Zoals sommigen weten, hebben Sam en ik een heel intensief jaar achter de rug, omdat hij een ernstige blessure kreeg, een gedeeltelijk gescheurde achilles, op een dusdanig lastige plek, dat een operatie geen succes zou hebben.
Na het proberen van een brace, wat niet lukte, kreeg Sam een externe fixatie, waardoor de hak werd geimmobiliseerd. Vanaf februari mocht alles eruit en volgde een langdurig revalidatieproces; 2x per week hydrotherapie en fysiotherapie, gecombineerd met elke dag thuis masseren en om de 2uur wandelen, eerst 2 minuten, dan 3 minuten en zo maar uitbreiden. Tot augustus ging hij 2x per week. Vanaf augustus komen we nog wekelijks bij de Tweede Lijn Wilhelminaoord. Nu zijn we zover, dat Sam ook wel eens 1x per 2 weken komt. Er vindt dus afbouw plaats van therapie en ondertussen durf ik weer langzaam te genieten van Sam en komt het vertrouwen meer en meer, dat hij weer wat kan hebben qua achterpoot.
Iemand benaderde mij, om een interview af te nemen over zijn blessure, een medische uitleg en hoe de behandeling en revalidatie eruit ziet. Dat vond ik wel leuk, om hier aan mee te werken.
Ik dacht dat zoiets met Sam me niet zou overkomen, hij was berensterk conditioneel, elke dag 3 a 4uur lopen enz. Maar ja, een ongeluk zit echt in een klein hoekje, met verstrekkende gevolgen.
Ik heb het blad net gekocht en vind het wel leuk, dat we er in staan met foto's enz.
Ik ben super trots op mijn kanjer Sam, die toch weer heeft leren/durven lopen.............
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Sam staat als 'casuistiek' in het blad Hondenmanieren
Moderator: moderatorteam
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
- -Gaby-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Louisiana Catahoula Leopard Dog, Tamaskan
- Aantal honden: 2
Re: Sam staat als 'casuistiek' in het blad Hondenmanieren
Leuk dat er een artikel is gekomen van de revalidatie van Sam!
Wat een werk moet dat zijn geweest voor jullie.
Gelukkig gaat de revalidatie goed, tijdens de wandeling merkte ik er in elk geval niets van! Is het ook mogelijk dat je het artikel in het topic kunt plaatsen/scannen?
- Hilly45
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Schapendoes
- Aantal honden: 1
Re: Sam staat als 'casuistiek' in het blad Hondenmanieren
Ik krijg morgen per mail nog een gescande versie ervan, maar ik weet niet of ik dat dan hier mag plaatsen, gezien auteursrecht ofzo.......?
En ja, het was een hele klus, maar oh zo de moeite waard. Met de wandeling afgelopen zaterdag in Appelbergen ging het ook heel goed. Ik begrens Sam nog wel, als hij te wild doet qua rennen/draaien/remmen enzo, maar het vertrouwen komt er steeds meer, dat Sam dit ook zelf wel goed aanvoelt, wat kan of niet.
En ja, het was een hele klus, maar oh zo de moeite waard. Met de wandeling afgelopen zaterdag in Appelbergen ging het ook heel goed. Ik begrens Sam nog wel, als hij te wild doet qua rennen/draaien/remmen enzo, maar het vertrouwen komt er steeds meer, dat Sam dit ook zelf wel goed aanvoelt, wat kan of niet.