Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Waarmee eliminatie dieet?

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

pioenroos
Zeer actief
Mijn ras(sen): xteckel Mies, eurasier Diem en schapendoes in deeltijd Flora.
Aantal honden: 2

Waarmee eliminatie dieet?

Ongelezen bericht door pioenroos »

Diem is nu anderhalf jaar en blijft periodes hebben met maag/darm problemen.
Hij heeft in het verleden Giardia besmettingen gehad en blijkt ook niet tegen kip en droogvoer/snacks te kunnen.

Nu heb ik hem al een stuk stabieler op een barf dieet zonder pens en kip.

Maar, toch is het niet optimaal. Hij poept vaak en eindigt toch in brei. 2 weken terug had ik weer geëxperimenteerd met een droogvoer snack (kip en synthetische stoffen vrij, maar dat maakt dus niet uit) en daar is hij nog ziek van. :oeps:

Ontlastingsonderzoek was helemaal goed, dus hij heeft geen Giardia.

Op advies van de dierenarts nu 6 weken 1 diersoort voeren en kijken of hij dan wel echt stabiel wordt. Ander toch verder onderzoek. Want telkens periodes met braken en diarree en 24 tot 48 uur niet eten en drinken is ook niet goed :oeps:

Maar nu weet ik niet zo goed welke diersoort te kiezen. Het liefst natuurlijk een dier waar hij ook botten van kan eten en de organen goed verkrijgbaar. Doordat hij al een tijdje barft is er niet echt een vleessoort onbekend voor hem meer helaas.
Diem eet wild slecht (haas, wild konijn, hert)
Ivm zijn kipallergie lijkt mij een dier uit de hoenenfamilie ook niet zo handig.
Eend eet hij het liefst en gaat ook goed volgens mij. Maar hij eet het nu veel dus is het wel geschikt als eliminatie dieet?
Tam konijn eet hij ook graag, maar is hij dus ook gewend.
Meeste vissoorten eet hij ook graag.
Geit heeft hij nog zelden gehad. Naar mijn idee lag het vette hem wat zwaar op de maag. Maar misschien kan dit wel? Iemand een idee of overgevoeligheid voor geit vaak voorkomt?
Paardenvlees eet hij zo nu en dan, maar het botwerk wordt lastig dan?
DA raadde af om (bot)mixen te gebruiken. Kans dat er dan magen en/of strotten worden gebruikt is groot. En daar kunnen dan ook nog dingen inzitten waar hij op reageert.

Het vlees moet ook verkrijgbaar/leverbaar in Zeeland zijn. Iemand een idee?
Afbeelding
martine-tom

Re: Waarmee eliminatie dieet?

Ongelezen bericht door martine-tom »

www.barfplaats.nl kijk daar even voor meer info, er zijn daar meer mensen bezig met elimineren :-)
Geit kan idd wel maar is behoorlijk vet idd.
Lam?
Kalkoen?

Ik weet niet waar je nu besteld maar vrijwel alle leveranciers komen ook naar Zeeland (zelf woon ik er ook, op Z-Beveland :wink: ) en heb toch al aardig wat leveranciers gevonden :)
pioenroos
Zeer actief

martine-tom schreef:www.barfplaats.nl kijk daar even voor meer info, er zijn daar meer mensen bezig met elimineren :-)
Geit kan idd wel maar is behoorlijk vet idd.
Lam?
Kalkoen?

Ik weet niet waar je nu besteld maar vrijwel alle leveranciers komen ook naar Zeeland (zelf woon ik er ook, op Z-Beveland :wink: ) en heb toch al aardig wat leveranciers gevonden :)
Barfplaats is niet helemaal mijn 'cup of tea' :wink: Ik ben niet zo fanatiek aangelegd. Ik barf ook alleen volledig uit noodzaak.
Ik weet dat hier ook wat (ervarings)deskundigen zitten :lol1:

Lam is volgens de DA niet geschikt: zit al in te veel diervoeders. Kalkoen dacht ik altijd dat het bot te hard was? Welk deel zou je dan kunnen geven? De nek kan niet ivm etenresten? Anders zou dat wel een idee zijn, hij heeft het nog maar zelden gehad.

Ik bestel meestal bij caroba omdat ik hun service goed vind. Dogshape eenmalig besteld maar krijg nog steeds geld van ze ivm niet geleverde spullen :hmmm: Verder weleens Lupa meebesteld. Daar wil in nu gaan kijken omdat hun assortiment groot is.
Waar bestel jij nog meer?
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

sorry kan niet lezen dus mijn antwoord sloeg nergens op.

misschien een poosje een kvv voeren zodat je ook de botten kan voeren bv paard
Laatst gewijzigd door bellabeest op 07 dec 2011 17:01, 1 keer totaal gewijzigd.
Afbeelding
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

Neem eens contact op met meadowfield
en vraag eens naar de aardappelbrok
www.meadowfield.nl

en heb je zijn darmfolra al eens op pijl gebracht met probiotica?

succes An
pioenroos
Zeer actief

bellabeest schreef: misschien een poosje een kvv voeren zodat je ook de botten kan voeren bv paard
DA gaf aan dat een kvv niet zo handig was omdat je dan nooit precies weet wat je voert. Er kan dan maaginhoud of resten eten van de slokdarm meegemalen zijn. Het is idd zo dat Diem iig niet goed tegen pens kan en erg wisseltent reageerd op kvv/mixen. Nu heeft een paard geen pens natuurlijk :engel: Maar zou er dan toch niet het strot ofzo meegemalen kunnen zijn?
frisbeedog schreef:Neem eens contact op met meadowfield
en vraag eens naar de aardappelbrok
www.meadowfield.nl
Ik heb o.a fish for dogs en acana pacific geprobeerd. Beide met alleen vis en resp aardappel en zoete aardappel. Ik begin altijd met paar brokjes per dag en verdubbel. Bij alle merken gaat het na een dag of 5 mis. Laatste probeersel was dus een enkelvoudig hondensnack. Daar is hij nog ziek van :19: :ugh: Voorlopig geen droogvoer meer proberen liever. Olivier (teckel van 13 jaar en 6 kilo) krijgt anders van z'n leven niet meer de afdanksels van Diem op :engel:
frisbeedog schreef: en heb je zijn darmfolra al eens op pijl gebracht met probiotica?
Hij krijgt paar keer per week scheutje geitenyoghurt. Tube probiotica van DA sloegen zijn maag/darmen ook van op hol. Maar mss moet ik een een andere merk proberen, ik dacht altijd dat de geitenyoghurt wel voldoende zou zijn?

Bedankt voor het meedenken :ok:
Afbeelding
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

wie weet is Darf wat voor jullie
http://www.bigdogcompany.nl
bij afname van 50 kilo maken ze wat jij wilt

en kijk eens naar een holistische dierenarts
ben ik met mijn hond geweest
hij is doorgemeten op een plaat en allerlei middelen
en nu weten we waar hij allergisch voor is
het kwam overeen met de bloedtest en onderhuidse test
maar vulde ook nog aan zo mag ie absoluut geen advatix

succes an
wenmart20
Zeer actief
Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
Aantal honden: 4

Ongelezen bericht door wenmart20 »

kronfeld dieet heb ik toen gedaan met mijn hondje.
En daarvoor heb ik fazant gebruikt
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”