Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Portugal

Ervaringen en tips over leuke vakantiebestemmingen sámen met uw hond.
Geef de onderwerpregel svp. een duidelijke titel!

Moderator: moderatorteam

Sietske

Portugal

Ongelezen bericht door Sietske »

Wij gaan na nieuwjaar een paar maanden naar Portugal, met de auto, en uiteraard gaat Amy mee.
We gaan naar de binnenlanden (30km van de kust) en zo'n 100 km noord van de Algarge.

Behalve de standaard entingen en de gezondheidsverklaring, zijn er nog andere zaken waar ik specifiek rekening mee moet houden?

Iemand enige ervaring met de beschikbaarheid van brokken en/of kvv? Mijn auto is niet groot genoeg om voor een periode van een paar maanden eten mee te nemen. Of ik moet hubby thuis laten natuurlijk... maar da's ook weer niet gezellig. :mrgreen:
Anne Degraef
Vaste gebruiker
Mijn ras(sen): Schotse Collie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Re: Portugal

Ongelezen bericht door Anne Degraef »

Beste Sietske,

Wij zijn met onze honden verschillende keren op vakantie geweest in Portugal ( 1999 - 2000 - 2001 ).
Maar dat was natuurlijk 10 jaar geleden.
Misschien heeft er iemand voor jou recentere informatie.

Toch zou ik voor alle veiligheid contact opnemen met hun consulaat of ambassade.
Toen wij naar Portugal gingen moest je immers een aantal papieren van je hond(en) elk jaar opnieuw laten vertalen door iemand die door het consulaat/ambassade beëdigd was.
En dat vroeg toch wel wat loopwerk. En het kostte toen ook behoorlijk wat.
Misschien hoeft dat tegenwoordig niet meer, maar je kan beter op veilig spelen en even informeren.

Onze honden kregen rauw thuis ( BARF ), voor alle veiligheid namen we brokken mee, echter ginder was ik aangenaam verrast.
Nergens in Europa zag je in de supermarkten zoveel keuze aan verse voeding ( rauw vlees en vis in alle maten, soorten en gewichten - veel meer dan bij ons ) dat ik de brokken gewoon terug mee naar huis gebracht heb, omdat onze honden ginder elke dag een waar feestmaal aan vers kregen.
Hondenspeciaalzaken hebben we daar toen niet gezien.

Vriendelijke groeten,
Anne en Evy
Mijn website : www.annedegraef.be
Mijn ( gratis ) e-boek met onze ervaringen ivm het meenemen van de hond op vakantie :
http://en.calameo.com/accounts/2534768
Plaats reactie

Terug naar “Vakantie met de hond”