Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Vreemde mensen die jouw hond aaien
Moderator: moderatorteam
- Yvet
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Pepper, Dwergpinscher x Podenco uit La Línea de la Concepción
- Aantal honden: 1
Vreemde mensen die jouw hond aaien
Ik had vanmiddag met iemand een hele discussie gehad dat alle vreemde mensen moeten jouw hond aaien ook doet iemand zeer onverwachtsen de hond schrikt zich te pletter - hij gaat over bijten / happen
Zeg maar ongeacht van diegene hoe ze dat doen maakt niet helemaal niet uit als maar niet gebeten worden
Anders mogen ze aangifte doen bij de politie zodat de hond ingeslapen wordt
Zo staat in de wet geschreven dat iedereen jouw hond moet aaien
En ik zeg dan je hebt gewoon als vreemde zijnde van mijn hond af te blijven en doorlopen
En wordt je gebeten vind ik ergens je eigen schuld dan had je niet moeten aaien
Tenminste als een vreemde begint en de hond loopt gewoon netjes bij je
Vinden jullie dat ook of heb je andere mening hierover
Zeg maar ongeacht van diegene hoe ze dat doen maakt niet helemaal niet uit als maar niet gebeten worden
Anders mogen ze aangifte doen bij de politie zodat de hond ingeslapen wordt
Zo staat in de wet geschreven dat iedereen jouw hond moet aaien
En ik zeg dan je hebt gewoon als vreemde zijnde van mijn hond af te blijven en doorlopen
En wordt je gebeten vind ik ergens je eigen schuld dan had je niet moeten aaien
Tenminste als een vreemde begint en de hond loopt gewoon netjes bij je
Vinden jullie dat ook of heb je andere mening hierover
Hoe je mensen beter leert kennen des te meer je van dieren gaat houden
Kom eens in mijn fotoboekje kijken
viewtopic.php?f=26&t=235201

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): engelse bulldog, chinese naakthond en shih- tzu
- Aantal honden: 5
Re: Vreemde mensen die jouw hond aaien
ik heb ook niet graag als ze zomaar ongevraagd mijn honden aaien
Hoeven ze ook niet te doen .
Hoeven ze ook niet te doen .
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Is wel vaker hier een discussie over geweest.
In ieder geval heb ik honden die dól zijn op aandacht van iedereen. Al is het Jack de Ripper zelf.

In ieder geval heb ik honden die dól zijn op aandacht van iedereen. Al is het Jack de Ripper zelf.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouvier
Moeten ze bij Rodan ook niet flikken. Heb 2 mensen gezegt het niet te doen, vele malen....Honden hadden hun nooit gebeten....Tja, laat mijne dan de 1e zijn...Niet ernstig. Ze gaven toe dat het hun eigen schuld was, aaien en flink bij de kop pakken.
We kunnen bij elkaar staan, laat Rodan snuffelen. Geen probleem. Geen aandacht geven, komt het vanzelf goed.
Ben je een bekende, is alles goed, hij vindt dan alle aandacht heerlijk. Complete schoothond (ong 42 kg)
Mensen moeten luisteren, ik ken mijn hond!
We kunnen bij elkaar staan, laat Rodan snuffelen. Geen probleem. Geen aandacht geven, komt het vanzelf goed.
Ben je een bekende, is alles goed, hij vindt dan alle aandacht heerlijk. Complete schoothond (ong 42 kg)
Mensen moeten luisteren, ik ken mijn hond!
-
- Zeer actief
Ik hou er ook niet van als vreemde ongevraagd mijn honden aaien of in ieder geval onverwachts. Die van mij houden al niet zo van vreemde, ze hebben nog nooit lelijk gedaan hoor maar leuk vinden ze het ook niet.
Laatst ook een man, hop zo die grote hand bij Kiwi op haar hoofd toen ze langsliep. Ik schrok er zelfs van, had het niet raar gevonden als ze zou happen.. En dan, ja dan is de hond de schuldige.
Laatst ook een man, hop zo die grote hand bij Kiwi op haar hoofd toen ze langsliep. Ik schrok er zelfs van, had het niet raar gevonden als ze zou happen.. En dan, ja dan is de hond de schuldige.
- Roompie
- Zeer actief
Er staat nergens in de wet dat jij verplicht bent om je hond te laten aaien door een vreemde danwel een bekende. Dus als jij dat niet wilt sta je het ook niet toe.

- Esther12
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Lagotto Romagnolo
Ik heb geen idee in hoeverre het strafbaar is. Mij maakt het verder niet uit of vreemden mijn hond aaien, Bo vindt het allemaal best.
- Yvet
- Zeer actief
Ik vind het eigenlijk dat mijn hond zelf aan moet kunnen geven nu wil ik geaaid worden door vreemde
Bij mijn vorige hond was de DA aantal keren de pineut maar die noemde het happen - hij wilde m'n hond optillen en vervolgens op behandeltafel neer te zetten maar toen ging ze inderdaad happen naar hem toe - hetzelfde wat wij ook doen iemand een pets geven op hun hand alleen m'n hond zei van dat moet m'n baasje doen
Bij mijn vorige hond was de DA aantal keren de pineut maar die noemde het happen - hij wilde m'n hond optillen en vervolgens op behandeltafel neer te zetten maar toen ging ze inderdaad happen naar hem toe - hetzelfde wat wij ook doen iemand een pets geven op hun hand alleen m'n hond zei van dat moet m'n baasje doen

- Roompie
- Zeer actief
Dat jij strafbaar bent als jij een vreemde jouw hond niet laat aaien? Een hond wordt gezien als ding en jij laat toch ook niet iemand ongevraagd aan jouw tas (bijv.) komen?Esther12 schreef:Ik heb geen idee in hoeverre het strafbaar is. Mij maakt het verder niet uit of vreemden mijn hond aaien, Bo vindt het allemaal best.

- Roompie
- Zeer actief
Bij de dierenarts ok want de meeste honden zijn daar al gestressed maar op straat wordt jouw hond geacht niet te happen. Wat als een kind jouw hond plotseling een aai geeft.Yvet schreef:Ik vind het eigenlijk dat mijn hond zelf aan moet kunnen geven nu wil ik geaaid worden door vreemde

- Yvet
- Zeer actief
Die van mij wordt van uitgestoken hand al bang alleen ze mogen nog blij zijn dat hij een blafconcert geeft
Bij dat hondje mochten kinderen van mij helemaal niet aaien
En honden die ik tegekom tijdens mijn wandeling door het bos loop ik alsmaar te aaien en dat laat ik aan de hond over
Bij dat hondje mochten kinderen van mij helemaal niet aaien
En honden die ik tegekom tijdens mijn wandeling door het bos loop ik alsmaar te aaien en dat laat ik aan de hond over
Laatst gewijzigd door Yvet op 13 jan 2012 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.

- Esther12
- Zeer actief
Dat was toch de vraag van Yvet? Of het strafbaar is als de hond hapt als er ongevraagd wordt geaaid? Ik zei alleen maar dat ik het niet wist. Ik heb overigens ook nog nooit gehoord dat het strafbaar zou zijn als er iemand aan mijn tas kwam. Als de tas wordt gestolen, ja dan wel natuurlijk.Roompie schreef:Dat jij strafbaar bent als jij een vreemde jouw hond niet laat aaien? Een hond wordt gezien als ding en jij laat toch ook niet iemand ongevraagd aan jouw tas (bijv.) komen?Esther12 schreef:Ik heb geen idee in hoeverre het strafbaar is. Mij maakt het verder niet uit of vreemden mijn hond aaien, Bo vindt het allemaal best.
- Roompie
- Zeer actief
Als dat het geval is dan zorg je dat je die situaties vermijd door iedereen te waarschuwen die uitkijkt alsof ze je hond willen aaien. 'Niet aaien, hij is bang' (of waarom je dan ook niet wilt dat je hond geaaid wordt).
Mocht zijn dat diegene helemaal niet van plan was om je hond te aaien is een sorry van jou beter als een tripje naar de huisarts in het andere geval.
Edit: reactie op Yvet.
Mocht zijn dat diegene helemaal niet van plan was om je hond te aaien is een sorry van jou beter als een tripje naar de huisarts in het andere geval.
Edit: reactie op Yvet.
Laatst gewijzigd door Roompie op 13 jan 2012 22:07, 1 keer totaal gewijzigd.

- Roompie
- Zeer actief
Sorry. Ik antwoorde eigenlijk in het algemeen.Esther12 schreef:Dat was toch de vraag van Yvet? Of het strafbaar is als de hond hapt als er ongevraagd wordt geaaid? Ik zei alleen maar dat ik het niet wist. Ik heb overigens ook nog nooit gehoord dat het strafbaar zou zijn als er iemand aan mijn tas kwam. Als de tas wordt gestolen, ja dan wel natuurlijk.Roompie schreef:Dat jij strafbaar bent als jij een vreemde jouw hond niet laat aaien? Een hond wordt gezien als ding en jij laat toch ook niet iemand ongevraagd aan jouw tas (bijv.) komen?Esther12 schreef:Ik heb geen idee in hoeverre het strafbaar is. Mij maakt het verder niet uit of vreemden mijn hond aaien, Bo vindt het allemaal best.
Het is dus ook strafbaar als je hond wordt gejat

- dagmar88
- Zeer actief
Lees dit maar eens.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=231344
Niko laat alles toe van iedereen.
Charlie is super sociaal naar 'normale' mensen, maar wanneer ze dreigend/agressief over komen kun je beter uit de buurt blijven.
http://www.hondenforum.nl/plaza/viewtop ... 9&t=231344
Charlie is super sociaal naar 'normale' mensen, maar wanneer ze dreigend/agressief over komen kun je beter uit de buurt blijven.
Laatst gewijzigd door dagmar88 op 13 jan 2012 22:10, 1 keer totaal gewijzigd.
- dagmar88
- Zeer actief
Een bange hond zou ik trouwens een tuigje om doen met 'niet aaien'
- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
nou net als dat mijn hond niet tegen iemand anders zijn plantjes aan mag pissen .
omdat dat hun bezit is .
mag een vreemde niet zomaar mijn hond aaien hoor , mijn hobby .
ik maak voor kinderen een uitzondering , toots vind kinderen als die ze buiten even ziet zelf heel erg leuk .
en ze vinden hem ook altijd heel erg leuk . omdat dat wederzijds is vind ik dat weer leuk om te zien .
als iemand aan mij vraagt of het kan en toots gaat er zelf naar toe vind ik het prima , anders blijven ze met de fikken van hem af.
hij zal niet bijten . ik mep wel.
omdat dat hun bezit is .
mag een vreemde niet zomaar mijn hond aaien hoor , mijn hobby .
ik maak voor kinderen een uitzondering , toots vind kinderen als die ze buiten even ziet zelf heel erg leuk .
en ze vinden hem ook altijd heel erg leuk . omdat dat wederzijds is vind ik dat weer leuk om te zien .
als iemand aan mij vraagt of het kan en toots gaat er zelf naar toe vind ik het prima , anders blijven ze met de fikken van hem af.
hij zal niet bijten . ik mep wel.
Laatst gewijzigd door Chihuahua-paws op 13 jan 2012 22:08, 1 keer totaal gewijzigd.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
Toots we zullen je nooit vergeten. Rust zacht.
- Roompie
- Zeer actief
Ik kan niets aanklikken.dagmar88 schreef:Lees dit maar eens.
viewtopic.php?f=49&t=231344

- Plumeau
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 leen-shelties en 1 leen-collie
Mijn meiden zijn enorm makkelijk: Pipra geeft de voorkeur aan normale beleefdheden (even snuffelen), Salina kan er zelfs prima tegen als vreemden haar om de hals vliegen. Ze kan volledig uit haar bol gaan tegen een dreigende ork (denk aan feesten zoals Elf Fantasy Fair
) en twee tellen later alweer vrolijk kroelen als die de dreigende houding inruilt voor een vrolijk hoog stemmetje.
Salina was zelfs de eerste paar jaar zo gek op aandacht van vreemden dat ze op festivals een 'free hugs' tekst op haar K9 tuig kreeg, dan was tenminste duidelijk waarom ze zo aan de riem liep te stuiteren en konden ouders hun kinderen met een gerust hart laten vragen of de hond geaaid mocht worden
Nu Salina wat volwassener is wordt ze wel wat terughoudender dus die tekst hang ik er niet meer op, maar ik denk dat mijn mening bij DEZE hondjes wel duidelijk is. Vragen vooraf wordt trouwens wel op prijs gesteld als Lien haar bordje niet draagt 

Salina was zelfs de eerste paar jaar zo gek op aandacht van vreemden dat ze op festivals een 'free hugs' tekst op haar K9 tuig kreeg, dan was tenminste duidelijk waarom ze zo aan de riem liep te stuiteren en konden ouders hun kinderen met een gerust hart laten vragen of de hond geaaid mocht worden

- Esther12
- Zeer actief
Ja, maar dat is volgens mij ook niet strafbaar. Heeft meer te maken met goede manieren.toots schreef:nou net als dat mijn hond niet tegen iemand anders zijn plantjes aan mag pissen .
omdat dat hun bezit is .
- Yvet
- Zeer actief
Het andere hondje leeft nu niet meer
En deze vindt iedereen oke alleen als men snoep bezig heeft dan........
En deze vindt iedereen oke alleen als men snoep bezig heeft dan........

- dagmar88
- Zeer actief
Heb hem aangepastRoompie schreef:Ik kan niets aanklikken.dagmar88 schreef:Lees dit maar eens.

- Roompie
- Zeer actief
Precies. En hetzelfde gaat op voor als men je hond wil aaien. Eerst vragen is manieren tonen.Esther12 schreef:Ja, maar dat is volgens mij ook niet strafbaar. Heeft meer te maken met goede manieren.toots schreef:nou net als dat mijn hond niet tegen iemand anders zijn plantjes aan mag pissen .
omdat dat hun bezit is .

- Roompie
- Zeer actief
Ik krijg pagina 1 van het topic over Macho.dagmar88 schreef:Heb hem aangepastRoompie schreef:Ik kan niets aanklikken.dagmar88 schreef:Lees dit maar eens.

- Chihuahua-paws
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Chihuahua langhaar
nou ik vind het van mezelf uit dat ik dat niet moet doen mijn hond bij iemand anders laten plassen .
en dat ik niet zomaar een vreemde hond moet gaan aaien .
en verwacht dat ook van een ander .
een kind die weet niet beter .
maar van een volwassen persoon verwacht ik dat die persoon het vraagt .
zo niet word er niet geaaid.
en dat ik niet zomaar een vreemde hond moet gaan aaien .
en verwacht dat ook van een ander .
een kind die weet niet beter .
maar van een volwassen persoon verwacht ik dat die persoon het vraagt .
zo niet word er niet geaaid.
It's the animal, it's the animal, it's the animal instinct in me..
- dagmar88
- Zeer actief
Ja. Dan zie je hoe je er voor staat wanneer je hond bijt na ongewenst aaien.Roompie schreef: Ik krijg pagina 1 van het topic over Macho.Nico had toch dat mtb topic?
- Yvet
- Zeer actief
Als ik bekende tegenkom dan hoeven ze ook niet te aaien of misschien mij ermee te plezieren dan is altijd even goeie vrienden als ze dat niet doen

- Roompie
- Zeer actief
Ik heb dat hele topic gelezen en Macho beet omdat er in zijn ogen werd geprikt. Dat is heel wat anders als een aai. (vind ik)dagmar88 schreef:Ja. Dan zie je hoe je er voor staat wanneer je hond bijt na ongewenst aaien.Roompie schreef: Ik krijg pagina 1 van het topic over Macho.Nico had toch dat mtb topic?

- Yvet
- Zeer actief
Bij bange honden moest ik van de trainer dat iedereen koekjes geeft aan mijn hond

- Roompie
- Zeer actief
Bekenden plezieren mij als ze het vragen. Net als onbekenden.Yvet schreef:Als ik bekende tegenkom dan hoeven ze ook niet te aaien of misschien mij ermee te plezieren dan is altijd even goeie vrienden als ze dat niet doen