Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Klein hondje en Barf

Forum voor opmerkingen en vragen over alle soorten hondenvoer. Over kant en klare hondenbrokken, kvv tot rauwvoer.

Moderator: moderatorteam

Mojuan
Zeer actief

Klein hondje en Barf

Ongelezen bericht door Mojuan »

Ik ben wel eens benieuwd of er veel mensen op dit forum zijn die hun kleine hondje (maximaal 5kg) wel eens Barf hapjes voeren.
Onze Anders krijgt geregeld een kippenpoot ofzo, en dat gaat er nog vrij gemakkelijk en snel in.
Ze heeft zo'n hele poot binnen een kwartiertje helemaal weg inclusief bot.

Ik zou haar graag eens iets groters geven, maar dan moet ik het gaan afpakken (anders is het teveel) en dat gaat niet werken aangezien ze dan gaat schrokken en dingen probeert door te slikken.
:zweep:
alm@
moderator
Mijn ras(sen): Langhaar teckel
Aantal honden: 3

Re: Klein hondje en Barf

Ongelezen bericht door alm@ »

Ik zou een lamsribje geven of een doormidden gehakt geitenribje :wink:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Ik doe dat.
Nouja, Fien weegt 5,9, maar toch.

Als ik bv een karkasje heb knip ik er een serie ribjes uit, die zijn dan voor haar.
Ze krijgt ook wel eens een kuiken en ze is ook dol op lamsstaart.

Ik heb natuurlijk meer honden, daar haal ik dus stukjes af en ik weeg dat gewoon af.
De andere een handvol kippennekken, zij één grote, dat werk ;)

edit: Alma, vergis je niet, zo'n uk mag maar 100 gram per dag. Dat is echt heul weinig :oeps:
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Mojuan
Zeer actief

Nou.... Anders weegt 4.3kg maar ze eet best veel vind ik.
100 gram is niets voor haar, ik denk dat zij gerust het dubbele weg eet.
Lamsribje heb ik in het begin ook gegeven, maar dat schijnt toch gevaarlijk te zijn ivm in het geheel inslikken.
Ik heb haar wel al eens een lamskoteletje gegeven, alleen daar zat een stukje bot aan dat te hard is voor haar.
dagmar88
Zeer actief

Ongelezen bericht door dagmar88 »

De katten hier eten kwarteltjes, hele duif, konijnen voorpoot/ribbetjes, verschillende soorten nekjes.

De islamiet snijdt trouwens alles voor Charlie precies op maat :tongue:
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Paulala schreef:Nou.... Anders weegt 4.3kg maar ze eet best veel vind ik.
100 gram is niets voor haar, ik denk dat zij gerust het dubbele weg eet.
Lamsribje heb ik in het begin ook gegeven, maar dat schijnt toch gevaarlijk te zijn ivm in het geheel inslikken.
Ik heb haar wel al eens een lamskoteletje gegeven, alleen daar zat een stukje bot aan dat te hard is voor haar.
Fien krijgt 120 gram per dag tops.
Anders groeit ze echt dicht.

Kotelet zou ik echt nooit doen, dat deel is te hard.
Als je ribben hebt kun je wel de zwevende rib eraf knippen, dat gaat wel.
En stukjes van de rest afhalen dus, zoals ik doe.
Kraakt ze wel goed? Dan kan ze op zich best veel hebben lijkt me.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door Eefje83 »

ik doe het niet meer,heb het geprobeerd maar de porties voor mijn honden(9kilo ideaal gewicht) werden te klein waardoor ze niet kraakten en alles geheel doorslikten,dit vond ik zo eng dat ik maar kvv ben gaan voeren.
En dan eens in de zoveel weken krijgen ze een kauwbot voor het schoonmaakwerk aan de tandjes.
Mojuan
Zeer actief

Ja ze kraakt alles perfect, en alles komt er prachtig mooi verteerd aan de achterkant weer uit. Hele kleine inimini keuteltjes.
Mojuan
Zeer actief

eefje+huig schreef:ik doe het niet meer,heb het geprobeerd maar de porties voor mijn honden(9kilo ideaal gewicht) werden te klein waardoor ze niet kraakten en alles geheel doorslikten,dit vond ik zo eng dat ik maar kvv ben gaan voeren.
En dan eens in de zoveel weken krijgen ze een kauwbot voor het schoonmaakwerk aan de tandjes.

Oh maar hier krijgt Anders ook niet dagelijks Barf hoor.
De ene keer is het Darf eko, dan weer wat pens van Smuldier, dan wat blik met biologische brokjes, en dan weer eens een barf onderdeel. Ze verteert alles ontzettend goed, maakt niet uit wat ik haar te eten geef. Altijd mooie ontlasting.
Maar ik wilde wel eens wat afwisseling bieden aan haar, dus vandaar mijn vraag hoe anderen dit doen.
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Hier wegen ze 5 kilo en eten 2 ons vlees op een dag en ze zijn niet dik, soms zelfs nog te mager :wink:
Honden krijgen regelmatig eenden nekken of ruggen, konijn, zalmkoppen, ribbetjes. Hier krijgen ze geen kippennekken of het moet biologische zijn. Bij de massa kippen producktie word altijd de AB in de nek gespoten en die rotzooi wil ik niet aan mijn honden geven.
Afbeelding
Eefje83
Zeer actief
Mijn ras(sen): norwich terriër en griekse zwerver en een Spaanse zwerver

Ongelezen bericht door Eefje83 »

oh ze krijgen wel eendenekken of soms een kippenpoot hoor maar dagelijks kvv en ter afwisseling eens wat anders om te kraken.
Maar het word wel minder want ze moeten aan de lijn dus ze hebben regelmatig een vastendag ertussen,hoewel niet echt,pensstaafjesdag noem ik het maar haha.
Oh en verteren doen ze het prima hoor,zelfs als ze niet eens gekauwd hebben maar ik ben veel te bang dat ze stikken,vooral het bulletje,die is zo gulzig en met haar brede bek kan ze het zo naar binnen proppen,de engerd.
Mojuan
Zeer actief

Ik voer ook bijna alles biologisch en als dat niet lukt dan kies ik het vlees waar zo'n sticker op zit met 'beter leven' met logo van de dierenbescherming.
Ja doe maar duur, ik weet het, maar het is gezonder en diervriendelijker.

Ik ga eens kijken wat ik bij mijn volgende bestelling voor haar mee kan bestellen. Ik ga denk ik bij Lupa een bestelling doen hierna.
En ik kan idd zoals werd gezegd voor Anders een stukje van de dingen afhalen die ik aan Julia geef. Dat is wel handig.
dancingdaydream
Zeer actief
Mijn ras(sen): Outdoor Chihuahua - Yuna, Perro Peruano Peludo - Chell

Ongelezen bericht door dancingdaydream »

Ja, Yuna, 4kg. Krijgt eigenlijk standaard KVV, maar zo nu en dan wat barf gaat er ook goed in. Behalve orgaan. Orgaan is bah :P
Afbeelding
Sanner
Zeer actief

Ongelezen bericht door Sanner »

Jamie krijgt alleen af en toe een kippennekje. Die houd ik dan zelf aan het uiteinde vast. Ze eet zo gulzig, doodeng.
Mojuan
Zeer actief

Orgaan heb ik nog niet geprobeerd, maar dat ga ik ook eens doen. Makreel vond ze trouwens echt niet te vreten, zalm weer wel.
HaddockandFriends
Zeer actief
Mijn ras(sen): Mopshond Haddock en Poolse schone Suki.
Contacteer:

Ongelezen bericht door HaddockandFriends »

Haddock weegt dan wel 10 kilo maar is ook klein. Gaat prima paar keer per week barf. Eendennekken, kippennekken, karkas etc, meeste móet ik wel kleiner maken, maar opzich kauwt hij goed, de nekken houd ik vast omdat hij ze anders naar binnen schrokt.

Pixel is 6 kg en eet ook gewoon af en toe barf, ook klein gemaakt zodat het voor haar goed is. Ze meent heerlijk te tijd om te kraken en geniet vol op!
dogo4ever
Zeer actief

Ongelezen bericht door dogo4ever »

Onze jongste Patter zal nu rond de 5/6 kg wegen en ik geef haar eigenlijk hetzelfde botwerk als de grotere honden maar dan een kleiner stuk. Ze eet gewoon een stuk eendenrug, parelhoen of bijv. kipkarkas. En als het qua hoeveelheid boven de dagelijkse portie komt, minder ik dat gewoon weer de volgende dag op haar andere eten.

Onze oudste Patter krijgt 2 keer 130 gram per dag. Is ook niet veel maar de stukken vind ik toch aardig groot in verhouding met haar bek. De jongste krijgt op dit moment 2 keer 170 gram. Ik vrees dat ik het nog verder moet opschroeven. Ze is de hele dag mee naar de markt dus buiten en ze is heel alert en dat vreet energie.
tineke

Ongelezen bericht door tineke »

Micron is groot,nou ja groot :tongue: , gebracht op enkel barf.
Hij doet het prima daarop en eet alles wat de andere eten ,uiteraard aangepast aan zijn formaat.
Maar de pens krijgt hij ook gewoon in een lapje ,die knip ik op formaat voor hem en botten eet hij ook.
Een kippenpoot draait hij zijn hand ook niet voor om.
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

Hier eten ze ook niet altijd barf. Maar naast hun kvv krijgen ook eendenekken of runderstrot. Dat laatste maak ik zelf aan stukken voor de honden. Vinden ze heerlijk.
Hier eten ze max 150 gram per dag.
Afbeelding
gevni havanezers
Innuendo
Zeer actief
Mijn ras(sen): Sammie is een "Maltezer"
Maxi is een kruising Basset Hound / Cocker Spaniël

Ongelezen bericht door Innuendo »

Sam (6,5 kg) eet hier bijna hetzelfde als Maxi (22 kg)
Alleen Sammie draait zijn pootjes niet om voor veren en vachtjes dus die krijgt eens per week een hele kwartel in de veren bijv. Mooi formaat voor een klein hondje (wegen onder de 200 gr)
Mojuan
Zeer actief

blacky schreef:Hier eten ze ook niet altijd barf. Maar naast hun kvv krijgen ook eendenekken of runderstrot. Dat laatste maak ik zelf aan stukken voor de honden. Vinden ze heerlijk.
Hoe maak jij die runderstrot klein? Die dingen zijn keihard en taai en glibberig.
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Ik denk trouwens dat ik ook veel compleet zou geven.
Muis, rat, hamster, kwartel, kuiken.
Afbeelding
Mojuan
Zeer actief

minhie schreef:Ik denk trouwens dat ik ook veel compleet zou geven.
Is dat ook biologisch te vinden dan?
Lizzie.
Zeer actief
Mijn ras(sen): Poedel

Ongelezen bericht door Lizzie. »

Paulala schreef:
blacky schreef:Hier eten ze ook niet altijd barf. Maar naast hun kvv krijgen ook eendenekken of runderstrot. Dat laatste maak ik zelf aan stukken voor de honden. Vinden ze heerlijk.
Hoe maak jij die runderstrot klein? Die dingen zijn keihard en taai en glibberig.
Die zaag ik door midden ;-)
Afbeelding
Minhie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Akita
Aantal honden: 1

Ongelezen bericht door Minhie »

Paulala schreef:
minhie schreef:Ik denk trouwens dat ik ook veel compleet zou geven.
Is dat ook biologisch te vinden dan?
Oh ja, jij geeft graag bio. Hmm Kwartel zou toch wel biologisch te vinden moeten zijn. Al zal het niet goedkoop zijn.
Muizen zou je zelf kunnen kweken :mrgreen: :schrik:

Ik zit te denken ik heb hier af en toe biologisch kipkarkas wat best klein is. Zoiets zou ook nog kunnen..
Afbeelding
Meike
Zeer actief
Mijn ras(sen): Twee rasloze hondjes

Ongelezen bericht door Meike »

Ik geef alles, knip het klein (100 - 150 gram) met de snoeischaar, maar dat is nog groot genoeg om flink te moeten knagen. Wilde konijnkarkas is bijvoorbeeld een leuke 'kluif'. En zalmkop, daar krijgt ze dan 1/4 deel van.

Prooidieren heb ik nog mooit biologisch gezien, alleen hele kip van Bandit, maar dat is weer groot. Ook geen biologische kwartel. En ik heb ondertussen het assortiment van bijna alle verkooppunten wel uitgeplozen.

Heb je een poelier in de buurt? Daar zou je kunnen vragen naar karkassen en organen van wild.
Mojuan
Zeer actief

minhie schreef:
Oh ja, jij geeft graag bio. Hmm Kwartel zou toch wel biologisch te vinden moeten zijn. Al zal het niet goedkoop zijn.
Muizen zou je zelf kunnen kweken :mrgreen: :schrik:

Ik zit te denken ik heb hier af en toe biologisch kipkarkas wat best klein is. Zoiets zou ook nog kunnen..

Bio kipkarkas krijgt ze idd al geregeld. En bio kippennek. De pootjes die ik koop zijn volgens mij niet bio maar scharrel.
Muizen fokken doe ik niet meer, dat heb ik in het verleden wel gedaan. Daar ga ik even een paar dagen rustig over nadenken of ik daar zin in heb, die hebben het dan wél heel goed gehad bij ons.
Laatst gewijzigd door Mojuan op 03 feb 2014 23:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Mojuan
Zeer actief

Meike schreef:
Heb je een poelier in de buurt? Daar zou je kunnen vragen naar karkassen en organen van wild.

Nee helaas niet. Maar ik heb wel al eens op de website van Lupa gekeken, en daar is vrij veel wild, vis en bio te vinden.
Dus ik ga in ieder geval volgende keer eens daar wat dingen bestellen voor Anders. En verder dan toch maar af en toe wat biologisch en scharrel bij de Jumbo vandaan.
Linsey
Zeer actief
Mijn ras(sen): 4 leeuwhondjes (Kai, Dino, Lilly, Loekie)
Aantal honden: 4
Contacteer:

Ongelezen bericht door Linsey »

Lotje eet 100g per dag en ik voer haar van heel botwerk alleen kippennekjes en kwartel. Kai eet normaal 200-300g per dag, maar hij krijg heel veel verschillende botten en krijgt daar dan meer van. Een konijn met vacht is het grootste wat hij krijgt, is van gewicht zo'n 400-600g (als het een groter konijn van rond de 1-1,2kg is dan doe ik het in de helft). Eet hij helemaal op en dan de volgende dag gewoon geen eten. Maar ik heb geen honden die makkelijk aankomen. En je hond moet er tegen kunnen natuurlijk, tegen het vasten, als ze dat kunnen is grotere dingen voeren geen probleem.
Van strot geef ik ze enkel lam of geitt, dat is net een mooi formaat (gaat van 150g tot 300g).
blacky
Zeer actief
Mijn ras(sen): Coton de Tuléar en Havanezer.

Ongelezen bericht door blacky »

->Chanty<- schreef:
Paulala schreef:
Die zaag ik door midden ;-)
Dit dus. Met een goed broodmes wil dat prima. En ze vinden het heerlijk. Een flinke strot doen ze 3x mee. De stukken die ik er dan af krijg zijn ongeveer 150 gram.

Laika moet echter wel groter hebben nu want ze wou het laatst heel doorslikken :schrik: Niet zo'n goed idee. Doet ze ook met kippennekken. De eende nekken zijn te groot de maakt ze wel klein. Maar ik moet haar wel helpen. Op de een of de andere manier kan ze wel de botten kragen maar het vlees niet knippen.
Afbeelding
gevni havanezers
Plaats reactie

Terug naar “Voeding”