Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Dierenarts nu bellen of niet?
Moderator: moderatorteam
- Karinkv
- Actief
- Mijn ras(sen): X wetterhoun
X friese stabij - Aantal honden: 2
Dierenarts nu bellen of niet?
Mijn Bauke heeft van,morgen wat diarree gehad en twee maal gespuugd. Hij heeft 38,5 , geen koorts toch? Maar blijft wel liggen wil niet eten en blaft zelfs niet als de bel gaat. Zijn neus is gewoon nat. Zou ik dan vanavond de da bellen of tot morgen wachten?
Ik heb ook pijnstillers in huis carprodyl, maar weet niet of ik hem die nu kan geven. (die heeft hij als hij last heeft van zijn heupen)
Dank voor antwoord
Ik heb ook pijnstillers in huis carprodyl, maar weet niet of ik hem die nu kan geven. (die heeft hij als hij last heeft van zijn heupen)
Dank voor antwoord

Karin
- Nawosh
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Zuid Russische ovcharka
- Aantal honden: 2
Re: Dierenarts nu bellen of niet?
Tja, iedereen is daar anders in maar ik zou het gewoon even aankijken, zelf ga ik ook niet naar de huisarts met deze klachten.
Tenzij je natuurlijk denkt dat hij iets ernstigs heeft maar naar wat je hier schrijft zou ik het even aankijken.
Tenzij je natuurlijk denkt dat hij iets ernstigs heeft maar naar wat je hier schrijft zou ik het even aankijken.
Groetjes, Marjan
-
29996D
Beuk had dat laatst ook.
Hij had ook vieze oogjes.
Ik heb hem lekker veel fruit en wat yoghurt gegeven en zijn oogjes goed schoongemaakt met thee, en hem verder lekker laten uitzieken onder zijn schapenvachtje.
Na twee dagen was het over.
Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd de DA bellen.
Hij had ook vieze oogjes.
Ik heb hem lekker veel fruit en wat yoghurt gegeven en zijn oogjes goed schoongemaakt met thee, en hem verder lekker laten uitzieken onder zijn schapenvachtje.
Na twee dagen was het over.
Maar als je het niet vertrouwt kun je altijd de DA bellen.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
- Aantal honden: 1
Als Kaiyou niet eet, moet ik wel de dierenarts bellen.
Ga op je gevoel af. én je kan beter een keer te vaak bellen dan niet.
Ga op je gevoel af. én je kan beter een keer te vaak bellen dan niet.

- Karinkv
- Actief
OK dank jullie wel, ik kijk het denk ik nog even aan. Kan straks ook nog bellen. Hij heeft al eerder diarree gehad en zo maar is daar meestal snel overheen nu gaat het anders dus, vandaar dat ik me afvroeg wat ik zou doen.

Karin
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Als de hond blijft spugen zou ik zeker de dierenarts bellen. Anders aankijken, rustig laten uitzieken en goed in de gaten houden.
Ik zou niet zomaar Caprodyl geven, als je pijnstilt en er is iets anders aan de hand bedek je dat misschien en dat maakt het niet gemakkelijker. Ik zou dan eerst willen weten wat er aan de hand is.
Misschien gekookte rijst met kip geven ofzo. Dan helpt vaak bij diarree.
Ik zou niet zomaar Caprodyl geven, als je pijnstilt en er is iets anders aan de hand bedek je dat misschien en dat maakt het niet gemakkelijker. Ik zou dan eerst willen weten wat er aan de hand is.
Misschien gekookte rijst met kip geven ofzo. Dan helpt vaak bij diarree.
Laatst gewijzigd door AnneMarie op 20 dec 2011 18:41, 1 keer totaal gewijzigd.
-
29996D
Het is nog maar één dag toch?Karinkv schreef:OK dank jullie wel, ik kijk het denk ik nog even aan. Kan straks ook nog bellen. Hij heeft al eerder diarree gehad en zo maar is daar meestal snel overheen nu gaat het anders dus, vandaar dat ik me afvroeg wat ik zou doen.
Ik begin me pas bij drie dagen diarree zorgen te maken.
- Minhie
- Zeer actief
Ik bedenk me, wat geef je voor eten en hij heeft niet toevallig iets verstoppends opgegeten?Karinkv schreef:Mijn Bauke heeft van,morgen wat diarree gehad en twee maal gespuugd. Hij heeft 38,5 , geen koorts toch? Maar blijft wel liggen wil niet eten en blaft zelfs niet als de bel gaat. Zijn neus is gewoon nat. Zou ik dan vanavond de da bellen of tot morgen wachten?
Dank voor antwoord

-
AnneMarie
- Zeer actief
Ze heeft het over diarree...minhie schreef:Ik bedenk me, wat geef je voor eten en hij heeft niet toevallig iets verstoppends opgegeten?Karinkv schreef:Mijn Bauke heeft van,morgen wat diarree gehad en twee maal gespuugd. Hij heeft 38,5 , geen koorts toch? Maar blijft wel liggen wil niet eten en blaft zelfs niet als de bel gaat. Zijn neus is gewoon nat. Zou ik dan vanavond de da bellen of tot morgen wachten?
Dank voor antwoord
Iets verkeerd gegeten/virus kan allemaal.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
- Aantal honden: 2
Volg je gevoel, bij diarree zou ik normaal niet direct de dierenarts bellen, maar bij een pup met diarree moet je heel voorzichtig zijn en kun je niet snel te vroeg bellen.
Bij twijfel, dan kun je beter een keer te vaak de dierenarts bellen dan een keer te weinig vind ik.
Bij twijfel, dan kun je beter een keer te vaak de dierenarts bellen dan een keer te weinig vind ik.
- Karinkv
- Actief
Hij heeft vandaag nog niks op, ik heb net kip met rijst gemaakt en die wil hij niet, normaal wel altijd als hij diarree heeft. Verder vandaag dus niks op.
Wel is hij van de week 2 nachtjes in pension geweest. Misschien dathij daar wat opgelopen heeft?
Wel is hij van de week 2 nachtjes in pension geweest. Misschien dathij daar wat opgelopen heeft?

Karin
-
AnneMarie
- Zeer actief
Dat laatste kan natuurlijk.
Naar de dierenarts bellen kan altijd toch, hier geeft ie dan wel aan of dit iets is om langs te komen of dat je het aan kunt kijken. Zij weten wanneer iets behandelt moet worden of niet.
Je kent je eigen hond het beste, ik zou geen risico nemen als je twijfelt en als ie echt niet lekker is...
Naar de dierenarts bellen kan altijd toch, hier geeft ie dan wel aan of dit iets is om langs te komen of dat je het aan kunt kijken. Zij weten wanneer iets behandelt moet worden of niet.
Je kent je eigen hond het beste, ik zou geen risico nemen als je twijfelt en als ie echt niet lekker is...
- Minhie
- Zeer actief
Ze heeft het over diarree, kotsen, niet willen eten en lusteloos zijn.AnneMarie schreef:Ze heeft het over diarree...minhie schreef:Ik bedenk me, wat geef je voor eten en hij heeft niet toevallig iets verstoppends opgegeten?Karinkv schreef:Mijn Bauke heeft van,morgen wat diarree gehad en twee maal gespuugd. Hij heeft 38,5 , geen koorts toch? Maar blijft wel liggen wil niet eten en blaft zelfs niet als de bel gaat. Zijn neus is gewoon nat. Zou ik dan vanavond de da bellen of tot morgen wachten?
Dank voor antwoord
Iets verkeerd gegeten/virus kan allemaal.
Het heerst wel een beetje trouwens; maar als je het niet vertrouwd gewoon bellen hoor.

- Karinkv
- Actief
Nou ik heb toch maar even gebeld en ik kan het zo telefonisch te horen gewoon aankijken tot morgen als het erger wordt moet ik gewoon bellen. Voor nu ben ik gerustgesteld.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!
Nogmaals bedankt voor jullie reacties!

Karin