Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Taste of Wild

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Judith
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote poedels
Aantal honden: 2

Taste of Wild

Ongelezen bericht door Judith »

Diesel zit nu op Fish 4 Dogs vanwege zijn allergie voor kip, granen en gevogelte. Hij doet het er in princiepe goed op, alleen poept hij nog al veel.
En het nadeel is dat ik het moet bestellen ze alleen op woensdag leveren, als ik net te laat ben heb ik een probleem.

Ik dacht dat Fish 4 Dogs de enige brok was zonder al de allergie middelen, maar ik kwam er achter dat Taste of Wild pacific stream canine ook gebaseerd is op vis en aardappelen.
Mensen ervaringen met Taste of wild, en dan de vis variant? Of de andere variant, hoe bevalt die?

Nadeel is dat ik ook Taste of wild moet bestellen, bij zooplus. Leveren die iedere dag? Of is er een verkooppunt?

Voor Dana wilde ik Farmfood of Cavom halen, maar die zitten beide niet in de webshop van zooplus (helaas anders had ik het samen kunnen bestellen. :mrgreen: ) Nu weet ik dat er een verkooppunt van Farmfood een dorp verder op zit. Maar ik kan niets vinden over verkooppunten of webshop voor Cavom.
Iemand enig idee waar ik dat kan vinden?
Afbeelding
Maartje
Zeer actief

Re: Taste of Wild

Ongelezen bericht door Maartje »

Dat voer ik aan Tess. Ik bestel het bij zooplus en dan heb ik het een dag of 2 later in huis. De grote verpakkingen zijn overigens wel eens uitverkocht geweest en dan duurde het een tijd voordat het weer leverbaar was.
Tess doet het er heel goed op en ze vindt het erg lekker.
Maartje
Lupa, Puk en Abby
Afbeelding
lets have fun

Ongelezen bericht door lets have fun »

Floor krijgt naast haar kvv ook wel eens brokken van taste of the wild pacific stream. Zij is ook allergisch voor van alles en nog wat (rund, kip, granen, lam), maar op deze variant van taste of the wild doet ze het erg goed. De andere twee smaken zit kip in, dus die probeer ik maar niet.
Amber
Zeer actief
Contacteer:

Ongelezen bericht door Amber »

Hoi Judith,
Ik voer het aan Mack ivm zijn allergieen, ik ben er zeer tevreden over, ik vindt toch dat ie er stukken minder door poept dan met de vorige brokken, en hij vindt het erg lekker.
Er is in Belgie een winkel waar je het kunt halen, dat doe ik ook. Ik haal eens in de twee maanden twee zakken.
Hier is de link, als je even belt of mailt van te voren houdt ze het voor je appart!
De winkel zit in Lier in Belgie,
http://www.thedoggyshop.be/index.html
Ik hoop dat je er wat aan hebt.
Groetjes van Amber en een poot van Mack en Kay
Lalaloopsie
geregistreerd lid
Mijn ras(sen): Engelse Bulldog
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Lalaloopsie »

Ook zou je kunnen denken aan Wolfsblut Pacific, ook zonder granen, en met 6 verschillende soorten vis. Is bijvoorbeeld te koop bij www.food4pets.be. Daar verkopen ze trouwens alle goede brokken (o.a. dus wolfsblut, orijen, acana, taste of the wild) Levert ook in Nederland zonder verzendkosten!
Yundor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Newfoundlander, Rottweiler
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yundor »

Wij hebben een tijd lang de vis-variant van Taste of the Wild gevoerd, beviel ons goed!
Hier bestelden we het ook altijd bij Zooplus en hadden we het inderdaad zo'n 2 dagen later in huis. Nu voeren we KVV, maar als je op zoek bent naar een goede brok, kan ik TotW zeker aanraden!
Groetjes van Inge, Fedor & Yuna
http://www.yundor.nl

Afbeelding
Judith
Zeer actief

Ik ben tot de conclusie gekomen dat er ergens in ToW toch iets van graan of kip zit, want Diesel reageerde er nog steeds licht op. Doordat ToW niet meer leverbaar is bij Zooplus ben ik toch weer terug gegaan op Fish4dogs en hij heeft na 2 weken weer een bijna witte buik. :19:

Het enige verschil is dat Diesel nu veel meer poept met Fish4dogs dan met ToW. Maar als hij het nu beter doet op Fish4dogs dan laat ik hem daar nog even op staan.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

Volgens mij staat deze website wel goed bekend. En je kan er Taste the Wild, Cavom en Farmfood bestellen: http://dewelpenhoeve.nl/

Ik heb de teckels een tijdje Taste of Wild gevoerd. Ze kregen altijd maar een handje, verder kvv. Geen problemen gehad met deze brok. Maar nu hebben ze eigenlijk overal wel tegen gekund :wink: Ze draaide nog keurige drolletje als ze de ranzigste meuk naar binnen werkte. Hooguit een keertje extra poepen :engel:
Afbeelding
Yundor
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Newfoundlander, Rottweiler
Contacteer:

Ongelezen bericht door Yundor »

Cavom kun je overigens halen bij de meeste Boerenbond's. :wink:
Groetjes van Inge, Fedor & Yuna
http://www.yundor.nl

Afbeelding
Lalaloopsie
geregistreerd lid

Wolfsblut waar ik het overhad in mijn vorige antwoord bevat geen kip, weet ik zeker omdat mijn hond dus ook gevoelig is voor kip. Dit voer is niet minder als Totw, is alleen nog een beetje onbekender. Het is een duits merk. Het verschil met totw is wel, dat Wolfsblut beter leverbaar is. Ik koop het altijd bij www.food4pets.be
LongFields
Zeer actief
Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Ongelezen bericht door LongFields »

Grrrrr, ik ga maar op zoek naar óf een andere voersoort, óf naar een andere leverancier van Taste of the Wild!
Een paar weken geleden wilde ik 2 zaken voer bestellen bij Zooplus, maar niet 1 van de varianten van TotW was leverbaar. Ik aangegeven dat ik een mailtje wilde ontvangen als het er weer was, en uit nood een andere brok besteld, eerst een klein zakje van 5 kilo.
Toen daar de bodem van in zicht was en ik nog geen bericht gehad had van Zooplus toch maar een 15 kilo zak besteld van het andere voer, je moet toch wát...
Een korte tijd later (had nog zat voer staan hier) kreeg ik een mailtje dat er weer TotW beschikbaar was. Maar ja, ik had toen nog niets nodig. Dus ik een weekje of wat gewacht, in de veronderstelling dat het er dan nog wel zou zijn. Vanochtend wilde ik het gaan bestellen en ja hoor: wederom niet voorradig!

Ik baal hier enorm van, mijn honden doen het alle drie prima op TotW dus wat dat betreft wil ik niet van voer wisselen, maar het feit dat het zo enorm slecht verkrijgbaar is, zou toch een reden zijn om snel over te stappen op óf een andere leverancier, óf een andere brok.
Lalaloopsie
geregistreerd lid

LongFields schreef:Grrrrr, ik ga maar op zoek naar óf een andere voersoort, óf naar een andere leverancier van Taste of the Wild!
Een paar weken geleden wilde ik 2 zaken voer bestellen bij Zooplus, maar niet 1 van de varianten van TotW was leverbaar. Ik aangegeven dat ik een mailtje wilde ontvangen als het er weer was, en uit nood een andere brok besteld, eerst een klein zakje van 5 kilo.
Toen daar de bodem van in zicht was en ik nog geen bericht gehad had van Zooplus toch maar een 15 kilo zak besteld van het andere voer, je moet toch wát...
Een korte tijd later (had nog zat voer staan hier) kreeg ik een mailtje dat er weer TotW beschikbaar was. Maar ja, ik had toen nog niets nodig. Dus ik een weekje of wat gewacht, in de veronderstelling dat het er dan nog wel zou zijn. Vanochtend wilde ik het gaan bestellen en ja hoor: wederom niet voorradig!

Ik baal hier enorm van, mijn honden doen het alle drie prima op TotW dus wat dat betreft wil ik niet van voer wisselen, maar het feit dat het zo enorm slecht verkrijgbaar is, zou toch een reden zijn om snel over te stappen op óf een andere leverancier, óf een andere brok.

Ik zou zeggen Wolfsblut!!!!!
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Lalaloopsie schreef: Ik zou zeggen Wolfsblut!!!!!
Dat jij daar nogal reclame voor maakt was me al duidelijk hoor. :wink:
Heb even op de link gekeken die je hierboven ergens hebt neergezet, maar schrik een beetje van de prijzen die zij hanteren. Dan kun je wel gratis verzenden, maar de prijs van het voer ligt beduidend hoger dan bij Zooplus (als ik TotW bekijk)
Lalaloopsie
geregistreerd lid

LongFields schreef:
Lalaloopsie schreef: Ik zou zeggen Wolfsblut!!!!!
Dat jij daar nogal reclame voor maakt was me al duidelijk hoor. :wink:
Heb even op de link gekeken die je hierboven ergens hebt neergezet, maar schrik een beetje van de prijzen die zij hanteren. Dan kun je wel gratis verzenden, maar de prijs van het voer ligt beduidend hoger dan bij Zooplus (als ik TotW bekijk)

Hahah was niet als reclame bedoelt hoor, ben zelf gewoon enthousiast over dit voer! :lol1: :lol1: :lol1: :wink: :wink: :wink:

Bij hem staat wel ergens een zin als jij kan aantonen dat het ergens anders goedkoper is, dat je het dan voor dezelfde prijs krijgt. Altijd een mailtje waard naar hem toe toch? Je krijg altijd zo antwoord via de mail van hem terug! In iedergeval geen verzendkosten naar NL.
M@scha
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labraque

Ongelezen bericht door M@scha »

ik word een beetje moe van jouw gespam op dit forum lalaloopsie en dat terwijl je pas 12 berichten op je naam hebt. je mag het niet zo bedoelen, het valt op en is vervelend.
Afbeelding
Lalaloopsie
geregistreerd lid

massam schreef:ik word een beetje moe van jouw gespam op dit forum lalaloopsie en dat terwijl je pas 12 berichten op je naam hebt. je mag het niet zo bedoelen, het valt op en is vervelend.
Sorry is niet zo bedoeld, zal er mee ophouden!
fleurie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Jack Russell, Duitse herder

Ongelezen bericht door fleurie »

Judith de dierenwinkel hier (die jij volgens mij bedoelt als verkooppunt van Farmfood) verkoopt ook Cavom.
Afbeelding
Paddle
Zeer actief

Ongelezen bericht door Paddle »

@Longfields: Volgens mij is er inderdaad ergens een probleem met bevoorrading. Ik voer het aan de kat en het is idd opletten dat je ruim op tijd besteld en dan nog.
Gelukkig kan ik wel even weg met maar 1 kat natuurlijk maar kan me voorstellen dat het frustrerend is om telkens zonder te zitten. Zonde want ik vind het goed voer voor een redelijke prijs.
Afbeelding
kloesje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kruising Jack Russell Terriër Macho
Australian Kelpie Timber en Bindi
Duitse Herder Benthe (co-own)
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door kloesje »

Ik voer ook naar volle tevredenheid Taste of the Wild, alle smaken al eens geprobeerd.
Ik voer dan kleine zakken, omdat een grote er hier nooit doorheen komt voor de houdbaarheidsdatum.
Maar nu ook een bevoorradingsprobleem. Ik had tijdig willen bestellen, alleen toen was het er niet.
Goed in de gaten gehouden, het zou er eerst beging maart zijn, maar nu staat er weer dat het 21 dagen gaat duren.
En dat ga ik nu niet meer redden, dus maar Orijen besteld, duurder merk, maar ook een goed voer. Geen idee hoe Macho het er op gaat doen. Wel vervelend dat er zo lastig aan de brok te komen is.
Afbeelding
Judith
Zeer actief

fleurie schreef:Judith de dierenwinkel hier (die jij volgens mij bedoelt als verkooppunt van Farmfood) verkoopt ook Cavom.
Ik haalde de FF bij de Hano in Nwhout. Maar daar hadden ze geen Cavom (dat werd mij ook duidelijk mede gedeeld en ze vonden het maar stom dat ik geen (j)eukanuba of royal canin wilde :U: :piew: ) volgens mij bepaal ik altijd nog zelf wat ik mijn honden voer. Wat een onaardige mensen daar...
Ik hoorde van een collega dat ze in rhijnsburg bij de boerenbond/welkoop wel Cavom verkochten. Dus ga daar even kijken.
Afbeelding
fleurie
Zeer actief

Judith-Diesel schreef:
fleurie schreef:Judith de dierenwinkel hier (die jij volgens mij bedoelt als verkooppunt van Farmfood) verkoopt ook Cavom.
Ik haalde de FF bij de Hano in Nwhout. Maar daar hadden ze geen Cavom (dat werd mij ook duidelijk mede gedeeld en ze vonden het maar stom dat ik geen (j)eukanuba of royal canin wilde :U: :piew: ) volgens mij bepaal ik altijd nog zelf wat ik mijn honden voer. Wat een onaardige mensen daar...
Ik hoorde van een collega dat ze in rhijnsburg bij de boerenbond/welkoop wel Cavom verkochten. Dus ga daar even kijken.
Dat is raar, ik kom daar ook altijd, heb er ook weleens cavom gekocht, maar misschien zijn ze daar mee gestopt. En voor advies heb je inderdaad weinig aan de meeste dierenwinkels is mijn ervaring.
Afbeelding
Sarah5
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dalmatiër x Bordeaux Dog
Berner Sennen x Beagle

Ongelezen bericht door Sarah5 »

Ziwipeak wel eens geprobeerd?

Dat is alleen gedroogd vlees met groenten geen graan en ook in verschillende smaken te krijgen. Weinig ontlasting en goed te voeren. Ik geef het zelf als alternatief naast KVV / Barf

Kan iemand mij het verschil uitleggen tussen TOTW / Acana / Orijen? Ik dacht dat dit allemaal van dezelfde producent was of klopt dit niet?
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb je hier al een gekeken Judith?
http://www.voerwijzer.com/hondenbrokkenvergelijken

Vond hem zelf erg handig. Charlie heeft ook allergieën.
Vind het sneu dat zij dan niet krijgt terwijl Niko wel iedere dag wat brokjes eet bij z'n vers.
Ik ga nu eens Applaws proberen.
Judith
Zeer actief

dagmar88 schreef:Heb je hier al een gekeken Judith?

Vind het sneu dat zij dan niet krijgt terwijl Niko wel iedere dag wat brokjes eet bij z'n vers.
Ja die ken ik :mrgreen:
Daar komt mijn keuze voor fish4dogs ook vandaan. Die en de Tow waren de enige zonder kip, gevogelte en granen.
Heel veel vis-rijst varianten gebruiken als calcium bron dus kippen botten.

En brokken waarbij staat dat er granen en dierlijke bijproducten inzitten, ga ik al niet eens voeren, want ze zijn te beroerd om op de verpakking te schrijven wat er daadwerkelijk inzit. Prins petfoods bijvoorbeeld, weigert aan te geven wat er in de vis-rijst brokken zit. Prima dan voer ik het niet, want ze weten niet eens of als calcium bron het kippenbot is.

Edit, weer eentje gevonden, Acana grainfree grasslands, ziet er veel belovend uit. Totdat ik bij de ingredienten ga kijken, hebben ze er kippenvet en eieren in gedaan. Dan houdt het dus al op. Ben ik nu de enige dit dat raar vind. Dat ze een `hypoallergene` brok maken maar er vervolgens kip of granen doorheen gooien. Dan kan je het toch al niet meer voeren :U:

@ Kells, nee die ken ik nog niet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat 80 euro voor een 13 kilo zak ik wel duur vind. Ik betaal nu voor een 13 kilo zak 50 euro voor de fish4dogs.
Afbeelding
sas&Billy
Zeer actief
Mijn ras(sen): Langharige dwergteckel

Ongelezen bericht door sas&Billy »

Ik bestel ook via zooplus. Volgens mij zit het probleem in levering in de uitlevering van het land van herkomst. Als ik het goed begrijp is dat ook een Canadees merk?
Dat komt dan per container.... maar dan moeten ze iedere keer op de volgende wachten en meestal met dat soort dingen is eens je een tekort hebt er gevaar voor een cirkeltje is.
Voorraad is op, mensen wachten, dat worden er steeds meer. Levering komt, iedereen tegelijk besteld en alles is weer op ....
Ik heb hetzelfde probleem gehad met de Orijenbrokken. Toen ik erop aan t wachten was, kon je mooi zien dat het alle overwater merken waren

Waar woon je? Want idd doggyshop Lier hebben veel van die goede merken. Gedegen uitleg ook!
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Judith-Diesel schreef: Edit, weer eentje gevonden, Acana grainfree grasslands, ziet er veel belovend uit. Totdat ik bij de ingredienten ga kijken, hebben ze er kippenvet en eieren in gedaan. Dan houdt het dus al op. Ben ik nu de enige dit dat raar vind. Dat ze een `hypoallergene` brok maken maar er vervolgens kip of granen doorheen gooien. Dan kan je het toch al niet meer voeren :U:
Ja, stom... was al bij Lukullus aan het kijken voor je, maar daar zit eigeelmeel door.
LongFields
Zeer actief
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos

Kells schreef: Ik wacht dus niet met bestellen tot de bodem in zicht is. :wink:
Ik ook niet, maar dat voorkomt dus helaas niet dat je er bij Zooplus nogal eens naast kunt grijpen.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Met ToW heb ik geen ervaringen. Wel heb ik kortgeleden een 5 kg zak Cavom gehaald. Op zichzelf doen ze het daar prima op, maar ze poepen sinds ik dat geef beiden ongeveer twee keer zoveel als normaal, dus dit is het eerste en tevens laatste zakje Cavom dat er hier in komt. Ik ga weer terug naar volledig kvv en af en toe wat brok als tussendoortje.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
Lalaloopsie
geregistreerd lid

Judith-Diesel schreef:
dagmar88 schreef:Heb je hier al een gekeken Judith?

Ja die ken ik :mrgreen:
Daar komt mijn keuze voor fish4dogs ook vandaan. Die en de Tow waren de enige zonder kip, gevogelte en granen.
Heel veel vis-rijst varianten gebruiken als calcium bron dus kippen botten.

En brokken waarbij staat dat er granen en dierlijke bijproducten inzitten, ga ik al niet eens voeren, want ze zijn te beroerd om op de verpakking te schrijven wat er daadwerkelijk inzit. Prins petfoods bijvoorbeeld, weigert aan te geven wat er in de vis-rijst brokken zit. Prima dan voer ik het niet, want ze weten niet eens of als calcium bron het kippenbot is.

Edit, weer eentje gevonden, Acana grainfree grasslands, ziet er veel belovend uit. Totdat ik bij de ingredienten ga kijken, hebben ze er kippenvet en eieren in gedaan. Dan houdt het dus al op. Ben ik nu de enige dit dat raar vind. Dat ze een `hypoallergene` brok maken maar er vervolgens kip of granen doorheen gooien. Dan kan je het toch al niet meer voeren :U:

@ Kells, nee die ken ik nog niet. Maar ik moet eerlijk zeggen dat 80 euro voor een 13 kilo zak ik wel duur vind. Ik betaal nu voor een 13 kilo zak 50 euro voor de fish4dogs.

Jah klopt, vond Acana eerst ook wel wat maar zit inderdaad kip in! Mijn hond heeft precies dezelfde probleem kan niet tegen kip!
fleurie
Zeer actief

Judith ik ben net bij Hano geweest, er lag toch echt ook cavom brok.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”