Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Inslapen of niet?

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Ήυs

Inslapen of niet?

Ongelezen bericht door Ήυs »

Rakker (hond van mijn ouders) is al oud en heeft de laatste tijd last van 'aanvallen'. Als hij moet poepen valt hij om, heeft was spastische bewegingen en blijft liggen. Je moet hem dan optillen en thuis komt hij dan wat verward bij en kijkt even wat apathisch voor zich uit en dan is het weer over.

Gister had hij dit 3 keer :ugh: we zijn naar de DA geweest maar hij kon hem ook niet nu al inslapen omdat hij voor de rest wel in huis enzo gewoon happy is.

Hij krijgt wel steeds meer rare dingen. Heeft soms in zijn slaap ook een stuiptrekking. Soms staat hij op en schud zich heel erg uit. En hij loopt dan een rondje, lijkt even wat verward en gaat weer slapen. Hij is ook wel slechter gaan eten.

Maar hij is wel gewoon nog happy, een blij oud hondje 9 vd 10 keer. Wanneer besluit je dat het niet meer gaat? :(
Inge
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mechelse Herder
Aantal honden: 2
Contacteer:

Re: Inslapen of niet?

Ongelezen bericht door Inge »

Wanneer JIJ vindt dat het niet meer hondwaardig is. Ik vind dat ook afhankelijk van de hond zelf.
Nika was tevreden met een kort rondje lopen waarbij ze een keer achter de bal aanrende, verder lag ze veel te slapen. Marouck zou daar niet tevreden mee zijn, dus voor haar ligt de grens heel anders.
Groetjes Inge
Afbeelding

Danco 16-02-1996 † 30-12-2006 Snoepie 03-07-1994 † 03-07-2008 Nika 07-07-1999 - † 10-08-2009 Marouck 24-08-2002 † 22-05-2012 Numa 11-05-2011 † 2017
Ήυs

Ongelezen bericht door Ήυs »

Het is zo dubbel :ugh: mijn hart breekt als ik zie hoe verward hij is als hij is omgevallen en bij komt.. Maar als ik dan binnenkom en hij komt kwispelend aan sjokken omdat hij weet dat hij wat krijgt en hij ligt lekker te slapen en is er gezellig bij dan denk ik 'tja, hij is nog zo happy'
Rea
Zeer actief
Mijn ras(sen): Amerikaanse cocker spaniels: Teun en Pien
Engelse cocker spaniels: Lot, Jet en Noor
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rea »

Ik denk dat je de hond niet als een mens moet in schatten, hij heeft geen pijn, zover ik kan lezen, maar wat verward.
Hij ervaart dat ook niet zoals wij dat zouden doen.
En net wat Inge schrijft de ene hond is de andere niet.
Afbeelding
jessica74
Zeer actief
Mijn ras(sen): newfoundlander
berner senner
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door jessica74 »

het blijft altijd lastig, maar weten ze niet wat dit is dan?
misschien moet je er eens op letten wanneer hij het nou krijgt bij inspanning, stress, drukte.

ik zou ook naar de hond kijken of hij nog lekker zin heeft in zijn eten of ie nog blij is geen pijn heeft.
als ie een aanval heeft hem tot rust brengen.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”