Ster topic:
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren
Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!
Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak
Brokken bullmastiff
Moderator: moderatorteam
- mastiff
- Actief
- Mijn ras(sen): bullmastiff, kruising terrier friese stabij
- Aantal honden: 2
- Contacteer:
Brokken bullmastiff
Hallo wij hebben een bullmastiff van 13 week oud. deze krijgt brokken voor large dogs van het merk fokker ( chicken en rice )
premium quality dogfood. de hond krijgt hier 1 maat bekertje vol van op een dag zoals aangegeven word op de verpakking.
Hij krijgt sochtends een halve en dan savonds weer de rest.
Nu vraag ik mij persoonlijk af of dit wel voldoende voor de hond is omdat hij zo snel hij wat eten krijgt gelijk als een wilde de bak leeg eet en savonds nog steeds vraagt om eten.
Is dit een kwestie van negeren of heeft iemand anders hier nog andere tips over?
groet
premium quality dogfood. de hond krijgt hier 1 maat bekertje vol van op een dag zoals aangegeven word op de verpakking.
Hij krijgt sochtends een halve en dan savonds weer de rest.
Nu vraag ik mij persoonlijk af of dit wel voldoende voor de hond is omdat hij zo snel hij wat eten krijgt gelijk als een wilde de bak leeg eet en savonds nog steeds vraagt om eten.
Is dit een kwestie van negeren of heeft iemand anders hier nog andere tips over?
groet
- dagmar88
- Zeer actief
Re: Brokken bullmastiff
Houd je er rekening mee dat er een hele hoop verschil zit tussen de hoeveelheid voor een volwassen hond en een pup?
- kipo
- Zeer actief
Hou de conditie in de gaten (en dan niet het uithoudingsvermogen, maar de "lichamelijke toestand"), kun je de ribben niet zien (alleen de laatste 2-3), maar wel voelen, dan is 'ie goed op gewicht, kun je de ribben wel zien, dan heeft 'ie meer eten nodig en kun je ze niet meer voelen, dan minder eten. De getallen op de zak zijn maar leidraden, elke hond heeft zijn eigen energiebehoefte.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Aantal honden: 1
- Contacteer:
ik vind Fokker juist erg duidelijk met zijn voedingstabel, maar dan moet je wel de puppenbrok hebben? Zoals dagmar al vroeg
http://www.fokker-diervoeders.nl/index. ... jonge_hond

- mastiff
- Actief
- Contacteer:
Oke je kunt de ribben gelijk voelen onder zijn vacht maar ze zijn niet direct zichtbaar. het is wel een vrij rustige pup slaapt vrij veel nog.
maar als hij eenmaal wakker is en buiten aan het spelen dan kan hij ook best lang door gaan, dus dat is volgens mij wel goed.
maar als hij eenmaal wakker is en buiten aan het spelen dan kan hij ook best lang door gaan, dus dat is volgens mij wel goed.
- kipo
- Zeer actief
die tabel is duidelijk genoeg, maar sommige pups hebben nu eenmaal meer nodig en andere minder, daarom let ik liever op de conditie van de hond, dan op de tabel op de zak.EschaenStefanie schreef:ik vind Fokker juist erg duidelijk met zijn voedingstabel, maar dan moet je wel de puppenbrok hebben? Zoals dagmar al vroeg
- mastiff
- Actief
- Contacteer:
EschaenStefanie schreef:ik vind Fokker juist erg duidelijk met zijn voedingstabel, maar dan moet je wel de puppenbrok hebben? Zoals dagmar al vroeg
Ja die hebben wij welke jij zegt.
- dagmar88
- Zeer actief
Zo klinkt het anders niet voor mij...
Hoe veel voer je nu en wat precies?
Hoe veel voer je nu en wat precies?
- mastiff
- Actief
- Contacteer:
ik heb de fokker large dogs 30/80 kg puppy junior
- Hutsje
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): moddercockers
ik zou hem lekker vlees (erbij) gaan voeren, bm's hebben tegenwoordig nogal snel last van allergieen ed.

- dagmar88
- Zeer actief
Dus je maatbekertje is meer dan een halve kilo?
- mastiff
- Actief
- Contacteer:
mogen puppys al wel vlees dan? hoor regelmatig dat dit wordt afgeraden.
- dagmar88
- Zeer actief
Je zou je in kunnen lezen in kvv (kant en klaar versvoer).mastiff schreef:mogen puppys al wel vlees dan? hoor regelmatig dat dit wordt afgeraden.
Zeker met zo'n grote hond zou ik dat aanraden
- Hutsje
- Zeer actief
ja, liever wel (wat denk je dat ze in de natuur krijgen?mastiff schreef:mogen puppys al wel vlees dan? hoor regelmatig dat dit wordt afgeraden.

- mastiff
- Actief
- Contacteer:
hij mag +- 600 gram maar ik zie de fout al ik heb het verkeerd bekeken waardoor ik hem dus eigenlijk te weinig geef.dagmar88 schreef:Dus je maatbekertje is meer dan een halve kilo?
das niet zo lief van mij
- dagmar88
- Zeer actief
mastiff schreef:hij mag +- 600 gram maar ik zie de fout al ik heb het verkeerd bekeken waardoor ik hem dus eigenlijk te weinig geef.dagmar88 schreef:Dus je maatbekertje is meer dan een halve kilo?![]()
das niet zo lief van mij
- mastiff
- Actief
- Contacteer:
Heb je ook goede merken hiervoor? waar jou honden het goed op doen qua vlees?Hutsje schreef:ja, liever wel (wat denk je dat ze in de natuur krijgen?mastiff schreef:mogen puppys al wel vlees dan? hoor regelmatig dat dit wordt afgeraden.). als je zelf niet bekend bent met samenstellen zou ik een goede kvv gaan geven. of iig de brok afwisselen met pens en smuldier, dat kan je overal in de supermarkt kopen. ik stel zelf samen en hier krijgen ze dus alleen maar vlees, botten, pens, vis, etc.
- EschaenStefanie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Belgische herder Tervuerense
- Contacteer:
eensch, al vind ik fokker large qua P/C verhouding niet al te slecht maar een goede kvv is nog beterdagmar88 schreef:Je zou je in kunnen lezen in kvv (kant en klaar versvoer).mastiff schreef:mogen puppys al wel vlees dan? hoor regelmatig dat dit wordt afgeraden.
Zeker met zo'n grote hond zou ik dat aanraden
vooral omdat hier wordt genoemd dat BM's zoveel last hebben van voedselgerelateerde klachten
Laatst gewijzigd door EschaenStefanie op 07 nov 2011 21:32, 1 keer totaal gewijzigd.

- Valerie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Staffordshire bull terrier & Akita
Ik raad Darf eko aan maar dat is wel wat duurder.
- mastiff
- Actief
- Contacteer:
dagmar88 schreef:mastiff schreef:hij mag +- 600 gram maar ik zie de fout al ik heb het verkeerd bekeken waardoor ik hem dus eigenlijk te weinig geef.dagmar88 schreef:Dus je maatbekertje is meer dan een halve kilo?![]()
das niet zo lief van mijAlleen maar goed dat je er bijtijds achter komt toch?
Ja idd nu dus over op meer voer. bedankt mensen
- Hutsje
- Zeer actief
ik stel dus zelf samen en geef spiervlees, botten (kipkarkas, geitenribben, etc. etc). en pens, vis. ik stel samen op basis van het prooidier model maar als je hier niet mee bekend bent zou ik beginnen met een goede kvv, met een natuurlijk calcium. je hebt bv carnibest, lotgering (1.30 p/kg). dat kun je afwisselen met bv smuldier. smuldier pens kun je sowieso geven tussendoor. dat is heel goed voor de darmflora en het is niet duur (49 ct per 400 gr.).mastiff schreef:Heb je ook goede merken hiervoor? waar jou honden het goed op doen qua vlees?Hutsje schreef:ja, liever wel (wat denk je dat ze in de natuur krijgen?mastiff schreef:mogen puppys al wel vlees dan? hoor regelmatig dat dit wordt afgeraden.). als je zelf niet bekend bent met samenstellen zou ik een goede kvv gaan geven. of iig de brok afwisselen met pens en smuldier, dat kan je overal in de supermarkt kopen. ik stel zelf samen en hier krijgen ze dus alleen maar vlees, botten, pens, vis, etc.
om nog even terug te komen op dat het niet goed zou zijn: ik voer nu zo'n 15 jaar vers en mijn honden hebben nooit wat, zeker mijn bullmastiffs niet (die ik ook al zolang heb). degenen die ik van pup af aan heb die ik op vers heb laten opgroeien waren allemaal ed en hd vrij.

- mastiff
- Actief
- Contacteer:
Hutsje schreef:ik stel dus zelf samen en geef spiervlees, botten (kipkarkas, geitenribben, etc. etc). en pens, vis. ik stel samen op basis van het prooidier model maar als je hier niet mee bekend bent zou ik beginnen met een goede kvv, met een natuurlijk calcium. je hebt bv carnibest, lotgering (1.30 p/kg). dat kun je afwisselen met bv smuldier. smuldier pens kun je sowieso geven tussendoor. dat is heel goed voor de darmflora en het is niet duur (49 ct per 400 gr.).mastiff schreef:Heb je ook goede merken hiervoor? waar jou honden het goed op doen qua vlees?Hutsje schreef:ja, liever wel (wat denk je dat ze in de natuur krijgen?mastiff schreef:mogen puppys al wel vlees dan? hoor regelmatig dat dit wordt afgeraden.). als je zelf niet bekend bent met samenstellen zou ik een goede kvv gaan geven. of iig de brok afwisselen met pens en smuldier, dat kan je overal in de supermarkt kopen. ik stel zelf samen en hier krijgen ze dus alleen maar vlees, botten, pens, vis, etc.
om nog even terug te komen op dat het niet goed zou zijn: ik voer nu zo'n 15 jaar vers en mijn honden hebben nooit wat, zeker mijn bullmastiffs niet (die ik ook al zolang heb). degenen die ik van pup af aan heb die ik op vers heb laten opgroeien waren allemaal ed en hd vrij.
Ik heb een website gevonden waar je bijvoorbeeld carnibest of lotgering kunt aanschaffen http://www.carnivoortje.nl/index.php?cP ... _23_38_104
Alleen welke moet ik hebben? of hebben jullie een andere site waar ik dit kan bestellen? hetzelfde voor dat smuldier pens.
- dagmar88
- Zeer actief
http://www.lotgering.nl/mastiff schreef: Ik heb een website gevonden waar je bijvoorbeeld carnibest of lotgering kunt aanschaffen http://www.carnivoortje.nl/index.php?cP ... _23_38_104
Alleen welke moet ik hebben? of hebben jullie een andere site waar ik dit kan bestellen? hetzelfde voor dat smuldier pens.
http://www.lupa-diervoeding.nl/
en nog een hele hoop
Smuldier vind je gewoon in de vriezer bij de supermarkt, bv c1000
Niet bij AH, lidl en aldi.
En verder lekker afwisselen
- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Die van mij kreeg Carnibest tot hij volgroeid was daarna smuldier compleet.
Ook hij is hd en ed vrij.
Ik vind zelf dat ze met vlees gelijkmatiger groeien.
Ook hij is hd en ed vrij.
Ik vind zelf dat ze met vlees gelijkmatiger groeien.
- mastiff
- Actief
- Contacteer:
even iets anders. snurken jullie bullmastiffs ook? die van ons namelijk wel, niet dat we er problemen mee hebben maar ben wel benieuwd of die van jullie dit ook doen.
- senna en odin
- Zeer actief
Onze pup van 12 weken staat ook op Lotgering.
Hij was vorige week 12 kilo en ik voer rond de kilo Lotgering per dag in drie voedingen.
Hij doet het er hartstikke goed op
Ik was nav wat opmerkingen van de DA ook onzeker over het vers voeren maar hier hebben ze me ervan overtuigd gewoon ermee door te gaan.
En zeker met wat Hutsje schrijft. Als 15 jaar honden en altijd zonder ernstige problemen. Daar teken ik voor
Hij was vorige week 12 kilo en ik voer rond de kilo Lotgering per dag in drie voedingen.
Hij doet het er hartstikke goed op
Ik was nav wat opmerkingen van de DA ook onzeker over het vers voeren maar hier hebben ze me ervan overtuigd gewoon ermee door te gaan.
En zeker met wat Hutsje schrijft. Als 15 jaar honden en altijd zonder ernstige problemen. Daar teken ik voor
Groetjes Belinda

- Joepie
- Zeer actief
- Mijn ras(sen): Bullmastiff
Die van mij snurkt verschrikkelijkmastiff schreef:even iets anders. snurken jullie bullmastiffs ook? die van ons namelijk wel, niet dat we er problemen mee hebben maar ben wel benieuwd of die van jullie dit ook doen.
Als het raam open staat hoor je hem buiten
Hij heeft er ook van die uithalen doorheen geen gehoor, het is net een volwassen kerel :lol1:en dan ligt hij wijdbeens op zijn rug, zie je het voor je!
- Hutsje
- Zeer actief
nope, gelukkig niet. mijn basset daarentegen.......mastiff schreef:even iets anders. snurken jullie bullmastiffs ook? die van ons namelijk wel, niet dat we er problemen mee hebben maar ben wel benieuwd of die van jullie dit ook doen.

- mastiff
- Actief
- Contacteer:
hahaha ik zie het voor me jaJoepie schreef:Die van mij snurkt verschrikkelijkmastiff schreef:even iets anders. snurken jullie bullmastiffs ook? die van ons namelijk wel, niet dat we er problemen mee hebben maar ben wel benieuwd of die van jullie dit ook doen.![]()
Als het raam open staat hoor je hem buiten![]()
Hij heeft er ook van die uithalen doorheen geen gehoor, het is net een volwassen kerel :lol1:en dan ligt hij wijdbeens op zijn rug, zie je het voor je!
- mastiff
- Actief
- Contacteer:
senna en odin schreef:Onze pup van 12 weken staat ook op Lotgering.
Hij doet het er hartstikke goed op![]()
Oke. ik zal er wel op over willen echter moet mijn vriendin er nog van zien te overtuigen, zei heeft liever brokken en 1 keer in de week bijvoorbeeld lotgering voer.