Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Plotseling enorm overmatig kwijlen

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Penny
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever x Oud Duitse Herder
Aantal honden: 1

Plotseling enorm overmatig kwijlen

Ongelezen bericht door Penny »

Penny heeft nog nooit gekwijld en sinds vanmorgen lopen er ineens hele sloten teglijk uit! Ze is werkelijk zeiknat en overal waar ze ligt liggen plassen kwijl. Echt veel. Vanmorgen had ze dunne ontlasting en verder niet meer gepoept. Ze is verder gewoon net als anders en eet ook goed.
Ik vermoed dat het komt van die eetbare speelbal die ik haar gisteren heb gegeven. Die heeft ze in 1 keer opgevreten en had ze nog niet eerder gehad. Als het niet kerst was had ik een dierenarts gebeld voor advies.

Moet ik me zorgen maken of gaat dit gewoon weer over als de maag weer gekalmeerd is?
Afbeelding
Kit
Erelid
Mijn ras(sen): Podenco Ibicenco
Aantal honden: 2

Re: Plotseling enorm overmatig kwijlen

Ongelezen bericht door Kit »

Ongeacht de dag, als mijn hond echt pijn heeft of ziek is, ga ik toch echt de dierenarts bellen hoor
Penny
Zeer actief

Ja maar ze geeft totaal niet te kennen dat ze zich niet lekker zou voelen. Ze eet goed, rent, speelt, is vrolijk en alert..
Afbeelding
Ptje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje

Ongelezen bericht door Ptje »

Kijk haar keel eens even na, misschien dat er daar een stukje in vast is blijven zitten.
Ons poedeltje had het toen een keer na het pikken van een botje en kwijlde toen ook heel erg en er bleek een stukje bot muurvast in de keel te zitten.
Beterschap ermee, ik hoop dat het geen ernstig iets blijkt te zijn.
AfbeeldingAardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite
Penny
Zeer actief

Heb ik naar gekeken maar kan niks vinden. Ook geen wondjes of iets tussen de tanden of zo.
Afbeelding
BAILEYSBAASJE
Zeer actief
Mijn ras(sen): F1b Goldendoodle

Ongelezen bericht door BAILEYSBAASJE »

28 november had Bailey iets dat misschien vergelijkbaar is. We waren nog geen vijf minuten onderweg, ze had net geplast, begon ze onwijs te schuimbekken en heftig vooruit te trekken, alsof ze weg wilde. Het leek wel een overlopende wasmachine. Liet een heel kwijlspoor achter. Onze DA heeft van 17.00-17.30 telefonisch spreekuur, daarna gaat het antwoordapparaat erop. Het was echt 1 minuut voor half zes maar gelukkig kreeg ik ze te pakken. Mocht meteen Bailey in de auto laden en erheen sjezen. Daar aangekomen was het gekwijl/geschuim al afgelopen en was er niets aan haar te merken, behalve dat haar hele snor en baard en vacht op de borst zeiknat waren van het vocht. Ik was natuurlijk bang voor vergiftiging ofzo. DA heeft hartje, longen, maag en darmen beluisterd en bevoeld: was allemaal in orde. In keeltje gekeken, ook okay. Ze vermoedde dat Bailey iets bitters in de bek heeft gehad en verklaarde dat honden op bittere dingen reageren met overproductie van slijm/speeksel.
Ze begreep dat ik me te pletter was geschrokken, maar omdat het vanzelf was opgehouden was ze vrij zeker van haar zaak en adviseerde ze niet een braakmiddel te geven. Voor ons is het gelukkig met een sisser afgelopen en was het dus inderdaad iets bitters. Haar ontlasting - op de terugweg van de DA - was ook normaal. Daarna gelukkig nooit meer gehad tot nu toe, maar DA zei wel dat het de juiste beslissing was om het zekere voor het onzekere te nemen en te komen naar de praktijk.
Afbeelding
Penny
Zeer actief

Net getempt.. Ook prima. :scratch:
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Telefonisch overleggen kost niets dus als je twijfelt zou ik dat gewoon even doen.

Ze heeft niks vreemds binnen gekregen buiten wat iets zou kunnen zijn????
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Penny
Zeer actief

Nee buiten niks. Ze is 1,5 week geleden geholpen en loopt alleen nog aangelijnd.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ik denk persoonlijk aan een allergische reactie. Is op zich onschuldig, tenzij je denkt dat ze benauwd is. Mijn katten hebben het wel eens gehad toen ik ze ontvlooid had met een gif wat waarschijnlijk over datum was. Ook wel eens een keer dat ik niet wist hoe het kwam, heftig speekselen en echt schuimvlokken uit hun bek. Ging vanzelf weer over.
Penny
Zeer actief

Als het morgenochtend niet minder is ga ik even bellen. Het hoort in elk geval niet. Maar ik ben zo iemand die niemand lastig wil vallen op een feestdag als het niet absolute spoed is. :19:
Omdat ze gewoon kan eten en drinken denk ik niet dat er ergens een blokkade zit. En ziek voelt ze zich dan ook niet want als penny ook maar een scheet dwars zit laat ze als eerste haar eten staan. Daarbij ook geen koorts dus wat mij betreft kan het dan denk ik best even wachten?
Afbeelding
Penny
Zeer actief

Re: Plotseling enorm overmatig kwijlend

Fizgig... Dat denk ik ook idd. Ik denk van de vulling van die bal. Geen idee wat het was ook. Het zag eruit als zo'n vetbal voor vogeltjes. Blijkbaar kan ze daar niet goed tegen of zo.
Afbeelding
Penny
Zeer actief

Nou schiet me ineens te binnen dat ze gisteren, of was het vrijdag.. Zo'n edding whiteboard marker te pakken heeft gehad en dat ik niet alle onderdelen heb teruggevonden. Kan me voorstellen dat dat ook niet erg gezond is.
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Lijkt me een beetje laat voor vergiftigingsverschijnselen dan. Je kunt haar slijmvliezen en tong checken op kleur, die horen mooi roze te zijn. Als ze erg bleek zijn, is het niet goed. Maar ik denk niet dat het ernstig is, speekselen is meestal allergie of overgevoeligheidsreactie, of misselijkheid. Tenminste als er geen andere symptomen zijn dan. Ik zou haar gewoon goed in de gaten houden. Zo'n allergische reactie duurt geen uren en uren. Verder, als je de dierenarts belt en niet bij hem langs gaat, zal ie dat niet erg vinden hoor. Telefoontjes aannemen is natuurlijk minder erg als bezoek ontvangen.
Penny
Zeer actief

Slijmvliezen zijn ook ok. Het zal allemaal wel loslopen. Zal morgen wel effe bellen als ze nog zo leegloopt.
Afbeelding
Shima
Zeer actief
Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Shima »

Heb je kerstbakjes in huis met coniferen of dennentakken waar ze in gehapt kan hebben?
SannePP
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
Contacteer:

Ongelezen bericht door SannePP »

Hmmz... Ze is inderdaad of misselijk, of heeft een allergische reactie... Zou het wel even heel goed in de gaten houden, want het is natuurlijk een beetje raar... Sterkte ermee!!
RIP Cena :roos:
    Penny
    Zeer actief

Die kerstboom kan ze in happen maar heb ik ze niet zien doen.
    Afbeelding
    Sanne!!
    Zeer actief

Hoe is het nu met Penny?
    gonnie
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Pinschers

Ongelezen bericht door gonnie »

Een dierenarts die dienst heeft vindt het echt niet erg hoor als je belt of langskomt.
    Wij zijn gisteren met Tama ook naar de dierenarts geweest, ze heeft gisteren gejaagd en is om af te koelen in een greppel met ijskoud water gaan staan toen ze er uit kwam gilde ze keihard en heeft de hele weg naar huis rustig mee gelopen staart tussen haar poten, manken deed ze niet. Mijn man is altijd gelijk bang dat ze dood gaat dus moest van hem de dierenarts bellen, die zei nadat ik het verhaal had gedaan dat ik rustig kon wachten tot dinsdag en de honderd euro die het zou kosten beter aan iets lekkers op kon maken. Aan het begin van de middag begon Tama te hijgen dus mijn man wilde toch naar de dierenarts, nou die had het heel erg druk, het ene na het andere telefoontje kreeg hij, sommigen kregen ook als advies om rustig te wachten tot dinsdag en iemand met een pup met diaree en die kotste moest gelijk komen.

Het was wel een hele eerlijke dierenarts. Hij had rustig die dag heel veel geld kunnen verdienen, hij heeft toch aardig wat mensen verteld wat ze konden doen en dat ze konden wachten tot dinsdag, als hij ze allemaal had laten komen dan liep hij binnen. Hij was ook heel erg goed want Tama bleef rustig staan tijdens het hele onderzoek, bij mijn eigen dierenarts gaat ze altijd verschrikkelijk te keer.

Tama heeft waarschijnlijk een spierscheuring. Heb pijnstillers meegekregen. Maar kon eerst de oude opmaken, en de nieuwe bewaren voor als ze weer eens zoiets zou krijgen, nou dit was niet de eerste keer dus zal dan vast weer naar de dierenarts moeten van mijn man.

Eigenlijk heb ik geen advies gekregen wat ik niet al van mezelf wist. Ik had Tama s'ochtends al een pijnstiller gegeven dus mijn man heeft voor niks 100 euro uitgegeven. Maar goed dat is niet de eerste keer en zal ook niet de laatste keer zijn.

Denk dat ik toch van al dat geld wat we voor niks naar de dierenarts hebben gebracht een mooie iMac had kunnen kopen.
    Afbeelding

Tama, Nikkie, Jarah en Bijou.
    Groetjes Gonnie.
    Er is geen spreker die het van de zwijger wint.
    Penny
    Zeer actief

Met Penny gaat het weer prima. Het kwijlen is nagenoeg gestopt.
    Afbeelding
    Penny
    Zeer actief

Gisteren :O: :

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag :I: :

Afbeelding
    Afbeelding
    daywalker
    Zeer actief
    Mijn ras(sen): Duitse Dog - Mechelse Herder - Akita -
    Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door daywalker »

Je kan hier wel om raad vragen, maar wij zijn geen dierenartsen en kunnen je dus bijgevolg geen uitsluitsel geven. Wat is er mis mee om gewoon naar de DA te gaan als je wil weten wat je hond mankeert? :19:
    Ik vind het altijd zo raar dat mensen eerst op een forum gaan vragen wat hun dier in godsnaam wel zou kunnen mankeren ipv. gewoon naar de DA te gaan.
    mijn vrienden zie je niet, die staan achter me
    Penny
    Zeer actief

Ik heb zelf de situatie zo ingeschat dat ik wel even kon wachten. Een forum met veel hondeneigenaren is gewoon fijn om even te 'checken'. Ik ben gewoon niet iemand die gelijk bij een dierenarts op de stoep staat. Evenals dat ik ook niet zomaar bij de huisarts op de stoep sta. Zeker in het weekend of met feestdagen. Tuurlijk is een forum geen dokterspost. Maar het is gewoon fijn om even te vragen van 'goh.. kennen jullie dit?'. Als mijn kinderen een keer wat hebben wat ik niet eerder gezien heb maar wat ik niet zie als iets ernstigs vraag ik dat toch ook aan ander mensen met kinderen? Is dat zo raar? Ik vind van niet. We leven nou eenmaal in een tijdperk waarbij een arts niet meer de enige bron van informatie is.
    Buiten dat is een dierenarts gewoon duur. En als het niet nodig is om te gaan bespaard dat gewoon een hoop geld.
    Afbeelding
    Sanne!!
    Zeer actief

Je hoeft je niet te verdedigen hoor......

Daywalker als jou hondje volgende keer iets niet zo ernstigs heeft ook niet hier om raad vragen he. En als je eens een probleempje hebt met gedrag ook niet hier vragen maar meteen naar de hondenschool.

Fijn dat het met Penny beter gaat.
    daywalker
    Zeer actief

Sanne!! schreef:Je hoeft je niet te verdedigen hoor......

Daywalker als jou hondje volgende keer iets niet zo ernstigs heeft ook niet hier om raad vragen he. En als je eens een probleempje hebt met gedrag ook niet hier vragen maar meteen naar de hondenschool.

Fijn dat het met Penny beter gaat.
    @Penny : Je hoeft je inderdaad niet te verdedigen, dat is ook de bedoeling niet van mijn reactie.
    Het is nu klaarblijkelijk niets ernstigs, maar voor hetzelfde geld was je hond vergiftigd en was tijd een belangrijke factor geweest. Wanneer ik iets niet vertrouw ga ik meteen naar de DA en of dat nu op een gewone doordeweekse dag is of tijdens de dure weekend/ feestdagen zal me dan worst wezen, de gezondheid van mijn hond is op die moment prioriteit. :W:

@Sanne: Ik ben trouwens een plantrekker hoor en zal niet snel om raad vragen en na zolang honden trainen heb ik al helemaal geen behoefte aan een hondenschool. :W:

en het is inderdaad goed nieuws dat het met Penny beter gaat gelukkig :ok:
    Penny
    Zeer actief

Als ik het echt niet had vertrouwd dan had ik uiteraard gelijk de dierenarts gebeld. Spoed is spoed. Maar in dit geval was de hond verder nog in prima conditie.
    Afbeelding
    Sanne!!
    Zeer actief

Het ging toch ook niet over het geld maar meer omdat TS de dierenarts niet lastig wilde vallen tijdens kerst.

Nou fijn Daywalker ga jij lekker je hondje trainen misschien hier en daar een adviesje in de gedragshoek misschien ben je daar dan beter in dan hier beetje lopen zeiken.
    daywalker
    Zeer actief

Sanne!! schreef:Het ging toch ook niet over het geld maar meer omdat TS de dierenarts niet lastig wilde vallen tijdens kerst.

Nou fijn Daywalker ga jij lekker je hondje trainen misschien hier en daar een adviesje in de gedragshoek misschien ben je daar dan beter in dan hier beetje lopen zeiken.
    wanneer ik iets niet vertrouw aangaande mijn hond bel ik de DA ipv raad te vragen op een forum, dat is gewoon mijn mening meer niet, dus wie is er nu aan het zeiken????
    en een DA lastigvallen tijdens de kerst??? die doet gewoon zijn werk hoor en weet dat hij kan gebeld worden om advies of hulp :W:
    Penny
    Zeer actief

Ik begrijp je mening wel hoor. En ieder is vrij om te zeggen wat hij wil.
    Anyway... De hond is weer in orde en daar gaat het uiteindelijk om.
    Afbeelding
    Plaats reactie

Terug naar “Medisch”