Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Huisdieren verzekering
Moderator: moderatorteam
- Echo
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Toy Poedel
- Aantal honden: 1
Huisdieren verzekering
Ik ben mij momenteel een beetje aan het oriënteren op de verschillende dierenverzekeringen en het nut ervan. Heb al wel gelezen dat je net zo goed een potje kunt maken waar je elke maand wat in stopt. Maar ik heb geen bijzonder hoog inkomen en ben bang dat als er iets ernstigs gebeurt ik het niet kan betalen. Ik zie wel eens kosten van 2000 euro langskomen. Dan moet je maar net genoeg gespaard hebben.
Welke verzekeringen bevallen goed? De hond die ik waarschijnlijk krijg is een klein hondje van 6 jaar (toy poedel). Voor zover ik weet heeft hij geen kwalen.
Welke verzekeringen bevallen goed? De hond die ik waarschijnlijk krijg is een klein hondje van 6 jaar (toy poedel). Voor zover ik weet heeft hij geen kwalen.
- Minhie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Akita
Re: Huisdieren verzekering
Ik heb me net laten verzekeren bij Pet plan. Hoorde van andere mensen goede ervaringen.

-
Sanner
- Zeer actief
Ik had Jamie bij petplan verzekerd. Na een jaar heb ik het eigenlijk weer stopgezet.
Hier staat wel veel info;
http://www.vergelijkdierenverzekering.n ... rzekering/
Hier staat wel veel info;
http://www.vergelijkdierenverzekering.n ... rzekering/
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
ik heb nog de oude proteq maar ik denk dat ik daar vanaf ga stappen. Ik vind de prijsstijging onwijs hoog bij het aansluiten van de volgende verzekering/jaren, we hebben van 5 jr aangeschaft. (van 25 euro naar iets van 44 euro p/m) maar wel tevreden over het uitkeren
Maar er zijn volgens mij wel veel van dit soort topics
Maar er zijn volgens mij wel veel van dit soort topics

- marian*
- Erelid
- Mijn ras(sen): Drentsche Patrijshond
- Contacteer:
Ik heb Kiki verzekerd bij het Kruidvat (=Aegon) en dat bevalt tot nog toe goed,maar heb er ook nog niet veel ervaring mee.
Er zijn op dit forum al diverse topics hierover en daar staat veel te lezen.Ook over plotseling verhoogde premies en veranderde polissen.
Er zijn op dit forum al diverse topics hierover en daar staat veel te lezen.Ook over plotseling verhoogde premies en veranderde polissen.

Uit het oog maar nooit uit het hart
Max 24/8/'94-11-4-'11,Bente 27/4/'99-23/11/'10
- Echo
- Zeer actief
@Sanner: waarom heb jij toen je verzekering weer stopgezet?
@ de rest: ik moet wat duidelijker zijn. Ik bedoelde of het wel nut heeft om een verzekering af te sluiten voor mij. Maak ik mezelf bang dat er iets ergs gebeurd en dat ik het dan niet kan betalen of is het toch echt wel nodig?
Ik zal de andere topics eens opzoeken en daar ook in lezen. Maar er verandert zo veel en snel dat het me niet verbaast als sommige van die info alweer verouderd is.
@ de rest: ik moet wat duidelijker zijn. Ik bedoelde of het wel nut heeft om een verzekering af te sluiten voor mij. Maak ik mezelf bang dat er iets ergs gebeurd en dat ik het dan niet kan betalen of is het toch echt wel nodig?
Ik zal de andere topics eens opzoeken en daar ook in lezen. Maar er verandert zo veel en snel dat het me niet verbaast als sommige van die info alweer verouderd is.
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dat is een afweging die je voor jezelf moet maken.Ik heb met de vorige honden de afgelopen jaren zo veel dierenartskosten gehad dat ik Kiki heb verzekerd vanaf dat ze hier kwam.Echo schreef: @ de rest: ik moet wat duidelijker zijn. Ik bedoelde of het wel nut heeft om een verzekering af te sluiten voor mij. Maak ik mezelf bang dat er iets ergs gebeurd en dat ik het dan niet kan betalen of is het toch echt wel nodig?
In Max en Bente's jonge jaren waren er zo veel uitsluitingen dat het geen nut had maar nu is dat anders en is de premie lager dan zo'n 17 jaar geleden.

-
Sanner
- Zeer actief
Ja omdat ik ook twijfelde of het wel nut had. Ik vind het allemaal ook een beetje geldklopperij. Natuurlijk ben je blij als je je hond verzekerd hebt en er gebeurd iets. Maarja, die gok neem ik dan maar. Vind het niet nodig om heel haar leven voor niks te betalen.
-
Muk
Het is altijd afwachten of een verzekering nut heeft of niet. Dat weet je nooit van te voren (helaas
).
Zo hebben wij onze vorige Newfoundlander laten verzekeren bij Petplan. Niet dat wij (toen wij hem in huis kregen) dachten dat dat nodig was, maar ja, kwaad kan het ook niet. Achteraf was het heel gunstig dat wij hem hebben laten verzekeren. Jaarlijks hadden wij ruim 1500 euro aan da kosten en dan is een verzekering wel heel prettig.
Dus wij hebben onze huidige herplaatser ook laten verzekeren bij Petplan. Het was even afwachten of het wel kon (want hij is 10 jaar), maar gelukkig kon het. Zoals het er nu naar uitziet is zijn gestel veel gezonder en als dit zo doorgaat zijn de dierenartskosten minimaal. Kortom, nu kost het ons alleen maar geld. Maar goed, dat is het leven. Vooraf weet je nooit of het wat is, maar wij verzekeren standaard al onze honden. Want stel dat je gezonde hond ineens een vreselijk dure operatie nodig heeft, dan ben je blij dat dit vergoed wordt. Ik denk dat het sparen hier niet tegenop kan.
Oja, castratie / sterilisatie en de entingen laat ik nooit verzekeren. Daar betaal je veel extra geld voor en dat is het mij niet waard. Ook niet als ik een jonge hond in huis zou nemen.
Zo hebben wij onze vorige Newfoundlander laten verzekeren bij Petplan. Niet dat wij (toen wij hem in huis kregen) dachten dat dat nodig was, maar ja, kwaad kan het ook niet. Achteraf was het heel gunstig dat wij hem hebben laten verzekeren. Jaarlijks hadden wij ruim 1500 euro aan da kosten en dan is een verzekering wel heel prettig.
Dus wij hebben onze huidige herplaatser ook laten verzekeren bij Petplan. Het was even afwachten of het wel kon (want hij is 10 jaar), maar gelukkig kon het. Zoals het er nu naar uitziet is zijn gestel veel gezonder en als dit zo doorgaat zijn de dierenartskosten minimaal. Kortom, nu kost het ons alleen maar geld. Maar goed, dat is het leven. Vooraf weet je nooit of het wat is, maar wij verzekeren standaard al onze honden. Want stel dat je gezonde hond ineens een vreselijk dure operatie nodig heeft, dan ben je blij dat dit vergoed wordt. Ik denk dat het sparen hier niet tegenop kan.
Oja, castratie / sterilisatie en de entingen laat ik nooit verzekeren. Daar betaal je veel extra geld voor en dat is het mij niet waard. Ook niet als ik een jonge hond in huis zou nemen.
- Echo
- Zeer actief
De hond die ik naar alle waarschijnlijkheid zal krijgen is al gecastreerd dus dat scheelt.
Hier even een ander topic (zodat ik hem later weer kan vinden):
viewtopic.php?f=15&t=220723&hilit=verzekering
Hier even een ander topic (zodat ik hem later weer kan vinden):
viewtopic.php?f=15&t=220723&hilit=verzekering
- Echo
- Zeer actief
Ik heb er nog eens over nagedacht en wat online gelezen bij de verschillende verzekeringsmaatschappijen. Ik denk dat ik het niet doe en wel om de volgende redenen:
- er wordt maximaal 2000-3000 euro uitgekeerd per jaar. Voor echt hoge kosten ben je dus zoiezo al niet gedekt.
- ontwormen en vaccinaties en gewone consulten worden vaak ook niet vergoed
Dan zie ik er nog weinig nut in. Heeft iemand misschien een site waar een lijst met ongeveer de prijzen van verschillende handelingen bij dierenartsen? Ik weet dat dit verschilt per dierenarts maar ben toch benieuwd.
Maar aan de andere kant...Het is zou voor aankomend jaar ong 14 euro per maand zijn, dat is 168 euro per jaar.
Dat valt op zich heel erg mee. Maar dan zou ik graag een verzekering hebben die ook na 7 jaar (dus niet proteq) verzekert en eentje die inentingen en consults verzekerd.
Weet een van jullie zo'n verzekering?
- er wordt maximaal 2000-3000 euro uitgekeerd per jaar. Voor echt hoge kosten ben je dus zoiezo al niet gedekt.
- ontwormen en vaccinaties en gewone consulten worden vaak ook niet vergoed
Dan zie ik er nog weinig nut in. Heeft iemand misschien een site waar een lijst met ongeveer de prijzen van verschillende handelingen bij dierenartsen? Ik weet dat dit verschilt per dierenarts maar ben toch benieuwd.
Maar aan de andere kant...Het is zou voor aankomend jaar ong 14 euro per maand zijn, dat is 168 euro per jaar.
Dat valt op zich heel erg mee. Maar dan zou ik graag een verzekering hebben die ook na 7 jaar (dus niet proteq) verzekert en eentje die inentingen en consults verzekerd.
Laatst gewijzigd door Echo op 11 nov 2011 16:03, 1 keer totaal gewijzigd.
- Minhie
- Zeer actief
Nou ja.. Kaiyou had een verstopping. Dat moest eruit, en wel op zondag. Laten we zeggen dat het een bedrag was van 4 cijfers. Dat was met een verzekering toch weer 4-5 jaar.. 

- Stevie Ray
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mixje gelijkend op een Markiesje (maar dan wat groter)
Hollandse Herder Langhaar - Locatie: Grootebroek
- Contacteer:
Ik was jaren verzekerd bij Proteq, maar die hebben dit jaar hun premies idioot omhoog gegooid. Ik heb er een dagtaak van gemaakt om alle verzekeringen met elkaar te vergelijken, ik heb honden en katten. Ik maakte een spreadsheet en keek naar de prijs maar ook naar de dekking natuurlijk. Ik kwam op Kruitvat uit. Ben een paar maanden bij hun nu. Bij hun is het wel zo dat je 35 euro zelf betaald per declaratieformulier, dus ik spaar de declaraties op en stuur ze in 1 keer in. Bij de meeste betaal je 20% van de rekening zelf. Ik was dan duurder uit. Kruitvat is het voor mij dus, waar vaccinaties en ontwormen wel (gedeeltelijk) vergoed worden trouwens. En je kan elk moment opzeggen. Bij Proteq zat ik er steeds 5 jaar aan vast!!!
Succes met je zoektocht. Pas wel op voor de zogenaamde vergelijk sites!! Die laten steeds dezelfde 4 verzekeraars zien, die tegelijkertijd ook de sponsoren zijn van de site.....duh!!!
Succes met je zoektocht. Pas wel op voor de zogenaamde vergelijk sites!! Die laten steeds dezelfde 4 verzekeraars zien, die tegelijkertijd ook de sponsoren zijn van de site.....duh!!!
- Stevie Ray
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): mixje gelijkend op een Markiesje (maar dan wat groter)
Hollandse Herder Langhaar - Locatie: Grootebroek
- Contacteer:
Geldklopperij? Je hebt toch zelf ook een zorgverzekering?? Je krijgt waar je voor betaald. Goed lezen naar de voorwaarden.Sanner schreef:Ja omdat ik ook twijfelde of het wel nut had. Ik vind het allemaal ook een beetje geldklopperij. Natuurlijk ben je blij als je je hond verzekerd hebt en er gebeurd iets. Maarja, die gok neem ik dan maar. Vind het niet nodig om heel haar leven voor niks te betalen.
- Echo
- Zeer actief
Stevie Ray, kun je mij dat spreadsheetje misschien mailen? Ik kan je per pb wel even mijn mail adres geven.
Dat die vergelijksites ook niet helemaal zuiver zijn had ik al door.
Kruidvat is dan misschien wel wat. Had jij destijds ook naar Hema gekeken? Daar kost het ongeveer net zoveel en vergoeden ze tot 3000 e. Daar is nu 10% korting (tot 4 dec, dus heb ik helaas niks meer aan).
Dat die vergelijksites ook niet helemaal zuiver zijn had ik al door.
Kruidvat is dan misschien wel wat. Had jij destijds ook naar Hema gekeken? Daar kost het ongeveer net zoveel en vergoeden ze tot 3000 e. Daar is nu 10% korting (tot 4 dec, dus heb ik helaas niks meer aan).
- Echo
- Zeer actief
minhie schreef:Nou ja.. Kaiyou had een verstopping. Dat moest eruit, en wel op zondag. Laten we zeggen dat het een bedrag was van 4 cijfers. Dat was met een verzekering toch weer 4-5 jaar..
Ik begrijp het niet zo goed, wat bedoel je met die 4-5 jaar?
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Kijk eens naar die van het Kruidvat.Voor Kiki heb ik de basis+het aanvullende pakket waarbij dan de helft of zo van een castratie of sterilisatie betaald wordt.Echo schreef:Maar dan zou ik graag een verzekering hebben die ook na 7 jaar (dus niet proteq) verzekert en eentje die inentingen en consults verzekerd.
Ik weet niet hoe het voor een 7-jarig hondje van een klein ras is maar volgens mij is de premie voor het basispakket €10,- per maand.
Heb jij ineens €2000,- paraat als je hond geopereerd moet worden?

- Minhie
- Zeer actief
Nou ja zo'n verzekering is, wat 200 euro per jaar? + dat je eigen bijdrage moet betalen en niet alles verzekerd is, dat is dan ongeveer 4-5-6 jaar dat ik hem verzekerd had kunnen hebben.Echo schreef:minhie schreef:Nou ja.. Kaiyou had een verstopping. Dat moest eruit, en wel op zondag. Laten we zeggen dat het een bedrag was van 4 cijfers. Dat was met een verzekering toch weer 4-5 jaar..
Ik begrijp het niet zo goed, wat bedoel je met die 4-5 jaar?

-
Muk
Ik betaal 35 euro per maand (grote en heel oude hond van 10 jaar) en daar heb ik geen spijt van. De laatste kosten van onze vorige hond waren ruim 2400 euro (maagtorsie operatie, 4 dagen opname in de dierenkliniek inclusief het weekend en de medicijnen). Echt, maandelijks een 10 tje opzij leggen helpt schiet dan niet op als je dat zou doen. bij Petplan moet je overigens wel eerst zelf de dierenarts betalen en dan stuur je de rekening(en) op ter vergoeding. Dus dat is best pittig bij zulke bedragen.marian* schreef:Kijk eens naar die van het Kruidvat.Voor Kiki heb ik de basis+het aanvullende pakket waarbij dan de helft of zo van een castratie of sterilisatie betaald wordt.Echo schreef:Maar dan zou ik graag een verzekering hebben die ook na 7 jaar (dus niet proteq) verzekert en eentje die inentingen en consults verzekerd.
Ik weet niet hoe het voor een 7-jarig hondje van een klein ras is maar volgens mij is de premie voor het basispakket €10,- per maand.
Heb jij ineens €2000,- paraat als je hond geopereerd moet worden?
@Echo
Jij vindt een maximale jaarvergoeding van 2000 tot 3000 euro erg weinig, maar eerlijk gezegd zijn er maar ontzettend weinig honden die zulke bedragen redden. Zeker met een kleiner ras zit je daar echt niet snel aan.
- Echo
- Zeer actief
Okay Muk, wat zou jij dan doen voor een 6 jarige kleine toy poedel zonder al bekende afwijkingen?
@marian*: 2000 euro kan ik zo bij elkaar krijgen als ik even mijn studiegeld omhoog zet. Ik leen het liefst zo min mogelijk maar in noodgevallen kan ik dat zo krijgen.
Ik zit nog steeds te twijfelen.
De premie bij Kruidvat zou 13,71 per maand zijn. Dat is dus niet zoveel. Echter bij Kruidvat kun je ook maar tot 8 jaar oud een hond verzekeren. Dus dan heb ik nog twee jaar een verzekering en kan ik weer op zoek naar een ander. Maarja, na 8 jaar vraag ik me ook af hoeveel je nog moet doen om een hond te laten leven. Chemo en transplantatie enzo zou ik zoiezo nooit doen bij een oudere hond (hoewel toy poedels natuurlijk makkelijk de 15 halen).
Hier wat verschillende prijslijsten van dierenartsen: http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Tarieven/body_tarieven.html
@marian*: 2000 euro kan ik zo bij elkaar krijgen als ik even mijn studiegeld omhoog zet. Ik leen het liefst zo min mogelijk maar in noodgevallen kan ik dat zo krijgen.
Ik zit nog steeds te twijfelen.
De premie bij Kruidvat zou 13,71 per maand zijn. Dat is dus niet zoveel. Echter bij Kruidvat kun je ook maar tot 8 jaar oud een hond verzekeren. Dus dan heb ik nog twee jaar een verzekering en kan ik weer op zoek naar een ander. Maarja, na 8 jaar vraag ik me ook af hoeveel je nog moet doen om een hond te laten leven. Chemo en transplantatie enzo zou ik zoiezo nooit doen bij een oudere hond (hoewel toy poedels natuurlijk makkelijk de 15 halen).
Hier wat verschillende prijslijsten van dierenartsen: http://www.dierenkliniekdetoren.nl/Tarieven/body_tarieven.html
- marian*
- Erelid
- Contacteer:
Dan ben je dat dus wie weet hoe lang aan het afbetalen.Echo schreef:Okay Muk, wat zou jij dan doen voor een 6 jarige kleine toy poedel zonder al bekende afwijkingen?
Maar het is een afweging die je echt zelf moet maken.

- Echo
- Zeer actief
Afbetalen moet ik zoiezo dus die 2000 e meer of minder daar kan ik me niet zo druk om maken.
Maar nu ik zo een beetje rondkijk denk ik toch dat het slim is een verzekering te nemen. Het is niet zo duur en het loopt voor 1 jaar. Waarschijnlijk neem ik die dan bij de Kruidvat, en dan 1x per jaar de declaraties doen.
Ik kan na het jaar altijd nog kijken of ik het wat vind of niet.
En als je beestje ouder dan 8 is, ja dan moet ik nog even kijken wat ik doe.
Maar nu ik zo een beetje rondkijk denk ik toch dat het slim is een verzekering te nemen. Het is niet zo duur en het loopt voor 1 jaar. Waarschijnlijk neem ik die dan bij de Kruidvat, en dan 1x per jaar de declaraties doen.
Ik kan na het jaar altijd nog kijken of ik het wat vind of niet.
En als je beestje ouder dan 8 is, ja dan moet ik nog even kijken wat ik doe.
-
jacq1970
- Zeer actief
- Contacteer:
Ik heb Bowie verzekerd bij petplan en ben daar erg tevreden over, ik heb een eigen risico van 35 euro per jaar en de rest wordt vergoedt.
Ook preventieve behandelingen als entingen en vlooien/teken behandelingen worden deels vergoedt, je mag die inleveren tot een maximaal bedrag..
Ik heb Bowie verzekerd omdat ik toen nog 2 andere honden had die beide ouder waren en niet helemaal gezond en die 2 waren niet verzekerd, die betaalde ik uit de spaarpot en een 3e kon de spaarpot niet trekken zeg maar.
Soms denk ik wel dat ik stop met de verzekering maar als ik dan kennissen hoor over hun da kosten dan denk ik.. laat maar....ik betaal de verzekering wel, mocht ik ooit voor zulke kosten komen testaan dan is dat in ieder geval echt geen probleem.
Ook preventieve behandelingen als entingen en vlooien/teken behandelingen worden deels vergoedt, je mag die inleveren tot een maximaal bedrag..
Ik heb Bowie verzekerd omdat ik toen nog 2 andere honden had die beide ouder waren en niet helemaal gezond en die 2 waren niet verzekerd, die betaalde ik uit de spaarpot en een 3e kon de spaarpot niet trekken zeg maar.
Soms denk ik wel dat ik stop met de verzekering maar als ik dan kennissen hoor over hun da kosten dan denk ik.. laat maar....ik betaal de verzekering wel, mocht ik ooit voor zulke kosten komen testaan dan is dat in ieder geval echt geen probleem.
- Xena98
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Sheltie, Schotse herder
- Aantal honden: 3
- Contacteer:
Mijn beide honden zijn verzekerd bij Protecq. En wat ben ik blij dat ik ze verzekerd heb, zeker toen Pipra geopereerd moest worden aan haar hielpees. Alles minus 19% werd snel vergoed!
Mijn binnenhuis levende katten heb ik niet verzekerd. Daar heb ik een spaarpotje voor.
Mijn binnenhuis levende katten heb ik niet verzekerd. Daar heb ik een spaarpotje voor.
Groetjes, Anne, de honden Salina, Pipra en Cayenne, en de katten Joshua en Jamie.
- dagmar88
- Zeer actief
Pluis was verzekerd bij Proteq.
Erg netjes met hun service en wij waren maar wat blij dat die verzekering er was
Erg netjes met hun service en wij waren maar wat blij dat die verzekering er was
-
Neeltje
Mijn vorige hond was bij Proteq verzekerd, niets dan goeds over hun, behalve de gestegen prijzen. Yentle is nu bij de Hema verzekerd. Met een jonge hond denk je ook die voorlopig niet nodig te hebben, niets is minder waar, ze brak van de zomer haar pootje. Uiteindelijke kosten: €1600. Ik declareer het nu in twee keer (omdat ik de twee operatie niet verwacht had), dus eigen bijdragen €90. Anders had ik maar € 45 hoeven te betalen als ik het in een keer had gedeclareerd.
Met lenen wordt het wel een hele dure aangelegenheid, maar goed, dat moet je zelf beslissen.
Met lenen wordt het wel een hele dure aangelegenheid, maar goed, dat moet je zelf beslissen.
- dagmar88
- Zeer actief
Precies... Sommige dingen verwacht je gewoon niet.Neeltje schreef:Met een jonge hond denk je ook die voorlopig niet nodig te hebben, niets is minder waar.
Met Pluis hebben we geen seconde hoeven nadenken over weekend tarieven of onderzoeken.
Het is vreselijk naar dat hij zo jong is overleden; maar ook met ons beperkt budget hebben we hem de best mogelijke zorg kunnen geven...
- Echo
- Zeer actief
Noujah de lening die ik heb is via DUO (studiefinanciering). Ik probeer altijd nzo min mogelijk te lenen maar soms kan het niet anders. Van alleen de basis + aanvullende beurs kan ik niet rondkomen. Ik krijg dan wel wat van mijn ouders maar niet wat ze volgens DUO zouden moeten betalen. Ik heb namelijk nog een zus die studeert en die eigenlijk niet meer betaald hoeft te worden door mijn ouders (volgens DUO dan). Maarja dat is in de praktijk natuurlijk wel anders.
Dus lenen moet vaak wel, en ik geef echt niet veel uit aan kleding en weet ik het. Ik heb wel een redelijk luxe kamer naar na 3 jaar op een hokje te leven ben je daar ook wel aan toe (heb nog steeds gedeelde keuken en badkamer).
Ik vind het alleen zo jammer dat nadat je hond 8 is je hem bijna nergens meer kan verzekeren. Kan dit bij petplan en Hema nog wel?
Ik denk dat ik voor aankomend jaar gewoon de Kruidvat verzekering neem. Zoiezo wil ik een chip laten zetten (als hij die nog niet heeft) en een checkup.
Dus lenen moet vaak wel, en ik geef echt niet veel uit aan kleding en weet ik het. Ik heb wel een redelijk luxe kamer naar na 3 jaar op een hokje te leven ben je daar ook wel aan toe (heb nog steeds gedeelde keuken en badkamer).
Ik vind het alleen zo jammer dat nadat je hond 8 is je hem bijna nergens meer kan verzekeren. Kan dit bij petplan en Hema nog wel?
Ik denk dat ik voor aankomend jaar gewoon de Kruidvat verzekering neem. Zoiezo wil ik een chip laten zetten (als hij die nog niet heeft) en een checkup.
-
Muk
Verzekeren, want lenen is helemaal niks.Echo schreef:Okay Muk, wat zou jij dan doen voor een 6 jarige kleine toy poedel zonder al bekende afwijkingen?
En bij Petplan (maar dat heb ik al meerdere malen gezegd) kun je oudere honden ook verzekeren. Mijn huidige hond is 10 (erg oud voor dat ras) en ik heb hem toch bij Petplan kunnen verzekeren. Meestal mag je ze tot een bepaalde leeftijd in de verzekering onderbrengen. Dus een hond van 7 (als dat de grens is) nemen ze nog wel aan, maar als je die een jaar later zou willen verzekeren niet. Maar zolang je hond eenmaal in de verzekering zit, maakt de leeftijd niets uit. Ook al wordt die 20, dan nog blijft de hond verzekerd.
- Echo
- Zeer actief
Okay ik zal even gaan mailen met Kruidvat en Hema hoe ze dat daar doen. Misschien hebben ze een soortgelijke regeling. Ik ga ook even goed Hema, Kruidvat en Petplan vergelijken. Volgens mij zijn dat toch de beste opties.