Ben afgelopen dinsdag met Ayla ( 6 maand) naar de dierenarts geweest voor wat klachten (lusteloos, hijgen zonder dat ze zich had ingespannen en een paar kale kleine plekjes in het gezicht). Die kale plekjes waren snel duidelijk, demodex. Daar heb ik nu advocate voor, pipet die je tussen de schouderbladen moet doen en elke maand moet herhalen. Over 3 maand moet ik ter controle terug komen. Heeft iemand ervaring met dit middel?
Voor de lusteloosheid (sjokken tijdens de wandeling, alleen de eerste 5 minuten en af en toe niet willen spelen) en het hijgen heeft de dierenarts bloed afgenomen en ik heb dus net vandaag gehoord dat ze dus bloedarmoede heeft. Ze doen nu een aantal testen om de oorzaak te achterhalen en daar krijg ik maandag of dinsdag de uitslag van. Zou het feit dat ze bloedarmoede heeft ervoor gezorgd kunnen hebben dat die demodex ook actiever geworden is. Ik las namelijk dat jonge honden daar vaak alleen last van krijgen als ze een verlaagde weerstand hebben?
Hopelijk valt het allemaal mee straks want ik maak me nu erg ongerust.
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
demodex en bloedarmoede
Moderator: moderatorteam
- Seline
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 1
-
Lindsey
- Zeer actief
Re: demodex en bloedarmoede
Ja, dat kan zeker met elkaar te maken hebben. Met echinaforce kun je de weerstand opkrikken. Maar eerst moet je weten wat de oorzaak van de bloedarmoede is.
Advocate is de reguliere behandeling bij demodex.
Ik zou ook even wachten met vaccineren totdat ze weer helemaal gezond is. Anders krijgt het immuunsysteem (weer) een flinke belasting.
Ik zou ook even kritisch naar de voeding kijken. Wat geef je haar?
Ik zou ook even wachten met vaccineren totdat ze weer helemaal gezond is. Anders krijgt het immuunsysteem (weer) een flinke belasting.
Laatst gewijzigd door Lindsey op 30 dec 2011 21:44, 1 keer totaal gewijzigd.
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
iedere hond kan demodex krijgen, daar hoeven ze niet jong voor te zijn. zorg dat de weerstand hoger wordt door bijv echinaforce te gaan geven. mijn golden heavy kreeg met 5 jaar een totale explosie van demodex over haar hele lichaam. zij heeft vanaf dat moment altijd vitamine b comlex door haar eten gehad. dit was op advies van een dermatoloog.
ellen
ellen
- Liesbeth
- Zeer actief
Is de schildklierwerking ook bepaald bij het bloedonderzoek? Dat sjokken enzo wijst er een beetje op. Hypothyroïdisme (traag werkende schildklier) en demodex komen nogal eens samen voor.
Heel belangrijk is nu inderdaad om de weerstand op te krikken, dat maakt een belangrijk deel uit van de genezing. Goed voer en supplementen (bv Echinacea, vitamine BCE, probiotica) eea afhankelijk van wat ze nu te eten krijgt.
Is er laatst iets gebeurt waardoor de weerstand verminderd is? Ik denk aan een inenting, wond, wormenkuur.
Heel belangrijk is nu inderdaad om de weerstand op te krikken, dat maakt een belangrijk deel uit van de genezing. Goed voer en supplementen (bv Echinacea, vitamine BCE, probiotica) eea afhankelijk van wat ze nu te eten krijgt.
Is er laatst iets gebeurt waardoor de weerstand verminderd is? Ik denk aan een inenting, wond, wormenkuur.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- Seline
- geregistreerd lid
Ik geef haar elke ochtend vers vlees van duck natuurvoeding en 's avonds brokken van farmfood. Hiervoor, zo'n 6 weken terug, gaf ik Royal Canin labrador brok, maar op advies van de hondenschool overgestapt op dit omdat ze ook veel poep at (van andere honden). Dat is stukken minder geworden en beter onder controle nu, al is dat er ook nog niet helemaal af.Lindsey schreef:Ja, dat kan zeker met elkaar te maken hebben. Met echinaforce kun je de weerstand opkrikken. Maar eerst moet je weten wat de oorzaak van de bloedarmoede is.
Laatst gewijzigd door Seline op 30 dec 2011 23:17, 1 keer totaal gewijzigd.
- Seline
- geregistreerd lid
Liesbeth schreef:Is de schildklierwerking ook bepaald bij het bloedonderzoek? Dat sjokken enzo wijst er een beetje op. Hypothyroïdisme (traag werkende schildklier) en demodex komen nogal eens samen voor.
Schildklier is ook getest omdat de dierenarts daar als eerste aan dacht, maar daar was niks mis mee. Verder heeft ze haar normale inentingen gehad, maar dat is alweer een tijd geleden. Ze is wel een dagje ziek geweest, veel overgegeven omdat ze eikenblad opgegeten heeft. Kan me niet meer herinneren of ze daarna die plekjes gekregen heeft.
Denk dat het met de voeding wel goed zit, dus ik ga haar iets extra's (supplement) geven om haar weerstand op te krikken.