Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Bloedoor??up date: biopten zijn genomen, nu afwachten

Medische vragen en opmerkingen over de hond, zowel regulier als alternatief.
(Raadpleeg bij twijfelgevallen altijd uw dierenarts!)

Moderator: moderatorteam

senna en odin
Zeer actief

Bloedoor??up date: biopten zijn genomen, nu afwachten

Ongelezen bericht door senna en odin »

Morris heeft aan beide kanten zwellinkjes aan zijn oorflappen. Vooral langs de buitenste rand van zijn oorflappen. Hij schudt of krabt verder niet en heeft er ook geen last van gelukkig.
Nu heb ik even gegoogeld en kwam uit op een bloedoor(symptomen lijken er heel erg op).
Middels het googelen kwam ik uit op Arnica en Hamamelis.
De arnica en hamamelis wordt dat gesmeerd of is dat middels druppels/pilletjes innemen?
Ik heb het overigens vorige week aan de DA gevraagd wat het kon zijn maar zij wist het niet :denken:
Kan ik de Arnica en Hamamelis gewoon uitproberen?
Laatst gewijzigd door senna en odin op 01 dec 2011 12:49, 2 keer totaal gewijzigd.
Groetjes Belinda
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Re: Bloedoor??

Zo'n kussen heeft hij dus aan de rand van zijn oor en dat wordt nu groter. Groeit als het ware naar het midden van de oorflap dus straks heeft ie zo'n oor als jouw foto :ugh:
Da al laten zien maar ze wist er geen verklaring voor. Ik ga een afspraak maken met een andere DA :pffff:
Groetjes Belinda
Afbeelding
MoniqueDM
Zeer actief

Ongelezen bericht door MoniqueDM »

Je kunt toch vragen of ze de zwelling aanprikken?!
Dan zie je vanzelf of er bloed uitkomt en dan kun je die homeopatische middelen gaan geven.
Groetjes van Monique, Donna en Sandy († in liefdevolle herinnering Megan en Jenny)
Afbeelding
frisbeedog
Actief

Ongelezen bericht door frisbeedog »

een paar keer per dag insmeren met arniflore (vallen en stotencreme) werkt ook goed bij een bloedoor. En een paar korreltjes arnica opgelost in water. Dit stopt de bloeding en door te masseren hou je het oor soepel...
je masseert het dikke gedeelte in met arniflore. En die korreltjes zijn bij sommige apotheken gewoon te koop, en online te bestellen bij: http://www.regentesse.nl/shop/index.asp
Arnica is zowiezo goed te gebruiken bij grote bloedingen en ook voor en na operaties. Het gaat de bloeding tegen. Maar nooit arnica creme op een open wond! Dan kan je beter arnica gebruiken.

deze tip kreeg ik voor mijn kat van een homeopaat

sterkte
An
tervueren milo
Zeer actief
Mijn ras(sen): 1 newfoundlander en 1 tervuerense herder
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door tervueren milo »

Traumeel H tabletten kun je ook geven.
Te koop bij de apotheek
Casper 29-05-2002 - † 09-03-2012
senna en odin
Zeer actief

Nanna schreef:
senna en odin schreef:Zo'n kussen heeft hij dus aan de rand van zijn oor en dat wordt nu groter. Groeit als het ware naar het midden van de oorflap dus straks heeft ie zo'n oor als jouw foto :ugh:
Da al laten zien maar ze wist er geen verklaring voor.
Sorry, maar wat een waardeloze DA.
Yup mee eens Nanna. Daarom vraag ik ook naar een andere. Dit is zo'n dierenkliniek waar meerdere zitten gelukkig.

Ook al gebeld met de apotheek en die hebben arniflore maar ook de arnica huppeldepup D? dus ik kan ook nog kiezen. Die Arnica werd ook vaak door DA's aangevraagd.
Traumeel H moesten ze bestellen en duurde een paar dagen.

Thankx voor de tips allemaal :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
vinkje
Zeer actief
Mijn ras(sen): Golden Retriever
Boomertje

Ongelezen bericht door vinkje »

Mijn Golden heeft het aan allebei de oren gehad, ik heb de oren bij de DA laten behandelen, een licht roesje, en de DA trok met een spuit het bloed uit zijn oor flap, daarna spoot hij er een soort lijm in, mijn Golden mocht toen drie dagen niet met zijn kop schudden, dat heeft hij gelukkig ook niet gedaan.
Als je een bloedoor niet goed behandeld gaat het oor helemaal krimpen, en krijgt de hond een soort misvormd oor. Ik heb het gezien bij een Dalmaat, ik vind het een raar gezicht, en zonde van de oren.
Afbeelding

Als je de mensen leert kennen, ga je van dieren houden.
Valerie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita

Ongelezen bericht door Valerie »

Met die middelen uit jouw beginpost heb ik Tyra's bloedoor met succes behandeld :ok:
senna en odin
Zeer actief

Ik ben nu aan het smeren met de arniflore uit de post van Frisbeedog en ik merk dat het ene oortje al minder wordt :cheer: Andere oortje was wat dikker qua kussentjes maar dat is ook al minder warm.
Hij zit er verder ook niet aan. Piept niet als ik eraan kom dus hij heeft er geen last van.
Daarom ook besloten om eerst homeopatisch te proberen.
Hij had ook al een dikke bobbel in zijn nekje van de coctailprik :ugh: prutsers . Die heb ik een beetje gemasseerd deze week en dat is nu ook weg.

Mocht het andere oortje niet over gaan dan kan ik dat van jou Valerie ook nog eens proberen maar die Hamamelis is wat moeilijk aan te komen hier in het dorp. :ok:
Groetjes Belinda
Afbeelding
Tinker
Actief
Mijn ras(sen): Australian Shepherd

Ongelezen bericht door Tinker »

Grappig, een dierenarts die een bloedoor niet herkend :smile2: Waar heeft die zijn / haar diploma gehaald? :boos: Bloedoren zijn heel vervelend. Een dierenarts kan hem leegzuigen en inspuiten met een ontstekingsremmer, maar met de kans dat het weer volloopt. Andere oplossing is een operatie, vervelende operatie, niet zo zeer voor de hond op dat moment, maar meer na de operatie... heel veel hechtingen die kunnen gaan irriteren. Derde optieis niets doen, maar dan is de kans groot dat de oor verschrompeld.
senna en odin
Zeer actief

Tinker schreef:Grappig, een dierenarts die een bloedoor niet herkend :smile2: Waar heeft die zijn / haar diploma gehaald? :boos: Bloedoren zijn heel vervelend. Een dierenarts kan hem leegzuigen en inspuiten met een ontstekingsremmer, maar met de kans dat het weer volloopt. Andere oplossing is een operatie, vervelende operatie, niet zo zeer voor de hond op dat moment, maar meer na de operatie... heel veel hechtingen die kunnen gaan irriteren. Derde optieis niets doen, maar dan is de kans groot dat de oor verschrompeld.
Ik denk dat ze het niet herkende omdat op het moment dat ik het vroeg het erop leek dat er allemaal kleine, harde knobbeltjes in het oor zaten. Net als bolletjes piepschuim zeg maar. Maar dat is zeer zeker geen excuus voor haar want ik vind het ook slecht. :wink: Diploma op de Bona punten gekregen denk ik :oeps:
Nu hebben die "bolletjes" zich verbonden en zijn het kussentjes geworden.
Ik smeer nu nog Arniflore, paar keer per dag en heb voor woensdag alvast een afspraak gemaakt mocht het toch niet snel genoeg slinken.
Zijn ene oor was wat dikker dan de andere. De dunnere oor is nu helemaal klaar en de andere gaat heel langzaam.
Groetjes Belinda
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Re: Bloedoor??up date: donderdag onder het mes

Ik vertrouwde het gisteren niet meer omdat hij nu ook met zijn hoofd begon te schudden dus naar de DA gegaan.
Gelukkig een zeer vertrouwde DA nu. Hij gaf aan dat hij de "piepschuimbolletjes"( wat ik eerder beschreef) in het oor niet vertrouwd dus daar worden biopten van genomen. Succes want dat zijn er nogal wat. En dan trekken ze ook de bloeduitstorting leeg. Ze worden nu ook blauwig namelijk.
Ben dus erg benieuwd.
Hij krijgt een heel licht roesje. Net genoeg dat hij niets voelt omdat het nogal pijnlijk schijnt te zijn in een oor.
Groetjes Belinda
Afbeelding
senna en odin
Zeer actief

Re: Bloedoor??up date: biopten zijn genomen, nu afwachten

Woensdag mag ik bellen voor de uitslag. Ze denken dat Morris een groeistoornis in de oren heeft wat bloedoren veroorzaakt.
Ene oortje hebben ze leeggezogen. Kon maar tot zover want de rest was al gestold. Op zich een goed iets want dan is de ader die het veroorzaakt ook dicht.
Een voorzichtig :cheer:

De knobbeltjes in zijn oren zijn een andere zorg want wat gaat er dan met zijn oren gebeuren als dat een groeistoornis blijkt te zijn?
Iemand dit al eens meegemaakt bij zijn hond of wellicht in zijn nestje? Ik ken het in ieder geval niet :U: .

Zieltje ligt nu in zijn bench bij te komen. Heb hem helemaal afgeschermd, wel zodat hij mij en Senna aan de overkant kan zien als zijn oogjes open gaan en onder een lekkere deken liggen zodat hij warm blijft.
Straks mag hij wat eten en wat bouillon drinken.
Wat zijn het dan toch hoopjes he .Hij is pas 15 weken en nu al gaten in zijn oren :ugh: vol met plaksel.
Groetjes Belinda
Afbeelding
freskin
Zeer actief
Mijn ras(sen): schotse herder, SWH

Re: Bloedoor??up date: biopten zijn genomen, nu afwachten

Ongelezen bericht door freskin »

Hoe is het nu met Morris?
groetjes, ingrid

Afbeelding AfbeeldingTARAK
dagmar88