO-Spezial http://www.dibo.de/deutsch/produkte/tie ... ezial.html. Nu is het mij niet duidelijk of dit dus Compleet is, en of ik daar dus eigenlijk nog bij zou moeten gaan voeren (vlokken of rijst). Google helpt me ook niet heel veel verder hiermee eigenlijk.

Dus ben ik verder gaan kijken en kwam toen dit tegen: http://www.napf-express.de/epages/61719 ... ett_Naepfe. Deze schijnt wel compleet te zijn maar of het ook goed is, kan ik ook lastig vinden. Sowieso zou ik dan online moeten bestellen en ik weet niet precies of dat handig is.

Ik zou natuurlijk ook in Nederland (Winterswijk) elke keer voer kunnen kopen maar het liefst zoek ik natuurlijk iets wat hier in de buurt is ;)

Eigenlijk zoek ik tips met wat ik zou kunnen voeren, echt vers voeren wil ik (nog) niet namelijk. Waar zou ik op moeten letten als ik KVV uitzoek?

Sorry voor als het onduidelijk is, ik ben over zo veel dingen aan het nadenken op het moment en alles loopt beetje door elkaar hier..
Laatst gewijzigd door Hailfall op 15 jan 2012 19:19, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
Afbeelding
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Aantal honden: 2

Re: Wat voer vragen..

Ongelezen bericht door Meike »

Dibo is niet compleet voor zover ik zie, ik zie staan dat het vlees of vlees en organen zijn. Die andere ziet er completer uit (heb ze niet allemaal bekeken)

Waar moet je op letten, dus wanneer is het compleet?
- als het genoeg spiervlees bevat (ik zou zeggen minimaal 45%)
- als het organen bevat (in ieder geval hart en lever, liefst ook nier en pens)
- als het minimaal 0.5% calcium bevat (het liefst dus van bot)
- dat het minimaal 4 diersoorten bevat en vis, of zelf afwisselen (zal je vast bekend zijn)

Ik geloof dat Energique en Shaweca/Haaksbarf ook in Duitsland verkrijgbaar zijn, je kunt kijken of er verkooppunten in de buurt zijn.
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Volgens mij is Dibo-menü de enige komplete versie. De rest is einzelfuttermittel (staat op de zak).
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Hailfall
Zeer actief

Ongelezen bericht door Hailfall »

Dank jullie wel :)

Ik ga nog maar eens verder puzzelen, dat moet wel goed komen! :)
Afbeelding
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”