Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
declaratie proteq
Moderator: moderatorteam
- inge1968
- Actief
- Mijn ras(sen): oud duitse herder
- Aantal honden: 1
declaratie proteq
Ik heb een verzekering van proteq voor mijn hond.
Nu is ze tot vorige week 2 weken flink ziek geweest en zijn meerdere keren naar de dierenarts geweest en ook naar een internist door gestuurt.
Ze bleek een flinke dunne en dikke darm ontsteking te hebben.
Gelukkig na een ab kuur is ze (even afkloppen) er vanaf en enorm opgeknapt
Nu heb ik 2 declaratie's terug en alles word vergoed behalve het medicijn finidiar forte.
Heeft iemand hier ervaring mee waarom dit niet vergoed word en de andere medicijnen wel?
Ga zo ook proteq even bellen hoor om te vragen maar ben benieuwd naar jullie reactie's.
Ze had deze medicijnen toch nodig ze liep leeg.
Nu is ze tot vorige week 2 weken flink ziek geweest en zijn meerdere keren naar de dierenarts geweest en ook naar een internist door gestuurt.
Ze bleek een flinke dunne en dikke darm ontsteking te hebben.
Gelukkig na een ab kuur is ze (even afkloppen) er vanaf en enorm opgeknapt
Nu heb ik 2 declaratie's terug en alles word vergoed behalve het medicijn finidiar forte.
Heeft iemand hier ervaring mee waarom dit niet vergoed word en de andere medicijnen wel?
Ga zo ook proteq even bellen hoor om te vragen maar ben benieuwd naar jullie reactie's.
Ze had deze medicijnen toch nodig ze liep leeg.
- kipo
- Zeer actief
Re: declaratie proteq
Dat is omdat finidiar geregistreerd staat als voedingssupplement en niet als medicijn.
- inge1968
- Actief
oke kon het ook al niet vinden op www.cbg-meb.nl/cbg/nl.
maar vind het toch raar zou dan.
verwacht dat de dierenarts mij hier ook over informeert dat dit niet vergoed wordt.
maar vind het toch raar zou dan.
verwacht dat de dierenarts mij hier ook over informeert dat dit niet vergoed wordt.
Laatst gewijzigd door inge1968 op 07 dec 2011 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.
-
martine-tom
Nee hoor, dat weten ze niet eens altijdinge1968 schreef:oke kon het ook al niet vinden op www.cbg-meb.nl/cbg/nl.
maar vind het toch raar zou dan verwachten dat de dierenarts mij hier ook over informeerd dat dit niet vergoed word
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Vaak is inderdaad niet bekend wat er nu wel en niet onder de verzekering valt qua medicijnen... is bij huisartsen ook hoor!
- annie laumen
- Zeer actief
De dierenarts had Astrid dermiel oordruppels voorgeschreven
Ze wist niet of het vergoed werd
Werd dus niet vergoed omdat dermiel op honingbasis is
- kipo
- Zeer actief
Dat ligt niet aan de honingbasis, maar aan het feit dat het niet als diergeneesmiddel geregistreerd is. Scheelt voor de fabrikant een hoop geld en jaren aan onderzoek en bewijslast.annie laumen schreef:De dierenarts had Astrid dermiel oordruppels voorgeschreven
-
monicake
- Actief
- Mijn ras(sen): Australische Labradoodle
- Aantal honden: 0
Is ergens de lijst te vinden wat wel / niet als geneesmiddel geregistreerd staat?
Dan kan je zelf evt om een ander middel vragen indien het niet vergoed wordt
Dan kan je zelf evt om een ander middel vragen indien het niet vergoed wordt
ook al is er slecht weer, ik heb 3 zonnetjes in huis
-
Neeltje
Zo'n kapitaal kosten de meeste medicijnen toch niet?
-
martine-tom
Nou mijn kat slikt Tryplase, 2 caps per dag en 50 ct per stukNeeltje schreef:Zo'n kapitaal kosten de meeste medicijnen toch niet?
Verder insuline en spuiten enzo maar die worden gelukkig vergoed, insuline kost 6 euro per 3 weken en spuiten 50 ct per stuk en die gaan 1 dag mee. Dus als ik alles zou moeten betalen zou ik rond de 1,50 per dag aan medicatie kwijt zijn...kan ik toch niet goedkoop noemen...
- inge1968
- Actief
daar gaat het niet om ook al waren ze niet zo duur maar als je verzekerd bent verwacht je dat bepaalde medicijnen vergoed worden deze dus niet.Neeltje schreef:Zo'n kapitaal kosten de meeste medicijnen toch niet?
ik ga nu wel beter opletten of er geen alternatieven zijn die wel vergoed worden de volgende keer.
ik weet nu op welke website ik moet kijken om dit te weten te komen.
- kipo
- Zeer actief
Alleen middelen die niet als geneesmiddel geregistreerd staan worden niet vergoed, behalve de overduidelijke voedingssupplementen (voor soepele gewrichten of ter ondersteuning van de huid), zijn dat er niet zoveel. Afgezien daarvan verwacht ik van mijn dierenarts en huisarts dat ze voorschrijven wat ik nodig heb, niet wat de verzekering goedkeurt. (met als uitzondering dat ik niet het dure a-merk hoef, wat ik zelf moet betalen als er ook een generiek bestaat die wel vergoedt wordt).
In jullie voorbeelden; finidiar werkt vaak heel goed, maar daar bestaat geen alternatief voor wat wel vergoed wordt. Dermiel oordruppels bevatten in tegenstelling tot vrijwel alle andere oordruppels geen antibiotica en geen cortisonen.
In jullie voorbeelden; finidiar werkt vaak heel goed, maar daar bestaat geen alternatief voor wat wel vergoed wordt. Dermiel oordruppels bevatten in tegenstelling tot vrijwel alle andere oordruppels geen antibiotica en geen cortisonen.
-
bellabeest
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje - Aantal honden: 5
als ik jou was zou ik maar is bij andere dierenartsen gaan informeren over de prijs van die spuiten. bij ons in de praktijk word er namelijk maar 25 cent voor gerekend.martine-tom schreef:Nou mijn kat slikt Tryplase, 2 caps per dag en 50 ct per stukNeeltje schreef:Zo'n kapitaal kosten de meeste medicijnen toch niet?![]()
Verder insuline en spuiten enzo maar die worden gelukkig vergoed, insuline kost 6 euro per 3 weken en spuiten 50 ct per stuk en die gaan 1 dag mee. Dus als ik alles zou moeten betalen zou ik rond de 1,50 per dag aan medicatie kwijt zijn...kan ik toch niet goedkoop noemen...