Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
beenwarmers voor de hond?
Moderator: moderatorteam
- Lisette1985
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising, chihuahua en een border collie
- Aantal honden: 3
beenwarmers voor de hond?
Ik heb een idee maar geen idee of het wat zou zijn?
Ik zit eraan de denken om een soort beenwarmertjes voor Bumba te breien, dus de pootjes gewoon vrij zodat er van de winter als er sneeuw ligt niet van die sneeuwballen in zijn vacht komen.
De pootjes zelf kan ik gewoon insmeren met vaseline.
Wat denken jullie? zou dit een oplossing kunnen zijn?
Ik zit eraan de denken om een soort beenwarmertjes voor Bumba te breien, dus de pootjes gewoon vrij zodat er van de winter als er sneeuw ligt niet van die sneeuwballen in zijn vacht komen.
De pootjes zelf kan ik gewoon insmeren met vaseline.
Wat denken jullie? zou dit een oplossing kunnen zijn?
Liefde begint met een glimlach,
Groeit met een kus,
Maar eindigt met een traan.
Groeit met een kus,
- meg1986
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Boomer
- Aantal honden: 1
Re: beenwarmers voor de hond?
Ik zat aan hetzelfde te denken voor mijn mannetje,, maar ehm... gaat dat niet door het breiwerk heen? Misschien voeren met fleece of zo???
Pinky & Bonnie, I still miss you girls...
- meg1986
- Zeer actief
En hoe zorg je dat ze niet afzakken?
-
Lillith
- Zeer actief
Met bretteletjes...meg1986 schreef:En hoe zorg je dat ze niet afzakken?
- meg1986
- Zeer actief
gewoon met een veiligheidsspeld door het vel heenLillith schreef:Met bretteletjes...meg1986 schreef:En hoe zorg je dat ze niet afzakken?
- Lisette1985
- Zeer actief
Gewoon helemaal in boordsteken breien zodat ze rekbaar zijn en stevig om de pootjes heen zitten, dat had ik tenminste in gedachten.
En voeren zou eventueel ook kunnen, maar als je met fleece voert dan word het alsnog nat, dan zou ik eerder een oud regenpak verknippen.
Als je ze niet voert worden de pootjes misschien wel nat maar komen er toch geen sneeuwballen meer in de vacht lijkt me.
En ach, proberen kan altijd en als het niks is, jammer dan.
En voeren zou eventueel ook kunnen, maar als je met fleece voert dan word het alsnog nat, dan zou ik eerder een oud regenpak verknippen.
Als je ze niet voert worden de pootjes misschien wel nat maar komen er toch geen sneeuwballen meer in de vacht lijkt me.
En ach, proberen kan altijd en als het niks is, jammer dan.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
-
Neeltje
En dan zit-ie met natte koude dingen om z'n poten. Het lijkt me allemaal niet een erg goed idee. Gewoon lekker wandelen en thuis de sneeuwballen eraf.
-
sbientje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labrador Retriever
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
als ik vroeger van die handschoentjes aanhad van dat gewoven spul, plakte de sneeuw daar ook volle bak aan. Dat helpt dus volgens mij niet echt..
-
Neeltje
Ik blijf me steeds verbazen of de rare dingen die de mensen met de honden doen. Het zijn verdorie honden, geen kleedpoppen. De honden hebben de vacht niet voor niets, die is er om ze warm te houden en de sneeuwklompen overleven ze ook wel.
- meg1986
- Zeer actief
mijn hond loopt niet meer als hij hompen aan zijn poten in zijn vacht heeft hangen. Elke hond is anders, en persoonlijk vind ik deze reactie lichtelijk overtrokken. Als jij het er niet mee eens bent, kan je dat ook op een andere manier ventileren.Neeltje schreef:Ik blijf me steeds verbazen of de rare dingen die de mensen met de honden doen. Het zijn verdorie honden, geen kleedpoppen. De honden hebben de vacht niet voor niets, die is er om ze warm te houden en de sneeuwklompen overleven ze ook wel.
-
Neeltje
Hoe zo overtrokken? Ik begrijp nog steeds niet waarom tegenwoordig honden allemaal kleren aan moeten 'tegen de kou', ik zag 30 - 40 jaar geleden echt geen honden met kleren aan tegen de kou, hoogstens een regendekje. Hebben al die honden de laatste honderden jaren dan allemaal kou geleden???
- dagmar88
- Zeer actief
We leven niet 40 jaar geleden.Neeltje schreef:Hoe zo overtrokken? Ik begrijp nog steeds niet waarom tegenwoordig honden allemaal kleren aan moeten 'tegen de kou', ik zag 30 - 40 jaar geleden echt geen honden met kleren aan tegen de kou, hoogstens een regendekje. Hebben al die honden de laatste honderden jaren dan allemaal kou geleden???
Kan me zomaar even voorstellen dat er geen cv was en honden gewoon een wintervacht ontwikkelden
-
Neeltje
En waarom zouden ze die nu niet ontwikkelen als je er gewoon dag in dag uit mee gaat wandelen? Zelfs bij mijn Franse Bulldog was het verschil in winter- en zomervacht goed waar te nemen, en zo dik zag die er nu ook niet uit. Maar heb het haar nog nooit koud zien hebben.dagmar88 schreef:We leven niet 40 jaar geleden.Neeltje schreef:Hoe zo overtrokken? Ik begrijp nog steeds niet waarom tegenwoordig honden allemaal kleren aan moeten 'tegen de kou', ik zag 30 - 40 jaar geleden echt geen honden met kleren aan tegen de kou, hoogstens een regendekje. Hebben al die honden de laatste honderden jaren dan allemaal kou geleden???
Kan me zomaar even voorstellen dat er geen cv was en honden gewoon een wintervacht ontwikkelden
- dagmar88
- Zeer actief
Wat fijn dat jouw hond geldt als voorbeeld voor de restNeeltje schreef:En waarom zouden ze die nu niet ontwikkelen als je er gewoon dag in dag uit mee gaat wandelen? Zelfs bij mijn Franse Bulldog was het verschil in winter- en zomervacht goed waar te nemen, en zo dik zag die er nu ook niet uit. Maar heb het haar nog nooit koud zien hebben.dagmar88 schreef:We leven niet 40 jaar geleden.Neeltje schreef:Hoe zo overtrokken? Ik begrijp nog steeds niet waarom tegenwoordig honden allemaal kleren aan moeten 'tegen de kou', ik zag 30 - 40 jaar geleden echt geen honden met kleren aan tegen de kou, hoogstens een regendekje. Hebben al die honden de laatste honderden jaren dan allemaal kou geleden???
Die van mij heeft geen wintervacht.
En heeft het wel koud.
Draagt daarbij een truitje om medische redenen
- meg1986
- Zeer actief
mijn hond heeft last van zijn vacht, hij heeft geen ondervacht, daarbij als hij in huis met een dikke vacht loopt staat hij constant te krabben. ik vind dit zielig, het lijkt dan wel obsesief te worden. om dit te voorkomen knippen we hem voor de winter kort. simpelweg omdat ik het niet vind kunnen om hem met een dikke vacht en jeuk te laten lopen. ga je dan naar buiten, tja dan heeft hij het koud.Neeltje schreef:En waarom zouden ze die nu niet ontwikkelen als je er gewoon dag in dag uit mee gaat wandelen? Zelfs bij mijn Franse Bulldog was het verschil in winter- en zomervacht goed waar te nemen, en zo dik zag die er nu ook niet uit. Maar heb het haar nog nooit koud zien hebben.dagmar88 schreef:We leven niet 40 jaar geleden.Neeltje schreef:Hoe zo overtrokken? Ik begrijp nog steeds niet waarom tegenwoordig honden allemaal kleren aan moeten 'tegen de kou', ik zag 30 - 40 jaar geleden echt geen honden met kleren aan tegen de kou, hoogstens een regendekje. Hebben al die honden de laatste honderden jaren dan allemaal kou geleden???
vroeger was alles anders, kon je brood voor een gulden kopen en gingen mensen anders om met hun honden. vroeger was het normaal dat je je hond met zijn neus door de plas haalde... tegenwoordig verafschuwen we dat... tja... als alles toen beter was moet je ook een lijn trekken...
bovendien zie ik het probleem niet om iets tegen die sneeuwballen te doen... zeker als hij daardoor geen plezier op wandelingen meer heeft. wel moet je dan goed kijken wat de beste oplossing is.
en ik vond je reactie overtrokken, misschien niet wat je zegt maar de manier waarop je het ventileerd. dat geef ik aan.
-
Neeltje
Nee, die geldt niet als voorbeeld voor de rest, maar echt, en ik meen dit echt serieus.
Als het om medische redenen is, prima, begrijp ik. Maar gewoon zo, nee, dat begrijp ik dus echt niet.
Als het om medische redenen is, prima, begrijp ik. Maar gewoon zo, nee, dat begrijp ik dus echt niet.
- Lisette1985
- Zeer actief
Sja als ik iets wil hebben om te verkleden dan koop ik wel een pop hoor... ik vind je reactie ook ietswat overdreven, ik moet toch lekker zelf weten wat ik met Bumba doe? Dat je je mening geeft, prima daar vraag ik tenslotte om maar ga er niet gelijk vanuit dat ik mijn hond als verkleedpop gebruik.
En ik heb het niet over 10 minuutjes door de sneeuw wandelen, ik ben rustig 1 tot 2 uur aan de wandel met Bumba in de sneeuw dus het leek me wel een idee.
En ik heb het niet over 10 minuutjes door de sneeuw wandelen, ik ben rustig 1 tot 2 uur aan de wandel met Bumba in de sneeuw dus het leek me wel een idee.
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- meg1986
- Zeer actief
Waarschijnlijk is Bumba net Boomertje, en stopt het plezier in lopen op het moment dat dit aan de hand is. Boom heeft bijvoorbeeld ook last van die sneeuwballen bij zijn buikje in dat geval... Ik denk datik dus op zoek ga naar een sluitend regenpakje dat alles afhoud en hem ook nog droog houd.. zodat hij geen last van ballen sneeuw heeft maar het ook niet doorweekt.. ik zit dan toch in de plastic stoffen te denken ipv wol..Lisette1985 schreef:Sja als ik iets wil hebben om te verkleden dan koop ik wel een pop hoor... ik vind je reactie ook ietswat overdreven, ik moet toch lekker zelf weten wat ik met Bumba doe? Dat je je mening geeft, prima daar vraag ik tenslotte om maar ga er niet gelijk vanuit dat ik mijn hond als verkleedpop gebruik.
Hoe denk je dat Bumba reageert als het om zijn poten nat blijft.. want die ballen worden waterig op een bepaald moment....
-
Neeltje
Ik geloof niet dat ik een woord verkeerd heb gezegd in mijn reactie.Lisette1985 schreef:Sja als ik iets wil hebben om te verkleden dan koop ik wel een pop hoor... ik vind je reactie ook ietswat overdreven, ik moet toch lekker zelf weten wat ik met Bumba doe? Dat je je mening geeft, prima daar vraag ik tenslotte om maar ga er niet gelijk vanuit dat ik mijn hond als verkleedpop gebruik.
En ja, ik wandel met mijn hond ook langer dan 10 minuten door de sneeuw en ja dan hangt ze ook vol met sneeuwklompen. En die halen we er onderweg af toe vanaf als ze in de weg zitten en anders thuis.
- Lisette1985
- Zeer actief
Bumba gaat mank lopen wanneer de sneeuwballen te groot worden en dan wil hij ook niet verder lopen inderdaad. Wol gaat het hem dus niet worden dus maar even verder denken wat het gaat worden.meg1986 schreef:Waarschijnlijk is Bumba net Boomertje, en stopt het plezier in lopen op het moment dat dit aan de hand is. Boom heeft bijvoorbeeld ook last van die sneeuwballen bij zijn buikje in dat geval... Ik denk datik dus op zoek ga naar een sluitend regenpakje dat alles afhoud en hem ook nog droog houd.. zodat hij geen last van ballen sneeuw heeft maar het ook niet doorweekt.. ik zit dan toch in de plastic stoffen te denken ipv wol..Lisette1985 schreef:Sja als ik iets wil hebben om te verkleden dan koop ik wel een pop hoor... ik vind je reactie ook ietswat overdreven, ik moet toch lekker zelf weten wat ik met Bumba doe? Dat je je mening geeft, prima daar vraag ik tenslotte om maar ga er niet gelijk vanuit dat ik mijn hond als verkleedpop gebruik.
Hoe denk je dat Bumba reageert als het om zijn poten nat blijft.. want die ballen worden waterig op een bepaald moment....
Bij zijn buik heeft hij het ook en daardoor moest hij vorige winter er ook s'nachts uit om te plassen.
De da raadde mij toen aan een jasje te gebruiken als er sneeuw ligt die zijn buik warm houdt zodat de kou niet op zijn buik slaat.
En toen ik die ging gebruiken hoefde Bumba niet meer te plassen s'nachts
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Ik vind het een leuk idee Lisette! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!
RIP Cena
- Lisette1985
- Zeer actief
Ja maar het word dus geen wol, iemand schreef al dat de sneeuw daar ook aan gaat PlakkenSannePP schreef:Ik vind het een leuk idee Lisette! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!
Ach misschien krijgen we deze winter wel helemaal geen sneeuw...
Groeit met een kus,
Groeit met een kus,
- [Sandra]
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse bulldog x Maltezer
Mijn ideeLisette1985 schreef:Ja maar het word dus geen wol, iemand schreef al dat de sneeuw daar ook aan gaat PlakkenSannePP schreef:Ik vind het een leuk idee Lisette! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!![]()
Ik heb vorig jaar wel geprobeerd om een paar oude sokken om Otto's pootjes te doen, maar dat was geen succes. Ik denk dat strakke nylon kousjes misschien soelaas kunnen bieden, ik denk dat de sneeuw daar niet aan blijft kleven. Teen eraf knippen, randjes insmeren met lijm of nagellak oid.

Groetjes,
Sandra
- SannePP
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Mechelse Herder-x-Border Collie en een Kretenzer Worsthond
- Contacteer:
Daar teken ik voor!Lisette1985 schreef:Ja maar het word dus geen wol, iemand schreef al dat de sneeuw daar ook aan gaat PlakkenSannePP schreef:Ik vind het een leuk idee Lisette! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!![]()
Zou de sneeuw ook blijven plakken aan katoen of acryl ofzo??
RIP Cena
- kipo
- Zeer actief
hey! ik hou wel van sneeuw,SannePP schreef:Daar teken ik voor!Lisette1985 schreef:Ja maar het word dus geen wol, iemand schreef al dat de sneeuw daar ook aan gaat PlakkenSannePP schreef:Ik vind het een leuk idee Lisette! Ik ben heel benieuwd naar het resultaat!!![]()
Zou de sneeuw ook blijven plakken aan katoen of acryl ofzo??
Het hondje van mijn ouders heeft dat ook heel erg, echt, zijn pootjes zien er 3 keer zo dik uit met al die sneeuw eraan en hij verzet geen stap meer. Onderweg eraf halen is niet te doen, op de eerste plaats doet dat pijn, bovendien doe je dan uren over een kort rondje.
Wij hebben overwogen (maar nog niet durven uitvoeren) om de pootjes gewoon kort te scheren als het sneeuwt, met al die klonten eraan heeft hij het ook niet meer warm. Als je voor sokken gaat, denk ik dat je glad moet hebben, wat zo min mogelijk vocht absorbeert, anders klontert de sneeuw daar wel weer aan vast.
- dagmar88
- Zeer actief
is een jas die ook over de poten komt voor jullie hondjes te warm?
- Reny
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Engelse Cocker Spaniel

Hier is Bob zijn vacht al behoorlijk kort en toch sneeuwballen die er een uur later ook nog inzitten. Tijdens het wandelen er niet uit te krijgen. En na een hoop geklier met lauw water redelijk eruit gaan. Gelukkig is dit alleen bij een bepaalde soort sneeuw en niet bij alle sneeuw zoals vorig jaar.
Marion heeft voor Bob 4 beenwarmers gemaakt die aan de bovenkant klitteband hebben en zo op zijn rug vastzitten (kruislings dus linksvoor aan rechtsachter).
Insmeren met cremespoeling hebben we trouwens ook geprobeerd en was bij Bob niet effectief.
En de groeten van de mannen 

- meg1986
- Zeer actief
Reny schreef:
Hier is Bob zijn vacht al behoorlijk kort en toch sneeuwballen die er een uur later ook nog inzitten. Tijdens het wandelen er niet uit te krijgen. En na een hoop geklier met lauw water redelijk eruit gaan. Gelukkig is dit alleen bij een bepaalde soort sneeuw en niet bij alle sneeuw zoals vorig jaar.
Marion heeft voor Bob 4 beenwarmers gemaakt die aan de bovenkant klitteband hebben en zo op zijn rug vastzitten (kruislings dus linksvoor aan rechtsachter).![]()
Insmeren met cremespoeling hebben we trouwens ook geprobeerd en was bij Bob niet effectief.
Heeft Bob ook een muts of oorwarmers?
- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
Hier liggen de jasjes ook al klaar en voor de pootjes wil ik ook nog iets verzinnen.
Zat ook te denken aan beenwarmertjes in boordsteek te breien van een acryl bolletje.
Denk dat je de sneeuwklonten gemakkelijker van zo'n beenwarmertje af haalt dan uit de haren.
Of bij de zeeman kindersokjes kopen en daar de teentjes van afknippen.
Kleine hondjes zitten met hun buikjes in de sneeuw en vlakbij de ijskoude grond,dat lijkt me niet goed ook.
Ik maak ze wel in de kleur van de pootjes,want om ze nou met felroze beenwarmertjes de straat op te sturen....nee,voor Diva witte en voor Lara bruine...mooi toch.
Gelukkig weten we nu veel meer dan vroeger,toen kregen de honden een pan aardappelen met jus te vreten,ook niet goed.
Zat ook te denken aan beenwarmertjes in boordsteek te breien van een acryl bolletje.
Denk dat je de sneeuwklonten gemakkelijker van zo'n beenwarmertje af haalt dan uit de haren.
Of bij de zeeman kindersokjes kopen en daar de teentjes van afknippen.
Kleine hondjes zitten met hun buikjes in de sneeuw en vlakbij de ijskoude grond,dat lijkt me niet goed ook.
Ik maak ze wel in de kleur van de pootjes,want om ze nou met felroze beenwarmertjes de straat op te sturen....nee,voor Diva witte en voor Lara bruine...mooi toch.
Gelukkig weten we nu veel meer dan vroeger,toen kregen de honden een pan aardappelen met jus te vreten,ook niet goed.

- Henriette
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Yorkshire, Dwergteckel en Lhasa Apso
Ach gut...dat wil je toch niet!!!Reny schreef:
Marion heeft voor Bob 4 beenwarmers gemaakt die aan de bovenkant klitteband hebben en zo op zijn rug vastzitten (kruislings dus linksvoor aan rechtsachter).![]()
Goed idee met dat klitteband.