Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Profine

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

*~*ROCCO*~*
Actief
Mijn ras(sen): Siberische Husky
Aantal honden: 1

Profine

Ongelezen bericht door *~*ROCCO*~* »

Hallo allemaal,

Graag wil ik jullie vragen hoe jullie denken/ervaringen zijn met Profine puppybrokjes. In de dierenwinkel werd deze ons aanbevelen boven de "gewone" pedigreebrokjes, die vol zouden zitten met zout en andere troep waardoor de puppy sneller uitdroogt mocht hij eens last hebben van diarree, en de voedingswaarde vele malen lager ligt. Hij liet ons ook het verschil zien, met pedigree zou Rocco dan ook 265gr mogen nu als ik me goed herinner en van Profine mag hij maar 165gr.

Rocco is er wel dol op, zo erg dat hij gisteren zo snel alles naar binnen schrokte (en dat ligt er niet aan dat hij honger heeft :wink: ) dat hij even later ook weer alles "netjes" terug gaf :kotz: dit was overigens de eerste keer dat hij zo reageerde.
Dit kan misschien ook te maken hebben met het feit dat hij gisteren weer een ontwormingskuurtje heeft gehad (deze kreeg hij 's morgens en pas na de avondbrokken moeten :kotz: dus ik ga er vanuit dat de werking van het ontwormen niet ontkracht is).

In de dierenwinkel gaven ze ook aan dat ze profine alleen nu als pup aanbevelen, maar hij uiteindelijk het beste over kan gaan op vers waarbij ze ons destijds graag willen adviseren.

Wat vinden jullie en vanaf welke leeftijd kunnen ze dan het beste over op vers en hoe pak ik dat aan?
Graag jullie mening :E:
*~* ANGELA*~* EN *~*ROCCO*~*
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Re: Profine

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

*~*ROCCO*~* schreef:
Wat vinden jullie en vanaf welke leeftijd kunnen ze dan het beste over op vers en hoe pak ik dat aan?
Graag jullie mening :E:
Met drie weken beveel ik aan. Het aanpakken houdt niks anders in dan het vlees ontdooien en aan de hond verstrekken.
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

ik zou ook niet met brokken gaan modderen en meteen overgaan op vers.

dat teruggeven van zijn maaltijd heeft waarschijnlijk met het schrokken te maken gehad.
het is vrij normaal dat honden hun eten weer uitkotsen en opnieuw -maar dan rustiger- opeten.
heeft te maken met de honden-oertijd, prooien en je eten meenemen naar een rustiger plek.
hondjes hebben nou eenmaal geen zakken waar ze dingen in kunnen stoppen ;)
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Liesbeth
Zeer actief

Ongelezen bericht door Liesbeth »

Ik ga er zomaar vanuit dat het :kotz: komt van het schrokken (zoals Renee-uk al vertelde). Teveel ineens en dan kan je dat krijgen.

Als je idd vers wil gaan geven dan kan je dat nu al doen :ok: .
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.

Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
*~*ROCCO*~*
Actief

Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Gelukkig is mijn man slager :ok: Helaas werkt hij niet in een slachterij, maar gelukkig wel in een vleesverwerkingsbedrijf en krijgen zij vers van het slachthuis geleverd :cheer:
Afgelopen week dus een paar kilo verse kippenhartjes meegenomen en wat heeft hij gesmuld!!!
Enige wat ik me nog afvraag is hoeveel mag hij hiervan? Ik wil hem natuurlijk niet moddervet maken, maar hij lijkt er toch ook weer niet genoeg aan te hebben :denken: Hoeveel mag ik hem hiervan geven zonder dat hij zich "overeet" (want als het aan hem ligt eet hij kiiiiiilo's!! :W:
We kregen de tip van collega's die ook vers vlees gaven dat we het moesten koken, toch lees ik alleen maar over rauw, onbewerkt vlees en we hebben het hem dus ook rauw gegeven :schrik:
En dan nog 1 laatste vraag.....wat kan ik tegen dat schrokken doen (hij heeft overigens niks meer terug gegeven), maar hij kauwt niet eens?? Slikt alles in 1 keer af :U:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

Hij heeft knipkiezen, daarmee kan hij grote brokken (denk een halve koe) in stukken knippen. die stukken slikt hij in en verteert in zijn maag. Zó werkt de spijsvertering van een hond. Wil je hem laten knagen dan heb je een bot of iets groots zenigs als een bullepees nodig. Kauwen op brokjes of ienimieni kippenhartjes is dus niet nodig. Zorg wel dat je basis een kompleet versvlees maaltijd is. Zelf samenstellen vergt iets meer kennis.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

*~*ROCCO*~* schreef:Allemaal bedankt voor jullie reacties.

Gelukkig is mijn man slager :ok: Helaas werkt hij niet in een slachterij, maar gelukkig wel in een vleesverwerkingsbedrijf en krijgen zij vers van het slachthuis geleverd :cheer:
Afgelopen week dus een paar kilo verse kippenhartjes meegenomen en wat heeft hij gesmuld!!!
Enige wat ik me nog afvraag is hoeveel mag hij hiervan? Ik wil hem natuurlijk niet moddervet maken, maar hij lijkt er toch ook weer niet genoeg aan te hebben :denken: Hoeveel mag ik hem hiervan geven zonder dat hij zich "overeet" (want als het aan hem ligt eet hij kiiiiiilo's!! :W:
We kregen de tip van collega's die ook vers vlees gaven dat we het moesten koken, toch lees ik alleen maar over rauw, onbewerkt vlees en we hebben het hem dus ook rauw gegeven :schrik:
En dan nog 1 laatste vraag.....wat kan ik tegen dat schrokken doen (hij heeft overigens niks meer terug gegeven), maar hij kauwt niet eens?? Slikt alles in 1 keer af :U:
Ehhh hoe oud is je pup? Wat betreft rauw, daar eten ze vaak veel meer dan brok.. Pups eten tussen 5-9% maar huskies eten weer een stuk minder. Ik denk dat je hier nog wel goed antwoord op gaat krijgen. Kijk vooarl goed naar je eigen pup; voer op oog!

Kaiyou slikt ook alles in een keer door, dat gaat wel goed. Hoef je je OPZICH niet zorgen over te maken. Probeer hem op zo'n rustig mogelijke plek eten te geven, wellicht helpt dat.

Wat betreft rauw: ik zou je wel heel goed inlezen als je (volledig) zelf samen gaat stellen. (Mensen hier geven qua rauw kvv of zelf samengesteld.
Kvv is kant en klaar waarbij er variaties zijn waar alles al in zit.. en dus compleet is.
Bij zelf samenstellen, waarbij je dus zelf producten uitzoekt zoals orgaan (harten), spiervlees en bot moet je je wel heel goed inlezen om ervoor te zorgen dat je geen tekorten komt.

(veel informatie staat po barfplaats.nl of voernatuurlijk.nl)
Succes! :ok:
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

NIET koken :wink:
Tank
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tank »

Ik zou gewoon een complete KVV gaan geven en je dan eens in gaan lezen op het onderwerp op dit forum en barfplaats :ok:

Makkelijk verkrijgbare KVV is smuldier compleet (in veel supermarkten in het vriesvak) en op internet kan je ook allerlei dingen bestellen. In de dierenwinkel heb je de duurdere KVV zoals carnibest.
*~*ROCCO*~*
Actief

Bedankt allemaal voor de reacties, snap het helemaal doorslikken nu :E:
Rocco is nu overigens 10 weken.

Het niet koken dat had ik wel al gedacht, had dit ook nog nergens gelezen.

Zal me eens gaan verdiepen in KVV, zelf samen stellen wil ik nu nog niet, gewoon omdat ik er nog te weinig vanaf weet. Wil me hier wel ook in gaan verdiepen en dan later misschien wel overstappen op geheel zelf samen stellen.
Momenteel heeft hij in de ochtend nog de basis van puppy brokken (ongeveer helft van wat hij hiervan mag hebben op een dag) en 's avonds geven we hem dan kippenhartjes of een pakje vlees.
Van kippenhartjes heb ik gelezen dat ze heel goed zijn, net als de longen, kippenruggen, kippennekken, kippenvel, runderhart, varkenspoten-staart-oren, pens, rundvlees.
Met pens wel voorzichtig zijn heb ik gelezen, dit moet op de juiste wijze verwerkt zijn aangezien er anders gal in gelopen kan zijn en de hond daar ontzettend ziek van kan worden.

Mocht ik nou overgaan op KVV (wat ik dus wel verwacht) kan ik hem tussendoor dan wel nog (voor de lekkerheid) een een vers kippenhart o.i.d. tussendoor geven?

En ik heb ook een iets gelezen over een rauw ei, hoe oud moeten ze hiervoor zijn? Want met botten kun je beter wachten tot ze een half jaar zijn?
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

wat lees jij allemaal ;-) doe er eens linkjes bij

eitje kun je gewoon aanbieden (buiten maar de eerste keer) en bot mag hij gerust hebben hoor. Laat je man maar een mooie runderrib meenemen.
*~*ROCCO*~*
Actief

Rosita Compagner schreef:wat lees jij allemaal ;-) doe er eens linkjes bij

eitje kun je gewoon aanbieden (buiten maar de eerste keer) en bot mag hij gerust hebben hoor. Laat je man maar een mooie runderrib meenemen.
Hahaha je wil niet weten wat ik allemaal lees, heb er vierkante ogen van gekregen :eek: ben echt iedere vrije minuut die ik heb aan het lezen, lezen en nog eens lezen. Probeer het beste eruit te halen wat erin zit en het beste erin te steken :ok:

http://www.kasprzakhusky.nl/ Links in het menu op deze site onder de knop voeding staat een heel menu dat je de hond kunt geven. Betreffende het ei heb ik hier eens gelezen, maar kan het niet meer terug vinden. Ik kan dit dit gewoon in zijn geheel met schil en al in de tuin (heel verstandig idee lijkt me zo haha) leggen? Lijkt me geweldig te zien hoe hij daarmee om zal gaan, dat wordt de camera in de aanval houden :LOL:
Afbeelding
Rosita Compagner
Zeer actief
Contacteer:

*~*ROCCO*~* schreef:Ik kan dit dit gewoon in zijn geheel met schil en al in de tuin (heel verstandig idee lijkt me zo haha) leggen? Lijkt me geweldig te zien hoe hij daarmee om zal gaan, dat wordt de camera in de aanval houden :LOL:
yep, laat hem het maar ontdekken. Inderdaad de eerste keer vastleggen, want hij leert heel snel hoe daar mee om te gaan
Minhie
Zeer actief

Eek.. er staan ook wat enge dingen in.. zoals dat lever diarree opwekt.. waardoor mensen geen lever meer zouden kunnen geven; terwijl dat wel heel belangrijk is.
Betere sites zijn die ik al eerder heb gegeven.

*gaat nu die site verder lezen*
Afbeelding
*~*ROCCO*~*
Actief

Rosita Compagner schreef:
*~*ROCCO*~* schreef:Ik kan dit dit gewoon in zijn geheel met schil en al in de tuin (heel verstandig idee lijkt me zo haha) leggen? Lijkt me geweldig te zien hoe hij daarmee om zal gaan, dat wordt de camera in de aanval houden :LOL:
yep, laat hem het maar ontdekken. Inderdaad de eerste keer vastleggen, want hij leert heel snel hoe daar mee om te gaan
Ik zie het al helemaal voor me zeg, ik hou jullie op de hoogte hoe het ei avontuur is verlopen :ok:
Afbeelding
*~*ROCCO*~*
Actief

minhie schreef:Eek.. er staan ook wat enge dingen in.. zoals dat lever diarree opwekt.. waardoor mensen geen lever meer zouden kunnen geven; terwijl dat wel heel belangrijk is.
Betere sites zijn die ik al eerder heb gegeven.

*gaat nu die site verder lezen*
Ik ga morgen je sites opzoeken en doorspitten, nu snel nog even met Rocco naar buiten en dan gauw naar bed, morgenvroeg helaas weer om 5 uur opstaan om te gaan werken :ugh:
Nogmaals bedankt allemaal en alvast een hele goede nacht :slaap2:
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

Trusten :mrgreen: en succes met lezen haha. Het is heel veel info als je begint :mrgreen:
Afbeelding
*~*ROCCO*~*
Actief

Oh maar daar schuw ik niet voor, hoe meer leesvoer hoe beter :cheer:
Ik ga nog snel even een foto plaatsen van ons douche-avontuur en dan ga ik inderdaad echt naar bed :LOL:
Truste!!
Afbeelding
*Evie*
Zeer actief
Mijn ras(sen): www.Adebowale.nl
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door *Evie* »

Ik droog kippenhartjes altijd in de droog machine, vinden ze een heerlijke snack!!! En natuurlijk lekker gezond!

Ik had laatst een proefzakje profine meegenomen haha, nou ze hebben gelijk 5x zitten poepen erna, ongelovelijk, ze krijgen hier wel vaker brokjes, (dog lovers gold) en poepen ze nooit zoveel van. En van vers maar 1x per dag haha.

Maar spugen kan ook heel goed komen van de ontworming, ik heb 1x exil ofzo gebruikt van de dierenwinkel, mijn god wat waren ze daar ziek van, kwam aan alle kanten eruit!! Gebruik nu milbemaxx is gewoon een snoepje, geen ellende, nooit geen last ook niet met dunne poep. Ideaal!
Afbeelding

http://www.Adebowale.nl
*~*ROCCO*~*
Actief

Hier nog even de beloofde update van het eierrapen :W:
Hij vond het geweldig, in eerste instantie was hij er meer tegen aan het duwen, maar ineens had hij het door....het kan kapot!!
Hij heeft er heerlijk van gesmuld en mijn tuin is nog nooit zo schoon geweest haha, na het ei ging hij de hele tuin lekkend af hopende dat hij nog iets kon vinden :LOL:
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Minhie
Zeer actief

Leuk! :ok:
Afbeelding
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door blacky »

Hier eten de hondjes kvv. We zijn begonnen met smuldier vleescompleet en nu hebben we bij lotgering vlees besteld en eten ze dit alweer een tijdje. Allerlei soorten maar eend is favoriet.
Daarnaast eten ze voor de lekker ook wel eens runderstrot, eendennekken en lamspens.
Als brok b.v. voor de vakanties hebben we doglovers gold. Dit alles alleen maar via internet.

Wel leuk he die zoektocht van wat vind mijn hond lekker en wat mag hij allemaal hebben.

O,ja bij de slager haal ik nog wel eens een runderrib. die vinden ze heerlijk en eten ze helemaal op. Onze vorige hond brak in mijn ogen toch wel het record door hem in 10 minuten naar binnen te knagen.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”