Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Iets medisch of gedrag
Moderator: moderatorteam
-
chrico
- Zeer actief
Iets medisch of gedrag
Men neme een akitareu, puber, groeispurt, verder gezond ogend.
Nu is het al een paar keer opgevallen dat hij aan de riem niet meeloopt, zoals mij uitgelegd word moet je hem bijna meesleuren. Is hij los dan kan hij tempo maken, ook spelen met andere honden, gaat de riem erom valt hij terug, laat de kop hangen en tjokt als een ouwe vent erachteraan.
Mijn advies nu was met nadruk om hem na te laten kijken om iets medisch uit te laten sluiten want normaal is dit niet in mijn ogen. De DA werd gebeld en er werd ze op het hart gedrukt zich geen zorgen te maken want als hij los is en dan wel alles doet er geen medische oorzaak is.
Ik vind dat gelul (sorry). Een akita is net als meerdere honden een harde hond, lopen dwars door pijn heen als er iets is wat zij belangrijker vinden dan de pijn die ze hebben), dus als voorbeeld bij het zien van een andere hond dat er dan ineens weer een mannetje staat ipv een slome duikelaar.
Ik probeerde uit te leggen dat als hij los is hij ook op zijn eigen tempo kan lopen en evt dat te ontwijken daardoor wat hem belemmerd.
Maar bij mij gaan alarmbellen rinkelen als ik hoor dat hij als een zoutzak voortgetrokken moet worden en als er dus niets gebeurd hij dus zo ontzettend sloom is.
Ligt dit nu aan mij of is het niet slim van een DA om telefonisch bij voorbaat al het medische gedeelte uit te sluiten?
Graag jullie mening
Nu is het al een paar keer opgevallen dat hij aan de riem niet meeloopt, zoals mij uitgelegd word moet je hem bijna meesleuren. Is hij los dan kan hij tempo maken, ook spelen met andere honden, gaat de riem erom valt hij terug, laat de kop hangen en tjokt als een ouwe vent erachteraan.
Mijn advies nu was met nadruk om hem na te laten kijken om iets medisch uit te laten sluiten want normaal is dit niet in mijn ogen. De DA werd gebeld en er werd ze op het hart gedrukt zich geen zorgen te maken want als hij los is en dan wel alles doet er geen medische oorzaak is.
Ik vind dat gelul (sorry). Een akita is net als meerdere honden een harde hond, lopen dwars door pijn heen als er iets is wat zij belangrijker vinden dan de pijn die ze hebben), dus als voorbeeld bij het zien van een andere hond dat er dan ineens weer een mannetje staat ipv een slome duikelaar.
Ik probeerde uit te leggen dat als hij los is hij ook op zijn eigen tempo kan lopen en evt dat te ontwijken daardoor wat hem belemmerd.
Maar bij mij gaan alarmbellen rinkelen als ik hoor dat hij als een zoutzak voortgetrokken moet worden en als er dus niets gebeurd hij dus zo ontzettend sloom is.
Ligt dit nu aan mij of is het niet slim van een DA om telefonisch bij voorbaat al het medische gedeelte uit te sluiten?
Graag jullie mening
Onderschrift verwijderd door moderator ivm foutmelding afbeelding
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Mit
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Roemeense krielkip
- Aantal honden: 1
Re: Iets medisch of gedrag
Ik vind dat belachelijk. Bij Quasar was er ook verschil met loslopen en aan de lijn. Aan de lijn was vanaf het begin stroef en met loslopen ging het in het begin nog aardig omdat hij zijn eigen tempo koos idd.
Ik zou dus een andere DA consulteren.
Ik zou dus een andere DA consulteren.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Wat je zegt over akita en pijn, en het bepalen van eigen tempo kan ik mij goed voorstellen. Ook dat de hond pijn negeert als er wel iets spannends gebeurd.
Toen Kaiyou dat bot in zijn buik had was hij echt doodziek; maar spelen met andere honden en mij begroeten ging prima. Dus wat dat betreft snap ik het wel.
Maar om te proberen om naar de andere kant te kijken: hebben zij die pup vanaf begin? Ik kan mij namelijk ook ergens voorstellen dat er iets naars gebeurd is met de lijn of tijdens aan de lijn lopen waardoor de hond volledige dichtklapt met een riem om.
Maar ik zou inderdaad eerst een medische oorzaak willen uitsluiten want raar is het wel.
Toen Kaiyou dat bot in zijn buik had was hij echt doodziek; maar spelen met andere honden en mij begroeten ging prima. Dus wat dat betreft snap ik het wel.
Maar om te proberen om naar de andere kant te kijken: hebben zij die pup vanaf begin? Ik kan mij namelijk ook ergens voorstellen dat er iets naars gebeurd is met de lijn of tijdens aan de lijn lopen waardoor de hond volledige dichtklapt met een riem om.
Maar ik zou inderdaad eerst een medische oorzaak willen uitsluiten want raar is het wel.

-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
zeker een jonge hond hoort echt niet meegesleurd te hoeven worden. Geen een hond, eigenlijk
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
misschien zijn er problemen in zijn nek en doet de riem daar geen goed aan?
ik vind het heel vreemd dat een medische oorzaak zo zonder meer uitgesloten wordt
ik vind het heel vreemd dat een medische oorzaak zo zonder meer uitgesloten wordt

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
chrico
- Zeer actief
Naar mijn weten zijn er geen nare associaties met de riem, juist daarom denk ik eerder aan iets medisch als aan gedrag. Zelf denken ze dat hij dit bewust doet en zij storen zich eraanminhie schreef:Wat je zegt over akita en pijn, en het bepalen van eigen tempo kan ik mij goed voorstellen. Ook dat de hond pijn negeert als er wel iets spannends gebeurd.
Dat vind ik dus ook vandaar dat ik zoiets had van ligt dat nu aan mij of watrenee-uk schreef:misschien zijn er problemen in zijn nek en doet de riem daar geen goed aan?
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- Jeannettebo
- Zeer actief
hier ga ik op zich wel in mee, wat ook nog kan is dat hij het gewoon zelf wil bepalen. Los kan dat, aan de lijn niet, dus gooit de kont tegen de kribbe en uittesten waar hij staat ten opzichte van de bazenminhie schreef:Wat je zegt over akita en pijn, en het bepalen van eigen tempo kan ik mij goed voorstellen. Ook dat de hond pijn negeert als er wel iets spannends gebeurd.
Ik zou wel ook het medische uit sluiten

- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Wat nou als ze gewoon een jachtlijn gebruiken en heel los laten.
Desnoods even aanpassen aan de snelheid van de hond. Hebben zij zoiets al geprobeerd?
Desnoods even aanpassen aan de snelheid van de hond. Hebben zij zoiets al geprobeerd?

-
chrico
- Zeer actief
Hij loopt aan een flex dus ruimte zat
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
-
blondie
- Zeer actief
Dit dacht ik ook.renee-uk schreef:misschien zijn er problemen in zijn nek en doet de riem daar geen goed aan?
Maar ook of de hond slechte ervaringen heeft met aan de riem lopen (eerdere eigenaar) Of een eigenaar die heel duidelijk heeft willen aanleren dat aan de lijn niet getrokken of gespeelt mag worden, bij dat laatste kun je natuurlijk een hond krijgen die "slaafs" gedwee mee loopt omdat associatie met lijn betekent dat hij gewoon niet gek en uitbundig mag/kan doen
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik heb wel een hond die dit ook doet, maar waar het puur "gedrag" is
Darko loopt aan de lijn altijd te sjokken, precies een vent van 80, eens los kan hij ineens wel tempo maken en als hij door heeft dat we terug gaan en hij een stukje vast moet, is het weer een vent van 80
laat ik hem hier thuis weer los, dan is hij weer vrolijk en kan weer rennen 
Darko loopt aan de lijn altijd te sjokken, precies een vent van 80, eens los kan hij ineens wel tempo maken en als hij door heeft dat we terug gaan en hij een stukje vast moet, is het weer een vent van 80
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Kiyoshi loopt aan de flex ook een stuk rustiger dan wanneer hij los is. Dan kan hij ineens wel doorlopen en sprinten
terwijl hij aan de lijn overal aan moet snuffelen en tegenaan moet pissen. Ik denk dat aangelijnd lopen ook gewoon een stuk saaier is.
Vaak zie je honden aangelijnd helemaal moeilijk doen om te gaan poepen terwijl ze los hup zo ergens schijten en weer verder rennen.
Kiyoshi heeft ook een periode gehad dat hij midden op straat ging liggen. Meneer wilde niet naar huis
Maar goed als er meer aan de hand is zou ik de hond zeker wel na laten kijken. Hoe is zijn gangwerk verder?
Vaak zie je honden aangelijnd helemaal moeilijk doen om te gaan poepen terwijl ze los hup zo ergens schijten en weer verder rennen.
Kiyoshi heeft ook een periode gehad dat hij midden op straat ging liggen. Meneer wilde niet naar huis
Maar goed als er meer aan de hand is zou ik de hond zeker wel na laten kijken. Hoe is zijn gangwerk verder?
-
Melanie 74
Ik zou denken aan groeipijnen, als hij los is zal hij de wereld wel te leuk vinden en aan de flex wellicht niet?
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ik zou eerst medisch uitsluiten, maar je hebt van die dwarse honden die echt zo lopen, ik ken er eentje toevallig. 
-
chrico
- Zeer actief
Het kan hoor maar dit is een jonge hond. Ik neem aan dat je bij Darco uit heb laten sluiten dat het iets medisch is en hij wel sloom loopt maar je hem niet voor hoeft te trekken (okee misschien op de terugwegvania schreef:Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik heb wel een hond die dit ook doet, maar waar het puur "gedrag" is
Darko loopt aan de lijn altijd te sjokken, precies een vent van 80, eens los kan hij ineens wel tempo maken en als hij door heeft dat we terug gaan en hij een stukje vast moet, is het weer een vent van 80laat ik hem hier thuis weer los, dan is hij weer vrolijk en kan weer rennen
Maar die drabber heeft dat altijd gedaanbilly schreef:Ik zou eerst medisch uitsluiten, maar je hebt van die dwarse honden die echt zo lopen, ik ken er eentje toevallig.
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
Dyna, Lulu, Kito, Nikan
- billy
- Erelid
- Mijn ras(sen): Fox en Duitse Jacht terrier
Ja dat is zochrico schreef:Het kan hoor maar dit is een jonge hond. Ik neem aan dat je bij Darco uit heb laten sluiten dat het iets medisch is en hij wel sloom loopt maar je hem niet voor hoeft te trekken (okee misschien op de terugwegvania schreef:Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik heb wel een hond die dit ook doet, maar waar het puur "gedrag" is
Darko loopt aan de lijn altijd te sjokken, precies een vent van 80, eens los kan hij ineens wel tempo maken en als hij door heeft dat we terug gaan en hij een stukje vast moet, is het weer een vent van 80laat ik hem hier thuis weer los, dan is hij weer vrolijk en kan weer rennen
)
Maar die drabber heeft dat altijd gedaanbilly schreef:Ik zou eerst medisch uitsluiten, maar je hebt van die dwarse honden die echt zo lopen, ik ken er eentje toevallig.Deze hond niet, van trekmonster veranderen in een voortsleephond is voor mij een veel te grote stap om zomaar uit te gaan van gedrag
Nee dat is te raar, van trekmonster naar voortsleephond, dan zou ik hem zeker laten onderzoeken wat de da ook beweert.
- vania
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 dogo Canario's, 1 boxer x rottweiler, 1 groenendaeler
- Aantal honden: 4
Darko heeft dat eigenlijk altijd gedaan, vanaf dat hij geleerd heeft dat trekken niet mag (ik kan het absoluut niet hebben dat hij met zijn 60kg gaat trekken, hij weegt meer als ik en dan lig ik op mijn neuschrico schreef:Het kan hoor maar dit is een jonge hond. Ik neem aan dat je bij Darco uit heb laten sluiten dat het iets medisch is en hij wel sloom loopt maar je hem niet voor hoeft te trekken (okee misschien op de terugwegvania schreef:Ik heb eigenlijk geen flauw idee, maar ik heb wel een hond die dit ook doet, maar waar het puur "gedrag" is
)
het stomme bij Darko is, dat hij bv aan de flex wel normaal loopt, maar aan een normale lijn dus niet, maar als hij door heeft dat we bijna thuis zijn (en naast de "grote" weg lopen) hij dus zo gaat slabakken ook aan de flex en soms moet ik hem dus echt vooruit trekken
Moest Jänta of Guapa ineens zo gaan doen, sta ik gelijk bij de DA, maar dit is gewoon Darko
- Lucia
- Zeer actief
Helemaal als het gedrag dus anders was (voortrekkend monster), zou ik hem juist medisch laten checken.
Ik vind het nogal wat dat een dierenarts dat zo via de telefoon maar even allemaal weet.
Ik vind het nogal wat dat een dierenarts dat zo via de telefoon maar even allemaal weet.