Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Interieur hondenbezitters van ondergeschikt belang?
Moderator: moderatorteam
Interieur hondenbezitters van ondergeschikt belang?
Op sommige foto's valt het me op dat het interieur nou niet om te zeggen up to date/ echt gestyled is zeg maar.
Nu stel ik zelf het comfort van mijn beesten ook boven een strakke inrichting maar af en toe baal ik er wel van dat ik niet zo'n gelikt interieur heb.
Wie herkent zich hier in?
Nu stel ik zelf het comfort van mijn beesten ook boven een strakke inrichting maar af en toe baal ik er wel van dat ik niet zo'n gelikt interieur heb.
Wie herkent zich hier in?
Laatst gewijzigd door dicyvo op 09 nov 2011 10:50, 1 keer totaal gewijzigd.
- Marie-Josée
- Erelid
- Mijn ras(sen): Havanezer
- Aantal honden: 1
Re: Interieur hondenbezitters van onderbeschikt belang?
Ik niet. Altijd honden gehad en met voldoende beweging blijft het interieur hier netjes. Alleen de vloer niet
Ook de tuin ziet er prima uit zonder dat ik voor politieagent hoef te spelen.
Het gaat eigenlijk vanzelf
Nu moet ik zeggen dat ik geen perfectionist ben

Het gaat eigenlijk vanzelf

- M@scha
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Labraque
Re: Interieur hondenbezitters van ondergeschikt belang?
ik hááát up to date gestyled 
ik pas niks aan aan de honden, ze hebben het maar heel te laten. het enige waar ik wel wat mee doe zijn de zitmeubelen. mijn honden mogen op de bank dus ik zet er geen bank (meer) neer van 2000 euro. die haal ik lekker van marktplaats.
verder ben ik enorm gelukkig met mijn interieur. landelijk, niet te gestyled en al helemaal niet strak want daar hou ik niet van

ik pas niks aan aan de honden, ze hebben het maar heel te laten. het enige waar ik wel wat mee doe zijn de zitmeubelen. mijn honden mogen op de bank dus ik zet er geen bank (meer) neer van 2000 euro. die haal ik lekker van marktplaats.
verder ben ik enorm gelukkig met mijn interieur. landelijk, niet te gestyled en al helemaal niet strak want daar hou ik niet van

ik wel een beetjeMarie-Josée schreef:Ik niet. Altijd honden gehad en met voldoende beweging blijft het interieur hier netjes. Alleen de vloer niet![]()
Het gaat eigenlijk vanzelf![]()

Beestjes moeten het goed hebben, maar het moet ook netjes en fris zijn.
Valt niet altijd mee met 1 grote hond, 2 katten en 3 ratten + werken in de zorg.
Het huishouden komt dan wel vaak op de laatste plaats vrees ik
- dagmar88
- Zeer actief

En nu is het een zooitje; uiteindelijk wel de bedoeling dat het ooit nog wat wordt

Ligt niet aan de huisdieren hoor.
- M@scha
- Zeer actief
net een foto geplaatst, dus misschien ben ik wel onderdeel van het vraagstuk

zoals je ziet liggen er dekens op de banken. dat is dus de enige hondenaanpassing die wij doen
oh, die kleine blonde is niet van mij trouwens voordat ik pb's krijg waar ik die verstopt gehouden heb

zoals je ziet liggen er dekens op de banken. dat is dus de enige hondenaanpassing die wij doen
oh, die kleine blonde is niet van mij trouwens voordat ik pb's krijg waar ik die verstopt gehouden heb

- M@scha
- Zeer actief
dicyvo schreef:ik wel een beetjeMarie-Josée schreef:Ik niet. Altijd honden gehad en met voldoende beweging blijft het interieur hier netjes. Alleen de vloer niet![]()
Nu moet ik zeggen dat ik geen perfectionist ben![]()
Valt niet altijd mee met 1 grote hond, 2 katten en 3 ratten + werken in de zorg.
dit is iets heel anders. dat een huis niet ingericht is alá de laatste trends wil niet zeggen dat het niet fris is

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Zowel bij mijn schoonouders als bij ons zelf, vind ik het interieur aardig up to date. En wij hebben drie katten en een hond. Alleen blijft de vloer inderdaad niet altijd schoon, maar goed qua meubels e.d. geen klagen. Alles is relatief nieuw, nauwelijks beschadigd en ik vind het best hip
Hoewel ik wel weer nieuwe wil, maar dat is gewoon hebzucht
Wij passen eigenlijk ook niets aan qua kleden e.d. voor de dieren.

-
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Newfoundlander/Grand Basset Griffon Vendéen/Lagotto Romagnolo
- Aantal honden: 5
- Contacteer:
Net zoals je je huis aanpast als je kinderen hebt pas je het ook aan op honden denk ik. Dat wil niet zeggen dat je niet naar je smaak inricht. Ik denk alleen dat velen bijvoorbeeld niet voor een witte bank zullen kiezen en liever voor stoelen/banken die makkelijk te reinigen zijn met het oog op ongelukjes of een vette hondenvacht die steeds angs hetzelfde hoekje loopt 

Sandra

- M@scha
- Zeer actief
idem hier. al heb ik nu geen zin om een nieuwe bank uit te gaan zoeken dus de dekens zorgen ervoor dat je de kapotte zitting niet ziet die lola's gekrab daar hebben gemaaktNanna schreef:Ik heb helemaal niks met strakke, up to date gestylde interieurs. Liefst nog zwart of wit ook.![]()
Ongezellige kille hokken van mensen die zo graag "mee willen doen". Kijk mij eens jan de bouvier zijn.
Ik heb een huis om in te leven. Gek hè.
Banken worden hier dus pas vervangen als ze kapot zijn en niet als ze volgens de buurvrouw uit de mode zijn.
En dan kies ik dus wéér een bank die heerlijk zit en niet zo'n futuristisch kubusmodel dat heel kek en hip is maar waarop je na een kwartier een houtsmaak aan je reet van hebt.

- StormenRoxy
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kruising en engelse Cockerspaniel
Labrador - Aantal honden: 1
ik heb nog geen geld voor mooi intrieur... hopelijk ooit..
Once upon a time can happen anytime Whiskey*Toska*Storm*Roxy*

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Wij hebben een inrichting die naar onze smaak is met een bank waar de honden op mogen en die is daarop ook uitgekozen (leer van een goede en dikke kwaliteit waar ze de komende jaren niet met hun nagels doorheen zullen gaan). Wat de mode is en of er mensen zijn die onze inrichting om wat voor reden dan ook niet kunnen waarderen zal me aan mijn reet roesten. Wij zitten dagelijks in onze woonkamer en willen er thuis zijn en lekker kunnen genieten van de gezelligheid die wij vinden dat we zelf gecreëerd hebben.
Of het up to date is of niet dat maakt mij helemaal niets uit, of we er thuis in zijn wél.
Of het up to date is of niet dat maakt mij helemaal niets uit, of we er thuis in zijn wél.
- Panna
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Duitse Herder en Wetterhoun
- Aantal honden: 2
Nanna schreef:Ongezellige kille hokken van mensen die zo graag "mee willen doen". Kijk mij eens jan de bouvier zijn.

Ook ik houd helemaal niet van strakke interieurs. Het is hier een allegaartje van antieke kast tot übersuf Ikea tafeltje. Het past qua kleuren best bij elkaar.
Prullaria houd ik ook al niet van. En dat is maar goed ook, dat blijft niet heel met die Bengalen hier.
Dus ja, de stijl van mijn interieur is wat mij betreft ondergeschikt aan het praktische nut. Dat praktische nut wordt o.a. bepaald door mijn huisdieren.
- Zilla
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Cane Corso Italiano en Staffordshire Bull Terrier
Same here! Ik heb nog steeds meubels die we gekregen hebben van ouders etc.. En dus niet bij elkaar passenStormenRoxy schreef:ik heb nog geen geld voor mooi intrieur... hopelijk ooit..

- luna2906
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Kruising mechelse herder x collie
Gestyled en up to date hoeft niet per definitie een strak en oncomfortabel interieur te zijn. Gestyled houdt in dat je dingen op elkaar aanpast en up to date houdt in dat het niet van 50 jaar geleden is.Nanna schreef:Ik heb helemaal niks met strakke, up to date gestylde interieurs. Liefst nog zwart of wit ook.![]()
Ongezellige kille hokken van mensen die zo graag "mee willen doen". Kijk mij eens jan de bouvier zijn.
Ik heb een huis om in te leven. Gek hè.
Banken worden hier dus pas vervangen als ze kapot zijn en niet als ze volgens de buurvrouw uit de mode zijn.
En dan kies ik dus wéér een bank die heerlijk zit en niet zo'n futuristisch kubusmodel dat heel kek en hip is maar waarop je na een kwartier een houtsmaak van aan je reet hebt.
- Veronique & Kyra
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Amerikaanse Stafford &
Weimaraner - Aantal honden: 2
Ik herken me er ook niet in, ik hou van netjes, opgeruimd en schoon
En Kyra mag hier in huis gewoon alles hoor, dus daar beperk ik haar helemaal niet in. Dan maar een keer extra schoonmaken of witten
De huidige bank is nu wel echt op, het was een stoffenbank waarbij flink op gerend en gespeelt word door Kyra. Die pluist dus als een gek. Dus ik vermoed dat de bank binnenkort vervangen gaat worden. Maar ook dan zal ze gewoon nog op de bank mogen hoor, er moet wel geleefd worden binnen
Kortom: het is hier wel een hondenhuis in die zin dat het me niet uitmaakt of er één, twee of meerdere honden door het huis en tuin heen rennen/spelen, wat dat betreft mag hier bijna alles haha.
Maar ik hou ook van mooie meubels en van een nette, strakke inrichting omdat wij ons er thuis in voelen.

En Kyra mag hier in huis gewoon alles hoor, dus daar beperk ik haar helemaal niet in. Dan maar een keer extra schoonmaken of witten

De huidige bank is nu wel echt op, het was een stoffenbank waarbij flink op gerend en gespeelt word door Kyra. Die pluist dus als een gek. Dus ik vermoed dat de bank binnenkort vervangen gaat worden. Maar ook dan zal ze gewoon nog op de bank mogen hoor, er moet wel geleefd worden binnen

Kortom: het is hier wel een hondenhuis in die zin dat het me niet uitmaakt of er één, twee of meerdere honden door het huis en tuin heen rennen/spelen, wat dat betreft mag hier bijna alles haha.
Maar ik hou ook van mooie meubels en van een nette, strakke inrichting omdat wij ons er thuis in voelen.
- Jess
- Actief
- Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog - Aantal honden: 1
Precies, hier ook landelijk en alle pootafdrukjes en graspollen horen gewoon bij het themamassam schreef:ik hááát up to date gestyled

Ik hou wel rekening met de vachkleur van de hondjes i.v.m. de haren en verder zorg ik voor genoeg speelruimte en krijgen zij de plekjes voor de verwarming

Ik bedoel ook niet helemaal volgens de laatste trends, maar meer of je veel aandacht besteed aan je interieur en of je het belangerijk vindt hoe je huis eruit ziet, denk ik.massam schreef:dicyvo schreef:ik wel een beetjeMarie-Josée schreef:Ik niet. Altijd honden gehad en met voldoende beweging blijft het interieur hier netjes. Alleen de vloer niet![]()
Nu moet ik zeggen dat ik geen perfectionist ben![]()
dit is iets heel anders. dat een huis niet ingericht is alá de laatste trends wil niet zeggen dat het niet fris is
Iedereen heeft natuurlijk zijn eigen smaak.
Ik heb het idee dat mensen die hun interieur erg belangerijk vinden niet gauw een huisdier zullen nemen en andersom mensen met huisdieren hun interieur minder belangerijk (moeten)vinden.
Met netjes bedoel ik bv 'geen bank waar de katten aan gekrabt hebben, geen haren op de bank, geen kleedjes op de bank voor de hond, geen kattebakken die noodgedwongen in de kamer moeten staan, geen giga rattenkooi in de kamer'.
We zijn onlangs kleiner gaan wonen.
- dagmar88
- Zeer actief
luna2906 schreef: Gestyled en up to date hoeft niet per definitie een strak en oncomfortabel interieur te zijn. Gestyled houdt in dat je dingen op elkaar aanpast en up to date houdt in dat het niet van 50 jaar geleden is.

- Erwina
- Zeer actief
Ik herken ons daar absoluut niet in. Wij hebben de afgelopen 2 jaar zo'n beetje alle meubels vervangen na de verhuizing en precies naar onze zin. Daarnaast ben ik een enorme opruim en poetsmiep waar ik zelf wel eens moe van wordt, maar ja het zit er nou eenmaal in 

Welkom Ollie!

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012

Goodbye my friend... Rex, *01-05-2001 / † 23-08-2012
maar dat is wel erg leukdagmar88 schreef:luna2906 schreef: Gestyled en up to date hoeft niet per definitie een strak en oncomfortabel interieur te zijn. Gestyled houdt in dat je dingen op elkaar aanpast en up to date houdt in dat het niet van 50 jaar geleden is.En ik maar sparen voor m'n vintage meubeltjes...

- tekkel
- Erelid
- Mijn ras(sen): Standaard ruwhaar tekkel
als ik geen hond had zouden er niet overal meurende dekentjes liggen (ik was ze wel, maar toch nooit vaak genoeg
) en een vlekkerig kleed. maar verder kan het er best mee door, al is het niet strak gestyled en gedisigned. ík ben er tevreden mee en daar gaat het maar om 

"No matter how little money and how few possessions you own, having a dog makes you rich."
-
- Vaste gebruiker
- Mijn ras(sen): Barbet en Sheltie
Wij hebben ons huis wel aangepast aan de honden. Toen onze tweede hond er bij kwam moest er ruimte komen voor een grote bench. De kamer werd wel erg vol, dus tweezits bank eruit (driezits is gebleven), hele grote stoel eruit en twee kleinere stoelen er weer voor in de plaats. Ook een kleinere, maar wel hogere salontafel. En we hebben Ikea spul genomen, leuk en goedkoop, dus mocht er gesloopt worden (wat ze eigenlijk niet doen) dan is het niet zo prijzig om te vervangen
En het interesseert me eigenlijk niet zo wat een ander er van vindt, wij (en de honden) voelen ons heerlijk in ons huis en daar gaat het toch om?

Groetjes,
Petra

Petra

- Suske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): XMechelse Herder
- Contacteer:
Gewoon een leuke mix van antiek, Art Deco en nieuw.
Er wordt hier ook niet gesloopt en ook niet binnen gespeeld, dat scheelt denk ik ook wel.
Er wordt hier ook niet gesloopt en ook niet binnen gespeeld, dat scheelt denk ik ook wel.
- Renske
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): kooikerhondje en lundehund
In de woonkamer zijn slaapplekken voor de honden en er is een extra groot vloerkleed, dat zijn de enige 'hondse' aanpassingen die er bij mij zijn. Ik herken je stelling dus niet.
- M@scha
- Zeer actief
StormenRoxy schreef:ik heb nog geen geld voor mooi intrieur... hopelijk ooit..
zoekt en gij zult vinden...
het enige dat ik echt gekocht heb is mijn eethoek. bij ikea.
de rest is erfenis, marktplaats en krijgertjes/rommelmarkt. zo schoep ik allemaal leuke dingetjes bij elkaar. veel leuker dan alles nieuw kopen.
in mijn oude huis pastte alles bij elkaar. ik werd gék en kreeg het niet gezellig

- Jess
- Actief
- Mijn ras(sen): x dogo argentino
x zwitserse witte herder
x amerikaanse bulldog - Aantal honden: 1
Inderdaad! en er zijn ook genoeg leuke meubels te vinden bij de kringloop. Als het dan wel sneuvelt heb je ook zo weer iets "nieuws"dicyvo schreef:maar dat is wel erg leukdagmar88 schreef:luna2906 schreef: Gestyled en up to date hoeft niet per definitie een strak en oncomfortabel interieur te zijn. Gestyled houdt in dat je dingen op elkaar aanpast en up to date houdt in dat het niet van 50 jaar geleden is.En ik maar sparen voor m'n vintage meubeltjes...

- LongFields
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Laekense Herder Tapas
Peruaanse Kelpie Mojo
Kelperuaan Kiitos - Aantal honden: 3
Daar is toch niets mis mee?dagmar88 schreef:En ik maar sparen voor m'n vintage meubeltjes...
Toen Eric en ik gingen samenwonen (dan praat je over zo'n 20 jaar terug) hadden we amper een nagel om aan onze kont te krabben, en hebben we de meeste meubelen gekregen en was alles tweedehands (afdankertjes van mijn en Erics ouders, spullen die we voor weinig overnamen van collega's etc.). Het paste niet bij elkaar maar dat maakte niet uit, we waren al blij dat we een flat hadden en spullen om erin te zetten zodat we konden zitten, onze spullen kwijt konden en konden eten aan een eettafel. We hadden alleen een eenpersoonsbed want geld voor een tweepersoons was er gewoon niet.
In de jaren die volgden kregen we het door betere functies wat ruimer en hebben we langzaam aan de spullen die aan vervanging toe waren de deur uit gedaan voor nieuwe meubels die meer in onze eigen stijl waren en die bij elkaar pasten.
Dit jaar hebben we na 10 jaar hier te hebben gewoond de woonkamer een grote opknapbeurt gegeven en hebben we de stijl weer iets aan onze licht veranderde smaak aangepast door nieuwe meubels aan te schaffen. (Onze vorige banken kwamen overigens nog gewoon van Marktplaats en de kringloop.

Een luxe natuurlijk om dat nu zo te kunnen doen maar het is zoals hierboven te lezen is niet altijd zo geweest.

Laatst gewijzigd door LongFields op 09 nov 2011 11:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Hier wordt er ook niet gesloopt. Interieur blijft netjes en de tuin ook. Het enige dat door de kamer ligt zijn speeltjes.
Het strakke up-to-date? Hoe doe je dat als het volgens de 'stylisten' zowat iedere maand anders moet? Gewoon mijn smaak en hier komt volgend jaar na 20 jaar weer een mooi nieuw bankstel.
Het strakke up-to-date? Hoe doe je dat als het volgens de 'stylisten' zowat iedere maand anders moet? Gewoon mijn smaak en hier komt volgend jaar na 20 jaar weer een mooi nieuw bankstel.
- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik hou het vooral simpel omdat ik geen schoonmaakmaniac ben. Neplerenbanken waar nu wel wat nageltjes in staan en ook is mijn steigerhoutentafeltje wat bewerkt. Voor de rest ziet het er goed uit denk ik.
Ik vind mijn honden trouwens wel van groter belang dan mijn meubels ja
er mag gewoon geleefd worden.
Ik vind mijn honden trouwens wel van groter belang dan mijn meubels ja