Gringo is zoals een paar van jullie nog wel zullen weten de Duitse herder van mijn ouders.
Hij heeft dezelfde vader als Kenji , ze zijn dus halfbroer en halfzus.
Kenji is 3 maanden ouder dan Gringo en van begin af aan zijn ze de beste vriendjes.
Gringo is in september 4 jaar geworden.
Het begon dus al toen hij 8 wkn oud was . Ze kwamen thuis met een pupje dat als je zei dat hij 4 wkn was ik het ook nog geloofd zou hebben.
Hij was zeker de helft van Kenji op die leeftijd , en woog 1.8 kg ( een duitse herder op 8 wkn hoort toch wel tussen de 6 en 8 kg te zitten )
Meteen was het bal, beesje zat vol aan de schijterij.
Gelukkig hebben ze hem meteen van het voer wat hij bij de fokker kreeg afgehaald ( happy dog en daar kan hij dus niet tegen ) en hem op de proplan puppy zalm en duck uitmuntend gezet.
Binnen een paar dagen zag je hem helemaal opknappen.
Afijn, hij krijgt nu alleen nog maar proplan zalm en rijst , met een paar keer per week smuldier enkelvoudig ( vlees,pens of kip )
Maar daar bleef het niet bij , want mn ouders hebben zo'n beetje een abbonement op de dierenarts
Dan heeftie weer een darminfectie , dan is t weer gewoon de schijterij wat niet over gaat enz enz
In mei is hij een paar weken hier geweest omdat mijn ouders op vakantie gingen
Omdat ik met Ditch ging rontgenen hadden ze gevraagd of ik Gringo ook meteen wilde meenemen.
De vader van Kenji en Gringo heeft een hoop shit gegeven, denk aan versch. nesten met hd , slecht vachten, allergieen ( daar is Gringo er ook 1 van zij het in lichte mate ) enz.
Kenji heeft ook hd en wij hadden het vermoeden dat Gringo het ook zou hebben.
Zo heeft hij bijv nooit gesprongen , bij een botsing met Kenji was hij degene die het uitgilde en een dag slecht liep met zn achterpoten enz.
Afijn , het vermoeden bleek juist. De foto's zijn niet opgestuurd maar het zou zeker te weten een D worden en hij heeft er artrose bij.
Meteen gestart met glucosamine choidrotine & msm , vitamine c1000 en primeval.
Dat ging harstikke goed en mijn ouders waren blij dat ze eens een tijdje niet bij de dierenarts hoefden te komen.
Tot vandaag. Hij komt niet meer omhoog, als hij staat kan hij bijna niet lopen ook.
Ze zijn meteen naar de dierenarts gegaan.
Het vermoeden is dat het of van zn heupen of van zn rug afkomt. Maar zn prostaat is ook vergroot.
De dierenarts wilde graag de hd foto zien , maar die heb ik dus die moet ik zo ff doormailen naar mn vader.
Hij hoopte dat er op dat kleine stukje misschien toch wat te zien was aan de rug.
Wat mij erg sterk lijkt want anders had de dierenarts die die foto gemaakt heeft dat wel gezegd ( heb er toen nl nog om gevraagd )
Afijn , mn moeder zit er nu helemaal doorheen. Ze heeft zoveel afgezien met die hond en ze is echt bang dat ze hem moeten laten inslapen.
Ik probeer t dan nog van de positieve kant te zien, misschien verstapt of een verkeerde beweging gemaakt.
En dat die prostaat groter is, misschien een loopse teef in de buurt ???
Nja jullie hebben hier wrs niks aan, maar ik ben t iig een beetje kwijt. Want stiekem maak ik me toch wel een beetje zorgen om die lillukke belg ( zn koosnaampje en dan wordtie helemaal leip