Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

wanneer van 3x per dag naar 2 x per dag voeren?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Wolf77
Zeer actief
Mijn ras(sen): Husky/Malamute
Aantal honden: 2

wanneer van 3x per dag naar 2 x per dag voeren?

Ongelezen bericht door Wolf77 »

Hmm..toen ik Mo-yi ophaalde vroeg ik hoe zij haar voerde. Ze kreeg 2 x per dag een beker brokken.
Goed..toen ik thuiskwam bleek pup ook 2 weken ouder te zijn als dat gezegd werd..
Volgende dag ben ik naar D.A gegaan, laten wegen, de enting ( die ze op 12 weken had moeten hebben dus.. en kennelhoest en de chip ), en d.a adviseerde om echt 3 x per dag te voeren.
Mo is nu 8 maanden, ik heb vanaf t begin wel netjes de richtlijn aangehouden voor hoeveelheid, laatste tijd voer ik meer "op t oog", en wat ze gedaan heeft die dag en hoeveel tussendoortjes etc.
Maar wanneer ga je van 3x per dag over naar 2x?
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: wanneer van 3x per dag naar 2 x per dag voeren?

Ongelezen bericht door SannePP »

Met 8 maanden kan je wel over naar 2 keer per dag voeren hoor! Dat komt wel goed!
Voer je nog steeds puppybrokken? Want je zou ook al over kunnen naar junior-brokken.
RIP Cena :roos:
    Wolf77
    Zeer actief

SannePP schreef:Met 8 maanden kan je wel over naar 2 keer per dag voeren hoor! Dat komt wel goed!
    Voer je nog steeds puppybrokken? Want je zou ook al over kunnen naar junior-brokken.
    Ja toch? Ik heb deze week vakantie, dus kan ik mooi een beetje rustig aan opbouwen..
    al heeft ze nu een superbot dus ze krijgt vanavond pas weer eten.
    Ik ben een maand of 2 geleden naar de junior overgegaan.
    Volgens hun richtlijn gaan ze met 9 maanden wat terug in hoeveelheid voer. Al moet ik zeggen dat ik sowieso al iets minder geef als hun richtlijn. Toch een Hus, schijnen snel dik te worden. Ze ziet er nu heel goed uit, dus ik denk dat "op het oog"voeren wel goed gaat zo.
    Mooi..dan ga ik deze week steeds iets meer tijd ertussen laten zitten.
    Thanx
    malinois
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
    Aantal honden: 3
    Contacteer:

Ongelezen bericht door malinois »

ik zat met 4 maanden over het algemeen al op 2 x per dag... dus het kan allang :wink:
    Afbeelding
    In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
    Wolf77
    Zeer actief

owwwwwww
    nah ja, had ze geluk..
    al vindt senior Wolf het ook wel lekker geloof ik..3 x per dag :)
    Laura84
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Hollandse Herder Langhaar
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Laura84 »

ben met een half jaar opgestapt naar 2 keer per dag en niet erg lang erna de voeding gehalveerd omdat de groei stagneerde en ze is nu keurig op gewicht en op hoogte, alleen nog uitzwaren.

Moet wel zeggen dat ik aan haar eetlust kon merken hoe het zat met haar hormoonspiegel, toen die begon te werken ben ik gaan minderen. Weet alleen niet hoe dat verder zit met brokvoeding, ik geef kvv/barf
    Groetjes Laura, en de streepjes bende, Fix en Laicka
    Afbeelding
    Lief
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Alaska Malamutes
    Contacteer:

Ongelezen bericht door Lief »

Ik ben ook vrij snel naar 2 maal daags gegaan. Dat is gewoon praktischer hier in huis.

Of ik weer terug ga naar eenmaal daags zoals ik eerst deed met Misty alleen weet ik alleen niet. Zo twee keer per dag gaat best goed eigenlijk.
    Wolf77
    Zeer actief

Twee keer gaat nu ook goed.
    Wolf gaf ik ook altijd 1 x per dag.
    Toch denk ik dat t wel fijner is voor ze om wat meer keer te krijgen.
    Wolf wordt wat ouder, krijgt zo'n ouderdoms-kontje..die mag wel wat extra's hebben ook.
    Hij heeft soms ook dat ie even helemaal niet eet en zolang hij aangeeft dat ie wil eten ben ik allang blij :)
    Wolf77
    Zeer actief

Ik werk onregelmatige diensten, dus ik kan best 3 x voeren, maar soms zit er dan ineens een korte tijd tussen, andere dag dan weer langer.
    Opzich kan dat geen kwaad natuurlijk. Maar zo krijgen ze anders de ene dag om 07:45, 18:15 en bv 22:00. Andere dag 09:00, 12:00 en 23:00 uur.
    Met 2 x per dag zal de tijd tussen de maaltijden in wat beter verdeeld zijn denk ik.
    Al voer ik sowieso graag op verschillende tijden, zelfde als met uitlaten.
    senna en odin
    Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Ik voer ook sinds dat Morris vier maanden is, twee keer per dag. Vond het zo zielig als Sen moest toekijken en die kreeg dan weer wat lekkers. Resultaat een hond die ik te dik vond. Ribben waren foetsjie :schrik: .
    Dus over naar twee keer en beide zijn mooi op gewicht :ok:
    Groetjes Belinda
    Afbeelding
    kimmeke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Hier zat ze met 4 maand al op 2x en op ik denk 6 of 7 maand op 1x per dag. Ik heb ook gewoon elke keer van de portie dat ik wilde weglaten 100gr brok afgehaald en bij de andere porties bijgedaan, dit telkens voor een dag of 2-3. Moet wel zeggen dat Sanka absoluut geen moeilijke is op gebied van eten, ik van vandaag op morgen op totaal ander voer overstappen zonder daar ook maar iets van te merken...
    Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
    Browny
    Zeer actief
    Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door Browny »

hier vanaf 3a4 maand op 2x daags voeren en geen problemen mee gehad, juist betere ontlasting en geen puppy pudding meer :ok:
    Afbeelding
    Renske
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund

Ongelezen bericht door Renske »

Fusca is nu 6 maanden en krijgt al langere tijd twee maaltijden per dag. Af en toe krijgt ze nog een gevulde Kong tussen de middag, maar dit is zeker niet iedere dag.
    Wolf77
    Zeer actief

senna en odin schreef:Ik voer ook sinds dat Morris vier maanden is, twee keer per dag. Vond het zo zielig als Sen moest toekijken en die kreeg dan weer wat lekkers. Resultaat een hond die ik te dik vond. Ribben waren foetsjie :schrik: .
    Dus over naar twee keer en beide zijn mooi op gewicht :ok:
    "Normaal"of volgens de richtlijnen zou ze 3 volle scheppen, en nog een beetje, mogen hebben.
    Ik geef ietsje minder, soms 2 x 3/4, en 1 x een half. Soms idd ook een Kong met een banaan of een boterham.
    De hoeveelheid per dag verdeel je dan over het aantal keer, dus ze zou nooit teveel kunnen krijgen dan.
    Voor Wolf geef ik dan wel wat meer voer, aangezien hij wel op gewicht "moet"blijven.

Ze heeft gister 2 x gehad, doet daar ook helemaal niet moeilijk over.
    Ze is een hele makkelijke eter.
    Wolf kan ik bv echt niet blij maken met een banaan.
    Mo-yi is er dol op, ook op winterpeen en appels.
    Wolf77
    Zeer actief

kimmeke schreef:Hier zat ze met 4 maand al op 2x en op ik denk 6 of 7 maand op 1x per dag. Ik heb ook gewoon elke keer van de portie dat ik wilde weglaten 100gr brok afgehaald en bij de andere porties bijgedaan, dit telkens voor een dag of 2-3. Moet wel zeggen dat Sanka absoluut geen moeilijke is op gebied van eten, ik van vandaag op morgen op totaal ander voer overstappen zonder daar ook maar iets van te merken...
    Ik kwam met 3 maanden dus bij de d.a en zij vond het echt aan te raden om toch 3 x per dag te voeren. Met 6 maanden weer daar geweest ( zijn steeds puppycontroles ) was het advies nog zo. Ze vond dat ze heel goed in conditie is, goed in haar vacht, en mooi op gewicht ook in groei. Vandaar dat ik dacht er even niks aan te veranderen.
    Begon me nu idd wel af te vragen in hoeverre 3 x voeren noodzakelijk is.

Met senior Wolf heb ik regelmatig gewisseld van voer. Expres eigenlijk. Soms omdat het zo uitkwam ook, maar zolang ze er geen lichamelijke problemen mee hebben lijkt het mij juist goed om eens te wisselen.
    Als je een hond hebt die gevoelig is, en je hebt een voer waar ie het goed op doet kan ik me zeker voorstellen om dan dat voer aan te houden. Maar mocht ie dan ooit iets anders krijgen is zn hele systeem in de war.
    Met Wolf was ik dus heel gemakkelijk daarin.
    Nu met pup ben ik meer en beter gaan zoeken naar voer, ook wel wat gewisseld en het voer wat ze nu heeft doet ze het prima op.
    Ik haal nog 1 hele grote zak juniorbrok, en denk dat ik daarna overga naar "normaal"voer.
    Wolf77
    Zeer actief

Browny schreef:hier vanaf 3a4 maand op 2x daags voeren en geen problemen mee gehad, juist betere ontlasting en geen puppy pudding meer :ok:
    Jaaa...da's fijn he!
    Ik heb het dan nog luxe, ik woon aan de rand van een bos, dus wat ze daar doet ruim ik niet op, ligt het op een pad dan schop ik het aan de kant.
    Maar gewone drollen zijn tenminste goed op te ruimen met een zakje.Die pudding.. :boos:
    kimmeke
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Alaskan Malamute

Ongelezen bericht door kimmeke »

Wolf77 schreef:
    kimmeke schreef:Hier zat ze met 4 maand al op 2x en op ik denk 6 of 7 maand op 1x per dag. Ik heb ook gewoon elke keer van de portie dat ik wilde weglaten 100gr brok afgehaald en bij de andere porties bijgedaan, dit telkens voor een dag of 2-3. Moet wel zeggen dat Sanka absoluut geen moeilijke is op gebied van eten, ik van vandaag op morgen op totaal ander voer overstappen zonder daar ook maar iets van te merken...
    Ik kwam met 3 maanden dus bij de d.a en zij vond het echt aan te raden om toch 3 x per dag te voeren. Met 6 maanden weer daar geweest ( zijn steeds puppycontroles ) was het advies nog zo. Ze vond dat ze heel goed in conditie is, goed in haar vacht, en mooi op gewicht ook in groei. Vandaar dat ik dacht er even niks aan te veranderen.
    Begon me nu idd wel af te vragen in hoeverre 3 x voeren noodzakelijk is.

Met senior Wolf heb ik regelmatig gewisseld van voer. Expres eigenlijk. Soms omdat het zo uitkwam ook, maar zolang ze er geen lichamelijke problemen mee hebben lijkt het mij juist goed om eens te wisselen.
    Als je een hond hebt die gevoelig is, en je hebt een voer waar ie het goed op doet kan ik me zeker voorstellen om dan dat voer aan te houden. Maar mocht ie dan ooit iets anders krijgen is zn hele systeem in de war.
    Met Wolf was ik dus heel gemakkelijk daarin.
    Nu met pup ben ik meer en beter gaan zoeken naar voer, ook wel wat gewisseld en het voer wat ze nu heeft doet ze het prima op.
    Ik haal nog 1 hele grote zak juniorbrok, en denk dat ik daarna overga naar "normaal"voer.
    Dat zei mijn vorige da ook, volgens hem moest er dus tot 1 jaar 3x per dag gevoerd worden omdat anders de maag te gemakkelijk kan kantelen. Toen ik hem vroeg wat dan het verschil is tussen een puppenmaag en een volwassen maag (behalve dan het formaat) kwam er geen zinnig antwoord... Heb na wat zoeken op internet ook geen antwoord gevonden, dus ben toen overgeschakeld naar 1x per dag. Ik kan me voorstellen dat een pup van een maand of 2-3 nog niet genoeg binnen krijgt in 1x om de hele dag op te doen, maar volgens mij moet dat vanaf een maand of 6 toch wel kunnen hoor
    Als je een hond iets leert met geschreeuw, zal hij nooit naar je gefluister luisteren...

Afbeelding

Hotel voor alle knaagdieren en konijnen: http://www.everyoneweb.com/knagershotel/
    Plaats reactie

Terug naar “Voeding”