Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Iets medisch of gedrag

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

chrico
Zeer actief

Iets medisch of gedrag

Ongelezen bericht door chrico »

Men neme een akitareu, puber, groeispurt, verder gezond ogend.

Nu is het al een paar keer opgevallen dat hij aan de riem niet meeloopt, zoals mij uitgelegd word moet je hem bijna meesleuren. Is hij los dan kan hij tempo maken, ook spelen met andere honden, gaat de riem erom valt hij terug, laat de kop hangen en tjokt als een ouwe vent erachteraan.

Mijn advies nu was met nadruk om hem na te laten kijken om iets medisch uit te laten sluiten want normaal is dit niet in mijn ogen. De DA werd gebeld en er werd ze op het hart gedrukt zich geen zorgen te maken want als hij los is en dan wel alles doet er geen medische oorzaak is.

Ik vind dat gelul (sorry). Een akita is net als meerdere honden een harde hond, lopen dwars door pijn heen als er iets is wat zij belangrijker vinden dan de pijn die ze hebben), dus als voorbeeld bij het zien van een andere hond dat er dan ineens weer een mannetje staat ipv een slome duikelaar.
Ik probeerde uit te leggen dat als hij los is hij ook op zijn eigen tempo kan lopen en evt dat te ontwijken daardoor wat hem belemmerd.
Maar bij mij gaan alarmbellen rinkelen als ik hoor dat hij als een zoutzak voortgetrokken moet worden en als er dus niets gebeurd hij dus zo ontzettend sloom is.

Ligt dit nu aan mij of is het niet slim van een DA om telefonisch bij voorbaat al het medische gedeelte uit te sluiten?
Graag jullie mening
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Mit
Zeer actief
Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
Aantal honden: 1

Re: Iets medisch of gedrag

Ongelezen bericht door Mit »

Ik vind dat belachelijk. Bij Quasar was er ook verschil met loslopen en aan de lijn. Aan de lijn was vanaf het begin stroef en met loslopen ging het in het begin nog aardig omdat hij zijn eigen tempo koos idd.
Ik zou dus een andere DA consulteren.
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wat je zegt over akita en pijn, en het bepalen van eigen tempo kan ik mij goed voorstellen. Ook dat de hond pijn negeert als er wel iets spannends gebeurd.
Toen Kaiyou dat bot in zijn buik had was hij echt doodziek; maar spelen met andere honden en mij begroeten ging prima. Dus wat dat betreft snap ik het wel.

Maar om te proberen om naar de andere kant te kijken: hebben zij die pup vanaf begin? Ik kan mij namelijk ook ergens voorstellen dat er iets naars gebeurd is met de lijn of tijdens aan de lijn lopen waardoor de hond volledige dichtklapt met een riem om.
Maar ik zou inderdaad eerst een medische oorzaak willen uitsluiten want raar is het wel.
Afbeelding
sbientje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador Retriever
Aantal honden: 2
Contacteer:

Ongelezen bericht door sbientje »

zeker een jonge hond hoort echt niet meegesleurd te hoeven worden. Geen een hond, eigenlijk
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder

Ongelezen bericht door renee-uk »

misschien zijn er problemen in zijn nek en doet de riem daar geen goed aan?

ik vind het heel vreemd dat een medische oorzaak zo zonder meer uitgesloten wordt :U:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
chrico
Zeer actief

minhie schreef:Wat je zegt over akita en pijn, en het bepalen van eigen tempo kan ik mij goed voorstellen. Ook dat de hond pijn negeert als er wel iets spannends gebeurd.
Toen Kaiyou dat bot in zijn buik had was hij echt doodziek; maar spelen met andere honden en mij begroeten ging prima. Dus wat dat betreft snap ik het wel.

Maar om te proberen om naar de andere kant te kijken: hebben zij die pup vanaf begin? Ik kan mij namelijk ook ergens voorstellen dat er iets naars gebeurd is met de lijn of tijdens aan de lijn lopen waardoor de hond volledige dichtklapt met een riem om.
Maar ik zou inderdaad eerst een medische oorzaak willen uitsluiten want raar is het wel.
Naar mijn weten zijn er geen nare associaties met de riem, juist daarom denk ik eerder aan iets medisch als aan gedrag. Zelf denken ze dat hij dit bewust doet en zij storen zich eraan
renee-uk schreef:misschien zijn er problemen in zijn nek en doet de riem daar geen goed aan?

ik vind het heel vreemd dat een medische oorzaak zo zonder meer uitgesloten wordt :U:
Dat vind ik dus ook vandaar dat ik zoiets had van ligt dat nu aan mij of wat :U:
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Jeannettebo
Zeer actief

Ongelezen bericht door Jeannettebo »

minhie schreef:Wat je zegt over akita en pijn, en het bepalen van eigen tempo kan ik mij goed voorstellen. Ook dat de hond pijn negeert als er wel iets spannends gebeurd.

hier ga ik op zich wel in mee, wat ook nog kan is dat hij het gewoon zelf wil bepalen. Los kan dat, aan de lijn niet, dus gooit de kont tegen de kribbe en uittesten waar hij staat ten opzichte van de bazen
Ik zou wel ook het medische uit sluiten
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita

Ongelezen bericht door Minhie »

Wat nou als ze gewoon een jachtlijn gebruiken en heel los laten.
Desnoods even aanpassen aan de snelheid van de hond. Hebben zij zoiets al geprobeerd?
Afbeelding
chrico
Zeer actief

Hij loopt aan een flex dus ruimte zat
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
blondie
Zeer actief

Ongelezen bericht door blondie »

renee-uk schreef:misschien zijn er problemen in zijn nek en doet de riem daar geen goed aan?

Dit dacht ik ook.
Maar ook of de hond slechte ervaringen heeft met aan de riem lopen (eerdere eigenaar) Of een eigenaar die heel duidelijk heeft willen aanleren dat aan de lijn niet getrokken of gespeelt mag worden, bij dat laatste kun je natuurlijk een hond krijgen die "slaafs" gedwee mee loopt omdat associatie met lijn betekent dat hij gewoon niet gek en uitbundig mag/kan doen :19:
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik heb wel een hond die dit ook doet, maar waar het puur "gedrag" is
Darko loopt aan de lijn altijd te sjokken, precies een vent van 80, eens los kan hij ineens wel tempo maken en als hij door heeft dat we terug gaan en hij een stukje vast moet, is het weer een vent van 80 :piew: laat ik hem hier thuis weer los, dan is hij weer vrolijk en kan weer rennen :piew:
Afbeelding
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Kiyoshi loopt aan de flex ook een stuk rustiger dan wanneer hij los is. Dan kan hij ineens wel doorlopen en sprinten :F: terwijl hij aan de lijn overal aan moet snuffelen en tegenaan moet pissen. Ik denk dat aangelijnd lopen ook gewoon een stuk saaier is.
Vaak zie je honden aangelijnd helemaal moeilijk doen om te gaan poepen terwijl ze los hup zo ergens schijten en weer verder rennen.
Kiyoshi heeft ook een periode gehad dat hij midden op straat ging liggen. Meneer wilde niet naar huis :pffff:
Maar goed als er meer aan de hand is zou ik de hond zeker wel na laten kijken. Hoe is zijn gangwerk verder?
Melanie 74

Ongelezen bericht door Melanie 74 »

Ik zou denken aan groeipijnen, als hij los is zal hij de wereld wel te leuk vinden en aan de flex wellicht niet?
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

Ik zou eerst medisch uitsluiten, maar je hebt van die dwarse honden die echt zo lopen, ik ken er eentje toevallig. :mrgreen:
Afbeelding
chrico
Zeer actief

vania schreef:Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik heb wel een hond die dit ook doet, maar waar het puur "gedrag" is
Darko loopt aan de lijn altijd te sjokken, precies een vent van 80, eens los kan hij ineens wel tempo maken en als hij door heeft dat we terug gaan en hij een stukje vast moet, is het weer een vent van 80 :piew: laat ik hem hier thuis weer los, dan is hij weer vrolijk en kan weer rennen :piew:
Het kan hoor maar dit is een jonge hond. Ik neem aan dat je bij Darco uit heb laten sluiten dat het iets medisch is en hij wel sloom loopt maar je hem niet voor hoeft te trekken (okee misschien op de terugweg :mrgreen: )
billy schreef:Ik zou eerst medisch uitsluiten, maar je hebt van die dwarse honden die echt zo lopen, ik ken er eentje toevallig. :mrgreen:
Maar die drabber heeft dat altijd gedaan :LOL: Deze hond niet, van trekmonster veranderen in een voortsleephond is voor mij een veel te grote stap om zomaar uit te gaan van gedrag
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
billy
Erelid
Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier

Ongelezen bericht door billy »

chrico schreef:
vania schreef:Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik heb wel een hond die dit ook doet, maar waar het puur "gedrag" is
Het kan hoor maar dit is een jonge hond. Ik neem aan dat je bij Darco uit heb laten sluiten dat het iets medisch is en hij wel sloom loopt maar je hem niet voor hoeft te trekken (okee misschien op de terugweg :mrgreen: )
billy schreef:Ik zou eerst medisch uitsluiten, maar je hebt van die dwarse honden die echt zo lopen, ik ken er eentje toevallig. :mrgreen:
Maar die drabber heeft dat altijd gedaan :LOL: Deze hond niet, van trekmonster veranderen in een voortsleephond is voor mij een veel te grote stap om zomaar uit te gaan van gedrag
Ja dat is zo :mrgreen:
Nee dat is te raar, van trekmonster naar voortsleephond, dan zou ik hem zeker laten onderzoeken wat de da ook beweert. :ok:
Afbeelding
vania
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door vania »

chrico schreef:
Darko heeft dat eigenlijk altijd gedaan, vanaf dat hij geleerd heeft dat trekken niet mag (ik kan het absoluut niet hebben dat hij met zijn 60kg gaat trekken, hij weegt meer als ik en dan lig ik op mijn neus :schrik: ) doet hij dat eigenlijk, dus ook als jonge hond, bij Darko is medisch nooit niets getest geweest op basis van sloom lopen aan de riem, puur omdat hij dus wel normaal kan lopen, ook naast de fiets draaft hij gewoon (oke dik tegen zijn zin, maar hij doet het wel)
het stomme bij Darko is, dat hij bv aan de flex wel normaal loopt, maar aan een normale lijn dus niet, maar als hij door heeft dat we bijna thuis zijn (en naast de "grote" weg lopen) hij dus zo gaat slabakken ook aan de flex en soms moet ik hem dus echt vooruit trekken

Moest Jänta of Guapa ineens zo gaan doen, sta ik gelijk bij de DA, maar dit is gewoon Darko :engel:
Afbeelding
Lucia
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lucia »

Helemaal als het gedrag dus anders was (voortrekkend monster), zou ik hem juist medisch laten checken.

Ik vind het nogal wat dat een dierenarts dat zo via de telefoon maar even allemaal weet.
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”