Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Diarree en veel eten. Update: bij de DA geweest
Moderator: moderatorteam
- Lin-C
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): X Russische Toy Terriër
- Aantal honden: 1
Diarree en veel eten. Update: bij de DA geweest
Twee weken geleden had Semmy s avonds ineens diarree, zo heftig dat hij het ook niet kon ophouden en in huis had gedaan. Dit bleef de hele avond zo en ik ben de volgende ochtend (zaterdagochtend) met hem naar de dierenarts gegaan. De dierenarts zei dat het een darminfectie was, ik kreeg licht verteerbaar voer mee, diarreeverdikkers en antibiotica. Ik heb de hele kuur afgemaakt, het leek hierna ook weer goed te gaan.
Vanaf het moment dat hij voor het eerst diarree had heb ik hem alleen brokken gegeven, normaal kreeg hij altijd smuldier met daarnaast soms nog wat brokken. Ik had het idee dat de brokken misschien wat lekkerder waren voor zijn lijf. Vanaf de tijd dat we bij de dierenarts zijn geweest eet Sem heel veel, hij eet vrijwel meteen zijn bak leeg, iets wat hij eerst nooit deed. Wanneer ik dan weer voer in zijn bak doe gaat hij meteen weer eten. Ook eet hij z'n kauwkluifjes veel sneller/gulziger op, een kluif waar hij normaal ruim een week mee doet is nu binnen een paar dagen op.
Probleem is dus dat hij nu weer diarree heeft, sinds gister eigenlijk weer. Hij poept een paar keer achter elkaar tijdens een wandeling, eerst is het slap en licht van kleur, daarna wordt het steeds dunner tot echt waterdun. Het veel eten blijft hij doen.
Is het misschien mogelijk dat hij zoveel eet doordat hij voedingsstoffen tekort komt (omdat hij even geen smuldier) heeft gekregen?
Ik ga morgen sowieso de dierenarts bellen voor een afspraak maar vroeg me af of jullie misschien enig idee hadden wat er aan de hand kan zijn? Suggesties voor voer? Andere tips?
Vanaf het moment dat hij voor het eerst diarree had heb ik hem alleen brokken gegeven, normaal kreeg hij altijd smuldier met daarnaast soms nog wat brokken. Ik had het idee dat de brokken misschien wat lekkerder waren voor zijn lijf. Vanaf de tijd dat we bij de dierenarts zijn geweest eet Sem heel veel, hij eet vrijwel meteen zijn bak leeg, iets wat hij eerst nooit deed. Wanneer ik dan weer voer in zijn bak doe gaat hij meteen weer eten. Ook eet hij z'n kauwkluifjes veel sneller/gulziger op, een kluif waar hij normaal ruim een week mee doet is nu binnen een paar dagen op.
Probleem is dus dat hij nu weer diarree heeft, sinds gister eigenlijk weer. Hij poept een paar keer achter elkaar tijdens een wandeling, eerst is het slap en licht van kleur, daarna wordt het steeds dunner tot echt waterdun. Het veel eten blijft hij doen.
Is het misschien mogelijk dat hij zoveel eet doordat hij voedingsstoffen tekort komt (omdat hij even geen smuldier) heeft gekregen?
Ik ga morgen sowieso de dierenarts bellen voor een afspraak maar vroeg me af of jullie misschien enig idee hadden wat er aan de hand kan zijn? Suggesties voor voer? Andere tips?
Laatst gewijzigd door Lin-C op 14 nov 2011 16:25, 1 keer totaal gewijzigd.
- Lin-C
- Zeer actief
Re: Diarree en veel eten
Dat zei mijn vriend ook al. Geen idee, ik heb geen ervaring met lintwormen.Nanna schreef:Lintworm?
- Lin-C
- Zeer actief
Ja, doe ik.Nanna schreef:Als je nou weer naar de DA gaat neem dan wat verse ontlasting van je hondje mee.
Heb er alleen niet echt een geschikt potje voor.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bouviers en grote poedels.
Kwak je het in een boterham zakje toch.??Lin-C schreef:Ja, doe ik.Nanna schreef:Als je nou weer naar de DA gaat neem dan wat verse ontlasting van je hondje mee.![]()
Heb er alleen niet echt een geschikt potje voor.![]()
Wat je zegt ben je zelfffff 

- Lin-C
- Zeer actief
Nanna schreef:Of in de soep-opscheplepelbouvierpoedel schreef:Kwak je het in een boterham zakje toch.??Lin-C schreef:Ja, doe ik.Nanna schreef:Als je nou weer naar de DA gaat neem dan wat verse ontlasting van je hondje mee.![]()
Heb er alleen niet echt een geschikt potje voor.![]()
En maar meuren in de wachtkamer
Da's een goeie.
- Lin-C
- Zeer actief
Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?
- Knoeppie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Beagle
Pillen neem ik aan?Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?
Groetjes Michaëla en Knoeppie

-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Moet je het eruit zuigen oraal.Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?

- Lin-C
- Zeer actief
bouvierpoedel schreef:Moet je het eruit zuigen oraal.Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?
- renee-uk
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): duitse herder
rectaal zuigen gaat wat moeilijk hèbouvierpoedel schreef:Moet je het eruit zuigen oraal.Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- Lin-C
- Zeer actief
Heb het allemaal ook even opgezocht via google, ben er alleen niet veel wijzer van geworden. Op internet staat vaak de worminfecties vaak symptoomloos zijn?! Ik ga morgen maar gewoon bellen om een afspraak te maken bij de DA.
-
bouvierpoedel
- Zeer actief
Je hebt toch ook zuigmachines.?renee-uk schreef:rectaal zuigen gaat wat moeilijk hèbouvierpoedel schreef:Moet je het eruit zuigen oraal.Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?
Dus gewoon de lipjes op het rectale gebied en inademen maar.
Net zolang en hard dat je wat door je strot voelt kietelen.

- renee-uk
- Zeer actief
da's dus oraalbouvierpoedel schreef:Je hebt toch ook zuigmachines.?renee-uk schreef:rectaal zuigen gaat wat moeilijk hèbouvierpoedel schreef:Moet je het eruit zuigen oraal.Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?![]()

you can never replace the dogs you've lost, but you can always find a new one to love
- renee-uk
- Zeer actief
da's dus oraalbouvierpoedel schreef:Je hebt toch ook zuigmachines.?renee-uk schreef:rectaal zuigen gaat wat moeilijk hèbouvierpoedel schreef:Moet je het eruit zuigen oraal.Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?![]()
zuigen doe je met je mond, niet met je kont

- Lin-C
- Zeer actief
Hallo, ik zit hier een heel serieus topic te openen over mijn zieke, zieluge hondje en jij maakt het helemaal belachelijk.bouvierpoedel schreef:Je hebt toch ook zuigmachines.?renee-uk schreef:rectaal zuigen gaat wat moeilijk hèbouvierpoedel schreef:Moet je het eruit zuigen oraal.Lin-C schreef:Als het nou een lintworm blijkt te zijn, wat kan daar dan zoal aan gedaan worden?![]()
- Lin-C
- Zeer actief
Ja, altijd. Voortaan pb ik jou wel meteen, heb niks aan de rest.Nanna schreef:Ik ben tenminste altijd serieus
Gewoon een afspraak maken bij de DA en wat poep van je hondje meenemen. Als het wormen zijn is dat snel genoeg te constateren onder de microscoop.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
Als hij wormen heeft krijg ie gewoon een ontwormingskuur en dan is het goed.
- Lin-C
- Zeer actief
We zijn net terug van de dierenarts; Ze denkt aan een tekort aan verteringsenzymen, dit houdt dan in dat zijn alvleesklier deze niet of te weinig aanmaakt. Ik had ontlasting meegenomen en deze wordt opgestuurd, ze gaan eerst testen op bovengenoemde. Ik kon de ontlasting ook meteen op 'alles' laten testen maar dan waren we € 500,- kwijt, eerst dit maar even testen dus. Als het goed is krijgen we deze week nog de uitslag.
- Lin-C
- Zeer actief
Dat begrijp ik.Echo schreef:Als hij wormen heeft krijg ie gewoon een ontwormingskuur en dan is het goed.
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Lin-C
- Zeer actief
Dank jeEcho schreef:Klik!
Hier een overzicht van verschillende medicijnen en tegen welke wormen ze wel/niet werken.