Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloedoor-vraagje

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

Rami
Zeer actief
Mijn ras(sen): Ik ben een allesvreter!
Aantal honden: 2

Bloedoor-vraagje

Ongelezen bericht door Rami »

Billy heeft een bloedoor. Het is niet zijn hele oor. Ik denk ongeveer 1/3e.
Kan dat eigenlijk ook vanzelf over gaan? Hij heeft er, zo te zien, geen last van. Schudt niet, krabt niet. Merk ook niet dat hij pijn heeft.
Graag lees ik ervaringen. Bij voorbaat dank! :ok:
Afbeelding
Marion.

Re: Bloedoor-vraagje

Ongelezen bericht door Marion. »

Rami schreef:Billy heeft een bloedoor. Het is niet zijn hele oor. Ik denk ongeveer 1/3e.
Kan dat eigenlijk ook vanzelf over gaan? Hij heeft er, zo te zien, geen last van. Schudt niet, krabt niet. Merk ook niet dat hij pijn heeft.
Graag lees ik ervaringen. Bij voorbaat dank! :ok:
Miep heeft het 2x gehad, beide keren niets gedaan en vanzelf overgegaan. Duurde overigens wel een paar maandjes.
Eerste keer heb ik trouwens een mix van hamamelis en ik meen arnica geprobeerd - zie WHG dierenartsen - maar in mijn beleving hielp dat niets. Tweede keer, even later - andere oor - helemaal niets gedaan en toen was het snel over eigenlijk.

Maar ook zij had er geen last van en schudde of krabte niet.
Rami
Zeer actief

Marion. schreef: Miep heeft het 2x gehad, beide keren niets gedaan en vanzelf overgegaan. Duurde overigens wel een paar maandjes.
Eerste keer heb ik trouwens een mix van hamamelis en ik meen arnica geprobeerd - zie WHG dierenartsen - maar in mijn beleving hielp dat niets. Tweede keer, even later - andere oor - helemaal niets gedaan en toen was het snel over eigenlijk.

Maar ook zij had er geen last van en schudde of krabte niet.
Goed om te lezen! De hond van een vriendin had het namelijk ook. Maar dat oor is toen leeg gezogen (zoiets in ieder geval :oeps: ), daarna kwam het weer terug. Uiteindelijk werd het een operatie en nu heeft hij een heel raar verfrommeld en ook gevoelig oor. Dat wil ik eigenlijk allemaal niet voor mijn ouwe Bill. Dus vandaar dat ik hoop dat het vanzelf over gaat. :wink:
Afbeelding
Marion.

Rami schreef:Goed om te lezen! De hond van een vriendin had het namelijk ook. Maar dat oor is toen leeg gezogen (zoiets in ieder geval :oeps: ), daarna kwam het weer terug. Uiteindelijk werd het een operatie en nu heeft hij een heel raar verfrommeld en ook gevoelig oor. Dat wil ik eigenlijk allemaal niet voor mijn ouwe Bill. Dus vandaar dat ik hoop dat het vanzelf over gaat. :wink:
Precies, en ik wilde dat dus niet voor ons mooie flapoor-meisje :mrgreen:
Na die tweede keer heeft ze het trouwens ook niet meer gehad.
Rami
Zeer actief

Marion. schreef: Precies, en ik wilde dat dus niet voor ons mooie flapoor-meisje :mrgreen:
Na die tweede keer heeft ze het trouwens ook niet meer gehad.
Ja, zou zo zonde zijn van die lekkere flappers. :D
Bill heeft zich, denk ik, echt gestoten of zo. Want hij schudt of flappert eigenlijk nooit.
Afbeelding
Sanne!!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Labradeitje!
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Sanne!! »

Het kan een bloemkool oor worden als je er niks aan doet. Kan verder geen kwaad ziet er alleen niet zo mooi uit. En idd je kunt leegzuigen (is overigens zonder roesje ofzo) Of je kunt opereren maar beide opties geven geen 100% garantie. Het kan altijd terug komen.
Zazoe 7-12-'05 * 26-3-'13
Marion.

Sanne!! schreef:Het kan een bloemkool oor worden als je er niks aan doet. Kan verder geen kwaad ziet er alleen niet zo mooi uit. En idd je kunt leegzuigen (is overigens zonder roesje ofzo) Of je kunt opereren maar beide opties geven geen 100% garantie. Het kan altijd terug komen.
Bloemkooloren bij langharige flappers gebeurd niet heel vaak denk ik. Miep heeft in elk geval gewoon haar keurige oortjea terug, zonder leegzuigen of andere dure operaties.
Rami
Zeer actief

Sanne!! schreef:Het kan een bloemkool oor worden als je er niks aan doet. Kan verder geen kwaad ziet er alleen niet zo mooi uit. En idd je kunt leegzuigen (is overigens zonder roesje ofzo) Of je kunt opereren maar beide opties geven geen 100% garantie. Het kan altijd terug komen.
Het gekke is juist dat de hond van mijn vriendin een heel raar verfrommeld oor heeft, en die hond is wel geopereerd. :scratch:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

metaveenendaal schreef:Moritz heeft sinds donderdag ook een bloedoor
maar volgens onze DA moeten we het gewoon aan kijken alleen als hij erg met zijn kop gaat schudden moeten we langskomen
Ja, ik heb het idee dat onze da dat ook zal zeggen. Zolang Bill niet schudt of krabt, laat ik het zo.
Afbeelding
Marion.

Rami schreef:
Het gekke is juist dat de hond van mijn vriendin een heel raar verfrommeld oor heeft, en die hond is wel geopereerd. :scratch:
Kijk gewoon maar naar mijn onderschrift :pffff:

Linker hond. Vorig jaar april kwam Rosita erachter dat linkeroor een bloedoor was (voor de kijkers rechts), toen die over was - ergens in juli ofzo - was andere oor aan de beurt. Kleiner, duurde ook minder lang. En deze foto is volgens mij van dit voorjaar. Twee keurige oortjes.
Rami
Zeer actief

Inge O schreef:als het hem niet irriteert zou ik het rustig zo laten :ok: .
Rami schreef:Uiteindelijk werd het een operatie en nu heeft hij een heel raar verfrommeld en ook gevoelig oor.
vreemd, net om dat te voorkomen wordt er vaak geopereerd :oeps: .
Ja, dat schreef Sanne dus ook. Maar ik weet zeker dat deze hond geopereerd is. Overigens is het een hond met krullen en valt het niet heel erg op, maar het is wel gevoelig. Als je dat oortje wilt krauwelen dan draait hij echt zijn kop weg. :ugh:
Afbeelding
Marion.

Rami schreef:Ja, dat schreef Sanne dus ook. Maar ik weet zeker dat deze hond geopereerd is. Overigens is het een hond met krullen en valt het niet heel erg op, maar het is wel gevoelig. Als je dat oortje wilt krauwelen dan draait hij echt zijn kop weg. :ugh:
Ik mag alles doen met Mieppies oortjes. Ik neem de flappers ook dagelijks tussen mijn vingers en ik kus ze :mrgreen: :piew:
Rami
Zeer actief

Marion. schreef: Kijk gewoon maar naar mijn onderschrift :pffff:

Linker hond. Vorig jaar april kwam Rosita erachter dat linkeroor een bloedoor was (voor de kijkers rechts), toen die over was - ergens in juli ofzo - was andere oor aan de beurt. Kleiner, duurde ook minder lang. En deze foto is volgens mij van dit voorjaar. Twee keurige oortjes.
Ja, dat zijn hele nette oortjes, inderdaad! :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Inge O schreef: ik geloof het zeker maar ben verbaasd, als dit ook na een operatie kan heeft opereren weinig zin.

weet je ook of die hond na de operatie nog bloedingen heeft gehad, of alles 'normaal' verlopen is?
Goeie vraag... Wat ik wel weet is dat het herstel lang duurde. Hij heeft echt een tijd met zijn oor tegen zijn hoofd verbonden gezeten. Misschien omdat hij er veel aan zat en veel aan het schudden was? Dat kan ik nog eens navragen. :wink:
Dat verfrommelen vind ik nog niet eens zo erg, maar dat het gevoelig is, vind ik wel jammer. Billy (en ook Sil) vinden het heerlijk als ik hun oortjes masseer. :mann: :mrgreen:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

Inge O schreef: en vooral dat gevoelige/pijnlijke is de hoofdreden waarom zo'n operatie aangeraden wordt.
Echt waar? Nou, dat heeft dan bij Blooper (de hond van vriendin) heel anders uitgepakt.
Ik wacht het bij Bill gewoon even af. Ik mag er ook gewoon aan zitten. Volgens mij heeft hij zelf niet door dat hij een bloedoor heeft. :wink:
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Beau van mij heeft enkele jaren geleden ook aan allebei de oren een bloedoor gehad, eerst zijn ene oor en even later het andere oor.
Ik ben er mee naar de DA gegaan, en die heeft Beau toen een prikje gegeven zodat hij rustig was, en heeft de oorflap toen met een spuit leeg getrokken, er daarna een soort lijm in gespoten, daarna een prik zodat hij weer helemaal bij zou zijn, en een tijdje later dezelfde behandeling aan zijn andere oor laten doen, Beau heeft gewoon zijn mooie oren nog, niet gekrompen ofzo.
Voor het eerste oor moest ik toen 75 euro betalen, en voor het tweede oor 50 euro, waar dat aan lag weet ik niet.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
*Anita*
Zeer actief
Mijn ras(sen): het Markiesje en border collie
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door *Anita* »

Harley heeft het afgelopen jaar ook gehad en is spontaan weggegaan na een tijdje. Weet eerlijk gezegt niet meer hoelang het duurde. Oor lijkt ietsje dikker aan de onderzijde als het andere.
Voor altijd in mijn gedachte Pardoes en Harley
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

@ Rami: Morris heeft/had ook een bloedoor. Ik heb hem op Arnica pilletjes van VSM gezet( die zalf vond ie vervelend) en nu een paar weken later is het zo goed als weg :cheer:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Rami
Zeer actief

metaveenendaal schreef:
Rami schreef:
metaveenendaal schreef:Moritz heeft sinds donderdag ook een bloedoor
maar volgens onze DA moeten we het gewoon aan kijken alleen als hij erg met zijn kop gaat schudden moeten we langskomen
Ja, ik heb het idee dat onze da dat ook zal zeggen. Zolang Bill niet schudt of krabt, laat ik het zo.
Bij Moritz is het toch pijnlijk nu aan het worden dus we gaan vanmiddag toch naar de DA om hem leeg te maken

Sterkte voor Moritz! Bij Bill is 'ie nog niet veel kleiner maar ik merk ook niet dat hij pijn heeft. Kan er nog steeds aan zitten. Hij ligt er ook gewoon op te slapen. Nou ja, ik wacht het nog maar af. :wink:
Afbeelding
Rami
Zeer actief

senna en odin schreef:@ Rami: Morris heeft/had ook een bloedoor. Ik heb hem op Arnica pilletjes van VSM gezet( die zalf vond ie vervelend) en nu een paar weken later is het zo goed als weg :cheer:
Da's een goeie tip. Iets smeren wil ik ook niet, want dan gaat Bill er waarschijnlijk juist aan krabben of schudden maar Arnica in pil-vorm ga ik proberen.
Bedankt! :ok:
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Ongelezen bericht door senna en odin »

Rami schreef:
senna en odin schreef:@ Rami: Morris heeft/had ook een bloedoor. Ik heb hem op Arnica pilletjes van VSM gezet( die zalf vond ie vervelend) en nu een paar weken later is het zo goed als weg :cheer:
Da's een goeie tip. Iets smeren wil ik ook niet, want dan gaat Bill er waarschijnlijk juist aan krabben of schudden maar Arnica in pil-vorm ga ik proberen.
Bedankt! :ok:
welcome, en succes :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Marion.

Irmelin, hier staat het artikel van WHG dierenartsen, ook over de dosering van de Arnica/Hamamelis. Ik had van de Arnica druppels, en van de Hamamelis van die granules.

Nogmaals, ik had niet het idee dat het hielp bij Miep, maar misschien was ik wel te slordig met toedienen. Mieppies oortjes zijn overigens beslist niet gevoelig geworden en ze wil er nog steeds heel graag gekroeld worden :cheer:

Oja, en bij Miep was een ontstoken oor beslist niet de oorzaak. De oren waren van binnen prachtig schoon. Dus waarom ze een bloedoor kreeg :U:
Rami
Zeer actief

Marion. schreef:Irmelin, hier staat het artikel van WHG dierenartsen, ook over de dosering van de Arnica/Hamamelis. Ik had van de Arnica druppels, en van de Hamamelis van die granules.

Nogmaals, ik had niet het idee dat het hielp bij Miep, maar misschien was ik wel te slordig met toedienen. Mieppies oortjes zijn overigens beslist niet gevoelig geworden en ze wil er nog steeds heel graag gekroeld worden :cheer:

Oja, en bij Miep was een ontstoken oor beslist niet de oorzaak. De oren waren van binnen prachtig schoon. Dus waarom ze een bloedoor kreeg :U:
Bedankt voor het linkje! Ik dacht dat jij ook aan het smeren was geweest. Nou ja, ik kan Arnica/Hamamelis in ieder geval proberen.
Bill's oren zijn trouwens ook schoon. Dan zou hij ook wel aan schudden en flapperen zijn geweest. Heb toch een beetje het idee dat zijn oor gestoten heeft op een of andere manier. Oh en Sil bijt wel eens in zijn oren, om het aan te sporen om te spelen :mrgreen: , misschien is dat wel de oorzaak.
Afbeelding
Marion.

Rami schreef:Heb toch een beetje het idee dat zijn oor gestoten heeft op een of andere manier. Oh en Sil bijt wel eens in zijn oren, om het aan te sporen om te spelen :mrgreen: , misschien is dat wel de oorzaak.
Zoiets vermoed ik ook. En ze ligt ook wel dagelijks te rollen in de dauw of grondvorst. En 's ochtends schurkt ze altijd minutenlang tegen ons aan om maar gekroeld te worden (en ze wordt op haar wenken bediend natuurlijk :mrgreen: )

Nee, smeren zag ik ook niet zitten. De hamamelis moet je trouwens ergens bestellen. In humane apotheken hebben ze het alleen maar als zalf (tegen aambeien). Mijn potje met overgebleven granules heb ik een paar weken geleden naar de dochter van Angeniet gestuurd, dus daar kan ik je niet meer mee helpen :19:
Rami
Zeer actief

Marion. schreef: Zoiets vermoed ik ook. En ze ligt ook wel dagelijks te rollen in de dauw of grondvorst. En 's ochtends schurkt ze altijd minutenlang tegen ons aan om maar gekroeld te worden (en ze wordt op haar wenken bediend natuurlijk :mrgreen: )

Nee, smeren zag ik ook niet zitten. De hamamelis moet je trouwens ergens bestellen. In humane apotheken hebben ze het alleen maar als zalf (tegen aambeien). Mijn potje met overgebleven granules heb ik een paar weken geleden naar de dochter van Angeniet gestuurd, dus daar kan ik je niet meer mee helpen :19:
Aja, rollen! Dat zou ook nog heel goed kunnen. Bill is een fanatiek roller en wrijft dan met zijn kop over de grond. En in Frankrijk is het nogal stenig... :oeps:
Ik weet een winkel in Rotterdam (homeopathische drogist) en die kan het wel bestellen, denk ik.
Afbeelding
Rami
Zeer actief

metaveenendaal schreef:Hoe gaat het nu met Bill
Moriz word dinsdag toch geopereerd
het oor is gisteren nog een keertje leeggemaakt maar liep gelijk weer vol
Ah, wat rot joh. 't Is best een hele operatie heb ik begrepen. Heel veel sterkte en beterschap voor Moritz.
Bij Bill zit de bult er nog steeds, heb niet het idee dat het heel veel kleiner wordt nog. Maar hij heeft er nog steeds geen last van.
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”