Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Ervaringen met Osteopathie en Traumeel

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

S@nne
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nygel, Jago, Raika & Dana
Working Kelpie, Lancashire Heeler & BC.

Ervaringen met Osteopathie en Traumeel

Ongelezen bericht door S@nne »

Ik ben benieuwd naar verhalen over Osteopathie en/of Traumeel.

Waarvoor kreeg de hond de behandeling, wat was het ziektebeeld?
Heeft jouw hond hier baat bij gehad?
Door wie is hij behandeld?

Waarom vraag ik dit;
omdat Nygel sinds december weer slecht loopt, vooral rechts achter is dit het beste zichtbaar. Hij is keihard en gaat gewoon door met alles, moet 'm behoorlijk afremmen en verplicht laten rusten (voor zover dat lukt).

Reguliere dierenarts kan niks vinden bij lichamelijk onderzoek, Nygel geeft geen pijnindicatie. Ook rugfoto wees niks uit, iig spondylose uitgesloten. Pijnmedicatie mee om te proberen, hielp niet helaas.

Door de fysiotherapeut en de osteopaat wordt gezegd dat het uit z'n rug komt, daar zit het trauma aan de ruggenwervel waar de spieren en pezen lopen... eerste behandeling bij fysio (en beetje osteo) heeft wel geholpen maar niet 100% al merkte ik wel dat de pijn een stuk minder was, maar nog lang niet weg. Nygel werd wel een stuk levendiger na de behandeling en ging zelfs weer racespelletjes doen met Raika.

Nu is hij van de week door een osteopaat behandeld, ook met een soort laserapparaat. Hij moet een week lijnrust (mag wel lange wandeling maken maar rustig aan de lijn, geen rennen en vliegen) en krijgt hij de komende weken Traumeel 2x per dag. Sowieso de komende 6 weken geen gekke dingen doen, geen behendigheid etc. Mag gerust 1 tot 2 uur wandelen aan de lijn, maar geen idiote race partijen en achter een bal aan ofzo, logisch natuurlijk.

Ik heb hier zelf geen ervaring mee en gebruik dit voor het eerst, vandaar dat ik nieuwsgierig ben naar ervaringen hier...
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
kipo
Zeer actief

Re: Ervaringen met Osteopathie en Traumeel

Ongelezen bericht door kipo »

geen ervaringen met de honden, wel zelf. Ik had last van mijn nek/schouder, daar zat iets zo vast dat ik er al 4 dagen hoofdpijn van had. Dus, ik een afspraak gemaakt met een fysiotherapeut, maar deze meneer bleek ook osteopaat en hij concludeerde dat er een aantal wervels vastzaten in mijn nek en die heeft 'ie losgemaakt. Ik moet zeggen dat ik eigenlijk niet zo geloofde in osteopathie, maar na 1 behandeling was heel die spanning weg en heb ik geen last meer gehad.
S@nne
Zeer actief

Dat is iig super dat het zo goed geholpen heeft!
Schapendrijven, Frisbee, Agility, Flyball, Hoopers en Suppen ze zijn er gek op! :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Ja echt wel! En het mooiste is dat het ook nog een vrijwel pijnloze behandeling was, had ik niet verwacht, ik ging er toch wel vanuit dat zo'n vastzittend iets niet zonder protest weer soepeler zou worden. Ik sta nu iig ook open voor een soortgelijke behandeling voor de honden, mocht 1 van hen dat ooit nodig hebben.

*gaat snel hout zoeken om af te kloppen
bekooij
Zeer actief
Mijn ras(sen): berner sennen, friese stabij
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door bekooij »

Ik heb ervaring met orthomanuele therapie met Carlos. Ik ben bij Dr. Aharon geweest in Noorden. Carlos stond eigenlijk gepland voor een operatrie aan zijn knie omdat ie daar op mank liep. Veel onderzoeken gedaan bij DA en Hilversum orthopedie. Uiteindelijk kreeg ik tips via hier en via een goede kennis om daar eens naar toe te gaan. Dus ik ben daar naar toe gegaan.
Het begon bij hem met kreupel lopen na lange wandelingen en werd steeds erger tot gewoon kreupel lopen thuis. En ook liep hij opeens rechts voor kreupel. Pijnstilling geprobeerd maar werkte eerst niet, toen op previcox en dat ging eigenlijk wel goed maar geen oplossing. Dus naar Dr. Aharon. Na 4 behandelingen is alles recht gezet. Zijn rug, nek, schouder en knie zijn behandeld. Inmiddels zijn we 10 maanden verder en hij heeft eignelijk nergens meer last van. Vanmiddag ook met hem en Flow naar het strand geweest. 10 maanden geleden zou die kreupel zijn daarna, nu is hij alleen een beetje stram als die opstaat, hij is dan ook bijna 9. Maar kreupelheid is helemaal weg! Carlos heeft er dus zeker baad bij gehad.
Ik hoop dat jou ervaring straks net zo positief is!
Afbeelding
S@nne
Zeer actief

Dat hoop ik ook, Nygel is nog maar 4jr en moet nog lang mee, ook is hij een hond die veel bezig moet zijn qua werk en dat is in zijn ras echt veel beweging/sporten, anders is ie diep ongelukkig.

Schapendrijven is zowel fysiek als mentaal goed voor 'm net als behendigheid, flyball en frisbee. Nu zal dat eerste denk ik wel kunnen blijven doen op de lange termijn, maar de laatste drie sporten is nog maar de vraag of dat verstandig is, zal denk ik afhangen van mate van herstel enzo...ik ga gewoon heel hard duimen dat het aanslaat de behandeling en straks weer een topsporter vrolijk heb rondracen :D
Afbeelding
Groetjes, Sanne
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

hier ervaringen met traumeel.
met manken en met een schouder/nek blessure.
allebei snel weer opgeknapt door de traumeel en met minder pijn.
ik heb het altijd in huis.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”