Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Smakkende JR met bulten op zijn rug

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Aantal honden: 1

Smakkende JR met bulten op zijn rug

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Een vraagje voor een vriendin van me.
Ze heeft een jack russell en kortgeleden is ze flink op de vingers getikt door de DA: Guus moet afvallen. Daar is ze nu mee bezig en dat gaat de goede kant op.
Maar: sinds een tijdje wil hij niet meer lang buiten lopen. Na 10 minuten is hij klaar en wil hij terug naar huis. Op de deurbel en op eten komt hij wel in beweging. En: hij heeft bulten op zijn onderrug of op de heupen, dat werd me niet helemaal duidelijk. Als ze zijn achterlijf aanraakt gaat hij smakken met zijn tong. En, naar ik begrijp, niet een klein beetje.

Ze begint deze week met pijnstillers. Haar DA heeft het naar aanleiding van deze klachten alleen over afvallen. Het liefst zou ze een goed onderzoek willen, maar ze heeft daarvoor het geld gewoon niet paraat. Wel geeft ze hem de komende week pijnstillers om te zien of het beter gaat. Ik denk zelf richting hernia of toch tumoren. Hondje is een jaar of 7-8 oud en is altijd goed actief geweest.

Iemand enig idee? Wat zou dit kunnen zijn?
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
StormenRoxy
Zeer actief
Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador

Re: Smakkende JR met bulten op zijn rug

Ongelezen bericht door StormenRoxy »

smakken doet ie denk ik omdat hij niet fijn vind dat ze er aan zit, storm smakt ook altijd als hij iets eng vind of eigenlijk is het meer elke keer de tong een klein stukje naar buiten.
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

Afbeelding
krullie
Zeer actief

Ongelezen bericht door krullie »

aangezien je het over afvallen hebt zou het goed kunnen zijn dat het vetbulten zijn.
die kunnen wat jeuken, zeker als hij er zelf niet bij kan.
gewoon stimuleren buiten om te lopen.
andere vreemde gebieden opzoeken waar hij niet naar huis kan lopen.
en proberen in beweging te krijgen met een speeltje.
[Sandra]
Zeer actief
Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer

Ongelezen bericht door [Sandra] »

Nanna schreef:
[Sandra] schreef: Maar: sinds een tijdje wil hij niet meer lang buiten lopen. Na 10 minuten is hij klaar en wil hij terug naar huis. Op de deurbel en op eten komt hij wel in beweging. En: hij heeft bulten op zijn onderrug of op de heupen, dat werd me niet helemaal duidelijk. Als ze zijn achterlijf aanraakt gaat hij smakken met zijn tong. En, naar ik begrijp, niet een klein beetje.

Ze begint deze week met pijnstillers. Haar DA heeft het naar aanleiding van deze klachten alleen over afvallen.
Zijn die pijnstillers dan wel van de DA? Laat ze dat beest in godesnaam geen paracetamol oid geven, dat is giftig voor een hond.
Dat niet naar buiten willen kan te maken hebben met de vuurwerkknallen die je al redelijk vaak hoort. Is ie daar bang voor?
En ik zou eens nakijken of ie geen vlooien heeft.
Nee, zij zal niet gaan dokteren met mensenmedicijnen op honden, daar steek ik mijn hand voor in het vuur. Misschien heeft ze wat meegekregen of had ze nog wat liggen, ik heb daar niet naar gevraagd. Vlooien heeft hij niet. Ik heb zelf ook nog aan ontstoken anaalklieren gedacht. Daar krijg je geen bulten van maar misschien verklaart het de smakbeweging. Ik heb gevraagd of hij zijn onderrug.staartwortel kan likken en dat lukt hem niet.
Ik ken zo'n slikkende beweging trouwens wel van katten, dat je ze over de onderrug ragt en dat ze dan gaan slikken, soms ook met geluid erbij. Geen idee of dat vergelijkbaar is.
Afbeelding
Groetjes,
Sandra
DebbieZ
Zeer actief
Mijn ras(sen): Dwergpoedel, Galgo Espagnol
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door DebbieZ »

Dat smakken kan ook wel zijn omdat hij jeuk heeft op zijn achterhand (vlooien?). Heeft de hond die bulten op dezelfde plaats aan weerzijden van zijn 'taille'?
Plaats reactie

Terug naar “Medisch”