Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Veel eten, veel drinken. Het zit me niet lekker.
Moderator: moderatorteam
-
M@rleen
- Zeer actief
- Aantal honden: 0
- Contacteer:
Veel eten, veel drinken. Het zit me niet lekker.
Toch een beetje bezorgd... Boomer is nooit een hond geweest die van eten houdt, vaak deed hij een week over een hoeveelheid brokken van 1 dag.
Als wij wat aten, wilde hij dit wel graag, maar als hij dan iets kreeg dat minder lekker was dan iets anders dat we hadden, dan at hij dat eerste pas op als hij zeker wist dat hij dat lekkerdere niet kreeg. Bv. hij krijgt bij oma een droog kaakje en wij een jodenkoek. Dat kaakje wordt dan pas opgegeten als hij zeker weet dat er geen jodenkoek meer aan zit te komen. Had hij echter geen honger, dan at hij niet. Nix, wat je hem ook gaf. Behalve soms iets heel lekkers, maar dat ging er dan met lange tanden in, met een blik van; het is dat het moet..
Water ververs ik regelmatig, maar nooit was zijn bak leeg en hij drinkt liever uit een sloot dan uit zijn eigen bak. Sinds een week of 2 is regelmatig zijn bak kurkdroog, terwijl ik het net zo vaak, soms zelfs vaker ververs/bijvul als anders.
Wat me vandaag ineens opviel; sinds een week of 2 eet hij iedere dag zijn brokken. Als er geen brokken in zijn bak zitten, gaat hij me aan staan kijken, dat er iets in moet. Terwijl hij gewoon ook van Elyna iets krijgt dat zij heeft. Zij deelt alles en komt soms om kaakjes vragen, die ze vervolgens rechtstreeks aan Boomer geeft.
Wat ook opvalt; altijd liet hij ons eten met rust, hij zal het nooit maar dan ook nooit uit je handen pakken. Dat is nu ineens ook veranderd. Gister was ik iets aan het eten en hield dit ietsjes omlaag, ipv schouderhoogte. Voel ik ineens zijn bek, probeerde hij heel voorzicht het uit mijn handen te pakken! En vanmiddag weer!
Als ik nu alles bij elkaar optel, zit het me niet lekker. Waarschijnlijk maak ik me druk om niets, maar toch.. herkent iemand dit? Maak ik me druk om niets, of moet ik toch eens naar de DA?
Als wij wat aten, wilde hij dit wel graag, maar als hij dan iets kreeg dat minder lekker was dan iets anders dat we hadden, dan at hij dat eerste pas op als hij zeker wist dat hij dat lekkerdere niet kreeg. Bv. hij krijgt bij oma een droog kaakje en wij een jodenkoek. Dat kaakje wordt dan pas opgegeten als hij zeker weet dat er geen jodenkoek meer aan zit te komen. Had hij echter geen honger, dan at hij niet. Nix, wat je hem ook gaf. Behalve soms iets heel lekkers, maar dat ging er dan met lange tanden in, met een blik van; het is dat het moet..
Water ververs ik regelmatig, maar nooit was zijn bak leeg en hij drinkt liever uit een sloot dan uit zijn eigen bak. Sinds een week of 2 is regelmatig zijn bak kurkdroog, terwijl ik het net zo vaak, soms zelfs vaker ververs/bijvul als anders.
Wat me vandaag ineens opviel; sinds een week of 2 eet hij iedere dag zijn brokken. Als er geen brokken in zijn bak zitten, gaat hij me aan staan kijken, dat er iets in moet. Terwijl hij gewoon ook van Elyna iets krijgt dat zij heeft. Zij deelt alles en komt soms om kaakjes vragen, die ze vervolgens rechtstreeks aan Boomer geeft.
Wat ook opvalt; altijd liet hij ons eten met rust, hij zal het nooit maar dan ook nooit uit je handen pakken. Dat is nu ineens ook veranderd. Gister was ik iets aan het eten en hield dit ietsjes omlaag, ipv schouderhoogte. Voel ik ineens zijn bek, probeerde hij heel voorzicht het uit mijn handen te pakken! En vanmiddag weer!
Als ik nu alles bij elkaar optel, zit het me niet lekker. Waarschijnlijk maak ik me druk om niets, maar toch.. herkent iemand dit? Maak ik me druk om niets, of moet ik toch eens naar de DA?
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
- Aantal honden: 2
Re: Veel eten, veel drinken. Het zit me niet lekker.
Ik weet niet hoe oud je hond is? Hoe is het met plassen, plast ie ook veel? Want als je zegt, veel eten, veel drinken, dat klinkt naar diabetes, maar dan plassen ze ook veel. Bij diabetes zie je ook dat ze afvallen terwijl ze meer eten dan eerst. En sloomheid, weinig energie hebben. Andere aandoeningen, misschien wormen? Anders zou ik het ook niet weten. Even langs de dierenarts.
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Hij is 6,5 jaar. Hij plast niet vaker dan anders, tenminste; ik hoef niet vaker naar buiten dan anders. Het is niet dat hij gaat liggen wachten of ongeduldig doen. We lopen 4-6x per dag, hij loopt vrijwel overal los en is nogal van het 'hier een druppel, daar een druppel'-principe.Fizgig schreef:Ik weet niet hoe oud je hond is? Hoe is het met plassen, plast ie ook veel? Want als je zegt, veel eten, veel drinken, dat klinkt naar diabetes, maar dan plassen ze ook veel. Bij diabetes zie je ook dat ze afvallen terwijl ze meer eten dan eerst. En sloomheid, weinig energie hebben. Andere aandoeningen, misschien wormen? Anders zou ik het ook niet weten. Even langs de dierenarts.
Hij si wel rustig in huis, maar dat is hij altijd bij mij, omdat ik dat prettig vind. Buiten speel ik, binnen niet. Met Gio speelt hij veel, met Elyna speelt hij en is hij ook wel rustig, maar alleen met mij komt hij af en toe een kroel halen of speelt op zichzelf. Hij ligt neit ovrdreven meer dan anders in zijn mand en afvallen doet hij ook niet denk ik. Ik heb geen weegschaal, maar met alles wat hij extra krijgt sinds Elyna er is (nu 20 maanden) is hij wel iets dikker geworden. Voor het mooie mag er 1,5 kilo af, maar hij is niet dik-dik.
- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Dan denk ik niet dat het diabetes is, want dat gaat meestal samen met afvallen. Bij nierproblemen hebben ze juist minder eetlust. Tja, als hij er gewoon van aankomt, lijkt het me dat hij gewoon meer trek heeft dan eerst zonder dat hij iets heeft. Om wat voor reden dan ook. Meer eten hoort te leiden tot meer gewicht natuurlijk.
Ik zou dan wel blij zijn als ik jou was want ik heb er hier ook zo eentje die vaak met lange tanden zit te eten. Dan eet ie tenminste lekker, wie weet had hij wel ergens last van waar hij nu pas sinds kort vanaf is, weet jij veel. Maar als je je zorgen maakt, zou ik langs de dierenarts gaan.
Ik zou dan wel blij zijn als ik jou was want ik heb er hier ook zo eentje die vaak met lange tanden zit te eten. Dan eet ie tenminste lekker, wie weet had hij wel ergens last van waar hij nu pas sinds kort vanaf is, weet jij veel. Maar als je je zorgen maakt, zou ik langs de dierenarts gaan.
- annemick
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boxer
- Aantal honden: 1
Misschien toch even naar DA en laten nakijken als is het maar voor je gemoedsrust, opeens meer eten en drinken past ook b.v. bij cushing maar meestal zijn de honden ouder en zijn er meer problemen (dikke buik, vachtproblemen, slomer enz.)
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
Dat klopt niet helemaal hoor, mijn vorige had had zware nierproblemen en had de hele dag honger.Fizgig schreef:Dan denk ik niet dat het diabetes is, want dat gaat meestal samen met afvallen. Bij nierproblemen hebben ze juist minder eetlust. Tja, als hij er gewoon van aankomt, lijkt het me dat hij gewoon meer trek heeft dan eerst zonder dat hij iets heeft. Om wat voor reden dan ook. Meer eten hoort te leiden tot meer gewicht natuurlijk.

- Rosita Compagner
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): waterhonden
- Contacteer:
Is Boomer recent gecastreerd?
-
M@rleen
- Zeer actief
- Contacteer:
Nee, hij is intact. Ook niet ziek geweest of antibiotica gehad of andere brokken of iets vreemds dat hij anders niet krijgt.
Waarschijnlijk maak ik me druk om nix, dat is wel vaker
Maar het valt op, ook zoals het opvalt dat hij net, nadat we de hele middag en avond bij m'n ouders geweest zijn, waar hij gegeten heeft, tot 2x toe z'n voerbak induikt, die hij normaal negeert. Zeker als we bij mijn ouders geweest zijn.
Waarschijnlijk maak ik me druk om nix, dat is wel vaker
Maar het valt op, ook zoals het opvalt dat hij net, nadat we de hele middag en avond bij m'n ouders geweest zijn, waar hij gegeten heeft, tot 2x toe z'n voerbak induikt, die hij normaal negeert. Zeker als we bij mijn ouders geweest zijn.