Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Waar in Denemarken?
Moderator: moderatorteam
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
Waar in Denemarken?
Wij zijn van plan om deze zomer naar Denemarken te gaan maar we hebben eigenlijk geen idee naar welk deel van Denemarken we het beste kunnen gaan. We gaan in ieder geval met drie honden en we houden erg van wandelen dus mooie natuur is wel nummer 1. Verder vinden we het prettig als we rustig kunnen wandelen dus we willen niet naar een druk gedeelte van Denemarken. Een eind rijden vinden we geen probleem. Het hoeft niet in de buurt te zijn van strand maar misschien is het wel leuk om een strand op rijafstand te hebben. Het plan is om in juni te gaan dus voor het hoogsiezoen. Wie van jullie is er al eens in Denemarken geweest? En in welk deel dan? Weet iemand welk deel van Denemarken geschikt voor ons is? En is juni een mooie periode (ook wat betreft het weer)?
Alvast bedankt!
Alvast bedankt!
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 Jack Russels
Re: Waar in Denemarken?
Het Eiland Romo.
Mag vanalles op het strand en er zijn losloopgebieden.
Het eiland Mon met de krijtrotsen.
Verder is boven in Denemarken erg rustig strand aan de Noordzee.
Kilometers niemand te zien.
Ringkobing en dan naar boven via de kustweg.
Mag vanalles op het strand en er zijn losloopgebieden.
Het eiland Mon met de krijtrotsen.
Verder is boven in Denemarken erg rustig strand aan de Noordzee.
Kilometers niemand te zien.
Ringkobing en dan naar boven via de kustweg.
Groetjes Willy, Djock en Puck

- josefientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Griekse herder
- Aantal honden: 1
Dat dus, maar houd er wel rekening mee dat in juni het zeewater nog heeeeell kkkkkoud
is daar. Zij hebben dus geen (lauw)warme golfstroom langs de kust lopen. Het is er wel heerlijk rustig, en de aardbeien zijn daar dan ook toppie! (mmmjam lekker met piskeflöde)

-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): twee toller retrievers en een golden retriever
- Aantal honden: 3
Het eiland sjealand is mooi en erg rustig met honden wij zitten altijd in sjealand odde en boeken via http://www.dogsincluded.nl/ deze site is helemaal op honden en rustige plekken gericht. Wij gaan altijd in de meivakantie heerlijke tijd in Denemarken begint in juni het seizoen en is het iets drukker.succes verder
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
Wij gaan nu voor het 3de jaar naar Denemarken.
Dit jaar gaan wij naar Bjerregard, dat ligt op het stuk landtong met links de Noordzee en rechts het Ringkobing fjord, wij zitten dus dicht bij de zee en het fjord dus wandelmogelijkheden genoeg.
WIj gaan altijd begin juni, dan is het overal nog lekker rustig, er waren dagen bij dat wij tijdens de dagelijkse strandwandeling zeker 3 uur lang geen mens of dier tegenkwamen, dat is in Nederland onvoorstelbaar.
Alle drie de keren prachtig weer gehad, het perfecte wandelweer en sauna weer.
Via Dancenter geboekt, je kunt dan aangeven waar je voorkeur naar uitgaat, dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.
Dit jaar gaan wij naar Bjerregard, dat ligt op het stuk landtong met links de Noordzee en rechts het Ringkobing fjord, wij zitten dus dicht bij de zee en het fjord dus wandelmogelijkheden genoeg.
WIj gaan altijd begin juni, dan is het overal nog lekker rustig, er waren dagen bij dat wij tijdens de dagelijkse strandwandeling zeker 3 uur lang geen mens of dier tegenkwamen, dat is in Nederland onvoorstelbaar.
Alle drie de keren prachtig weer gehad, het perfecte wandelweer en sauna weer.
Via Dancenter geboekt, je kunt dan aangeven waar je voorkeur naar uitgaat, dat maakt het zoeken een stuk makkelijker.

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Leuk Chanti! Wij zijn vroeger met mijn ouders eena naar de Funen geweest en hebben toen ook een bezoekje gebracht aan de krijtrotsen. Het zuiden van zweden vind ik persoonlijk nog mooier dan Denemarken en nu het bloedonderzoek niet meer hoeft veel gemakkelijker om met een hond te bezoeken.
- Anne&Taar
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Golden, Schapedoes
Wij zijn een aantal jaar op rij geweest, ook omgeving ringkjobing. Wat mij tegenviel was toch dat ze, buiten dat je lekker met de hond kan wandelen, lang niet zo hondvriendelijk zijn: Een cafe-tje zat er niet in...
-
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Kooikers
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Ook wij zijn 2 jaar op vakantie in Denemarken geweest (2 honden) . Eiland Romo en Omgeving Ringkobing.
Geweldig land met veelruimte. Beide keren huis in de duinen gehuurd via Novasol.
we zijn zowel in voor als na seisoen een keer geweest en hebbne beide keren goed weer gehad.
Geweldig land met veelruimte. Beide keren huis in de duinen gehuurd via Novasol.
we zijn zowel in voor als na seisoen een keer geweest en hebbne beide keren goed weer gehad.
- under the red sky
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
- Contacteer:
Ik vind het overal mooi in Denemarken, ben zowel op Jutland, Fyn en Sjaelland geweest. Omgeving Silkeborg is ook een aanrader, veel natuur en water.
- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ja, omgeving Silkeborg is prachtig! Alleen hadden wij toen nog geen hond dus ik heb geen idee hoe het daar met honden is.
- *Marina*
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cockers Spaniel
- Aantal honden: 2
Wij gaan al jaren naar Denemarken op vakantie, heerlijk vooral in het voor- of naseizoen. Zo rustig dat je je honden ook los kunt laten op het strand als het eigenlijk niet mag, je zult weinig andere honden tegenkomen en niemand tot last zijn.
Wij zijn op Funen geweest vlak boven Odense, Romo is echt super, ontzettend breed strand waar je met de auto op mag rijden. De honden mogen op bepaalde stukken op Romo los maar dat zijn omheinde grondstukken waar je met een kwartier uit gelopen bent, maar rijd je met je auto het strand op en ga je een eind van de strandopgang dan is er geen vuiltje aan de lucht. We zijn ook aan het Ringkobingfjord geweest en in Djursland, halverwege Jutland aan de oostkust. Djursland vond ik qua natuur zo'n beetje het mooiste plekje van Jutland.
ALs je het leuk vindt, hieronder wat linkjes naar foto's van onze vakanties in Denemarken van de afgelopen 3 jaar.
Foto's van 2009 in Djursland:
http://s285.photobucket.com/albums/ll41 ... =slideshow
Foto's van 2010 op Romo:
Foto's van 2011 Skaven strand aan het Ringkobingfjord:
Wij zijn op Funen geweest vlak boven Odense, Romo is echt super, ontzettend breed strand waar je met de auto op mag rijden. De honden mogen op bepaalde stukken op Romo los maar dat zijn omheinde grondstukken waar je met een kwartier uit gelopen bent, maar rijd je met je auto het strand op en ga je een eind van de strandopgang dan is er geen vuiltje aan de lucht. We zijn ook aan het Ringkobingfjord geweest en in Djursland, halverwege Jutland aan de oostkust. Djursland vond ik qua natuur zo'n beetje het mooiste plekje van Jutland.
ALs je het leuk vindt, hieronder wat linkjes naar foto's van onze vakanties in Denemarken van de afgelopen 3 jaar.
Foto's van 2009 in Djursland:
Foto's van 2010 op Romo:
Foto's van 2011 Skaven strand aan het Ringkobingfjord:
-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Staande Langhaar
@Marina: prachtige foto's !!
Wij hebben uren gewandeld op het strand zonder ook maar een mens of dier tegen te komen, geweldig!
Wij hebben uren gewandeld op het strand zonder ook maar een mens of dier tegen te komen, geweldig!

Honden hebben bazen, poezen hebben bedienden.
-
- Actief
- Mijn ras(sen): Twee border collies en een kruising shih-tzu.
- Contacteer:
Bedankt voor al jullie reacties en de foto's (erg goed voor het vakantiegevoel)! We hebben gekozen om eerst een week een huisje op het eiland Møn te huren en daarna een week een huisje vlakbij het fjord Ringkøbing. Ik zal nog wel even laten weten hoe het is geweest maar we hebben er alvast veel zin in!
- Fabiola17
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): .
Lente: Chihuahua
Famke: Chihuahua mix - Aantal honden: 2
Leuk om de foto's van Rømø te zien. Wij zijn daar in juni 2011 geweest (toen hadden we Joy nog niet). Het witte kerkje was op loopafstand, en het strand was super, ook al hadden we niet echt strandweer, het was wel heel mooi weer toen.
Ik kom al sinds mijn kindertijd in Denemarken, en als volwassene de laatste jaren minimaal 1x per jaar.
Ik vind het zo fijn en mooi daar!
Ik kom al sinds mijn kindertijd in Denemarken, en als volwassene de laatste jaren minimaal 1x per jaar.
Groetjes Fabiola, Lente & Famke
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
in liefdevolle herinnering: Sinne 2007(?)-2017-30.10.2019
en Joy 2003(?)-2011-20.06.2017
Het wordt wel tijd voor een nieuw onderschrift!
-
- Zeer actief
chanti schreef:Bedankt voor al jullie reacties en de foto's (erg goed voor het vakantiegevoel)! We hebben gekozen om eerst een week een huisje op het eiland Møn te huren en daarna een week een huisje vlakbij het fjord Ringkøbing. Ik zal nog wel even laten weten hoe het is geweest maar we hebben er alvast veel zin in!
Het eiland Mon is prachtig.Goede keus
De krijtrotsen zijn machtig om te zien.
Heel veel trappen naar beneden en ook weer omhoog dus.

-
- Zeer actief
Zijn we elkaar misschien zonder het te weten tegen gekomen.Fabiola17 schreef:Leuk om de foto's van Rømø te zien. Wij zijn daar in juni 2011 geweest (toen hadden we Joy nog niet). Het witte kerkje was op loopafstand, en het strand was super, ook al hadden we niet echt strandweer, het was wel heel mooi weer toen.

- fenneke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): zwitserse witte herder en nu hûn
denemarken=jeugdsentiment
altijd gingen we naar denemarken op vakantie, heerlijk land. met mooie natuur rust en ruimte
altijd gingen we naar denemarken op vakantie, heerlijk land. met mooie natuur rust en ruimte
Fenneke en Baloe