Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
pedigree nat voer
Moderator: moderatorteam
-
falkosan
- geregistreerd lid
- Mijn ras(sen): boomer
- Aantal honden: 1
pedigree nat voer
ik heb voor mijn boomertje als natvoer zo'n doos met 8 zakjes daarin. iedere dag krijgt hij er 's avonds 1 en 's morgens krijg hij orijen brokjes.
nu is mijn vraag:
zijn de pedigree zakjes goed voer? of kan ik beter op iets anders over gaan.
nu is mijn vraag:
- Sanne&Bo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mocht 13 jaar het baasje zijn van Bo en Boets ♥️
- Aantal honden: 2
Re: pedigree nat voer
Pedigree is dure rommel.
Overgaan op iets anders dus.
Overgaan op iets anders dus.
Bo en Boets, we denken nog elke dag aan jullie <3
- corina
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Jack Russell Terriër
Orijen zijn supergoede brokken en Pedigree is echt rotzooi!
Groetjes Corina & Spot

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018

Dana 26/01/2004 - *28/08/2018
Elvis 14/04/2005 - *21/06/2018
- dagmar88
- Zeer actief
Kijk maar eens naar de ingredientenfalkosan schreef:ik heb voor mijn boomertje als natvoer zo'n doos met 8 zakjes daarin. iedere dag krijgt hij er 's avonds 1 en 's morgens krijg hij orijen brokjes.
nu is mijn vraag:
Ik zou dan eerder gaan voor zoiets wanneer je natvoer wil geven.
http://www.zooplus.nl/shop/honden/honde ... oer/197650
Of de natvoer maaltijd vervangen met kant en klaar versvlees.
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Nee, Pedigree is geen goed (nat)voer. Er zitten vooral plantaardige bijproducten in en waarschijnlijk maar 4% vlees.
-
falkosan
- geregistreerd lid
welke is dan beter..............applaws of almo nature
-
falkosan
- geregistreerd lid
en die kuipjes van ceasar in de supermarkt? is dat wat?
- dagmar88
- Zeer actief
Nee. Het enige wat ik voor honden van de supermarkt redelijk vind is Butchers; dat krijg je bij de AH xl.falkosan schreef:en die kuipjes van ceasar in de supermarkt? is dat wat?
Applaws en almo nature zijn allebei goede merken. Porta 21 ook.
Maar aangezien het bij jou echt iedere dag een hele maaltijd is zou ik toch voor kwaliteit gaan.
Je zou om af te wisselen ook eens wat kipfilet, koolvis, gehakt kunnen geven; al dan niet gekookt.
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
die zakjes en kuipjes en blikjes zijn voor de honden superlekker maar niet goed.
dat kun je als lekkernij geven. zie het als friet of shoarma. als wij dat elke dag eten is ook niet gezond maar soms is het zooooo lekker!
dat kun je als lekkernij geven. zie het als friet of shoarma. als wij dat elke dag eten is ook niet gezond maar soms is het zooooo lekker!

-
falkosan
- geregistreerd lid
was ik nog vergeten.
hij krijg 2 maal per week zo'n pakje hart uit de vriezer van de supermarkt.
is dat wel goed?
is dat wel goed?
- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
falkosan schreef:was ik nog vergeten.
is dat wel goed?

-
mum
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): een hondje
-
falkosan
- geregistreerd lid
mum schreef:stop de zakjes maar in de kong, werkt hier ook
hoe bedoel je?
- Meike
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes
Kun je misschien zelf wel zien aan de ingredienten:falkosan schreef:welke is dan beter..............applaws of almo nature
- zo min mogelijk graan
- geen tarwe
- zo veel mogelijk vlees
- malinois
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): (X) Mechelse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
smuldier, veel goedkoper en veel beter 

In liefdevolle herinnering aan Xena v.d. Lobo Hoeve 12.08.2001 - 15.06.2016 & Xito v.d. Lobo Hoeve 04.01.06 - 21.08.14 Website Mechelse herders Facebooksite Xygan Facebooksite Xavi
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
Almo nature ben ik heel tevreden over.
Hier voer ik dat nml aan mn kat.
Dat ziet er super goed uit.
Ruikt echt naar de ingrediënten die erin zitten.
Als je zo een blikje open trekt zou je het bij wijze van zelf nog op een toosje doen
Hier voer ik dat nml aan mn kat.
Dat ziet er super goed uit.
Ruikt echt naar de ingrediënten die erin zitten.
Als je zo een blikje open trekt zou je het bij wijze van zelf nog op een toosje doen

- Fizgig
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Twee vuilnisbakkenras, 6 konijnen, 4 katten en 1 cavia
Almo nature is geweldig, maar dúúr! Een blikje kost 2,49 en daar zit 340 gram in. Ik koop het wel eens voor Shelly, maar vanwege de prijs niet vaak. Die allpaws ziet er heel goed uit, maar 10,65 per kilo?!? Smuldier kost 80 cent per kilo!
Ik geef Shelly ook wel die zakjes van pedigree want ze wil geen kvv eten, dat blijft ze weigeren. Ik geef haar ook wel butcher's maar die vind ik zelf niet echt lekker ruiken. Dus ik geef ook vaak hart, vis en gehakt. Ik vind zelf blikvoer en kuipjes pate helemaal niks, maar goed, ik blijf haar kvv aanbieden maar ze is erg kieskeurig. Ik zie het zelf zo dat als je veel afwisselt, het niet zoveel uitmaakt als je soms pedigree bagger geeft. Als het maar niet elke dag is.
Ze hebben bij de welkoop kant en klare rollen barf, dat is dus vers vlees, in de vriezer en die heb je in heel veel soorten. Daar lust ze kip en makreel van. Dus ik blijf zoeken, want blikvoer daavan weet je niet goed wat er in zit. Maar goed, we leven in Nederland he, het voer is natuurlijk best goed. Als je je hond zijn hele leven die zakjes pedigree geeft, zal hij daar ook oud op worden. Je hebt waarschijnlijk iets meer kans op darmproblemen en huidproblemen.
Ik denk trouwens dat zo'n zakje best veel is voor een kleinhondje. Daar zit toch 300 gram in? Daar kan hij dik van worden, met kans op artritis en dergelijke. Maar goed, ik weet niet hoeveel je hondje weegt? Ik vind trouwens dat er wel héél weinig soorten blikvoer voor honden worden gemaakt. Die enorme blikken van het eigen huismerk koop ik sowieso nooit. Je kunt ook overwegen om af en toe een zakje kattenvoer te geven. Bijvoorbeeld 'pure' van whiskas, daar zit echte vis in.
De meeste mensen op dit forum houden niet van blikvoer, ik dus zelf ook niet, maar Shelly denkt er anders over, zucht. Heb je hem wel eens pens gegeven, van smuldier? Die pakjes zijn 500 gram voor 0,39, in het vriesvak in de supermarkt. Vinden heel veel honden heerlijk. Ja en je kunt ook overwegen om een potje voor je hond zelf te koken. Dat heb ik met Shelly geprobeerd, een stoofpotje van vis en groente, ze heeft er geen hap van gegeten! Ik weet niet hoe lastige eter jouw hondje is maar het is wel eens frustrerend. Ik moet zeggen dat ik het ook saai zou vinden als ze het best vond om elke dag dezelfde brokken te eten, zo ben ik zelf ook niet. Maar soms! Nou hoop dat je er wat aan hebt.
Ik geef Shelly ook wel die zakjes van pedigree want ze wil geen kvv eten, dat blijft ze weigeren. Ik geef haar ook wel butcher's maar die vind ik zelf niet echt lekker ruiken. Dus ik geef ook vaak hart, vis en gehakt. Ik vind zelf blikvoer en kuipjes pate helemaal niks, maar goed, ik blijf haar kvv aanbieden maar ze is erg kieskeurig. Ik zie het zelf zo dat als je veel afwisselt, het niet zoveel uitmaakt als je soms pedigree bagger geeft. Als het maar niet elke dag is.
Ze hebben bij de welkoop kant en klare rollen barf, dat is dus vers vlees, in de vriezer en die heb je in heel veel soorten. Daar lust ze kip en makreel van. Dus ik blijf zoeken, want blikvoer daavan weet je niet goed wat er in zit. Maar goed, we leven in Nederland he, het voer is natuurlijk best goed. Als je je hond zijn hele leven die zakjes pedigree geeft, zal hij daar ook oud op worden. Je hebt waarschijnlijk iets meer kans op darmproblemen en huidproblemen.
Ik denk trouwens dat zo'n zakje best veel is voor een kleinhondje. Daar zit toch 300 gram in? Daar kan hij dik van worden, met kans op artritis en dergelijke. Maar goed, ik weet niet hoeveel je hondje weegt? Ik vind trouwens dat er wel héél weinig soorten blikvoer voor honden worden gemaakt. Die enorme blikken van het eigen huismerk koop ik sowieso nooit. Je kunt ook overwegen om af en toe een zakje kattenvoer te geven. Bijvoorbeeld 'pure' van whiskas, daar zit echte vis in.
De meeste mensen op dit forum houden niet van blikvoer, ik dus zelf ook niet, maar Shelly denkt er anders over, zucht. Heb je hem wel eens pens gegeven, van smuldier? Die pakjes zijn 500 gram voor 0,39, in het vriesvak in de supermarkt. Vinden heel veel honden heerlijk. Ja en je kunt ook overwegen om een potje voor je hond zelf te koken. Dat heb ik met Shelly geprobeerd, een stoofpotje van vis en groente, ze heeft er geen hap van gegeten! Ik weet niet hoe lastige eter jouw hondje is maar het is wel eens frustrerend. Ik moet zeggen dat ik het ook saai zou vinden als ze het best vond om elke dag dezelfde brokken te eten, zo ben ik zelf ook niet. Maar soms! Nou hoop dat je er wat aan hebt.
- Tank
- Zeer actief
Fizgig schreef:Almo nature is geweldig, maar dúúr! Een blikje kost 2,49 en daar zit 340 gram in. Ik koop het wel eens voor Shelly, maar vanwege de prijs niet vaak. Die allpaws ziet er heel goed uit, maar 10,65 per kilo?!? Smuldier kost 80 cent per kilo! Ik geef Shelly ook wel die zakjes van pedigree want ze wil geen kvv eten, dat blijft ze weigeren. Ik geef haar ook wel butcher's maar die vind ik zelf niet echt lekker ruiken. Dus ik geef ook vaak hart, vis en gehakt. Ik vind zelf blikvoer en kuipjes pate helemaal niks, maar goed, ik blijf haar kvv aanbieden maar ze is erg kieskeurig. Ik zie het zelf zo dat als je veel afwisselt, het niet zoveel uitmaakt als je soms pedigree bagger geeft. Als het maar niet elke dag is.
Maar je hebt wel gelijk dat smuldier een stúk voordeliger is. En prima vreten vinnik.
- dagmar88
- Zeer actief
Gewoon niet zo tutten Fizgig.
Uitkiezen wat jij wil voeren en wanneer je vol houdt eet ze uiteindelijk echt wel.
Zijn ook meerdere topics over
Uitkiezen wat jij wil voeren en wanneer je vol houdt eet ze uiteindelijk echt wel.
Zijn ook meerdere topics over
- Ptje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Grote Franse poedel en een klein Spaans draakje
Dat smuldier, dat kon je toch bij de jumbo kopen of niet?
Waar kun je dat eventueel ook halen?
Aardig zijn doet geen pijn en het kost geen cent, alleen wat moeite- dagmar88
- Zeer actief
c1000Ptje schreef:Dat smuldier, dat kon je toch bij de jumbo kopen of niet?
- Tank
- Zeer actief
Ptje schreef:Dat smuldier, dat kon je toch bij de jumbo kopen of niet?
smuldier is onder andere te koop bij de Jumbo, C1000, Boni, Hoogvliet en vast nog veeeel meer.
Als je het regelmatig wil voeren ga dan wel voor de complete versies, staat op de verpakking. Die zijn hier 66 cent per pakje van 400 gram.
- Fizgig
- Zeer actief
@Tank, op die site stond dat allpaws 10,65 per kilo is. En smuldier is hier 0,39 per 500 gram volgens mij, maar goed, ik koop het dus ook niet zo vaak. Almo nature is bij de welkoop 2,49 per blik, dus 7,50 per kilo ongeveer. Blikvoer is véél duurder dan kvv.
@Dagmar ja ik word ook door mijn vriend verdacht van tutterij. Ze loopt ook steeds weg als ze eet. Ze is gewoon een draak als het om eten gaat. Ik geef toe, ik ben geen harde. Maar ter verdediging, ik vind afwisseling wel belangrijk. Dus elke dag hetzelfde zal ze nooit krijgen. Ik zal eens zoeken naar die topics, zoekwoord lange tanden hondje?
@Dagmar ja ik word ook door mijn vriend verdacht van tutterij. Ze loopt ook steeds weg als ze eet. Ze is gewoon een draak als het om eten gaat. Ik geef toe, ik ben geen harde. Maar ter verdediging, ik vind afwisseling wel belangrijk. Dus elke dag hetzelfde zal ze nooit krijgen. Ik zal eens zoeken naar die topics, zoekwoord lange tanden hondje?
- Fizgig
- Zeer actief
Smuldier koop je zowat overal, ook bij deka en ah.
- wenmart20
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): SBT , AST en CC
- Aantal honden: 4
-
falkosan
- geregistreerd lid
het zijn zakjes van 150 gram. het is een doosje met 8 zakjes van 150 gram per stuk. mijn hondje weegt trouwens 10 kilo. ( hij is precies goed op gewicht) hij krijgt trouwens 2 x per week smuldier inplaats van zo'n zakje pedigree.Fizgig schreef:Almo nature is geweldig, maar dúúr! Een blikje kost 2,49 en daar zit 340 gram in. Ik koop het wel eens voor Shelly, maar vanwege de prijs niet vaak. Die allpaws ziet er heel goed uit, maar 10,65 per kilo?!? Smuldier kost 80 cent per kilo!
's morgens dus brokken van orijen 60 gram en 's avonds dan zo'n zakje pedigree of smuldier.
hij vind de brokken, pedigree en smuldier allemaal prima. maar ik wil dus alleen in de plaats van die pedigree zakjes iets anders.
- Fizgig
- Zeer actief
O okee nou dan lijkt het me makkelijk. Dan zou ik die pedigree schrappen. Die geef ik alleen omdat Shelly dat wel gewoon eet. Smuldier gaat ze meteen 'begraven' met haar snuit. Vervolgens raakt ze het niet meer aan. Maar ik moet leren strenger te worden, da's weer een ander onderwerp.
Er zijn meer soorten kvv dan smuldier, wissel je daar toch mee af. Die zijn wel minder makkelijk verkrijgbaar, carnibest koop je bij de dierenwinkel volgens mij. Welkoop heeft dus ook veel soorten, die zijn ongeveer 2 euro per 500 gram, wel iets duurder. Rodi schijven bij de supermarkt. Je kunt zoeken op 'kvv' onder de zoekfunctie, vind je vast nog veel meer merken. Altijd beter dan pedigree! O en wat Shelly dan wel weer lekker vindt, zijn kippenekjes. Die kun je ook bij de welkoop kopen, en bij sommige slagers en poeliers.
Er zijn meer soorten kvv dan smuldier, wissel je daar toch mee af. Die zijn wel minder makkelijk verkrijgbaar, carnibest koop je bij de dierenwinkel volgens mij. Welkoop heeft dus ook veel soorten, die zijn ongeveer 2 euro per 500 gram, wel iets duurder. Rodi schijven bij de supermarkt. Je kunt zoeken op 'kvv' onder de zoekfunctie, vind je vast nog veel meer merken. Altijd beter dan pedigree! O en wat Shelly dan wel weer lekker vindt, zijn kippenekjes. Die kun je ook bij de welkoop kopen, en bij sommige slagers en poeliers.
- Liesbeth
- Zeer actief
Smuldier kompleet is 49 cent per 400 gram bij de Dekamarkt, oftewel €1,23 per kilo. Bij Dirk vd Broek en Jumbo 59 cent.
Groetjes Liesbeth en een lebber van Luuk.
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
Tessa 07-03-2007 --- 15-03-2018
-
falkosan
- geregistreerd lid
ik ga het zo doen:
's morgens zijn 60 gram orijen brokjes, 's avonds afwissselend een blikje applaws van 156 gram en de andere avond een stukje hart van smuldier met een bruine boterham er door.
en tussendoor krijg hij een hondensnoepje enz.
zou dit genoeg zijn voor een boomertje van 10 kilo?
's morgens zijn 60 gram orijen brokjes, 's avonds afwissselend een blikje applaws van 156 gram en de andere avond een stukje hart van smuldier met een bruine boterham er door.
en tussendoor krijg hij een hondensnoepje enz.
zou dit genoeg zijn voor een boomertje van 10 kilo?
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita