Ster topic:

Kijk je naar goedkopere alternatieven voor je hond nu alle de prijzen zo uit de bocht vliegen?
Ster topic! Klik hier om te reageren

Ben je nieuw en wil je een account maken? Klik hier!
Een (zeer) beknopte handleiding voor nieuwe leden vind je hier: Klik!
Het hondenforum team stelt zich hier voor: Klik!

Laatste wijziging 23-03-2022
Wil je deze forummededeling niet meer zien? klik dan rechtsboven in dit vak

Vlooienbehandeling herhalen

Forum voor opmerkingen en vragen over de verzorging van de hond. (bv vragen over huid, haar, nagels, etc.)
Tevens een plek voor vragen over riemen, manden, kleding, etc

Moderator: moderatorteam

Tallie
Zeer actief
Mijn ras(sen): Kelpie
Aantal honden: 1
Contacteer:

Vlooienbehandeling herhalen

Ongelezen bericht door Tallie »

Hoe groot moet de interval zijn tussen het toedienen van anti-vlo pipetten? Ik heb een maand geleden en een week geleden Advantage gedruppeld maar het doet helaas niet wat het moet doen, ze is misschien hooguit een dag vlo-vrij en dan begint het krabben weer. Nu wil ik een ander merk proberen, maar kan ik dat zo snel (een week dus) na de Advantage gebruiken?
Afbeelding
Australiankelpieforum.com
Groetjes! Marieke & Tallie.
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Re: Vlooienbehandeling herhalen

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Heb je de omgeving ook behandeld?
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Ja, meerdere keren. De andere dieren ook. Word er straal gestoord van :ugh:
Afbeelding
Marjoleine
Zeer actief
Mijn ras(sen): Friese en Cubaanse hounen
Contacteer:

Ongelezen bericht door Marjoleine »

Toch is dat waar je het moet zoeken.
Dus weer dweilen,, zuigen en sprayen.
En de groeten van de meisjes!

Afbeelding

Niets kalmeert zo zeer als een genomen besluit.
Maeve
Zeer actief
Mijn ras(sen): Nova Scotia Duck Tolling Retriever
Aantal honden: 3
Contacteer:

Ongelezen bericht door Maeve »

Hier werkte Advantage prima. Pipet gebruikt, tegelijkertijd de omgeving behandelt en na 3 weken weer de pipet herhaald. Na een week zou ik persoonlijk niet doen, dat lijkt me iets te veel van het goede :schrik: Maar inderdaad maar richten op de omgeving, daar zitten de meesten.
bionca
Actief

Ongelezen bericht door bionca »

hier begin dit jaar ook last gehad bij een hond de andere had er geen last. normaal gebruik ik frontline maar iedere keer na zo'n drie dagen tot een week begon het weer. toen haar een vlooienband omgedaan ging volgens de beschrijving na zo'n 3 dagen werken je zag ook de jeuk verminderen, kwam na een 7 dagen iets terug maar verdween toen weer en heb nu nog steeds geen last meer van (inmiddels een halfjaar terug).
Afbeelding
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Cleva schreef:Koop maar zo'n scaliborband. Daar heb je meer aan.
Die werkt niet tegen vlooien toch? Ze heeft de hele zomer een Scalibor gedragen tegen de teken en daar was ik wel erg tevreden over, als het ook helpt tegen vlooien krijgt ze er gewoon weer eentje om...
Afbeelding
bellabeest
Zeer actief
Mijn ras(sen): 2x kruising spaanse waterhond ratonero
1x kruising labrador border collie
1x kruising erdelyi kopó
1x spaans markiesje
Aantal honden: 5

Ongelezen bericht door bellabeest »

je zal zowiezo nog een week moeten wachten voor het veilig is opnieuw een pipet te geven.
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Ongelezen bericht door kipo »

Cleva schreef:
Tallie schreef:
Cleva schreef:Koop maar zo'n scaliborband. Daar heb je meer aan.
Die werkt niet tegen vlooien toch? Ze heeft de hele zomer een Scalibor gedragen tegen de teken en daar was ik wel erg tevreden over, als het ook helpt tegen vlooien krijgt ze er gewoon weer eentje om...
Ja hoor, die werken uitstekend tegen vlooien.
Dat is dus niet waar! Deltamethrin doodt uiteindelijk ook vlooien, maar dan heb je veel hogere concentraties nodig dan in de scalibor zitten. De 4% die de scalibor bevat is in staat vlooien te doden, maar alleen als die 2-3 dagen onafgebroken eraan worden blootgesteld. In 2-3 dagen kan een vlo genoeg eitjes leggen, om je voorlopig niet van je vlooienplaag af te laten komen.

Wel raar dat je met de Advantage zo'n slecht resultaat hebt, iha vind ik Advantage 1 van de betere middelen die er nu te krijgen zijn. Zou het kunnen dat er met de toepassing iets niet goed gaat? Je mag je hond 2 dagen voor en na toepassing niet wassen, de vloeistof moet goed op de huid komen (dus niet in de haren) en dan liefst 12 uur ervan afblijven, dus ook niet rollen en niet door andere dieren gelikt worden. In ieder geval, veel succes, kl*te situatie zo!
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

kipo schreef:Dat is dus niet waar! Deltamethrin doodt uiteindelijk ook vlooien, maar dan heb je veel hogere concentraties nodig dan in de scalibor zitten. De 4% die de scalibor bevat is in staat vlooien te doden, maar alleen als die 2-3 dagen onafgebroken eraan worden blootgesteld. In 2-3 dagen kan een vlo genoeg eitjes leggen, om je voorlopig niet van je vlooienplaag af te laten komen.
Maar het werkt dus wel? Op deze manier gaan ze ook niet weg, dan maar nog 2-3 dagen vlooieneitjes ( :ugh: ).
Afbeelding
kipo
Zeer actief

Tallie schreef:
kipo schreef:Dat is dus niet waar! Deltamethrin doodt uiteindelijk ook vlooien, maar dan heb je veel hogere concentraties nodig dan in de scalibor zitten. De 4% die de scalibor bevat is in staat vlooien te doden, maar alleen als die 2-3 dagen onafgebroken eraan worden blootgesteld. In 2-3 dagen kan een vlo genoeg eitjes leggen, om je voorlopig niet van je vlooienplaag af te laten komen.
Maar het werkt dus wel? Op deze manier gaan ze ook niet weg, dan maar nog 2-3 dagen vlooieneitjes ( :ugh: ).
je hebt dan niet nog 2-3 dagen eitjes, je hebt dan per vlo per dag 20-50 eitjes die zich in een tijdsbestek van 3 weken tot zelfs 4 maanden tot nieuwe vlooien ontwikkelen (het pop-stadium kan vrij lang stil blijven staan en zich dan alsnog verder ontwikkelen) :blauwoog:

Bij vlooienplagen heb je een lange adem nodig, dagelijks stofzuigen, wekelijks alles waar de hond op ligt in de was (liefst op 60graden), regelmatig de hond behandelen en eventueel herhaaldelijk je huis sprayen. Probleem is dat de poppen niet doodgaan, nergens van, dus zolang je er daar nog van in huis hebt, komen er nog nieuwe vlooien uit, die moet je zien te doden, voordat ze eitjes gaan leggen en je weer op een nieuwe generatie kunt gaan zitten wachten.....
Tallie
Zeer actief
Contacteer:

Ja oke, maar als die band wel werkt dan heeft de hond in ieder geval geen last meer van de jeuk. Ze heeft er echt last van :(:
Afbeelding
kipo
Zeer actief

ik gebruik al jaren Scalibor, ben er erg tevreden over, maar waarschijnlijk zijn mijn honden helemaal niet zo gevoelig voor vlooien. Een kennis van me had hem ook en haar hond zat op een dag helemaal onder de vlooien, toen zijn we gaan uitzoeken hoe dat kon, ondanks de scalibor, vandaar. :ok: Scalibor wordt trouwens ook alleen maar tekenband genoemd
kipo
Zeer actief

Maar ik merk dat je er een beetje emotioneel over wordt dus als jij zegt dat het niet zo is mag dat ook hoor.
Ik heb al vaker gemerkt dat het soms best moeilijk is om de juiste toon te vinden als je alleen maar geschreven tekst ter beschikking hebt :oeps: Maar emotioneel, dat valt dan ook wel weer mee :W:
~Tine~
Zeer actief
Mijn ras(sen): Australian Kelpie
Aantal honden: 2

Ongelezen bericht door ~Tine~ »

Even ter info, op de scaliborverpakking staat nergens dat het tegen vlooien werkt. Dit omdat de werking niet 100% is.
Sem - Australian Kelpie °14-06-2006
Finn - Australian Kelpie °18-03-2020
~Suzanne~
Zeer actief

Ongelezen bericht door ~Suzanne~ »

Even voor de zekerheid: de hond behandelen is niet afdoende he?
De hele omgeving moet eraan geloven... kleden, bank, naden / kieren, gordijnen, auto....

Want als je de vlooien 'van je hond haalt' maar er zitten er nog 100 in huis, schiet dat wel, maar niet op ;-)

Dus, ALS je daadwerkelijk last hebt van vlooien is het behandelen van de hond (en andere aanwezige dieren) eigenlijk ondergeschikt aan het behandelen van de omgeving (tenzij ze met bosjes van de hond springen natuurlijk ;-)

Ik mis in het hele verhaal of de omgeving afdoende behandeld is...

Suzanne
Rebble
Zeer actief

Ongelezen bericht door Rebble »

Cleva schreef:
kipo schreef:ik gebruik al jaren Scalibor, ben er erg tevreden over, maar waarschijnlijk zijn mijn honden helemaal niet zo gevoelig voor vlooien. Een kennis van me had hem ook en haar hond zat op een dag helemaal onder de vlooien, toen zijn we gaan uitzoeken hoe dat kon, ondanks de scalibor, vandaar. :ok: Scalibor wordt trouwens ook alleen maar tekenband genoemd
http://www.diertotaalservice.nl/shop/pa ... /10002363/

Volgens de productinformatie werkt het tegen vlooien en dat is ook mijn ervaring.
Dat is een de informatie die een webshop vermeld maar als je op de scaliborwebsite kijkt dan zeggen ze nergens dat het ook tegen vlooien werkt en hebben ze daar iets anders voor (wat overigens wel tegen zowel teken als vlooien zou beschermen)
Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Verzorging en toebehoren”