Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Welke activiteiten met artrose?
Moderator: moderatorteam
- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Welke activiteiten met artrose?
Hallo allemaal,
Bij mijn hondje Amy is een aantal maanden geleden artrose geconstateerd in haar linker achter knie. Ze is nu 7 jaar. Ze is ook hyperactief, en normaal laat ik haar haar energie kwijt raken met een lekker lange wandeling en stokje gooien, maar dat kan nu niet meer. Nu doen we mee met een speur cursus, en dat helpt al enorm, maar vroeg me af of iemand nog andere activiteiten weet die we kunnen doen om haar een beetje minder hyper in huis te krijgen zeg maar haha, maar het mag absoluut niet belastend zijn voor haar knietje. Iemand ideeën? Alvast bedankt!
Bij mijn hondje Amy is een aantal maanden geleden artrose geconstateerd in haar linker achter knie. Ze is nu 7 jaar. Ze is ook hyperactief, en normaal laat ik haar haar energie kwijt raken met een lekker lange wandeling en stokje gooien, maar dat kan nu niet meer. Nu doen we mee met een speur cursus, en dat helpt al enorm, maar vroeg me af of iemand nog andere activiteiten weet die we kunnen doen om haar een beetje minder hyper in huis te krijgen zeg maar haha, maar het mag absoluut niet belastend zijn voor haar knietje. Iemand ideeën? Alvast bedankt!

Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
- Tank
- Zeer actief
Re: Welke activiteiten met artrose?
zwemmen?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
op de pijnstillers zetten en haar laten doen wat ze heerlijk vindt, alleen wat minder lang?
ik denk dat je een hond meer plezier doet met een wat korter leuk leven, dan een langer leven waarin juist dat wat ie fijn vindt geschrapt wordt.
ik denk dat je een hond meer plezier doet met een wat korter leuk leven, dan een langer leven waarin juist dat wat ie fijn vindt geschrapt wordt.

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
-
ellyenrob
- Zeer actief
- Contacteer:
Inderdaad pijnstilling en heerlijk haar ding laten doen.
De kwaliteit van leven is belangrijker dan kwantiteit.
Mijn stafford had met 8 jaar artose en is gewwon haar ding blijven doen, maar wel pijnstilling als ze
te gek had gedaan en ze is 15 jaar geworden
Zwemmen in inderdaad erg goed, maar dan goed begeleijden het water in en uit, want er in springen en
er weer uit klauteren is juist slecht.
Rechtlijnig lopen is ook goed
De kwaliteit van leven is belangrijker dan kwantiteit.
Mijn stafford had met 8 jaar artose en is gewwon haar ding blijven doen, maar wel pijnstilling als ze
te gek had gedaan en ze is 15 jaar geworden
Zwemmen in inderdaad erg goed, maar dan goed begeleijden het water in en uit, want er in springen en
er weer uit klauteren is juist slecht.
Rechtlijnig lopen is ook goed
Elly

- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Speuren? En dan niet te lange stukken?
En goed warm houden helpt schijn ik te horen.
En goed warm houden helpt schijn ik te horen.
-
AnneMarie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Leeuwhondje
Vaker korter weg, wandelen is beter dan rennen of spelen.
Kauwdingen geven, denkspelletjes doen, achterop de fiets mee.
Primeval gelatinaat geven! Artoflex dat soort dingen.
Kauwdingen geven, denkspelletjes doen, achterop de fiets mee.
Primeval gelatinaat geven! Artoflex dat soort dingen.
-
indiera
- Zeer actief
mijn mechel van nu bijna 11 had het al met haar zesde.
laat haar gewoon doen waar ze zin in heeft en loop ook gewoon nog de wandelingen met haar,
fiets met haar en ballen doen we beperkt, zij heeft het in beide heupen en is nog steeds zonder pijnstiller
laat haar gewoon doen waar ze zin in heeft en loop ook gewoon nog de wandelingen met haar,
fiets met haar en ballen doen we beperkt, zij heeft het in beide heupen en is nog steeds zonder pijnstiller
- Ankefoto
- Actief
- Mijn ras(sen): Kruising tussen dwergkees/maltezer kruising en engelse cocker/maltezer kruising
- Contacteer:
Wauw wat een goeie reacties al! Bedankt allemaal! Ik zal het even proberen samen te vatten:
Wat ik hier het globaal uithaal is dus gewoon haar ding laten doen maar niet te gek maken, en waar nodig pijnstillers.
@AnneMarie: Dank voor de tips, in het fietsmandje mee vind ze idd ook heerlijk, dus dat kan ik dan ook wel vaker doen! En heb idd ook nog zo'n soort nina ottoson puzzel liggen waar we dan maar meer mee aan de slag gaan! Gelatinaat van primeval idd en hills jd krijgt ze al gelijk vanaf de constatering, en verschil merk ik daar ook door moet ik zeggen, het gaat al stukken beter als die paar maanden geleden.
Zwemmen heb ik geprobeerd, ze is dan ook wel afgemat en heerlijk rustig, maar mevrouw heeft er alleen een blóedhekel aan, dus weet niet of het het waard is als ze er geen plezier in heeft.
Maar ontzettend bedankt, ik ben het er wel mee eens om haar een beetje meer "los" te laten om het zo maar te zeggen, je merkt aan haar dat ze zich best verveelt op de kleine stukjes lopen en dat ze altijd aan de lijn moet blijven omdat ze anders gaat stuiteren, dus dat gaan we langzamerhand gewoon proberen te rekken, en dan die ene week weer 1 stokje gooien, die week daarop 2stokjes, enz want ze vind het zo leuk!
Wat ik hier het globaal uithaal is dus gewoon haar ding laten doen maar niet te gek maken, en waar nodig pijnstillers.
@AnneMarie: Dank voor de tips, in het fietsmandje mee vind ze idd ook heerlijk, dus dat kan ik dan ook wel vaker doen! En heb idd ook nog zo'n soort nina ottoson puzzel liggen waar we dan maar meer mee aan de slag gaan! Gelatinaat van primeval idd en hills jd krijgt ze al gelijk vanaf de constatering, en verschil merk ik daar ook door moet ik zeggen, het gaat al stukken beter als die paar maanden geleden.
Zwemmen heb ik geprobeerd, ze is dan ook wel afgemat en heerlijk rustig, maar mevrouw heeft er alleen een blóedhekel aan, dus weet niet of het het waard is als ze er geen plezier in heeft.
Maar ontzettend bedankt, ik ben het er wel mee eens om haar een beetje meer "los" te laten om het zo maar te zeggen, je merkt aan haar dat ze zich best verveelt op de kleine stukjes lopen en dat ze altijd aan de lijn moet blijven omdat ze anders gaat stuiteren, dus dat gaan we langzamerhand gewoon proberen te rekken, en dan die ene week weer 1 stokje gooien, die week daarop 2stokjes, enz want ze vind het zo leuk!

Amy de speurhond !!
En nu.... jachthond in spe!! --> Update laatste les jachttraining klik hier!
FOTO'S Amy apporteert een duif!
- ellen en de birmanen
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 4 tollers
- Aantal honden: 4
casper xmaltezer heeft erge artrose in zijn linker en rechterknie en in zijn linkerhak. ik heb bij hem acupunctuur laten doen, hij is bijna 2 kilo afgevallen en hij heeft voedingssuplementen zoals dogsoil joint en phytonics joint comp(zit natuurlijke pijnstilling in) door zijn eten heen. ik merk dat het steeds beter gaat, zo springt hij weer in de auto, rent weer, springt op de bank en dat voor een hond van bijna 10 jaar.
ellen
ellen
- Kaiou
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Barbet
Treibball zou ook moeten kunnen denk ik.
Actief en toch niet belastend.
Actief en toch niet belastend.

-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Mijn Samara had erge artrose in 1 voorpoot.. die heb ik heel lang op de metacam gehad zodat ze nog heerlijke wandelingen kon blijven doen, even rennen als ze wilde en beetje gek doen...
Ze heeft metacam gehad en deed het daar prima op, toen dat niet meer hielp is z eop de previcox gegaan af wisselend met de metacam...ze heeft 7 jaar af en aan de metacam gehad en de laatste jaren constant metacam...
Ik ga bij mijn dieren voor kwaliteit, het moet voor hun leuk zijn... en de pijnstillers zorgden daar voor.
Ze heeft metacam gehad en deed het daar prima op, toen dat niet meer hielp is z eop de previcox gegaan af wisselend met de metacam...ze heeft 7 jaar af en aan de metacam gehad en de laatste jaren constant metacam...
Ik ga bij mijn dieren voor kwaliteit, het moet voor hun leuk zijn... en de pijnstillers zorgden daar voor.
- Fardauke
- Actief
- Aantal honden: 2
Vind ik ook, beter een kort leuk leven, dan een saai lang leven !
Mijn Golden heeft artrose in de beide voorpoten,ze krijgt clucosamine en is nog steeds pijnstillerloos en 14 jaar oud inmiddels.
Het is geconstanteerd toen ze ongeveer 8 jaar was,ik heb haar ook altijd lekker haar ding laten doen.
Mijn Golden heeft artrose in de beide voorpoten,ze krijgt clucosamine en is nog steeds pijnstillerloos en 14 jaar oud inmiddels.
Het is geconstanteerd toen ze ongeveer 8 jaar was,ik heb haar ook altijd lekker haar ding laten doen.

In gedachten Fardau 12-08-2002/ 02-03-2013 en Diever 11-11-1997/ 31-03-2013