Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Hills prescription diet td tegen gebitsproblemen

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Dazzlie
Actief

Hills prescription diet td tegen gebitsproblemen

Ongelezen bericht door Dazzlie »

Heeft iemand ervaring met deze brokken van Hill's?
Een paar weken geleden had Dazzle verschrikkelijk slechte adem, het hele huis stonk ernaar. Gatverdamme, wat kan dat stinken zeg!
Bij de dierenarts bleek dat hij een bijzonder vies gebit had, met name de achterste kiezen beneden.
Ook dachten ze dat hij een kieswortelontsteking zou hebben. Dus, een kuur anti-biotica, en onder narcose om een foto te maken.
Uit de foto bleek dat de wortel niet ontstoken was, dus die hoefde er gelukkig niet uit.
Wel hebben ze het gebit helemaal gereinigd, en de stank was weg! (Die was trouwens al weg voor de gebitsreiniging, door de antibiotica).
Natuurlijk een advies erbij om in het vervolg zijn tanden regelmatig te poetsen. Dat wist ik wel, maar dacht altijd, ach, zal wel loslopen. Ben nu 4 weken aan het proberen, maar het lukt niet. Hij gaat het steeds vervelender vinden. En bij die achterste kiezen kom ik al helemaal niet.
En nu dacht ik alweer zo'n puslucht bij hem te ruiken.....
Dat kan toch haast niet? Die reiniging is een paar weken geleden.
Nu wilde ik die brokken misschien maar proberen te geven, in plaats van het mislukte poetsen.
Of zou dat helemaal geen zin hebben.... Hij krijgt nu Smuldier en Rodi, alleen maar zacht voer dus.
Kluiven op kluif of bot oid doet hij niet.
Een idee?
dagmar88
Zeer actief

Re: Hills prescription diet td tegen gebitsproblemen

Ongelezen bericht door dagmar88 »

Heb je al eens nekken (kip, eend, kalkoen) of een lap pens geprobeerd?

Die brokken geloof ik niet zo in.
Een van m'n katten met hetzelfde probleem heeft daar ook speciale brokken van de DA voor gehad.
Maakte geen enkel verschil.
Barfen wel :wink:

Zeewier trouwens ook wel iets.

http://www.dursydog.nl/product/280/285/ ... nd/203020/
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Kijk voor de zekerheid even naar zijn lip
Plooien of dat niet aan het smetten is.
Dat stinkt ook zo.
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
Dazzlie
Actief

Ongelezen bericht door Dazzlie »

dagmar88 schreef:Heb je al eens nekken (kip, eend, kalkoen) of een lap pens geprobeerd?

Die brokken geloof ik niet zo in.
Een van m'n katten met hetzelfde probleem heeft daar ook speciale brokken van de DA voor gehad.
Maakte geen enkel verschil.
Barfen wel :wink:

Zeewier trouwens ook wel iets.

http://www.dursydog.nl/product/280/285/ ... nd/203020/
Barfen is niets voor ons.
Weleens kippenek, maar daar haalt meneer zijn neus voor op.
Pens zou ik echt buiten moeten geven, binnen heb ik daar niet echt een plekje voor...
Paar jaar geleden een keer een lap pens gegeven, en daar ging hij in rollen :19:
Maar het zeewier zou natuurlijk best te proberen zijn. Kwaad kan het in ieder geval niet, en duur is het ook niet.
Suuz! schreef:Kijk voor de zekerheid even naar zijn lip
Plooien of dat niet aan het smetten is.
Dat stinkt ook zo.
Ja, je hebt gelijk. Helemaal niet meer bij stil gestaan! :oohja:
Toen hij helemaal nagekeken is tijdens de gebitsreiniging, hebben ze inderdaad een smetplek op zijn lip ontdekt, en gewasssen met betadine. Nu kan ik niets vinden, maar ik moet even bij goed daglicht kijken.
Thanx voor de reminder!

En PlaqueOff? Weleens van gehoord? Dat bevat ook een soort zeegras wat de vorming van tandsteen zou voorkomen....
Suuz!
Zeer actief
Mijn ras(sen): Grand Basset Griffon Vendeen
Aantal honden: 3

Ongelezen bericht door Suuz! »

Ik heb helemaal geen ervaringen met gebitsreinigers... ;)

Maar omdat je aangeeft dat je hele huis er naar ruikt moest ik aan de lipplooi denken.
Ik heb grands, en die zijn daar ook wel gevoelig voor. Tenminste, Sorbonne hier wel.
Die heeft het nu 2 keer gehad. En de eerste keer stond ik bij de dierenarts met de overtuiging dat ie iets aan zijn maag zou mankeren of zo :LOL:

Toen ze aan kwam lopen wist ze meteen wat er mis was door de geur. Tilde zijn lippen op, en zei 'kijk, hier de boosdoener'. Wij kregen een speciale reinigingszeep mee (weet niet meer hoe het heet was in ieder geval sterk spul wat in een flesje zat wat er op gedept moest worden).
Often people say to me that grand bassets are not trainable and even think that they're not so smart. I think the grand basset makes most breeds look like they're brain dead
d'Artagnan, Pompidou & Lune.
May Linn
Zeer actief
Mijn ras(sen): border collie's en herders

Ongelezen bericht door May Linn »

Brokken als gebit reiniger kan voor mij niet samen :ugh:
Dat is net zoiets als liga eten en daarna nog schone tanden hebben.

Ik zou gewoon die smuldier en rodi blijven geven, het is wel zacht voer maar vaak zet het minder aan dan op de tanden dan brok.
Evt kun je nog poetsen erbij een paar keer in de week.
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”