Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
wegen
Moderator: moderatorteam
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
- Aantal honden: 3
wegen
Heeft iemand hier misschien een idee hoe ik Kyra (Kuvasz)thuis zou kunnen wegen? De dierenarts heeft hier geen praktijk in de buurt, waar ik met haar naar toe kan (hij komt hier thuis, als één van de honden hem nodig heeft). Ik ken de methode hond optillen en samen op de weegschaal, maar dat gaat mij met Kyra niet lukken. Ze is gewoon te zwaar. Maar ze moet van de week een prik, waarbij de dierenarts haar gewicht moet weten. En hij kan haar zelf ook niet optillen. Hij is bang voor haar en Kyra mag hem ook niet erg. Maar het is de enige dierenarts in de omgeving (hij is wel goed, gelukkig), dus we moeten het ermee doen.

- cybert2
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 1 nepBasset Door, 1 Jack Russel Saar, en 1 Frans Bulldogje (met neusje) Abbby
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel
- Aantal honden: 2
Re: wegen
grote plank op de weegschaal waar jullie samen op kunnen staan??
Bij een bedrijf kijken waar ze een grote weegschaal hebben?
En de groeten van de mannen 

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Dat valt ook echt goed in te schatten bij een hond met zoveel haarHanneke2 schreef:Een beetje DA kan het gewicht toch ook wel schatten? Lilo is nog nooit gewogen, DA en ik gokken altijd zo'n beetje.
- Marjoleine
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
- Contacteer:
Als ik de katten op de keukenweegschaal weeg doe ik dat met een lang en smal dienblaadje.
Dat kan er zeg maar overdwars op en daar zet ik de kat in kwestie dan op.
Zoiets, maar dan in het groot, lijkt mij?
Dat kan er zeg maar overdwars op en daar zet ik de kat in kwestie dan op.
Zoiets, maar dan in het groot, lijkt mij?
-
~Suzanne~
- Zeer actief
Lijkt me voor entingen en medicatie ook niet zo'n strak plan eigenlijk... dan is het toch wel belangrijk eea zeker te weten.
Bij een dierenspeciaalzaak is op zich best een optie; al moet je er rekning mee houden dat zo'n weegschaal niet altijd geijkt is. Een "afwijking" is dus mogelijk, maar goed, of een hond nou 70, 69 of 71 weegt zal ook wel niet zo'n verschil maken
Suzanne
Bij een dierenspeciaalzaak is op zich best een optie; al moet je er rekning mee houden dat zo'n weegschaal niet altijd geijkt is. Een "afwijking" is dus mogelijk, maar goed, of een hond nou 70, 69 of 71 weegt zal ook wel niet zo'n verschil maken
Suzanne
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
Dat kan ook heel erg mis gaan hoor, zo had mijn vroegere dierenarts mijn Zuidrus reu bijna een keer zo zwaar geschat en hem voor dat gewicht ook narcose toegediend voor de hd foto's.Hanneke2 schreef:Een beetje DA kan het gewicht toch ook wel schatten? Lilo is nog nooit gewogen, DA en ik gokken altijd zo'n beetje.
Het heeft twee dagen geduurd voor hij weer enigszins bij was...
Groetjes, Marjan
-
Lizzie.
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Poedel
- Sanne!!
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labradeitje!
- Aantal honden: 1
En dan nog zul je ervan staan te kijken wat dat verschilt.Boutje schreef:Bij paarden bestaan daar formules voor, borstomtrek maal schofthoogte gedeeld door... geen idee meer, maar misschien bestaat er ook zo iets voor honden?
Of iemand met een hond van gelijke grootte en bouw vragen wat die weegt?
Al lijkt me echt wegen toch handiger en veiliger.
Van de week liep ik met iemand die hond was even groot als Zazoe of zelfs groter alleen iets ranker maar dat scheelde niet veel. In gewicht daarintegen wel....En met al dat haar lijkt me de bespiering ook niet goed te zien....
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
- Liesbeth
- Zeer actief
Ik zag dat je in Hongarije woont en daar zullen de dierenspeciaalzaken ook niet ruim aanwezig zijn.
Kan je niet bij een slager ofzo terecht
? Vaak hebben die wel van die hangweegschalen.
Kan je niet bij een slager ofzo terecht
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
- sjaak-k
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising labrador, Toller & Labrador
Dat klinkt ook wel wat luguber, vind je nietLiesbeth schreef:Ik zag dat je in Hongarije woont en daar zullen de dierenspeciaalzaken ook niet ruim aanwezig zijn.
Kan je niet bij een slager ofzo terecht? Vaak hebben die wel van die hangweegschalen.

- Hanneke2
- Zeer actief
Ik zie ook meteen zo'n vleeshaak voor me waar je dan je hond maar aan moet hangen.sjaak-k schreef:Dat klinkt ook wel wat luguber, vind je nietLiesbeth schreef:Ik zag dat je in Hongarije woont en daar zullen de dierenspeciaalzaken ook niet ruim aanwezig zijn.
Kan je niet bij een slager ofzo terecht? Vaak hebben die wel van die hangweegschalen.
Ik bedacht me trouwens, laat ze zich wel in stand zetten? Want dan zou je haar met de voorpoten op 1 personenweegschaal, en met de achterpoten op een tweede neer kunnen zetten. En dan even netjes stilstaan en optellen dus.
Hanneke, Toto, Tika en Pindapoes
-
Alhomaro
- Actief
- Mijn ras(sen): Catalaanse herder, Kuvasz en Havanezer
Allemaal heel erg bedankt voor het meedenken. De dierenspeciaalzaken zijn hier inderdaad niet ruim voorhanden. De dichtsbijzijnde zit ruim 50 km verderop. Ik zal morgen eens met mijn buurman overleggen, die woont hier al wat langer en is hier dus meer bekend. Misschien is er hier in de buurt inderdaad wel een zaak, waar ik haar zou kunnen wegen. Anders moeten we maar kijken of ze zelf iets kunnen fabriceren, inderdaad met een grote plank. Ik vrees dat het idee van de 2 weegschalen ook niet gaat werken, alhoewel het de moeite waard is om het in ieder geval een keer te proberen. Maar het zal in de toekomst vast nog weleens vaker voorkomen, dat ze gewogen moet worden, dus is het wel handig om hier iets te hebben waarop dat kan.
De dierenarts hier is ook veearts en is eigenlijk bijna nooit in zijn eigen praktijk. Ik geloof dat hij daar alleen operaties doet, die hij niet bij zijn patiënten thuis kan doen. Hij zal er waarschijnlijk wel een weegschaal hebben staan, maar ik weet dus nooit wanneer hij er is en hijzelf ook niet. Hij is de enige dierenarts/veearts in de omgeving en heeft het altijd razend druk.
Maar nogmaals allemaal bedankt.
De dierenarts hier is ook veearts en is eigenlijk bijna nooit in zijn eigen praktijk. Ik geloof dat hij daar alleen operaties doet, die hij niet bij zijn patiënten thuis kan doen. Hij zal er waarschijnlijk wel een weegschaal hebben staan, maar ik weet dus nooit wanneer hij er is en hijzelf ook niet. Hij is de enige dierenarts/veearts in de omgeving en heeft het altijd razend druk.
Maar nogmaals allemaal bedankt.

- Liesbeth
- Zeer actief
Nood breekt wet en ze hoeft de hond niet te laten slachten voor het wegensjaak-k schreef:Dat klinkt ook wel wat luguber, vind je nietLiesbeth schreef:Ik zag dat je in Hongarije woont en daar zullen de dierenspeciaalzaken ook niet ruim aanwezig zijn.
Ik ben nogal van oplossingen zoeken en dat die dan niet altijd sophisticated zijn, jammer dan, als het maar werkt
Als je in Hongarije woont en geen dierenartspraktijk in de buurt hebt, neem ik aan dat je niet in de grote stad woont en wat moet roeien met de riemen die je hebt. Dan kan de slager de enige zijn in de buurt met een grotere weegschaal
Enne, sorry voor dat engelse woord, maar het was even het enige woord wat in mij opkwam om te verwoorden wat ik wilde zeggen.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.