Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kennelhoestvraag ( spoed)
Moderator: moderatorteam
- balou2000
- Actief
Kennelhoestvraag ( spoed)
Mijn maltezer heeft in de week van 16 oktober kennelhoest gehad en nu wordt ze wakker met wat hoesten en wat witte slijm, zou ze weer kennelhoest kunnen hebben.
Ze toont niet ziek verder.
Ze toont niet ziek verder.
-
Angelique.
Re: Kennelhoestvraag ( spoed)
ja dat kan....
Ik heb er nu 7 die kennelhoest hebben, echt geweldig midden in het seizoen
Het schijnt te heersen, net als giardia rondspookt
Ik heb er nu 7 die kennelhoest hebben, echt geweldig midden in het seizoen
Het schijnt te heersen, net als giardia rondspookt
- balou2000
- Actief
balen zeg 7 honden aan de kennelhoest het steekt elkaar altijd zo lekker aan
mijn probleem is dat ik over een uurtje naar zeeland ga en dat daar uiteindelijk 16 honden komen en nu weet ik het dus niet
mijn hond is geen andere honden hond ze gaat er dus nooit naar toe
om te spelen of zo
mijn probleem is dat ik over een uurtje naar zeeland ga en dat daar uiteindelijk 16 honden komen en nu weet ik het dus niet
om te spelen of zo
-
S@ndr@
- Zeer actief
yep. ik heb er ook eentje lopen, met een milde vorm van kennelhoest
sterkte er mee - het heerst inderdaad
sterkte er mee - het heerst inderdaad
-
Angelique.
balou2000 schreef:balen zeg 7 honden aan de kennelhoest het steekt elkaar altijd zo lekker aan
om te spelen of zo
Ik zou niet gaan, maar goed dat ben ik, ik wil niet dat mijn honden andere honden ziek maken
Echt ziek hoeven ze er niet van te zijn maar het kan wel, ik heb er 2 echt heel ziek gehad de rest hoeste en proeste wat en was wat lamlendig maar 2 waren er echt goed ziek.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
Kennelhoest is net als griep, je hebt verschillende varianten, ze worden niet voor alle geënt dus de andere varianten kunnen ze heel makkelijk oplopen... daarom is het ook een onzin enting.
Ik zou de hond overigens niet meenemen... ik zou niet willen dat mijn hond andere honden ziek maakt.
Ik zou de hond overigens niet meenemen... ik zou niet willen dat mijn hond andere honden ziek maakt.
- balou2000
- Actief
ze heeft alleen gisteren ochtend wat gehoest toen ze wakker werd en geen slijm meer op gespogen
het is dus geen kennelhoest

het is dus geen kennelhoest
-
Cashel Vale
- Zeer actief
- Contacteer:
Vraag me ook altijd af of de honden die kennelhoest krijgen meestal ook de geente honden zijn.
Mijn ervaring is dus dat ik vaak zie dat de honden die de enting gehad hebben, vaak veel ernstiger kennelhoest krijgen.
Mijn eigen honden die er nooit geent tegen zijn, hebben tot nu toe nooit zichtbaar kennelhoest gehad terwijl ze dus juist op de plekken komen om het te krijgen (shows, hondenschool).
Mijn ervaring is dus dat ik vaak zie dat de honden die de enting gehad hebben, vaak veel ernstiger kennelhoest krijgen.
Mijn eigen honden die er nooit geent tegen zijn, hebben tot nu toe nooit zichtbaar kennelhoest gehad terwijl ze dus juist op de plekken komen om het te krijgen (shows, hondenschool).
Groetjes Helma
http://www.cashelvale.nl
http://www.cashelvale.nl
- Pemba
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Tibetaanse teriër
- Aantal honden: 2
- NelBowie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising Golden Retriever X Appenzeller
kruising Mechelse Herder X Duitse Herder - Aantal honden: 2
Vraagje; Is het beter om als je hond een beheersbare kennelhoest heeft, dus zonder erge koorts en longontsteking, om dat gewoon z'n gang te laten gaan, zodat het lichaam zelf voldoende anti-stoffen aanmaakt ? Ik denk zelf eigenlijk van wel... natuurlijk een hoestdrankje voor de verzachting, tegen de irritatie, maar verder geen ab of inenting speciaal voor kennelhoest. Mijn twee honden hebben het allebei gehad zo'n klein half jaar geleden, redelijk milde vorm, alleen Bowie heeft, omdat ze net twee maanden was, een kuurtje gehad, maar er schijnt ook hier nu weer iets te heersen en we komen dagelijks met andere honden in aanraking en nog steeds niks aan de hand. Ik zie dus ook een beetje tegen een enting op...
zit ook niet in de cocktail, dus ja... ik gok dat ze nog wel ff resistent zijn??
Trusten Mieltjepiel, Bas en Zus, Love You....
GROET, Gea, Nelson, Bowie en Ogie!
-
S@ndr@
- Zeer actief
Ik heb geen idee, hij had in Nov. geënt moeten worden, maar ik ben nog niet geweest.Cashel Vale schreef:Vraag me ook altijd af of de honden die kennelhoest krijgen meestal ook de geente honden zijn.
dus daar ligt het niet aan, hij staat nu op de echinaforche
-
Willy
- Actief
Hier ook een hond die anderhalve week geleden kennelhoest had. Gelukkig niet zo ernstig dat ik naar dierenarts hoefde maar wel een hele rauwe hoest en vooral als ze zich nog eens wilde drukmaken als er een andere hond aankwam. Mijn hond wordt er niet tegen geënt maar dit is voor de eerste keer (sinds ze pup af is) dat ze het heeft gehad. Ze is nu dik 11 jaar.
Willy en de meiden

- balou2000
- Actief
het schijnt toch wel heel erg te heersen
- lieke
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Collies en een Maggie
- Contacteer:
Nanna schreef:Honden krijgen gek genoeg ook vaak kennelhoest vlak ná zo'n enting.jacq1970 schreef:Kennelhoest is net als griep, je hebt verschillende varianten, ze worden niet voor alle geënt dus de andere varianten kunnen ze heel makkelijk oplopen... daarom is het ook een onzin enting.
Mijn honden hebben het never nooit gehad totdat ze geënt werden omdat ze naar een pension gingen die dat eiste.
Daarna heb ik subiet een ander pension gezocht waar kennelhoestenting niet verplicht was.

- Tinker
- Actief
- Mijn ras(sen): Australian Shepherd
Hier ook kennelhoest ondanks de enting
(mijn honden gaan regelmatig mee naar mijn werk, ik werk bij een dierenarts, en als voorwaarde moeten ze er tegen geënt zijn
Ben er zelf geen voorstander van, maar goed.... als ik 10 uur achter elkaar werk moeten ze wel mee
). Ik geef ze honing en Puur Laryngo en dan zijn ze er meestal snel bovenop. Gelukkig is dit pas de tweede keer in al die jaren dat ik honden heb
Maar nu is het erg hardnekkig hier in de omgeving, je hoort het van veel hondeneigenaren. Even geen hondenschool en overwerken meer 
-
Dianavdberkt
- Zeer actief
normaal worden onze honden niet geeent maar omdat we puppen kregen besloten we toch de honden te enten die veel met andere honden in aanraking komen of beten op dezelfde mouw als andere honden.
De twee oudjes werden dus niet geent.
Wat bleek, alle geente honden inclusief de puppen kregen kennelhoest. De twee oudjes hebben geen kuch gelaten. pfffff
De twee oudjes werden dus niet geent.
Wat bleek, alle geente honden inclusief de puppen kregen kennelhoest. De twee oudjes hebben geen kuch gelaten. pfffff
- Daisy@
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Herders
- Aantal honden: 3
- Locatie: Dreischor Baasje van Indy en een klein beetje van Mike en Remy
Indy heeft vorige week ook een milde vorm gehad. Paar dagen hoestdrank en het was over.
Enten zegt niets, is ze ook gedaan voor het pension. Als zoiets blijft duren zou ik langs de da gaan.
Enten zegt niets, is ze ook gedaan voor het pension. Als zoiets blijft duren zou ik langs de da gaan.
Laatst gewijzigd door Daisy@ op 13 dec 2011 11:42, 1 keer totaal gewijzigd.
- BoBe
- Actief
- Mijn ras(sen): Alle, maar vooral bouvier / Ierse Wolfshond / poedel / terrier. En niet te vergeten mijn Cookie, grijze roodstaart papegaai. Meer lef dan alle honden tesamen.
- Aantal honden: 6
- Contacteer:
Mijn hondjes worden altijd geent omdat het wel eens voorkomt dat ze naar het pension gaan. Ze zijn allemaal gezond (ook de opa's) en ik kan mij niet herinneren dat een van hen ooit ziek is geworden na de enting. Ik weet dat er mensen zijn met andere ervaringen, maar hier gaat dat niet op. Let wel: zouden ze niet af en toe een dagje in het pension verblijven, dan zou ik er waarschijnlijk ook voor kiezen de honden niet meer te laten enten!
Enniewee, Daantje was afgelopen week (en hij is een hele tijd geleden al geent dus daar heeft het niet mee te maken) ook flink verkouden. Niezen, hoesten, proesten ... ik heb het ventje hoestsiroop gegeven (eigen merk van het Kruidvat) en binnen een dag was het fiks minder, twee dagen later was het over.
Ik heb hier nog 4 andere honden lopen, geen van hen heeft de verkoudheid van Daantje overgenomen.
Enniewee, Daantje was afgelopen week (en hij is een hele tijd geleden al geent dus daar heeft het niet mee te maken) ook flink verkouden. Niezen, hoesten, proesten ... ik heb het ventje hoestsiroop gegeven (eigen merk van het Kruidvat) en binnen een dag was het fiks minder, twee dagen later was het over.
Ik heb hier nog 4 andere honden lopen, geen van hen heeft de verkoudheid van Daantje overgenomen.
Groetjes,
Ylona
www.bouvierbemiddeling.nl
bouvierbemiddeling@hotmail.nl
Klik voor de uitgaven van het BouvierBemiddelingsBlad op de onderstaande link:
https://skydrive.live.com/?sc=documents ... =documents

Ylona
www.bouvierbemiddeling.nl
bouvierbemiddeling@hotmail.nl
Klik voor de uitgaven van het BouvierBemiddelingsBlad op de onderstaande link:
https://skydrive.live.com/?sc=documents ... =documents