Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Figo naar de DA

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Dee
Zeer actief
Mijn ras(sen): Zwitserse witte herder en een Roemeens meisje
Aantal honden: 2

Figo naar de DA

Ongelezen bericht door Dee »

Het mannetje heeft zo op z'n rug lopen knauwen met z'n tandjes, tot bloedens toe! En hij blijft er maar niet vanaf :boos:
Hij heeft jeuk, dat is duidelijk, ook bij zijn lies. Maar geen vlooien, dus denk aan allergie ofzo? :U:

Vanochtend zat er totaal geen pit in hem, nu gelukkig wel weer.
Mojuan
Zeer actief

Re: Figo naar de DA

Ongelezen bericht door Mojuan »

Wat naar zeg!
Wanneer heb je een afspraak bij de da?
:zweep:
Rosita Compagner
Zeer actief
Mijn ras(sen): waterhonden
Contacteer:

Ongelezen bericht door Rosita Compagner »

waarom geen vlooien?
jarnoz
Actief
Mijn ras(sen): Zwitserse Witte Herder

Ongelezen bericht door jarnoz »

succes bij de DA dat je witte kanjer snel weer zichzelf is!
Afbeelding
Fizgig
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia

Ongelezen bericht door Fizgig »

Ja zou allergie kunnen zijn, bijvoorbeeld een vlooienallergie. Komt veel voor, ook bij katten. Ze hoeven dan maar een vlo aan te kijken en dan krijgen ze al jeuk. Dus als ze op straat er eentje tegenkomen, is het al mis, ook al hebben ze zelf geen vlooien. Ik heb een kat met vlooienallergie en als ik die niet om de maand ontvlooi, heeft ie ook een hele kapotte staartaanzet. Wat heel goed helpt, is sudocreme erop smeren. Moet je hem alleen wel een kap opzetten want ze mogen er niet aan likken. Of zinkzalf, als je dat er een dag dik op kunt laten zitten, is het zo weg.

Als je vlooiengif koopt, neem dan een contactgif, waar de vlo dus meteen aan dood gaat en niet eerst in je hond hoeft te bijten. Ik wissel gifsoorten af omdat als je steeds hetzelfde gebruikt, de krengen niet meer dood willen. Dus ik heb advantage, bofol, nog eentje en die wissel ik af. En dan minstens eens per 4-6 weken.
samantha!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labrador retriever
Aantal honden: 6

Ongelezen bericht door samantha! »

Succes bij de DA :ok:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
renee-uk
Zeer actief
Mijn ras(sen): duitse herder
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door renee-uk »

zou ook een reactie op zijn voer kunnen zijn, krijgt ie nog steeds eukanuba?
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

Onze jongste beagle heeft een tijdje geleden zijn pootje helemaal stukgebeten. Bleek hij volle anaalklieren te hebben!
Dee
Zeer actief

Bedankt voor de reacties allemaal.
We zijn vanavond geweest, het is een hotspot. Maar gister was het nog niet eens zo groot als een aardbei nu wel een grote sinaasappel.
We hadden hem frontline-combo gegeven omdat hij destijds bij de DA vlooienpoepjes had. Dus daarom dacht ik niet aan vlooien.
Het kan dus wel zijn dat hij toch een vlooeienbeet heeft gehad en allergisch is. Maar het kan ook bijv. een wondje zijn geweest wat irriteerde en waaraan hij is gaan likken en knauwen, waardoor het dus alleen maar erger werd en is gaan ontsteken. En hij heeft nu dus koorts.

Hij loopt nu dus met zo'n stomme lampenkap om. Vond dat zo naar, maar ik lijk het erger te vinden dan hijzelf.
2 prikken gehad, 1 tegen de jeuk en 1antibiotica. En 2 soorten pillen. 1 voor 5 en 1 voor 15dagen.
samantha!
Zeer actief

Beterschap voor hem :roos:
Afbeelding
In liefdevolle herinnering: Max 09-04-2000/07-11-2011 en Babs 20-12-2005/18-10-2012
larissa
Actief
Mijn ras(sen): beagles
Contacteer:

Ongelezen bericht door larissa »

Hopen dat Figo snel opknapt, beterschap!
renee-uk
Zeer actief

och erm, beterschap voor het mannetje :ok:
Afbeelding

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
Dee
Zeer actief

Bedankt, hij ligt nu lekker te slapen.

Ik had me een beetje verkeken blijkbaar. Ik vond wel dat ie minder energiek was en dat er duidelijk iets was.Vanochtend wou hij niet eten/drinken. Vanmiddag niet mee wandelen. Maar hij deed ook nog wel spelen en rottigheid uithalen.
Maar DA zei dat dat logisch was voor een pup. Voelde ik me even een beetje stom.
Lillith
Zeer actief

Ongelezen bericht door Lillith »

Zo dat is best wat..ik hoop dat hij nu al minder last heeft :ok:
Dee
Zeer actief

Lillith schreef:Zo dat is best wat..ik hoop dat hij nu al minder last heeft :ok:
Ja, dat vind ik ook. Maar m'n dierenarts heeft er meer verstand van dan ik. En ik vertrouw haar ook wel.

Het gaat vandaag al een stukje beter gelukkig. Tussen de middag heb ik een stukje met hem kunnen lopen. Hij heeft al best wat gegeten en gedronken, maar dat komt ook door de medicijnen. Dat zei de DA tenminste, dat hij trek zou krijgen en waarschijnlijk veel dorst en plassen.
samantha!
Zeer actief

Gelukkig gaat het al beter :ok:
En ja, ze krijgen van die medicatie tegen de jeuk inderdaad honger en dorst :wink:
Hopelijk is hij snel helemaal opgeknapt!
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Dank je.

Vandaag even geprobeerd zonder kap, maar dat kan nog niet helaas.
Ik lees op internet ook veel dat het haar weg word geschoren zodat de wond beter kan helen, maar dat is bij Figo niet gedaan. Maar nu zitten die haren er een beetje op geplakt. Heeft iemand ervaring met Hotspot? Hoe lang het duurt voordat de wond heelt? DA zei dat er geen korst op zou komen.
samantha!
Zeer actief

Dat kan wel een tijdje duren hoor.
De wond scheren kan ook weer voor irritatie zorgen, ik zou de lange haren daar wel proberen een beetje weg te knippen.
Afbeelding
Dee
Zeer actief

Dat wordt zware discussie met vriendje :wink:
renee-uk
Zeer actief

ze groeien weer aan hoor :roll:
Afbeelding

Dee
Zeer actief

renee-uk schreef:ze groeien weer aan hoor :roll:
Ja Renee, dat weet ik. Niet gelijk zo...was maar een grapje.
We proberen toch het beste te doen :wink:
renee-uk
Zeer actief

nou weet je, je hebt het steeds zo over het uiterlijk van dat hondje dat ik wel de indruk krijg dat dat superbelangrijk voor jullie is en dan raakt mijn gevoel voor humor ook meteen wat op de achtergrond.
sorry, maar dat kan ik ook niet helpen.
maar als je werkelijk het beste voor je hondje wil knip je de haren eromheen weg, niet scheren want dan krijgt ie nog meer jeuk.
vind het vreemd dat de DA dat niet gedaan heeft trouwens, want over het algemeen is een hotspot vele malen groter dan dat je zo ziet door de haren heen.
Afbeelding

Dee
Zeer actief

renee-uk schreef:nou weet je, je hebt het steeds zo over het uiterlijk van dat hondje dat ik wel de indruk krijg dat dat superbelangrijk voor jullie is en dan raakt mijn gevoel voor humor ook meteen wat op de achtergrond.
sorry, maar dat kan ik ook niet helpen.
maar als je werkelijk het beste voor je hondje wil knip je de haren eromheen weg, niet scheren want dan krijgt ie nog meer jeuk.
vind het vreemd dat de DA dat niet gedaan heeft trouwens, want over het algemeen is een hotspot vele malen groter dan dat je zo ziet door de haren heen.
Dat vind ik een beetje snel geoordeeld. Ik heb 1x de vraag gesteld of ik uit moest kijken met voer betreft z'n vacht. That's it.
Verder heb ik het nog nooit over z'n uiterlijk gehad.

Okay, bedankt voor de tip :ok: . Denk dat we dat morgen dan idd maar doen. Denk dat het dan beter kan genezen.
Vandaar dat ik het hier ook vraag.
renee-uk
Zeer actief

nee dat klopt, je hebt het haast nooit over je hondje maar je plaatst wel heel veel berichten.
dat valt me op en ik vind dat raar en daardoor zijn de paar berichten die wel over hem gaan blijven hangen bij me.

zal best aan mij liggen hoor, maar ik kan niet zo goed begrijpen dat iemand die in een maand tijd ruim 1100 berichten plaatst op een hondenforum het haast nooit over haar pup heeft.
maar maakt verder niet uit, het is niet verplicht of zo, ik vind het alleen een beetje vreemd :U:
Afbeelding

Dee
Zeer actief

renee-uk schreef:nee dat klopt, je hebt het haast nooit over je hondje maar je plaatst wel heel veel berichten.
dat valt me op en ik vind dat raar en daardoor zijn de paar berichten die wel over hem gaan blijven hangen bij me.

zal best aan mij liggen hoor, maar ik kan niet zo goed begrijpen dat iemand die in een maand tijd ruim 1100 berichten plaatst op een hondenforum het haast nooit over haar pup heeft.
maar maakt verder niet uit, het is niet verplicht of zo, ik vind het alleen een beetje vreemd :U:

Oh ik kan elke dag wel een bericht over hem plaatsen hoor. Maar leek me dat daar ook niet iedereen op zit te wachten.
Verder probeer ik gewoon op mijn eigen gevoel af te gaan, en als ik dan een vraag heb dan stel ik hem in de veronderstelling dat ik hier terecht kan voor advies. Verder leef ik gewoon met andere mensen mee en reageer ik daarom op topics.

Tevens is het zo dat als ik dan al een vraag stel, het elke keer hier op uitloopt, dus daar heb ik gewoon weinig trek in. Dus ik lees heel veel.
Vind het een beetje jammer dat er een oordeel wordt getrokken zonder dat je me ook maar een klein beetje kent. Want ik ga door het vuur voor m'n beestjes.
Ik heb een boel foto's waarvan het me leuk leek om ze hier te plaatsen, maar dacht spaar ze even op, want wekelijks een topic over Figo is voor mij heel leuk, maar kan me voorstellen dat anderen daar niet op zitten te wachten.

Maar als je steeds zo gaat reageren gaat voor mij de lol er al snel af van dit forum.

Doe er maar een slotje op, ik zoek het verder zelf wel uit.
renee-uk
Zeer actief

dan heb je me niet goed begrepen hoor
ik -en met mij ongetwijfeld vele anderen- zou het juist heel erg leuk vinden als je met foto's kwam en puppenverhalen kunnen we nooit teveel horen :cheer:
het is toch niet voor niks een hondenforum?
Afbeelding

Dee
Zeer actief

Nee maar als je commentaar levert op mijn posts, dan moet je misschien eens kijken naar wàt ik post. Daar zit weinig onzin bij hoor.
Ik vind het wel zo netjes om op zieke hondjes te reageren, of als ze overleden zijn. Op foto's probeer ik meestal ook even een reactie te geven, omdat het leuk is als je reacties krijgt als je die plaatst.
Ik zie vaste forummers veel vaker dingen posten, die krijgen toch ook niet dat soort opmerkingen? Dat gaat vaak ook niet over hen honden.

Ik vind het leuk om advies van ervaren hondenbezitters te krijgen, maar probeer veel zelf uit te zoeken.
Als ik dan door veel te lezen ga twijfelen om iets, dan vraag ik hier om advies.
En dan reageer ik wellicht wat lichtgevoelig als ik zo'n opmerking krijg, maar dat is omdat ik heel veel om m'n dieren geef en er ook heel veel voor over heb. Dan word ik een beetje geïrriteerd door weer gelijk rollende oogjes te krijgen.

ja ik heb MEDE dit ras gekozen, omdat ik het een mooi ras vind. Maar alsjeblieft, haal dat idee uit je hoofd dat ik het uiterlijk zo belangrijk vind.
Want dat is echt niet hoe ik ben. Natuurlijk vind ik het belangrijk dat ze er 'goed' uitzien, d.w.z. gezond. Maar verder staat gezondheid toch echt op nr. 1 hier hoor.

Verder heb ik een heleboel foto's al zo bewerkt dat ik ze hier kan plaatsen.
Ik wou jullie er alleen niet mee bombarderen, dat is alles.

Ik heb het beste met m'n beesten voor, en daarom vraag ik hier of het misschien beter is om op dat stuk z\n vacht te scheren/knippen.
Ik kreeg door op internet te lezen zelf al het idee dat dat beter was. Maar wou graag jullie mening horen.
renee-uk
Zeer actief

maar die mening heb je toch ook gekregen?
sam zegt het en ik zeg het ook nog een keer dat je het beste die haren weg kunt knippen.
we zeggen ook allebei dat je beter niet kunt scheren.
en ik vind het raar dat je DA dat haar daar niet weggeknipt heeft.

dat staat toch verder los van de rest?

maar ik begrijp dat we foto's tegemoet kunnen zien?
daar kijk ik dan in elk geval naar uit.
en verder laat ik het hierbij als je het niet erg vindt.

oh toch nog iets: als jij geen rollende oogjes wil moet je geen onduidelijke grapjes maken als de gezondheid van je hond in het geding komt, sorry hoor maar daar kun je dan toch echt op wachten.
Afbeelding

Dee
Zeer actief

renee-uk schreef:maar die mening heb je toch ook gekregen?
sam zegt het en ik zeg het ook nog een keer dat je het beste die haren weg kunt knippen.
we zeggen ook allebei dat je beter niet kunt scheren.
en ik vind het raar dat je DA dat haar daar niet weggeknipt heeft.

dat staat toch verder los van de rest?

maar ik begrijp dat we foto's tegemoet kunnen zien?
daar kijk ik dan in elk geval naar uit.
en verder laat ik het hierbij als je het niet erg vindt.
Ja dat klopt, en daarom heb ik ook gezegd dat we dat gaan doen.
Ik denk dat de DA dat niet heeft gedaan, omdat je eigenlijk wel duidelijk kon zien hoe groot de plek is.

Dat staat ook los van de rest, maar jij geeft gelijk rollende oogjes, vandaar dat ik zo reageer.
Ik vind het prima. Bedankt voor je advies, dat waardeer ik.
Dee
Zeer actief

laptop loopt weer vast....grrrr
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”