Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

verstopt?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

tati
Actief
Mijn ras(sen): Franse bulldog en Boerboel

verstopt?

Ongelezen bericht door tati »

Ik geef sinds een week of drie mijn honden KVV van Lotgering. Ze zijn er dol op, maar nu lijkt een van de honden verstopt te zitten.... Een keer per dag hele harde keutels en het is ook heel weinig. Nu weet ik dat ze van vlees minder poepen als van brok, maar van de week zat er bijna geen kleur aan en het leek heel droog. Zelfs een beetje poederachtig. Moet er ook bij zeggen dat ze de avond ervoor een paar verse (hele) haringen gegeten had. Ze is verder goed levendig, eet haar vlees met smaak op en verder merk ik niets aan haar. Ze drinkt niet zoveel, dus misschien wat extra water bij het vlees???
Alle tips zijn welkom!
BoBe
Actief
Mijn ras(sen): Alle, maar vooral bouvier / Ierse Wolfshond / poedel / terrier. En niet te vergeten mijn Cookie, grijze roodstaart papegaai. Meer lef dan alle honden tesamen.
Aantal honden: 6
Contacteer:

Re: verstopt?

Ongelezen bericht door BoBe »

Ik denk dat jouw hond haar spijsvertering heel gelukkig is met het nieuwe voer. En dat het nieuwe voer dusdanig goed gebruikt kan worden door het lichaam, dat er veel minder overtollig afval afgescheiden hoeft te worden. Een prachtige harde drol en dan ook nog eens een keer per dag .... die zit echt op de juiste voeding!
Groetjes,
Ylona
www.bouvierbemiddeling.nl
bouvierbemiddeling@hotmail.nl
Klik voor de uitgaven van het BouvierBemiddelingsBlad op de onderstaande link:
https://skydrive.live.com/?sc=documents ... =documents

Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Dat minder drinken komt volgens mij door het feit dat er meer vocht in Lotgering/ KVV zit dan in een brok. Ik stond er ook van te kijken hoeveel minder ze drinken sinds KVV.
Hier poepen ze ook maar één keer per dag :ok: dus volgens mij komt dat wel goed.
Als de drollen te wit worden zit er teveel bot bij. Maar dat is bij Lotgering goed in verhouding.
Groetjes Belinda
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik vind het ook niet kloppen, het klinkt of hij uitgedroogd raakt zonder dat daar een reden voor is. Ik zou met hem naar de dierenarts gaan, misschien heeft ie wel iets aan de nieren of het hart. Dat is met een simpele bloedtest te zien. Maar ik vind het niet dus normaal dat de ontlasting zo hard is en zelfs poederachtig, lijkt ook niet op klachten die met de voeding te maken hebben. Dan krijg je vaak juist diarree, volgens mij.
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

Fizgig schreef:Ik vind het ook niet kloppen, het klinkt of hij uitgedroogd raakt zonder dat daar een reden voor is. Ik zou met hem naar de dierenarts gaan, misschien heeft ie wel iets aan de nieren of het hart. Dat is met een simpele bloedtest te zien. Maar ik vind het niet dus normaal dat de ontlasting zo hard is en zelfs poederachtig, lijkt ook niet op klachten die met de voeding te maken hebben. Dan krijg je vaak juist diarree, volgens mij.
dat kan wel degelijk met het voer te maken hebben, dat denk ik ook eerder, zeker omdat het sinds de omschakeling is.

@ts, wss zit er teveel calcium/bot in voor jou hond, wellicht eens een andere soort proberen. Het aantal keer poepen en de hoeveelheid kan wel, evenals het weinige drinken
Afbeelding
Tanja Simba&Bella
Zeer actief

Ongelezen bericht door Tanja Simba&Bella »

Mijn reu heeft dit met bepaalde soorten vlees ook. Als ik hem bijv een paar dagen pens geef, kan hij ook nauwelijks poepen. Het is dan zo hard dat het wel knikkers lijken. Het doet hem ook zeer.
Zelfde effect geven de grote schapenvet bonbons. Bij de kleine blokjes geen probleem.

Ik moet dus bij hem heel goed opletten dat ik bepaalde soorten vlees niet meer dan 1 x per week geef. Dan gaat het goed en poept hij netjes 1 x per dag zonder problemen.

Ik zou dus ook eens kijken naar de voeding.
Groetjes, Tanja

Voor altijd in mijn hart: Bella 18-04-2002 - 25-02-2013 , Simba 26-07-2004 - 10-07-2015

Het is stil in mijn hart, stil in ons huis. Ik mis jullie en troost mij met de gedachten dat jullie nu weer samen zijn. Mijn maffe duo......bedankt voor de mooie jaren. Ik zal jullie nooit vergeten.......
tati
Actief

Zelf dacht ik dat de 'poederachtige' poep van de haringen kwam. Kom nu net met d'r terug en het zijn gewoon harde, bruine keutels. Lekker onderwerp..... :roll:
Ik wissel soms de Lotgering af met smuldier compleet, AHV Breda en Haaks barf. Dus het is niet iedere maaltijd Lotgering.
Maar kan ik ook iets doen om wat extra vocht te geven of zit haalt ze dit voldoende uit het vlees?
tati
Actief

Inge O schreef:
tati schreef: Maar kan ik ook iets doen om wat extra vocht te geven of zit haalt ze dit voldoende uit het vlees?
wat dacht je van drinkwater :F: ?

Dat staat er de hele dag. Maar ze drinkt zo weinig sinds ze vlees krijgt.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Vocht zit sowieso veel in vers.
Je zou als je je echt zorgen maakt wat extra water over het eten kunnen gooien.
Verder lijkt me krijtachtige poep niet goed; dus goed mogelijk dat dit kwam door de haringen dan.
Een ding wat ik heb geleerd van rauw; heel goed kijken naar je EIGEN hond. Er zijn zoveel verhalen, meningen en ervaringen maar uiteindelijk telt wat goed is voor jouw eigen hond.
Bij de ene zorgt pens voor slappere poep en bij de andere voor hardere poep; kijken naar je eigen hond dus.
Afbeelding
pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.

Ongelezen bericht door pioenroos »

tati schreef:Zelf dacht ik dat de 'poederachtige' poep van de haringen kwam. Kom nu net met d'r terug en het zijn gewoon harde, bruine keutels. Lekker onderwerp..... :roll:
Ik wissel soms de Lotgering af met smuldier compleet, AHV Breda en Haaks barf. Dus het is niet iedere maaltijd Lotgering.
Maar kan ik ook iets doen om wat extra vocht te geven of zit haalt ze dit voldoende uit het vlees?
Om de ontlasting minder krijt te maken moet je in verhouding minder bot geven en meer orgaan/spiervlees. Kennelijk heeft jouw hond een andere samenstelling nodig dan gemiddeld?
Ik zou de kvv aanvullen met spiervlees en wat extra pens/orgaan. Misschien mengen met een Smuldier enkelvoudige versie? Of los gemalen spiervlees bijbestellen. Bij http://www.caroba.nl kan je verschillende soorten bestellen en gratis laten bezorgen vanaf 25 euro. Let op dat je geen (kiezebrink) mix besteld, daar zit juist veel gemalen bot in. Als je in verhouding erg veel spiervlees/orgaan moet toevoegen om de ontlasting weer normaal te krijgen zou ik wel goed gaan inlezen of het dieet nog volledig genoeg is.
Mss ook wat extra groente toevoegen?

Let je er bij de verse haring trouwens wel op dat deze een aantal dagen diepgevroren moet zijn voordat je hem aan he hond mag geven? Er kunnen anders nog levende parasieten(eieren) in zitten waar je hond ziek van kan worden.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”