Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

soms overgeven en diarree. Maar niet ziek. Wat is dit?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

iones
Zeer actief

soms overgeven en diarree. Maar niet ziek. Wat is dit?

Ongelezen bericht door iones »

Situatie:
- tibetaanse spaniel in opvang van 5 maanden oud
- is afgestaan voor euthanasie, omdat de hond te veel braakt en te veel aan diarree is.
- dierenarts wilde eerst proberen hond op orde te krijgen, eigenaar stond de hond af, wilde hem onder geen beding meer mee nemen.
- zit bij mij ter observatie. Krijgt nu 4 x daags beetje te eten. Cat sensitive van royal canin (alleen via dierenarts verkrijgbaar.
- Dit gaat heel goed, paar dagen helemaal niet overgegeven, ontlasting is prima. We snappen er niets van. Wat ging daar allemaal mis?
- Vandaag voor het eerst echt verschijnselen die verhaal van die mensen ondersteunen. Vanmorgen kwakje diarree, gisteren overgegeven, 1x. Voor de rest is alles binnen gebleven.

De hond is verder vrolijk, levendig, speels, attent, levenslustig en ongecompliceerd. Ook als ze braakt vertoont ze niets van misselijkheid. Ze gedraagt zich verder gewoon. Dit probleem heeft zich overigens altijd voorgedaan, van pup af aan. Ik vermoed ook dat dit een "broodfokkersprodukt" is.

Heeft iemand ooit een soortgelijk geval aan de hand gehad?
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
jores
Zeer actief
Mijn ras(sen): engelse springer spaniel en engelse cocker spaniel
Aantal honden: 7
Contacteer:

Re: soms overgeven en diarree. Maar niet ziek. Wat is dit?

Ongelezen bericht door jores »

waarom wordt er in godsnaam kattenvoer gegeven?
groetjes Annemie

Afbeelding verwijderd door moderator ivm foutmelding

http://www.vdjorishoeve.nl
https://www.facebook.com/vdjorishoeve
iones
Zeer actief

De dierenarts vindt dat daar net iets meer in zit aan voedingswaarde dan hetgeen voor honden is ontwikkeld.
'Het lot van de dieren is bezegeld door de onverschilligheid van velen, in combinatie met de daadwerkelijke haat van weinigen
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

test eens op giardia
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

ik zou idd eerst de ontlasting laten onderzoeken, op Giardia en andere parasieten, als daar niks uitkomt is voedselintolerantie of voedselallergie de volgende die ik zou willen uitsluiten (of bevestigen). De stap daarna zou zijn scopie van maag en darmen, evt met biopten, maar voor het soort aandoeningen die je daarmee aantoont vind ik hem nog erg jong.
Dat van dat kattenvoer vind ik onzin, maar zo enorm lopen de behoeften van hond en kat nu ook weer niet uiteen en dan nog is het de kat die meer, specifiekere behoeften heeft dan de hond. Het kattenvoer van RC is wel veel duurder dan het hondenvoer.
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

wie het weet mag het vertellen, zo heb ik er hier 7 rond lopen al een paar weken, het is een heel groot raadsel :19:
Demi
Zeer actief
Mijn ras(sen): Rottweilers en het Kenzo, Izzy en Ivy ras!
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Demi »

Ik zou Energique nr 4 proberen, werkt hier heel goed
Lieve lieve Lila, Calsey, Damien en Donja, ik mis jullie..
iones
Zeer actief

kipo schreef:ik zou idd eerst de ontlasting laten onderzoeken, op Giardia en andere parasieten, als daar niks uitkomt is voedselintolerantie of voedselallergie de volgende die ik zou willen uitsluiten (of bevestigen). De stap daarna zou zijn scopie van maag en darmen, evt met biopten, maar voor het soort aandoeningen die je daarmee aantoont vind ik hem nog erg jong.
Dat van dat kattenvoer vind ik onzin, maar zo enorm lopen de behoeften van hond en kat nu ook weer niet uiteen en dan nog is het de kat die meer, specifiekere behoeften heeft dan de hond. Het kattenvoer van RC is wel veel duurder dan het hondenvoer.
Als kattenvoer zoveel duurder is, dan zal het toch ook wel kwaliteitsvoller zijn. Het is immers van hetzelfde merk.

Maar Giardia... ik heb gegoogled. Via de ontlasting zou het onder de microscoop te traceren zijn en het valt zeker onder de mogelijkheden zoals het wordt beschreven.
renee-uk
Zeer actief

iones schreef:
kipo schreef:ik zou idd eerst de ontlasting laten onderzoeken, op Giardia en andere parasieten, als daar niks uitkomt is voedselintolerantie of voedselallergie de volgende die ik zou willen uitsluiten (of bevestigen). De stap daarna zou zijn scopie van maag en darmen, evt met biopten, maar voor het soort aandoeningen die je daarmee aantoont vind ik hem nog erg jong.
Als kattenvoer zoveel duurder is, dan zal het toch ook wel kwaliteitsvoller zijn. Het is immers van hetzelfde merk.

Maar Giardia... ik heb gegoogled. Via de ontlasting zou het onder de microscoop te traceren zijn en het valt zeker onder de mogelijkheden zoals het wordt beschreven.
ja maar wel meerdere keren de ontlasting onderzoeken, de cysten worden met tussenpozen uitgescheiden en zitten dus niet in elk hoopje poep.
normaal gesproken onderzoeken ze ontlasting van drie opeenvolgende dagen.
de snaptest schijnt betrouwbaarder te zijn.
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

iones schreef: Als kattenvoer zoveel duurder is, dan zal het toch ook wel kwaliteitsvoller zijn. Het is immers van hetzelfde merk.

Dat valt wel mee, het zit er vooral in dat katten veel kieskeuriger zijn. Om dan een goede kwaliteit brok te maken, zonder (al teveel) toevoegingen om het smakelijker te maken, is gewoon veel moeilijker dan voor honden (en dus duurder..)
Angelique.

Ongelezen bericht door Angelique. »

giardia tot 3 keer toe getest hier in de afgelopen weken, dat is het niet....hier dan :wink:
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

iones schreef:

Wat een kul. Wel eens van marketing gehoord?
Mensen zijn bereid die prijs te betalen, aangezien katten over het algemeen maandelijks minder wegwerken dan honden.

:19: Voer dan een merk zonder mais en bietenpulp.
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Kit »

Hier ook zo'n poepzakje, Beanie had ook Giardia, ik moest van 3 dagen poep verzamelen en ze het dus Giardia, ze kreeg een panacurkuur en daarna leek het over.

Ze is sowieso gevoelig op haar darmen en ik merk nu ze al even geen medicatie of andere zooi krijgt, dat haar spijsverteringsstelsel langzaam aan tot rust komt..

Kattenvoer zou ik persoonlijk vanaf stappen en een goede kvv gaan geven, want in kattenvoer zitten ook dingen die honden helemaal niet nodig hebben, ze vinden het alleen lekkerder en eten er dus beter van.
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Zou het pancreas-probleem kunnen zijn?
Is/toont het dier mager en is het lastig er gewicht bij te krijgen?

Suzanne
renee-uk
Zeer actief

Suzanne123 schreef:Zou het pancreas-probleem kunnen zijn?
Is/toont het dier mager en is het lastig er gewicht bij te krijgen?

Suzanne
dat zou een DA toch onmiddellijk moeten herkennen?
bij een niet- of slechtwerkende werkende pancreas heeft de hond hele specifieke ontlasting.
Afbeelding

iones
Zeer actief

Hond is keurig op gewicht en absoluut niet ziekelijk, juist speels en levendig. Mankeert helemaal niets. Diarree heeft ze trouwens ook niet meer. Heeft een hond bij Giardia altijd diarree of ook wel eens heel soms? De diarree is nu heel incidenteel, om precies te zijn, ik heb haar nu een klein weekje en ik heb het maar 1x meegemaakt, en 2x meegemaakt dat ze haar voedsel er uit braakte. Er is niet zo heel veel aan de hand. Maar ze krijgt nu dus wel dat speciale voer. Ik weet niet hoe het zou gaan indien ze iets anders zou eten.

Wat me wel opvalt is dat de ontlasting nu eerder nog aan de te harde kant is want ze wekt soms de indruk het niet altijd even gemakkelijk kwijt te kunnen.
renee-uk
Zeer actief

een van de kenmerken van giardia is dat de diarree niet constant is.
giardia gaat niet vanzelf over trouwens ook niet van speciaal voer ;)

ik snap niet dat je haar ontlasting niet laat controleren, lijkt me toch dé weg als je wil weten of je hond iets mankeert en wat dat dan is.
Afbeelding

iones
Zeer actief

Oh maar ik ga dit zeker met dierenarts bespreken. Maar ik wilde even weten of het toch giardia kon zijn. Ja dus.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”