Shendor begon vanochtend met overgeven (7 keer) toen we net terug waren van de DA.
Kan gebeuren, was vrij veel gal, hij was nog nuchter. Hij bleef maar overgeven dus voor de zekerheid maar even de DA gebeld. Geef hem maar wat eten was het advies, hij zal wel misselijk zijn van de nuchterheid.
Zo gezegd zo gedaan. Maar zijn eten interesseerde hem helemaal niks. Ook maar wat brokken geprobeerd, die hoefde hij ook niet. Hij schooide niet toen ik aan het lunchen was en hoefde ook mijn restje brood niet, waar ie normaal om staat te springen. Hij was gewoon actief, net als anders. Wel rekte hij zich erg veel uit.
Ik ben gaan werken en Mark heeft hem tussendoor nog een keer uitgelaten. Hij had toen alleen geplast.
Zijn medicijnen (met worst) gingen er wel in, weliswaar met lange tanden, maar toch. Vlak daarna heeft Shendor nog 3 keer overgegeven, dit keer was het een beetje groenig van kleur. Het stinkt niet. Ik zag geen restjes van zijn medicijnen, hoewel hij die 5 minuten daarvoor had gehad. Wel zat er een heel klein stukje van de worst bij en een stukje runderkraakbeen wat hij gisteren heeft gegeten. Hij was iets slomer dan ik gewend ben, maar dat is niet gek als je je beroerd voelt en een lege maag hebt.
Om een beetje gerustgesteld de nacht in te gaan heb ik de spoedlijn gebeld en even overleg gehad. Ze vonden het lastig te zeggen en ik moet mijn gevoel volgen. Advies was om even te gaan wandelen en dan te kijken hoe het gaat. Zo gezegd zo gedaan. Vlak voordat we gingen lopen heeft hij 3 slokken water op en die zitten er nu nog in. Met wandelen was hij gewoon zichzelf, redelijk actief dus. Ik heb een klein kwartiertje gelopen. Hij heeft gepoept, ik heb even gekeken hoe het eruit zag, maar ik kon het niet goed zien. Er leek een wit stuk (kraakbeen?) bij te zitten, en er zat een stukje gewone drol bij. Wel leek het een beetje slijmerig.
Nu net thuisgekomen begon hij weer iets te drinken, maar niet veel. Het water blijft er tot nu toe nog in. Hij ligt nu naast me op de bank te slapen. Hij heeft geen koorts maar voelt zich duidelijk niet lekker. Maar hij is erg alert en actief, behalve nu hij slaapt dan.
Ik denk zelf dat het kraakbeen van gisteren voor irritatie zorgt, op de foto vanochtend zagen we nog een aantal stukjes zitten. Hij heeft daarnet en vanochtend gepoept, dus een verstopping lijkt me niet heek erg voor de hand liggen. Maar het kan natuurlijk wel. Ik ga zo slapen en zet mijn wekker vannacht om even bij hem te gaan kijken.
Hebben jullie nog tips/ideeën?
En zouden jullie hiervoor naar een spoedarts gaan?
Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Wat is dit nu weer?
Moderator: moderatorteam
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Wat is dit nu weer?

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
- Asterix
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Een Spaanse kleine mix en een Poolse ex-zwerver
Re: Wat is dit nu weer?
Ik had je hier over al gesproken maar lees het nu goed.
Zelf zou ik niet naar een spoedarts gaan, zeker niet met een hond als shen die niet (meer) onder narcose kan.
Hij is nog alert en actief.
Zou het nog 2 dagen aankijken...maarja, ben geen arts.
Sterkte!
Zelf zou ik niet naar een spoedarts gaan, zeker niet met een hond als shen die niet (meer) onder narcose kan.
Hij is nog alert en actief.
Zou het nog 2 dagen aankijken...maarja, ben geen arts.
Sterkte!
- Lucia
- Zeer actief
- Aantal honden: 1
Jolie had zaterdagochtend ong. hetzelfde (behalve dat zij medicijnen krijgt en niet naar de DA was geweest)
Van 5 tot 7 was ze heel drentelig, nadat ze even buiten was geweest heb ik ze naar de kamer gedaan om toch even te slapen.
Toen ik 9 uur keek lag de hele woonkamer onder 'water' ik dacht dat ze geplast had, maar het was allemaal kwijl, met b'tje gras.
Wilde niet eten (1e x in dr leven), geen broodkorstje, geen vla, en dr vlees dus niet, helemaal niets.
In de tuin alleen gras eten, en wél water gedronken en later wat snoepjes aangenomen. Dit kwam er anderhalf uur later gigantisch uitzetten, het spoot alle kanten op.
Ze is wél actief gebleven en heeft halverwege de middag voor het laatst gekotst, rest van de dag rijst gegeven en níets meer aan het handje.
Géén idee wat het geweest is
Ik had al contact met een dierenartsassistente gehad, maar net na de laatste x begon ze rijst te eten en dit bleef erin. Zondag weer gewoon gegeten etc.
---
Hoe is hij er nu aan toe?
Van 5 tot 7 was ze heel drentelig, nadat ze even buiten was geweest heb ik ze naar de kamer gedaan om toch even te slapen.
Toen ik 9 uur keek lag de hele woonkamer onder 'water' ik dacht dat ze geplast had, maar het was allemaal kwijl, met b'tje gras.
Wilde niet eten (1e x in dr leven), geen broodkorstje, geen vla, en dr vlees dus niet, helemaal niets.
In de tuin alleen gras eten, en wél water gedronken en later wat snoepjes aangenomen. Dit kwam er anderhalf uur later gigantisch uitzetten, het spoot alle kanten op.
Ze is wél actief gebleven en heeft halverwege de middag voor het laatst gekotst, rest van de dag rijst gegeven en níets meer aan het handje.
Géén idee wat het geweest is
Ik had al contact met een dierenartsassistente gehad, maar net na de laatste x begon ze rijst te eten en dit bleef erin. Zondag weer gewoon gegeten etc.
---
Hoe is hij er nu aan toe?
- moosje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): ISSR Shiloh Shepherd, Cão Lixeira Português, en een aantal part-time Chinese Cresteds
- Contacteer:
Shendor lijkt een flink stuk opgeknapt. Hij heeft na niet meer overgegeven na 2 uur vannacht en zijn drinken blijft er in. Ook heeft ie net een klein beetje gegeten. Met de laatste keer overgeven vannacht zat er een stukje runderkraakbeen bij, waarschijnlijk heeft dat dwars gezeten.

In loving memory: Tara, Cheeco, Rinty, Kazan, Zarah, Shendor & Bleza
Dierenvoedselbank Amersfoort
Facebookpagina Dierenvoedselbank Amersfoort
-
gemini6
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): 2 boomertjes
Gelukkig voelt hij zich al weer beter